USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:48

xTitanic schreef:
Moeten ze ook als cargo? Iig... mijn hond moet als cargo en pfff ik vind het verschrikkelijk.


Ja helaas wel. Ik vlieg daarom met Delta, die hebben een hele geode pet service. Hun cargo ruimte voor dieren is apart ingericht, met temperatuur controle en alles erop en eraan. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat maar ik vind het dood eng. Van de hele verhuizing naar Amerika vind ik dat nog het meest spannende.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:10

Mag ik mij ook melden ? Wat een leuk topic !!

4 jaar geleden heb ik 2 maanden in Maryland gewoon

Momenteel ben ik Ocala Florida om diezelfde vriendin te bezoeken ze is inmiddels verhuisd.

Zondag vlieg ik helaas weer terug. Maar overweeg serieus na m’n studie toch maar eens deze kant op te trekken.

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:59

AbbyBlues schreef:
xTitanic schreef:
Moeten ze ook als cargo? Iig... mijn hond moet als cargo en pfff ik vind het verschrikkelijk.


Ja helaas wel. Ik vlieg daarom met Delta, die hebben een hele geode pet service. Hun cargo ruimte voor dieren is apart ingericht, met temperatuur controle en alles erop en eraan. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat maar ik vind het dood eng. Van de hele verhuizing naar Amerika vind ik dat nog het meest spannende.

Oh echt Delta? Ik had mijn zinnen op KLM gezet maar dan haf ik van amsterdam moeten vliegen.. Delta kan ik gewoon van brussel naar atlanta. Zal volr mij ook het spannendste worden :(
Heb je een directe vlucht? Ik ga gewoon rechtstreeks naar ATL .. is nog 5 uur in de auto zitten daarna

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:30

Wat fijn Abby! Hoe lang heeft het van indienen tot nu geduurd voor je?
Leuk dat je iemand ontmoet hebt ook Titanic! Duurt het bij jou zo lang omdat je al volwassen bent? Lijkt me toch niet dat ze dit bij minderjarige kinderen ook zo lang laten duren?

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:45

19 bij aanvraag.. maar ze behandelen mij als een volwassene lijkt het wel := ondertussen wacht ik al 15 maand maar als het goed is zou het 16-20 maand moeten duren voor mijn I-130 geaccepteerd wordt maar dan moet ik nog interview etc doen maar ik denk dat ik al naar de VS ga gaan na mijn goedkeuring. Kost wel nog eens een 1000 dollar

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:03

linda_gigant schreef:
Mag ik mij ook melden ? Wat een leuk topic !!

4 jaar geleden heb ik 2 maanden in Maryland gewoon

Momenteel ben ik Ocala Florida om diezelfde vriendin te bezoeken ze is inmiddels verhuisd.

Zondag vlieg ik helaas weer terug. Maar overweeg serieus na m’n studie toch maar eens deze kant op te trekken.



Waar in Maryland heb je gewoond?

Ik zit inmddels in San Francisco, heb Baltimore verlaten en paar dagen NYC gedaan. Echt zo anders hier!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:41

Margoooo schreef:
linda_gigant schreef:
Mag ik mij ook melden ? Wat een leuk topic !!

4 jaar geleden heb ik 2 maanden in Maryland gewoon

Momenteel ben ik Ocala Florida om diezelfde vriendin te bezoeken ze is inmiddels verhuisd.

Zondag vlieg ik helaas weer terug. Maar overweeg serieus na m’n studie toch maar eens deze kant op te trekken.



In elk Mills.

Nu in Orlando sanfort op t vliegveld .. 2 uur vertraging al :(

Waar in Maryland heb je gewoond?

Ik zit inmddels in San Francisco, heb Baltimore verlaten en paar dagen NYC gedaan. Echt zo anders hier!

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:01

Orlando Sanford..... :r

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:51

Cowboy55 schreef:
Orlando Sanford..... :r



Hahha Jep ... Naja ben weer in Amsterdam toen werd ik door de ns ook nog een getrakteerd op vertraging :')

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:59

Hallo!

Heeft iemand nog een goede tip voor een hotel in New York?
Enigszins betaalbaar voor een aantal nachten (4) eind december? :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:13

Betaalbaar, NYC en einde december zijn drie dingen die niet samen gaan :+ Tijdens de feestdagen is het nou eenmaal zo dat alles pokkeduur is in New York.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:50

French Quarters Guest Apartments! En inderdaad, New York City blijft altijd duur, maar dit viel ons mee en was geweldig.

Eind december is zo duur en vaak al vol. Begin januari is een betere keus misschien?

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:03

Haha, ik kom er ook achter dat het duur is. Helaas gebonden aan schoolvakantie, anders gingen we wel een ander moment.
We willen vier nachten in New York blijven en dan verder gaan. Ik ga kijken naar je hoteltip Monique. Bedankt! :)

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:47

Is de voorjaarsvakantie of de meivakantie geen optie? Dan hebben de Amerikanen vaak geen vakantie en dat scheelt stukken. Met kerst is de hele wereld vrij :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:47


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:04

MoniqueT schreef:
Is de voorjaarsvakantie of de meivakantie geen optie? Dan hebben de Amerikanen vaak geen vakantie en dat scheelt stukken. Met kerst is de hele wereld vrij :-)

Ja, wellicht dat we voor de meivakantie gaan. Dan heb ik ook twee week. Denk dat het prijstechnisch wat beter is. Haha.
Zijn jullie ook wel eens vanuit New York met een auto de omgeving bekeken? Bijvoorbeeld naar Washington DC?


knabbelgirl schreef:
Mont Morris! Ik heb in die op 123rd street gezeten, heel leuk en cosy en goedkoop
Maar vraag me af of je op deze termijn uberhaubt nog iets vind in NY, laat staan goedkoop

*Edit; https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... _York.html

Bedankt voor de tip!

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:39

Wij zijn vanuit New York twee keer een maand op pad geweest. Maar op redelijke afstand is Washington DC goed te doen en Shenendoah NP en bijvoorbeeld het Amish-gebied van Pennsylvania, rondom Lancaster.

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:05

Ja, Shenendoah NP staat stiekem ook al op het lijstje. Lijkt mij zo gaaf!
Heb je ook tips voor een verhuurbedrijf voor een auto? :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:41

Wij zijn lid van Hertz en huren altijd daar. Alamo vind ik ook top!

Vanuit NYC is Boston ook goed te doen met de auto.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:57

Wij hebben vorig jaar in Edison Broadway (47th street, om de hoek bij..... u raadt het al...) geslapen en aankomende januari slapen we in Riu Times Square (46th). Qua ligging vonden we dit ideaal. Konden veel lopend doen en anders natuurlijk de metro pakken. Zeker als je maar kort gaat zou ik iets middenin NY zoeken.

Vanuit NY zijn we doorgereisd naar Atlantis City/Cape May, toen Washington en aansluitend Shenandoah. Vooral de Skyline drive en de hikes daar waren echt te gek. Daarna omhoog naar Niagara Falls en via Lake Erie aar onze eindbestemming Chicago.

Qua autohuur hadden wij Alamo, via TUI. Was goed geregeld allemaal.

❤️

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:01

Wij huren altijd bij Alamo. Voordeel daarvan is dat je skip the counter kunt doen waardoor je niet langs de balie hoeft en de verkooppraatjes hoeft aan te horen. Je loopt dan meteen naar de garage en kiest je auto uit, koffers inladen en weg.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:09

Veel verhuurders hebben tegenwoordig de mogelijkheid om de balie over te slaan, ala je vooraf lid wordt. Wij hebben goede ervaringen met Hertz en Avis.

Webshop - digital art: MoTekent

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:50

MoniqueT schreef:
French Quarters Guest Apartments! En inderdaad, New York City blijft altijd duur, maar dit viel ons mee en was geweldig.

Eind december is zo duur en vaak al vol. Begin januari is een betere keus misschien?


Zeker te weten een aanrader! Super hotel wat super centraal ligt :)


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:52

AbbyBlues schreef:
Ja helaas wel. Ik vlieg daarom met Delta, die hebben een hele geode pet service. Hun cargo ruimte voor dieren is apart ingericht, met temperatuur controle en alles erop en eraan. Ik vertrouw er maar op dat het goed gaat maar ik vind het dood eng. Van de hele verhuizing naar Amerika vind ik dat nog het meest spannende.



Inmiddels van KLM begrepen dat Delta niet meer met huisdieren vliegt. -O-
Ik had ze toevallig gisteren aan de telefoon om wat dingetjes af te kaarten voor het last minute boeken straks. Dat word dan dus met KLM denk ik.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:07

Hoe zit dat met Hertz tegenwoordig? Laatste twee keren dat ik daar huurde vroeg ik vooraf bij de reservering die ik in NL maak om volledig verzekeringspakket, alles erop en eraan... en dan sta je daar op een VS airport en krijg je toch weer te horen dat je niet alles hebt, want een verzekering voor alles kan alleen afgesloten worden ter plekke in de VS?
Ben dus beetje achterdochtig geworden... Zijn het nou gewoon slimme verkoopbabbels of is het echt zo dat je iets ‘mist’ wat je niet in NL al kan krijgen als je boekt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers