[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:20

Ik vind het echt lastig beoordelen op de foto's. Heel veel jasjes zijn echt kort en getailleerd. Dat getailleerde is geen probleem, maar dat korte vind ik echt alleen maar mooi als je maatje 36 hebt en die tijd is helaas geweest.
Ik zou graag een jasje hebben dat aan de achterkant net over de kont valt, van voren net tot over de rits oid.



Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:16

Ik heb een pikeur klea besteld die valt mij goed! Volgende week ophalen hopelijk :)

Vrijdag en zaterdag lekker in zomer tenue gestart, heerlijk weer {:}
[ img ]

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:49

Marietje35 schreef:
Dames! Ik meld mij hier ook even. Ik rij nog altijd in een Pikeur jasje, oude model = lang :D
Nu ben ik zelf op een leeftijd dat ik dat hele korte wat tegenwoordig zo hip is, niet meer vind kunnen.
Zijn er hier mensen die mij een tip kunnen geven mbt een jasje dat dus niet zo lang meer is als "vroegahh" maar ook niet zo kort dat je kont eronder uit komt?
Ik vind het lastig beoordelen als je op internet zoekt.



Ik heb een mooi blauw pikeur jasje dat niet te kort en niet te lang is :j model zal k moeten opzoeken. Handig met een ritsje achter de knopen dan gaan je knopen nooit op spanninng staan


[ img ]

[ img ]


Deze is het https://www.divoza.com/francais/pikeur-rijjas-saphira

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:02

Ik heb ook nog een paar Pikeur Epsoms, wat langer maar niet tot halverwege je been.
Ik ben zelf ook maar klein, dus bij mij valt hij best lang.
[ img ]

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:18

Die zijn wel mooi!
Ik heb vaak het probleem dat de armlengte te kort is voor mijn lange armen, terwijl de rest dan wel goed is, dat is best lastig...

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:30

Marietje35 schreef:
Dames! Ik meld mij hier ook even. Ik rij nog altijd in een Pikeur jasje, oude model = lang :D
Nu ben ik zelf op een leeftijd dat ik dat hele korte wat tegenwoordig zo hip is, niet meer vind kunnen.
Zijn er hier mensen die mij een tip kunnen geven mbt een jasje dat dus niet zo lang meer is als "vroegahh" maar ook niet zo kort dat je kont eronder uit komt?
Ik vind het lastig beoordelen als je op internet zoekt.


Afspelden wat je een acceptabele lengte vindt en dan je jasje korter laten maken geen optie?

Heb ik destijds met mijn oude pikeur jasje gedaan, en een biesje langs de zakken en kraag.

_Marinke_
Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:09

Lithya schreef:
Marietje35 schreef:
Dames! Ik meld mij hier ook even. Ik rij nog altijd in een Pikeur jasje, oude model = lang :D
Nu ben ik zelf op een leeftijd dat ik dat hele korte wat tegenwoordig zo hip is, niet meer vind kunnen.
Zijn er hier mensen die mij een tip kunnen geven mbt een jasje dat dus niet zo lang meer is als "vroegahh" maar ook niet zo kort dat je kont eronder uit komt?
Ik vind het lastig beoordelen als je op internet zoekt.


Afspelden wat je een acceptabele lengte vindt en dan je jasje korter laten maken geen optie?

Heb ik destijds met mijn oude pikeur jasje gedaan, en een biesje langs de zakken en kraag.


Is ook helemaal niet moeilijk, heb het zelfs nog zelf kunnen doen:

[ img ]
Eerst toen die langer was..

[ img ]
En ingekort :)

Ik weet zeker dat als je het laat doen het net wat mooier word gedaan maar het is helemaal niet super ingewikkeld en dus goed mogelijk!

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:31

Wat een goed idee, nooit over nagedacht! Moet ik wel laten doen want ik kan zelf nog geen knoop aanzetten :')

Maar, tips blijven welkom! :)

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:39

Marietje35 schreef:
Wat een goed idee, nooit over nagedacht! Moet ik wel laten doen want ik kan zelf nog geen knoop aanzetten :')

Maar, tips blijven welkom! :)


Daar heb ik vals mee gespeeld. Mijn knopen zitten vaart met het systeem naaien zonder naald en draad. :D

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:28

Hier ook nog steeds op zoek naar een blauw wedstrijdjasje die niet extreem kort is. Iemand die de Montar Ava heeft?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:27

[ img ]
Wellicht wat lastig te zien hier, maar ik ben dik tevreden qua uiterlijk van mijn jasje. Valt mooi lang en kleed goed af. Vind het wel echt geen doen in de zomer, maar wellicht heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal. Ik kan hier alleen echt niet mee rijden in de zomer, is een soort van softshell.. wel heel fijn in de winter en het valt daardoor wel heel mooi. Ik hou niet zo van het gekreukte wat die stoffen jasjes vaak hebben.
(Kom overigens even binnenvallen, lees wel al langere tijd mee :D )

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:30

[ img ]
Ondanks de super rare foto, hier zie je ook de lengte goed.

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:42

Marietje35 schreef:
Dames! Ik meld mij hier ook even. Ik rij nog altijd in een Pikeur jasje, oude model = lang :D
Nu ben ik zelf op een leeftijd dat ik dat hele korte wat tegenwoordig zo hip is, niet meer vind kunnen.
Zijn er hier mensen die mij een tip kunnen geven mbt een jasje dat dus niet zo lang meer is als "vroegahh" maar ook niet zo kort dat je kont eronder uit komt?
Ik vind het lastig beoordelen als je op internet zoekt.


Wel duur maar ik heb een Juuls jasje! Die kun je net wat langer pakken en het is een iets klassieker jasje, maar toch modern en fris. En als je geluk hebt, ze staan regelmatig met een stand waarin ze wat showroommodellen hebben afgeprijsd, de mijne is daar ook eentje van. Als je niet al te veel eisen stelt aan kleur (ik wilde een blauwe en de details maakten me niet uit) kun je daar best wat uithalen!
Ik heb ook de Samshield en die is aan de voorkant inderdaad wel kort, maar als ik de mijne (op paard) vergelijk met de foto op de vorige bladzijde dan is hij wel wat langer. Maar het is wel een dunne strakke stof, dus dat moet je wel staan.
Als je mijn berichten in dit topic bekijkt staan ze allebei wel ergens in geloof ik

Nog even een inspiratievraag van mijn kant: welke laarzen hebben jullie bij een springset? Zwart zadel en blauw jasje/cap

IrishDraught
Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 05:19

Iemand een tip voor een betaalbaar (tot 150) jasje blauw met een cognac kraag en evt zakken?

Ties 3/6/2015 <3

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:45

x_Milou schreef:
Nog even een inspiratievraag van mijn kant: welke laarzen hebben jullie bij een springset? Zwart zadel en blauw jasje/cap


Bruine Petrie Conventry

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:25

Vandaag de equiline x cool aida voor €75,- (I kid you not) kunnen scoren, nieuw!
Afgelopen week ook een Robby's jasje besteld in de hoop dat hij bij mijn laarzen past, zo ja, dan heb ik 3 jasjes. :')
[ img ]

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:54

Lithya schreef:
x_Milou schreef:
Nog even een inspiratievraag van mijn kant: welke laarzen hebben jullie bij een springset? Zwart zadel en blauw jasje/cap


Bruine Petrie Conventry

Ik ook

[ img ]

Flevolander
Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:38

bobje26 schreef:
Vandaag de equiline x cool aida voor €75,- (I kid you not) kunnen scoren, nieuw!
Afgelopen week ook een Robby's jasje besteld in de hoop dat hij bij mijn laarzen past, zo ja, dan heb ik 3 jasjes. :')
[ [url=m/XsKtjj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mijn equiline was vorige maand 450 :+

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

_Marinke_
Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:56

@bobje26 wauw die is mooi!! <3

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:23

Flevolander schreef:
bobje26 schreef:
Vandaag de equiline x cool aida voor €75,- (I kid you not) kunnen scoren, nieuw!
Afgelopen week ook een Robby's jasje besteld in de hoop dat hij bij mijn laarzen past, zo ja, dan heb ik 3 jasjes. :')
[ [url=m/XsKtjj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mijn equiline was vorige maand 450 :+


-O-
Zelfde model?

IrishDraught
Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:29

[ img ]
[ img ]
Jasje gescoord nieuw via Facebook

[ img ]

Dit is de rest van Mn tuig/laarzen
[ img ]

Dus ben er wel blij mee.
Ik ben even aan het denken of ik de bandjes van Mn cap durf te oliën om ze iets donkerder te maken

Ties 3/6/2015 <3

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:15

Amiigo schreef:
Ik heb een pikeur klea besteld die valt mij goed! Volgende week ophalen hopelijk :)

Vrijdag en zaterdag lekker in zomer tenue gestart, heerlijk weer {:}
[ [url=m/1UA4rC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe Pikeur! Show je ff een foto als je hem aan hebt? :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

_coquette_
Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:16

LiiNd_Y schreef:
Amiigo schreef:
Ik heb een pikeur klea besteld die valt mij goed! Volgende week ophalen hopelijk :)

Vrijdag en zaterdag lekker in zomer tenue gestart, heerlijk weer {:}
[ [url=m/1UA4rC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe Pikeur! Show je ff een foto als je hem aan hebt? :)

Ik heb de pikeur saphira. ook echt een heel fijn jasje. Met rits achter knopen en niet te kort!

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:32

Wil morgen denk ik even naar ej gaan om van alles te gaan passen. Pikeur valt nu helaas buiten de actie. Is dat altijd zo?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:25

friesam schreef:
Jasje gescoord nieuw via Facebook

Oeh die vind ik wel stoer! Wil je een aan foto laten zien als je hem binnen hebt? Ik ben benieuwd hoe het staat.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karelien en 13 bezoekers