Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:10

Bravura schreef:
Fitzroy schreef:
Dat is toch logisch? Vaak krijg je een tweepersoonskamer voor alleengebruik. Daar kunnen ze anders 2 betalende klanten in kwijt. Het zal toch gecompenseerd moeten worden.
Er moet toch iedere dag schoongemaakt worden bv en dan maakt het niet uit of er nu 1 of 2 personen zitten. Hooguit een handdoek minder in de was.


Watergebruik voor 1 persoon, eten en drinken voor 1 persoon....maar wel bijna dubbel betalen. Een hotel zal beslist ook 1 persoonskamers hebben maar dan nog is het een stuk duurder. Vind dat niet zo gewoon. Oneerlijk wel. Er zijn dan tig alleengaanden de dupe van flink hogere prijzen. Je bent haast verplicht er een reisgenootje bij te zoeken. Niet iedereen wil trouwens in een hostel oid zitten. Geef mij maar een 4* hotel aan het strand, all in. Ik vraag niet om een 2 persoonskamer maar zoek een all in vakantie voor 1 persoon voor een normale vergelijkbare prijs als bij 2 personen die pp betalen.


Same here. Na een jaar hard werken wil ik graag in de zomer luxepaardje spelen en niet in een of ander hostel een kamer moeten delen :+

Maar goed, heb nu iets gevonden waarbij de toeslag meeviel en vlieg volgende week zondag naar de zon 8-)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:13

Hier bezig met boeken vandaag 8-) . Ineke je hebt pb :j

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:58

Hebben jullie plannen samen te gaan?
Wat ga je boeken?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:07

Mandyy schreef:
Hebben jullie plannen samen te gaan?
Wat ga je boeken?


Ik heb reeds geboekt maar Ineke heb ik een link gestuurd waar nog plekken vrij zijn. Afwachten dus of het haar wat lijkt. Zit helaas verschil van 1 dag tussen (korter). Jij mag ook boeken hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Wordt t een boktmeeting :D

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:11

Zou wel gezellig zijn! Wat heb je geboekt?

Ik twijfel nog wat ik zal doen. :=

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:20

Mandyy schreef:
Zou wel gezellig zijn! Wat heb je geboekt?

Ik twijfel nog wat ik zal doen. :=



Ik stuur je een pb als Ineke er mee akkoord is?

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:21

Jahoor, ik twijfel nog omdat ik 4 dagen wel erg kort vind.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:25

Ja dat snap ik. Met pech ben je al 2 dagen veel tijd kwijt ivm reizen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:32

Ineke2 schreef:
Jahoor, ik twijfel nog omdat ik 4 dagen wel erg kort vind.


Voor 6 dagen is er ook een vlucht evt. Zelfde heenreis dan als Ineke, mocht ze mee gaan. Er zijn echter weinig kamers en vluchten nog voor dat hotel dus ik wacht eerst even op haar antwoord. Kan zijn dat als geboekt wordt er ineens geen plek meer is. Gebeurde nl bij mijn boeking. Zou dat niet leuk tegenover haar vinden. Dus ik wacht haar even af. Is er dan nog wat vrij en Ineke heeft geen bezwaar stuur ik je pb. Voor meer dan 6 dg is echt mega duur. Dit zijn nl enkele aanbiedingen daar.

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:45

Ik heb de zonkalender weer even bekeken, maar durf het niet aan die periode.
Wacht dan liever tot volgend jaar. :o

Fearn
Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:18

Ik meld me hier ook! Ik ga over 3 dagen op vakantie, 16 dagen in de Balkan. Eerst naar Bulgarije, dan Macedonie en dan Kosovo. Vorig jaar ben ik ook al eens alleen op vakantie geweest naar Polen, maar alsnog vind ik het nu weer ontzettend spannend :P Ik denk toch een soort angst dat ik de weg kwijt zal raken of dat er iets ergs gebeurt. Maar meestal is dat vooral spanning vooraf, en is het weer weg zodra ik op locatie ben. Hebben jullie daar ook last van? Dat je een paar dagen van te voren best zenuwachtig bent?

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 15:50

Leuk dat dit topic nog actief is :D ik heb zojuist weer een weekje alleen naar Spanje geboekt. Dit keer naar Mallorca :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:13

Dreamy schreef:
Leuk dat dit topic nog actief is :D ik heb zojuist weer een weekje alleen naar Spanje geboekt. Dit keer naar Mallorca :)


Hier idem. In oktober.

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:52

Ik vertrek morgenochtend naar Rhodos. Super zin in! Lekker de stad en het eiland verkennen op mn eigen tempo :)

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:41

Veel plezier! :)

Ik moet nog een weekje aftellen tot Gran Canaria :oo

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 19:15

DideH schreef:
Veel plezier! :)

Ik moet nog een weekje aftellen tot Gran Canaria :oo


Oeeeh, da’s al bijna! Gran canaria is leuk! Waar zit je?

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:28

Dreamy schreef:
DideH schreef:
Veel plezier! :)

Ik moet nog een weekje aftellen tot Gran Canaria :oo


Oeeeh, da’s al bijna! Gran canaria is leuk! Waar zit je?


Playa! :)
Lekker all in, dus kan lekker een weekje lui doen :D

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 19:38

Lekker hoor, geniet ervan! Ik ga ook all-in.. lekker van bed naar buffet, buffet naar zwembad, zwembad naar buffet en buffet naar bed rollen :))

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:01

Dreamy schreef:
Lekker hoor, geniet ervan! Ik ga ook all-in.. lekker van bed naar buffet, buffet naar zwembad, zwembad naar buffet en buffet naar bed rollen :))


Dat klinkt exact hetzelfde als mijn plan :')
Wil alleen nog een keertje 1 dagje naat winkelcentrum 400m verderop :=

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Fearn
Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:26

Kan iemand me misschien advies geven? :( ik zit er echt heel erg doorheen.. ben nu 3 dagen in Bulgarije en ik ben nu in Sofia en plovdiv geweest. Maar eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin meer in de reis en voel ik me vooral heel rot en alleen. Ik heb vanmiddag ook een hele nare ervaring gehad waardoor ik me ook niet meer veilig voel.. mijn vliegreis terug is pas over 2 weken. Maar ik zie het echt niet meer zitten. Wat moet ik doen? :(

joke165
Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:07

Dat is super vervelend. Je onveilig voelen is echt niet leuk. Als je het echt niet meer ziet zitten is het wellicht een optie om je terugvlucht om te boeken? Dit zal wel met kosten gepaard gaan denk ik maar je kan altijd gewoon naar huis gaan. Dat is geen falen maar een andere manier van er tegenaan kijken. Beter geprobeerd dan helemaal niet gegaan ;-). Of even bellen met een familielid of goede vriendin om de ervaring van je af te praten?

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen


Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 23:13

Blijf je al die tijd op dezelfde locatie? Weet natuurlijk niet wat zich heeft voorgevallen. Zit je in een hostel? Anders paar dagen met wat anderen samen optrekken? Ben je niet alleen op pad. Of wellicht met een geboekte excursie of activiteit mee gaan. Dat kunnen hotels, als je daar slaapt ook wel regelen.

Wil je echt weg dan zou ik even met de reisorganisatie/luchtvaartmaatschappij overleggen wat mogelijk is.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:02

IsaCalixa schreef:
Kan iemand me misschien advies geven? :( ik zit er echt heel erg doorheen.. ben nu 3 dagen in Bulgarije en ik ben nu in Sofia en plovdiv geweest. Maar eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin meer in de reis en voel ik me vooral heel rot en alleen. Ik heb vanmiddag ook een hele nare ervaring gehad waardoor ik me ook niet meer veilig voel.. mijn vliegreis terug is pas over 2 weken. Maar ik zie het echt niet meer zitten. Wat moet ik doen? :(


Ik zou de trein nemen naar een andere plaats, misschien zelfs een ander land, en daar lekker verder vakantie vieren? Of anders misschien kijken of er een meetup is, zodat je je minder alleen voelt? Even koffie met een couchsurfer?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Fearn
Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:57

Dank jullie voor de reacties. Ik ga het denk ik nog wel proberen, dr komende dagen nog even de richting uit naar Macedonië (dat was immers ook het plan :) ). Misschien helpt het wel om in een andere stad te zijn. En idd ik wil ook proberen met een excursie mee te gaan en met couchsurfing wat mensen te leren kennen. Tot nu toe ben ik in de hostels helaas nog niet echt leuke reizigers tegengekomen, vooral veel mensen die altijd weg zijn (dus je komt ook niet veel tegen in het hostel) of gewoon mensen die meer op zichzelf zijn en niet echt open staan voor contact. Wel jammer, want vorig jaar toen ik alleen op reis was had ik direct al allemaal vrienden gemaakt, dat was een hele andere sfeer in de hostels. Misschien heeft dat er ook wel deels mee te maken.

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:51

Dat is zeker niet leuk! Ik heb wel ervaren dat je zeker de eerste keren dat je alleen weg bent,je jezelf tegen kan komen. Mijn ervaring was dan nieuwe dingen plannen, wat je ook doet. Een ander hostel opzoeken is misschien ook wat?

Ik ben sinds maandag op Rhodos. Echt genieten! Lekker rondlopen door de oude stad, musea bezoeken en ontspannend bij het zwembad/strand. Morgen met een bootexcursie naar Lindos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, FransienE, ManonGrr en 156 bezoekers