USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:59

Ach, er zitten maar een paar dagen tussen. Zal vast niet lang duren. Wacht je nog op de NOA2?
Ik moet mijn medical test plannen maar ze zijn gesloten tot 20 juli. :')


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:26

Anthea schreef:
Ach, er zitten maar een paar dagen tussen. Zal vast niet lang duren. Wacht je nog op de NOA2?
Ik moet mijn medical test plannen maar ze zijn gesloten tot 20 juli. :')



Oh fak dat meen je niet -O-

Ik ben idd nog in afwachting van de noa2.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:54

Oh ok. Na NOA2 moet je ook nog even wachten haha, bij mij zat tussen NOA2 en de brief van de ambassade meer tijd dan tussen NOA1 en NOA2 _O-

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:51

Anthea schreef:
Oh ok. Na NOA2 moet je ook nog even wachten haha, bij mij zat tussen NOA2 en de brief van de ambassade meer tijd dan tussen NOA1 en NOA2 _O-


Nou dat hoop ik toch niet ik wacht al meer dan 6 maanden :')
Geloof dat momenteel de tijd tussen noa2 en interview 50 dagen is voor Amsterdam.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:16

Bij mij was het een maandje voor mijn NOA2..
Ik kreeg mijn NOA2 begin April, en 15 juni kreeg ik de brief van de ambassade in Amsterdam. Die terug opgestuurd, en een week later kreeg ik een email om een afspraak te maken voor mijn medical en interview. De eerstvolgende beschikbare datum voor mijn interview was 3 weken van nu, ze doen K1 interviews alleen op dinsdag. Maar moet nu dus wachten tot Schulte weer terug is :+


Sorry voor offtopic :=

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:41

6 maanden valt nog mee. Mijn beste vriendin moest meer dan een jaar wachten nadat haar initiële papierwerk was ingediend voordat ze überhaupt wat te horen kreeg van de ambassade :=

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:45

Yasmine schreef:
6 maanden valt nog mee. Mijn beste vriendin moest meer dan een jaar wachten nadat haar initiële papierwerk was ingediend voordat ze überhaupt wat te horen kreeg van de ambassade :=


Oh echt vreselijk he die Amerikaanse overheid. En dan zeuren wij zo over de Nederlandse bureaucratie :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:38

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt 349 keer mee valt. Ze zijn bij NVC heel vriendelijk ook. Kan het niet vreselijk noemen :+

StonedRomy
Berichten: 7537
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:41

Mijn tijd zit er alweer bijna op. Vannacht vlieg ik terug naar Nederland.

Hele gave tijd gehad en heel veem gelachen! Nu nog even snel naar de kust...

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:06

Vandaag is onze K1 petitie goedgekeurd! *\o/*
Nu is het wachten tot alles bij de ambassade in nederland is zodat ik mijn medical en interview kan inplannen.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 02:12

nice :)
ik wil oook -O-

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:49

xTitanic schreef:
nice :)
ik wil oook -O-



I know :(:)
Heb je al iets gehoord van je family based visa?

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:29

Nee nog niet helaas! Net terug van LA btw. Met een extra reden om naar hier te komen :+:
Ontmoet ik iemand aan de andere kant vant land, ik maak het mijzelf ook niet gemakkelijk :')

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:45

xTitanic schreef:
Nee nog niet helaas! Net terug van LA btw. Met een extra reden om naar hier te komen :+:
Ontmoet ik iemand aan de andere kant vant land, ik maak het mijzelf ook niet gemakkelijk :')



Doos :') Maar wel heel erg leuk!

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:23

Heel gelukkig wel :o
Prachtige reis gehad ook!

Op de laatste dag Sunken City bezocht, was echt onder de indruk wauww
[ img ]

[ img ]

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:13

Fijn Abby! Vergeet niet nvc te bellen! :)

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:18

Anthea schreef:
Fijn Abby! Vergeet niet nvc te bellen! :)


Dat kan ik zelf doen, toch? Ik hoor dat dat tegenwoordig tot wel 30 dagen kan duren voor de case daar is. -O-

Ondertussen ook even naar vluchten aan het kijken voor begin September. Wat zijn die duur zeg! Ik 'moet' met delta/klm vliegen omdat mijn honden meegaan en ik neem een one way naar Chicago. Ik ben er inmiddels al achter dat een roundtrip goedkoper is 8)7 Maar nog zie ik alleen maar prijzen van 1500 tot 2000. Overstappen is met de honden niet wenselijk.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:27

Ja dat kan je zelf doen! Bij ons duurde het ook een maand ofzo haha. Wanneer de ambassade je een brief stuurt moet je een ds 160 kopie + kopie van je paspoort opsturen, daarna kreeg ik na 1,5 week antwoord en kon ik mijn interview inplannen. De wachttijd voor een interview is nu ongeveer 3-4 weken. Je interview kost trouwens nog $265, medical is €210 + €60 voor de xray, en dan nog eventueel extra voor vaccinaties. Make America rich again :') Oh, je medical moet minimaal 10 dagen voor je interview gebeuren.

Retours zijn vaak goedkoper dan een enkel ticket wanneer je met KLM vliegt. Ik ben cheap en vlieg met wowair :')

Ben wel verbaasd als je begin september nog haalt, ik denk eerder aan oktober misschien? Na het interview duurt het nog 10-14 dagen totdat je je paspoort terug krijgt helaas. Hoop voor je dat NVC iig snel is!

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:04

Anthea schreef:
Ja dat kan je zelf doen! Bij ons duurde het ook een maand ofzo haha. Wanneer de ambassade je een brief stuurt moet je een ds 160 kopie + kopie van je paspoort opsturen, daarna kreeg ik na 1,5 week antwoord en kon ik mijn interview inplannen. De wachttijd voor een interview is nu ongeveer 3-4 weken. Je interview kost trouwens nog $265, medical is €210 + €60 voor de xray, en dan nog eventueel extra voor vaccinaties. Make America rich again :') Oh, je medical moet minimaal 10 dagen voor je interview gebeuren.

Retours zijn vaak goedkoper dan een enkel ticket wanneer je met KLM vliegt. Ik ben cheap en vlieg met wowair :')

Ben wel verbaasd als je begin september nog haalt, ik denk eerder aan oktober misschien? Na het interview duurt het nog 10-14 dagen totdat je je paspoort terug krijgt helaas. Hoop voor je dat NVC iig snel is!



Daaaamn.... dan zijn die prijzen serieus omhoog gegaan en de tijden echt mega vertraagd.... -O-
Ik ben uitgegaan van de doorlooptijden op visajourney, daar staat gemiddeld 50 dagen tot interview vanaf NVC en binnen 5 tot 10 dagen je paspoort terug.
Mja, niks aan te doen. We wachten al zo lang, die paar weken kan er ook nog wel bij. :+

Super bedankt voor het overzicht!

Als ik de honden niet had vloog ik ook wel goedkoper :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:10

Ja stom, ik dacht ook dat het veel korter zou duren haha. En ik dacht dat medical 100 euro was ofzo :')
Vaccinaties rekenen ze trouwens ~35-50 euro ps voor als je die nodig hebt, volgens mij is dat goedkoper dan wanneer je bv naar de GGD gaat?

Heb contact met iemand anders en ze kreeg een paar dagen geleden eindelijk haar paspoort terug, duurde 13 dagen :+ zucht.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:20

Anthea schreef:
Ja stom, ik dacht ook dat het veel korter zou duren haha. En ik dacht dat medical 100 euro was ofzo :')
Vaccinaties rekenen ze trouwens ~35-50 euro ps voor als je die nodig hebt, volgens mij is dat goedkoper dan wanneer je bv naar de GGD gaat?

Heb contact met iemand anders en ze kreeg een paar dagen geleden eindelijk haar paspoort terug, duurde 13 dagen :+ zucht.


Als het goed is heb ik alle entingen dus hopelijk is dat in orde.
Alle papieren liggen klaar. Gister nieuwe pasfoto laten maken. Dus even wachten tot volgende week en dan beginnen met NVC stalken :+

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:44

Wow, da’s weinig geld voor vaccinaties. Ik heb er 3 moeten krijgen voor onze huwelijksreis naar Indonesië binnenkort en was meer dan €100 kwijt alleen aan de vaccins, niet eens de dokterskosten.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:19

@Abby je neemt ook honden mee?

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:44

xTitanic schreef:
@Abby je neemt ook honden mee?

Uiteraard!!


Yasmine schreef:
Wow, da’s weinig geld voor vaccinaties. Ik heb er 3 moeten krijgen voor onze huwelijksreis naar Indonesië binnenkort en was meer dan €100 kwijt alleen aan de vaccins, niet eens de dokterskosten.


Mja, 35 tot 50 euro per vaccinatie komt je ook al snel op meer dan 100 euro uit hoor. En de medical kost 270,- dus tel maar op

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:47

Moeten ze ook als cargo? Iig... mijn hond moet als cargo en pfff ik vind het verschrikkelijk.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers