Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:12

Pikkepor schreef:
Taffje schreef:

Was Tsjechië misschien wel voordeliger geweest }:0


Misschien, als denk ik dat dat weinig verschil gemaakt had.

Regeltechnisch was dit zeker makkelijk. Jurk passen, pak ophalen datsoortzaken... wordt toch even anders als je in Tsjechië zit.


Daar heb je een goed punt :D

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:42

Imre schreef:
Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.


Vind je dat goedkoop of duur? :o

Ik vind het eigenlijk spotgoedkoop namelijk :) die prijzen kom ik nooit zo laag tegen :')

[o]

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:47

Ik vind dat voor een goedkoop land als Tsjechië wel duur ja, maar we kamperen eigenlijk alleen in Scandinavië en misschien zijn de prijzen daar dan standaard lager dan in andere landen? Ik heb in ieder geval geen ander vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar stonden we bijvoorbeeld op een grote camping aan de Zweedse oostkust voor 14 euro per nacht. :))

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:49

Ik vind dat redelijk duur, ik sta vaak voor zo'n 12 tot 15 euro per nacht.
Maar goed, dat zal ook liggen aan waar je overnacht. Ik mijd bewust grote, toeristische vakantie parken waar zwemparadijzen en vermaak voor kinderen is, want daar betaal je je scheel. Kleine campings met minimale voorzieningen ergens onderweg zijn meer mijn ding en goedkoop!
Overigens zal het ook wel verschillen per land.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:10

Absoluut, in zuid Frankrijk in het hoogseizoen is 24 euro echt (bijna) niet te vinden, ook niet in het binnenland. Ga je naar Tsjechië of zo zijn ze er nog wel, Kroatië en Slovenië ook nog wel maar dan moet je niet bij de toeristische dingen in de buurt zitten.
Voor en na seizoen is het anders maar helaas zit je met kind vast....

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:13

Ik had 2 jaar geleden in Frankrijk in het hoogseizoen ook campingplekken voor de camper voor <15 euro :o
Wat ik zeg, wegblijven bij grote campings en de kleine, meer afgelegen campings opzoeken.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:25

Zuid geen ervaring mee, maar in Normandië, Bretagne en noord-Frankrijk heel veel plekken gevonden voor onder de 12 euro per nacht per plek. Hoogtepuntje was 3 euro :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:49

Ik vind dat wel goedkoop. Wij gaan richting kroatie en slovenië en verwachten a 35 euro per nacht.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:56

In Slovenië betaal je dat echt bij lange na niet.
Wij gaan ook weer die kant op en je bent echt wel goedkoper uit.


Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:32

Wij betaald iets over de 40 euro per nacht in Kroatië. Als je eigenlijk goed nagaat is het flink wat geld. Waren met zijn tweeën in een tent en ach als het budget er is, waarom niet dachten wij.
We betaalden ook voor faciliteiten waar we eigenlijk geen gebruik van maakten, maar dat is uiteraard ook je eigen keus/schuld.

Dit jaar een goedkope camping. Volgens mij ook rond de 20 euro per nacht en niks bijzonders zoals een animatieteam e.d. Ons zoontje is toch nog net geen 2 dus die heeft voldoende aan een zwembadje bij de caravan en een zandbak bij wijze van. Sanitair en omgeving staan super aangeschreven, dus daar doen we het voor.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:45

Wij gaan ook voor de kleine, minder kindvriendelijke, campings. Heb er nu eentje voor 17 euro per nacht gevonden. Dikke prima! Hopelijk hebben ze nog plek. Ze hebben maar 18 tentplaatsen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:08

SdaphneS schreef:
Ik vind dat wel goedkoop. Wij gaan richting kroatie en slovenië en verwachten a 35 euro per nacht.

Zal ook uitmaken wat er allemaal bij zit. Ik heb een hele maand de caravan op een lokale camping staan voor 350euro.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:49

Imre schreef:
Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.


Wij zijn eerst naar noord geweest en het jaar erop naar het zuiden. Maar wat een verschil! In het noorden waren de prijzen veel lager, we zaten in het reuzengebergte, en hadden we veel meer het gevoel in het echte Tsjechie te zitten.
Het zuiden vonden wij velen malen duurder en heel veel commerciëler. Het is ons enorm tegen gevallen. Terwijl we echt verliefd op het noorden zijn geworden.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:58

Ik zat ook aan het reuzengebergte te denken, maar mijn vriend gaat liever naar het zuiden. Hebben jullie gekampeerd in het noorden? Waar zaten jullie?

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Imre schreef:
Ik zat ook aan het reuzengebergte te denken, maar mijn vriend gaat liever naar het zuiden. Hebben jullie gekampeerd in het noorden? Waar zaten jullie?

Wij zijn vorig jaar in het noorden geweest, aan de Poolse grens in Bozanov. Heel mooi gebied!

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:24

Wij zaten in Vchlabi reuzengebergte.
Bij camping euro air. Ik hoorde dat die nu dicht zat maar er zijn daar meer campings in de regio.
Vanuit die doorgaande weg onder het reuzengebergte kan je mooi alle kanten op. Ook het reuzengebergte in.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:09

Wij zaten ook bij de Poolse grens, erg mooi daar.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:30

Met kinderen ben ik helaas nog wel gebonden aan de duurdere campings. Ik wil wel een speelplaats zodat ze even lekker kunnen spelen. Maar dat is eigenlijk mijn enige vereiste (nouja toiletgelegenheid is ook wel fijn)

Voor mezelf hoeft het niet zo luxe allemaal.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:39

Riddershow schreef:
Met kinderen ben ik helaas nog wel gebonden aan de duurdere campings. Ik wil wel een speelplaats zodat ze even lekker kunnen spelen. Maar dat is eigenlijk mijn enige vereiste (nouja toiletgelegenheid is ook wel fijn)

Voor mezelf hoeft het niet zo luxe allemaal.


En gras/beekjes vinden ze niet leuk?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:20

Wij boekten bij voorkeur een camping met “niks” toen de kinderen klein waren. Een zandbak, dat was t wel zo’n beetje. Verder bos, heide, beekjes, weilanden. Ravotten, hutten bouwen, vissen etc.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:53

Sheran schreef:
Riddershow schreef:
Met kinderen ben ik helaas nog wel gebonden aan de duurdere campings. Ik wil wel een speelplaats zodat ze even lekker kunnen spelen. Maar dat is eigenlijk mijn enige vereiste (nouja toiletgelegenheid is ook wel fijn)

Voor mezelf hoeft het niet zo luxe allemaal.


En gras/beekjes vinden ze niet leuk?


Beekjes vind ik zelf niks op deze leeftijd... Dan liever wat ouder. Ze weten dat ze niet in de buurt van water mogen zonder ons erbij. Natuurlijk vermaken ze zich prima rondom de tent voor een tijdje, maar even naar de speeltuin zorgt wel voor langere tevredene kinderen...

Verder zijn we ook gewoon veel onderweg (met de kinderen) dus al we dan op de camping zijn vind ik het wel fijn als ze zichzelf even kunnen vermaken.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:26

Hoe oud zijn je kinderen?

Wij hadden ook altijd “buiten speelgoed” bij ons. Bal, tennis, badminton, diabolo, kegelspel. Verder playmobiel, dierentuin beestjes etc.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:36

3, 5 en bijna 7. Voetballen doen ze bijna niet, de rest hebben we niet en als, dan slaan ze elkaar waarschijnlijk eerder het hoofd ermee in.

Natuurlijk hebben we wel tent-speelgoed bij en iets voor rondom de tent buiten. Maar iets van klim en klauter materiaal helpt een hele hoop met het spel van de kinderen. En het hoeft echt geen grote speeltuin te zijn. De laatste keer was het ook een wipwap, schommel en wat klimgerei.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:01

Een klein speelttuintje is altijd leuk.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:24

we hebben onze caravan voor het het hele seizoen staan op een camping in Nederland.
Nu gaan onze kinderen de hele maand augustus op vakantie naar mijn ouders toe en maken we dus geen gebruik van de caravan.
We zitten er nu aan te denken om de caravan te verhuren in augustus.
Maar wat kan je er voor vragen? We hebben even geen idee.
Caravan is heeft 5 slaapplaatsen, 1 vast bed, ruime voortent, heeft TV met Canal digitaal, geen wc in de caravan of vaste wateraansluiting.
Is op een kleine gezellige ( boeren) camping met goede douche en toiletvoorzieningen.
Zijn voorzieningen voor kleine kinderen.
Naast de camping is een meertje waar je kan zwemmen en spelen.
Enkhuizen is op de fiets te bereiken, nog geen 5 minuten fietsen.
Iemand een idee?

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Lotje033, Miiej, Natasja22, Nymphe, Piekosjj en 80 bezoekers