Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:45

Ziet er relaxed uit Barramundi :D

Met een baby kamperen zou ik ook niet zien zitten hoor, wij zijn pas weer gaan kamperen toen ze wat groter was :o

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:20

Super tof zo kamperen!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:19

We gaan iets heel anders uit proberen... een (tweepersoons) klapmatras. Kijken of dat bevalt. Leeglopen kan hij niet... Alleen is vrij groot om mee te nemen. Maar we hebben sinds kort een nieuwe grotere auto, dus ruimtegebrek is niet ons probleem (meer).

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 05:58

SaskiaB schreef:
Misschien eind van het seizoen, we kijken wel. Maar kreeg er wel helemaal zin in kamperen van :D



Misschien een camping dichtbij? Hebben mijn ouders destijds ook gedaan. Mocht het dan toch niet lukken dan waren ze in 20 minuten thuis. Gelukkig is het overigens helemaal goed gegaan.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:45

Zijn er hier nog mensen die out-of-the-box kunnen denken?

De basis: een Land Rover 110 HCPU, ongeveer zoiets:
[ img ]

Daar wil ik mee camperen, echter niet met daktent en deze versie is me eigenlijk te duur en vooral maakt de auto onbruikbaar voor andere inzet: http://www.psp-expeditioncampers.com/pa ... amper.html

Ik zoek dus ideeën om de auto normaal als pick-up in te zetten en als ik op vakantie wil, op een simpele manier er iets op/aan/in zetten dat goed kampeerwaardig is.

Die afzetunits ben ik bekend mee maar die zijn erg lastig te vinden in een versie die goed past op de HCPU en als je ze wel vindt, vragen ze meer dan de hoofdprijs. Daar heb ik dus geen zin in.
Bovendien gaat je auto zuipen als een tempelier van zo'n opzetunit en bij normaal gebruik doet ie al 1:6.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:05

Ben je handig? Kan je een buis constructie maken met tentdoek eroverheen. Een huif als het ware?

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 02:28

Waarom geen daktent als ik vragen mag?

Vrienden van ons hadden een soort opzet constructie op hun Landcruiser, maar dat was een tent, dus niet zo zwaar. Zij hadden het zo dat ze poten konden uitklappen en de auto er dan ondervandaan rijden zodat ze de auto konden gebruiken om de boot in het water te leggen enzo.
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan vinden van wat zij hadden. Wij vinden dat nog steeds een van de beste kampeer-outfits die we gezien hebben. Zij hebben er een jaar in gewoond zo en rondgereisd.

Edit: een beetje zoiets als dit:
https://i.pinimg.com/originals/79/8b/1d ... 0b1380.jpg
http://www.mycampertrailer.com.au/129-2 ... camper.jpg

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:30

Barramundi schreef:
Waarom geen daktent als ik vragen mag?

Vrienden van ons hadden een soort opzet constructie op hun Landcruiser, maar dat was een tent, dus niet zo zwaar. Zij hadden het zo dat ze poten konden uitklappen en de auto er dan ondervandaan rijden zodat ze de auto konden gebruiken om de boot in het water te leggen enzo.
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan vinden van wat zij hadden. Wij vinden dat nog steeds een van de beste kampeer-outfits die we gezien hebben. Zij hebben er een jaar in gewoond zo en rondgereisd.

Edit: een beetje zoiets als dit:
https://i.pinimg.com/originals/79/8b/1d ... 0b1380.jpg
http://www.mycampertrailer.com.au/129-2 ... camper.jpg

Dat werkt hier dus niet omdat de flatbed-constructie die in Australië vaak gebruikt wordt, hier in NL bijna niet gebruikt wordt en daarmee dus ook niet beschikbaar voor ombouw. ga ik dat laten bouwen, hangt daar ook weer een prijslap aan.

Daktent is me te klein en beperkt en levert een hoop constructie voordat het achterop de bak past.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 00:22

Ik zie ze hier ook wel die een rek achterop een ute monteren die een vaste bak heeft en dan daar een (dak)tent op hebben. Maar dan heb je wel weer te maken met een hoop constructie en dat zal idd niet goedkoop zijn.
Zoiets als dit: Tent op rek
Wij hebben overigens een zijtent aan onze daktent waardoor het best een ruime tent wordt. Dan heb je een leefgedeelte op de grond en klim je alleen naar boven om te slapen.

Zag ook nog zoiets als dit, is geen erg ruime tent, maar misschien kun je zoiets fabriceren met een gewone tent? Of er een gazebo / luifel bij zetten waardoor je meer leefruimte krijgt.
Ute tent

Anders idd wat Rien voorstelt; een soort huif die je erop zet. Hier zijn die heel veel verkrijgbaar voor all type auto's maar ik weet niet of dat in NL ook zo is en wat zoiets kost.

Hier houden mijn ideeen even op, maar vind het wel leuk om over na te denken en plaatjes te kijken :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 04:44

Ik zit daar helemaal niet in, dus heb ook geen tips.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:19

:wave: Hoi allemaal! Ik had dit topic eerder dit jaar ontstipt omdat we de hele zomer zouden gaan verbouwen en dus geen vakantieplannen hadden, maar mijn vriend is deze week begonnen met een nieuwe baan, dus de verbouwing is even uitgesteld. Er is gelukkig wél ruimte voor een weekje vakantie! Dus ik durf weer mee te lezen, jullie foto's waren te jaloersmakend voor iemand die zelf niet weg zou kunnen. :))

We zijn van het principe 'tentje achterin en we zien wel waar we vannacht slapen', meestal naar Zweden of Noorwegen. Dat is voor dit jaar wat te duur, vanwege de verbouwing hebben we een zeer gering vakantiebudget en de boot/bruggen naar Zweden zijn voor een weekje wel erg prijzig. Waarschijnlijk gaan we begin augustus naar het oosten van Duitsland of naar Tsjechië. Tips zijn zeer welkom. We houden van rustige campings en natuur.

Slapen doen we meestal in onze Outwell Nevada. Een vijfpersoons tent, voor ons tweetjes dus een enorme balzaal. Heerlijk! Als het dan een keer slecht weer is heb je nog fatsoenlijke binnenruimte. Helaas zijn vrijwel alle stokken aan het splijten, dus dit zal het laatste jaar zijn dat ie mee gaat. -O- Voor korte nachten of kleine plaatsjes op de camping hebben we nog een klein koepeltentje.

[ img ]

Dit weekend maar eens nadenken over waar we naartoe willen. Leuk!

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:27

Leuk Imre! Wij zouden dit jaar ook naar Tsjechië gaan, maar toen besloten we te trouwen. Dus geen Tsjechië. Maar ik kreeg tent-opzet-drang dus nu staan we al 2 weken met de tent op ene camping in NL. Heel dicht bij huis.

Wij hadden camping Vidlak op het oog in Tsjechië!


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:49

Barramundi schreef:
Ik zie ze hier ook wel die een rek achterop een ute monteren die een vaste bak heeft en dan daar een (dak)tent op hebben. Maar dan heb je wel weer te maken met een hoop constructie en dat zal idd niet goedkoop zijn.
Zoiets als dit: Tent op rek
Wij hebben overigens een zijtent aan onze daktent waardoor het best een ruime tent wordt. Dan heb je een leefgedeelte op de grond en klim je alleen naar boven om te slapen.

Zag ook nog zoiets als dit, is geen erg ruime tent, maar misschien kun je zoiets fabriceren met een gewone tent? Of er een gazebo / luifel bij zetten waardoor je meer leefruimte krijgt.
Ute tent

Anders idd wat Rien voorstelt; een soort huif die je erop zet. Hier zijn die heel veel verkrijgbaar voor all type auto's maar ik weet niet of dat in NL ook zo is en wat zoiets kost.

Hier houden mijn ideeen even op, maar vind het wel leuk om over na te denken en plaatjes te kijken :+

Die laatste begint te lijken op het idee dat ik had (maar in de praktijk ook niet zo haalbaar)
Ga ik eens verder op studeren. Punt is een beetje dat er in NL wel vanuit Australië geïmporteert wordt, maar die tussenhandel moet er dan gelijk de hoofdprijs voor hebben.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:56

Ikke, zou je niet zoiets zelf kunnen fabriceren van een oude vouwwagen? Die hebben ook van die uitklaptenten. Komt ben ik bang dan alleen ook nog wel aardig wat constructie bij kijken..

Show a little faith, there's magic in the night

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:08

Bonna schreef:
Ikke, zou je niet zoiets zelf kunnen fabriceren van een oude vouwwagen? Die hebben ook van die uitklaptenten. Komt ben ik bang dan alleen ook nog wel aardig wat constructie bij kijken..

Dat is een oplossing waar ik naar kijk, maar die inderdaad nogal wat constructie lijkt te gaan vergen. De bak van de LaRo is 1700mm breed en daar haken de meeste vouwwagens op af.

Maar wellicht moet ik ophouden met out of the box denken en die box gewoon weggooien :D maar wat het dan wel moet worden, ben ik dan nog niet over uit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:26

Wij zijn zojuist aangekomen op ons plekje voor dit weekend. Delft!

Ik krijg alleen de foto niet recht, sorry

[ img ]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:31

ikke schreef:
Ga ik eens verder op studeren. Punt is een beetje dat er in NL wel vanuit Australië geïmporteert wordt, maar die tussenhandel moet er dan gelijk de hoofdprijs voor hebben.

Ja dat is zo jammer altijd he.
Hier kun je best veel custom made krijgen, tegen een redelijke prijs maar dan heb je het nog niet in NL.
Studeer ze! En anders idd een andere box :+

Leuke tent Daphne! Veel plezier!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:24

He, zo'n tent heb ik ook. Echt een fijn ding. Veel plezier.

Come over to the dark side, we have cookies!

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:15

ikke schreef:
Bonna schreef:
Ikke, zou je niet zoiets zelf kunnen fabriceren van een oude vouwwagen? Die hebben ook van die uitklaptenten. Komt ben ik bang dan alleen ook nog wel aardig wat constructie bij kijken..

Dat is een oplossing waar ik naar kijk, maar die inderdaad nogal wat constructie lijkt te gaan vergen. De bak van de LaRo is 1700mm breed en daar haken de meeste vouwwagens op af.

Maar wellicht moet ik ophouden met out of the box denken en die box gewoon weggooien :D maar wat het dan wel moet worden, ben ik dan nog niet over uit.


Maak een dak op de maat van de bak, gebruik de zijkanten van de "vouw"constructie van een vouwcaravan (met zo'n dak wat omhoog gaat en laat hier op een tent op maat maken (weet misschien wel iemand :o )....
Voortent of party tent eraan voor als je ergens langer staat.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:21

Imre schreef:
:wave: Hoi allemaal! Ik had dit topic eerder dit jaar ontstipt omdat we de hele zomer zouden gaan verbouwen en dus geen vakantieplannen hadden, maar mijn vriend is deze week begonnen met een nieuwe baan, dus de verbouwing is even uitgesteld. Er is gelukkig wél ruimte voor een weekje vakantie! Dus ik durf weer mee te lezen, jullie foto's waren te jaloersmakend voor iemand die zelf niet weg zou kunnen. :))

We zijn van het principe 'tentje achterin en we zien wel waar we vannacht slapen', meestal naar Zweden of Noorwegen. Dat is voor dit jaar wat te duur, vanwege de verbouwing hebben we een zeer gering vakantiebudget en de boot/bruggen naar Zweden zijn voor een weekje wel erg prijzig. Waarschijnlijk gaan we begin augustus naar het oosten van Duitsland of naar Tsjechië. Tips zijn zeer welkom. We houden van rustige campings en natuur.

Slapen doen we meestal in onze Outwell Nevada. Een vijfpersoons tent, voor ons tweetjes dus een enorme balzaal. Heerlijk! Als het dan een keer slecht weer is heb je nog fatsoenlijke binnenruimte. Helaas zijn vrijwel alle stokken aan het splijten, dus dit zal het laatste jaar zijn dat ie mee gaat. -O- Voor korte nachten of kleine plaatsjes op de camping hebben we nog een klein koepeltentje.

[ Afbeelding ]

Dit weekend maar eens nadenken over waar we naartoe willen. Leuk!


In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:22

Pikkepor schreef:
Leuk Imre! Wij zouden dit jaar ook naar Tsjechië gaan, maar toen besloten we te trouwen. Dus geen Tsjechië. Maar ik kreeg tent-opzet-drang dus nu staan we al 2 weken met de tent op ene camping in NL. Heel dicht bij huis.

Wij hadden camping Vidlak op het oog in Tsjechië!


Was Tsjechië misschien wel voordeliger geweest }:0

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:37

Taffje schreef:
Pikkepor schreef:
Leuk Imre! Wij zouden dit jaar ook naar Tsjechië gaan, maar toen besloten we te trouwen. Dus geen Tsjechië. Maar ik kreeg tent-opzet-drang dus nu staan we al 2 weken met de tent op ene camping in NL. Heel dicht bij huis.

Wij hadden camping Vidlak op het oog in Tsjechië!


Was Tsjechië misschien wel voordeliger geweest }:0


Misschien, als denk ik dat dat weinig verschil gemaakt had.

Regeltechnisch was dit zeker makkelijk. Jurk passen, pak ophalen datsoortzaken... wordt toch even anders als je in Tsjechië zit.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:03


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:11

Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:11

Imre schreef:
Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.


Moet je voor de lol d prijzen in zuid Frankrijk is bekijken -O-

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers