KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janna
Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:22

Ggk hengsten hoeven toch pas in de halve finale te beginnen? Dus die waren er al niet. Verder denk ik idd dat mensen zuiniger op hun paard zijn, maar er zijn ook veel mensen gestopt. Ik ben ook geschrokken van de weinige starts op de selectiewedstrijden. Tien jaar geleden was dat een bomvolle dubbele ring, nu waren er soms drie klasses tegelijk in 1 ring.

-


Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:39

Pavo is niet verplicht voor ggk hengsten, wel een mooie manier om ze onder de aandacht te krijgen.

Jammer Kahlua en Betuwe gefeliciteerd!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kaja
Berichten: 3842
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:32

Voor wat betreft de Pavo denk ik aan inschatting en overschatting.

Jammer Kahlua, maar lekker een veulentje fokken en gaan sporten met de merrie.

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:04

Dat gaan we ook doen ! :j

Wat de PAVO betreft , en er zijn de laatste jaren zowie zo minder veulens gefokt => minder 3,4 en 5 jarige paarden.(trekt nu wel weer aan)
Ik zag overigens wel dat er in Utrecht wel 3x meer deelnemers waren als in Gelderland. Dat kan ik dan weer niet verklaren.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:21

"vroeger" was de pavo uniek en een van de weinige in zijn soort. Tegenwoordig zijn er tientallen competities en dat aantal groeit nog altijd gestaag.

Pavo is "ingewikkelder" om mee te doen (lid zijn van kwpn, dus ook stuk duurder). Terwijl andere jonge paarden competities gewoon inschrijven en meedoen zijn.

Heel eerlijk, zou ik zelf ook niet meer voor de pavo kiezen... Een 4, 5 of 6 jarige moet je toch ook zuinig op zijn en dus kies je de competities zorgvuldig uit. Dat betekend dus niet elk weekend mee nemen en dan zijn er ook gewoon veel leukere competities om mee te doen dan de pavo. En ook financieel gezien zijn andere competities veel interessanter.

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:24

Mee eens, daarnaast vraagt de Pavo ook een bepaalde manier van voorstellen en rijden wat ook niet altijd wenselijk is als je zuinig bent op je paard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:12

Elisa2 schreef:
Mee eens, daarnaast vraagt de Pavo ook een bepaalde manier van voorstellen en rijden wat ook niet altijd wenselijk is als je zuinig bent op je paard.


Dat inderdaad ook. :j
Pavo is vooral heel veel benenzwaaierij.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:17

Hc en pavo was wel degelijk een traject waaraan de ggk hengsten moesten meedoen tenzij dat afgelopen 2 jaar is veranderd. Wel konden ze direct instromen in de halve finale.

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:52

Quir schreef:
Elisa2 schreef:
Mee eens, daarnaast vraagt de Pavo ook een bepaalde manier van voorstellen en rijden wat ook niet altijd wenselijk is als je zuinig bent op je paard.


Dat inderdaad ook. :j
Pavo is vooral heel veel benenzwaaierij.

Van die mening was ik eerder ook en daar houd ik zelf helemaal niet van. Dit jaar toch maar weer eens mee gedaan, gewoon voor de ervaring. Ze zaten er inderdaad weer tussen, maar vergeleken een aantal jaren geleden viel het me wel reuze mee. Heeft er denk ik ook mee te maken dat het nu meer een proef is die gereden wordt. De manier van beoordelen is daarmee ook aangepast.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:53

paardje schreef:
Van die mening was ik eerder ook en daar houd ik zelf helemaal niet van. Dit jaar toch maar weer eens mee gedaan, gewoon voor de ervaring. Ze zaten er inderdaad weer tussen, maar vergeleken een aantal jaren geleden viel het me wel reuze mee. Heeft er denk ik ook mee te maken dat hert nu meer een proef is die gereden wordt.

Er deden er ook maar bar weinig mee, dus heel veel vergelijkingsmateriaal had je niet :D

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:28

Coca2018 schreef:
paardje schreef:
Van die mening was ik eerder ook en daar houd ik zelf helemaal niet van. Dit jaar toch maar weer eens mee gedaan, gewoon voor de ervaring. Ze zaten er inderdaad weer tussen, maar vergeleken een aantal jaren geleden viel het me wel reuze mee. Heeft er denk ik ook mee te maken dat hert nu meer een proef is die gereden wordt.

Er deden er ook maar bar weinig mee, dus heel veel vergelijkingsmateriaal had je niet :D

Dat is waar :D

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:56

Coca2018 schreef:
Hc en pavo was wel degelijk een traject waaraan de ggk hengsten moesten meedoen tenzij dat afgelopen 2 jaar is veranderd. Wel konden ze direct instromen in de halve finale.


Ik heb het even opgezocht want ik dacht dat alleen de HC verplicht was, maar de Pavo is inderdaad ook verplicht maar alleen voor 5 jarige ggk hengsten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:07

Kahlua jammer maar nu kan je dochter mooi fijn met haar aan de gang! Leuk!

Tja Pavo. Het lijkt me wel leuk een keer eraan mee te doen. Maar deelname is inderdaad om te janken.

Betuwe gefeliciteerd! Wat goed!

Paardje wat jammer maar weer lekker verder met sport toch. :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:41

Quir schreef:
Elisa2 schreef:
Mee eens, daarnaast vraagt de Pavo ook een bepaalde manier van voorstellen en rijden wat ook niet altijd wenselijk is als je zuinig bent op je paard.


Dat inderdaad ook. :j
Pavo is vooral heel veel benenzwaaierij.


Dit dus. Ik heb geen benenzwaaier maar eentje die van achter alles doet en voor niet super spectaculair is. Dan heb ik er al weinig te zoeken omdat ze het meeste voor de wapperaars vallen.

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:41

Ik was zaterdag op de CK in Houten (tuigpaarden) daar was het behoorlijk druk. En alhoewel ik zelf meest rijpaarden heb, ga ik ook nooit meer naar de CK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:44

Vulina schreef:
Bemerking is wat een groot woord misschien, maar ze vonden dat de sprongen 'mooier ontwikkeld' konden zijn.. Ze zijn mooi droog, ik zie er echt niks aan.


Hier hetzelfde.. merrieheeft veel bot/gewricht over alle brnen maar er is niks mis mee. Ze is een flink paard (bijna 1.70m nu als driejarige) maar er is niks raars aan. Ik heb het idee dat het ook een beetje foutenkijken is soms want er waren paarden van bekende stallen met steile minivoetjes die geen bemerking kregen...

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:55

Wat een rust hier! Hoe gaat het met de merries die nog moeten? :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Cheytjuh
Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:04

Hier hebben we onze 2 gelderse merries die zaterdag moeten. Ik vind het zo spannend, het went nooit ;) Gelukkig is het allemaal uit mijn handen dus mag ik gewoon kijken en genieten :D

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Wings_love
Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:07

Hier ook een Gelderse merrie die zaterdag naar Didam af mag reizen. Nog nooit meegemaakt, dus super spannend. Gelukkig iemand kunnen regelen die ons wilde helpen daar :)

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:40

Voor die van ons nog 1 week te gaan in de EPTM en dan komt ze weer thuis. Kan ik eindelijk zelf met haar aan de slag

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:16

friesvamke schreef:
Voor die van ons nog 1 week te gaan in de EPTM en dan komt ze weer thuis. Kan ik eindelijk zelf met haar aan de slag


Wat fijn! Goed om te horen dat ze niet teruggetrokken is. Dan komt het predikaat wel goed toch?

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:18

Hoe is het met de Gelderse dames gegaan?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Wings_love
Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:40

Met onze merrie is het boven verwachting goed gegaan! Was wel heel blij dat we een goede voorbrenger hadden kunnen regelen, want zelf hadden we het niet zo goed gekund denk ik. Maar uiteindelijk is onze dame ster geworden! Heel erg blij en trots zijn we, dit hadden we nooit verwacht!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:50

Lily_Fee schreef:
friesvamke schreef:
Voor die van ons nog 1 week te gaan in de EPTM en dan komt ze weer thuis. Kan ik eindelijk zelf met haar aan de slag


Wat fijn! Goed om te horen dat ze niet teruggetrokken is. Dan komt het predikaat wel goed toch?


Ze waren wel tevreden over haar, dus daar gaan we stiekem wel een beetje van uit. Maar nog niet te blij worden en gewoon nog een week geduld hebben :)

Cheytjuh
Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:03

Hier 1 gelderse dame STER, met 75/75
Kae Lynn, v. Chablis x Ahoy

[ img ]

[ img ]

Helaas geen bewegingsfoto's

De andere helaas niet, wel stb met 70/65
Kon me zeker niet in de punten vinden en gelukkig zo best veel mensen die ik sprak niet, maar goed, ze wordt er voor ons niet minder om en proberen het gewoon nog eens wanneer ze klaar is met ontwikkelen. Nu eerst lekker zelf met haar bezig, van haar hebben we hele leuke bewegingsfoto's :

Klarissa WFTM , v. Chablis x Ahoy
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ymediem en 45 bezoekers