Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:19

Taffje schreef:
Er is in elk geval een toilet, ben ook wel met schepje en rol het bos in geweest :o

Voor een dagtrip vind ik dat ook helemaal niet erg maar als we ergens overnachten is een toilet toch wel een minimale vereiste. Dat het dan een longdrop is zonder water zoals hier, vind ik verder prima.
Als we meerdere dagen gaan vind ik de aanwezigheid van drinkwater ook wel een must, zo'n gesleep anders.

Leuke vouwwagen Esther! Waar koken jullie nu dan op? Ik dacht echt dat vouwwagens meestal een keukentje hadden :o

Wat een werk hebben jullie al verzet Joanne! Knapt er wel enorm van op zeg!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:05

Ja het is al enorm opgeknapt, maar ik wil sneller haha
Maar Ja, bijna 3 kwartier rijden dus gaat niet even een uurtje poetsen
Ik wilde op mm vrije dag gaan, maar moest ik weer de kindjes weg brengen en dat is nu weekend ook al soms als ze niet mee kunnen (ivm schilderen of zo) dus toch maar niet gedaan

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:19

Nu eenmaal weer opbouwen dan gaat het best snel. En als je er eenmaal kan slapen kan je verder afwerken.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:42

Taffje schreef:
Joanne1987 schreef:
Twijfelen alleen wat we met de wanden van het badkamertje doen. Hebben schrootjes overwogen maar sommige stukjes zijn zo onwijs smal...


Kijk eens naar Dumawall (http://www.dumaplast.be/nl/merken/watervaste-wandbekleding-tand-groef-dumawall) Praxis heeft het, echt superspul! Makkelijk te verwerken (met stanleymes) en ziet er super uit en makkelijk schoon te maken.


@Ikke: Ow, dacht dat je een hele grote had :o


Bedankt voor de tip! Gaan we serieus overwegen

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:25

Joanne1987 schreef:
Taffje schreef:

Kijk eens naar Dumawall (http://www.dumaplast.be/nl/merken/watervaste-wandbekleding-tand-groef-dumawall) Praxis heeft het, echt superspul! Makkelijk te verwerken (met stanleymes) en ziet er super uit en makkelijk schoon te maken.


Bedankt voor de tip! Gaan we serieus overwegen


Wij hebben het op de toilet gewoon tegen de muur gelijmd, naden in de hoeken gekit.
Ziet er uit als tegels, echt mooi en super makkelijk in onderhoud.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:26

Wij zijn weer terug na een weekje kamperen in saarland (Duitsland)
Was heerlijk! Leuke camping, lekker rustig alles nog. Een dagje gezwommen aan een stuwmeer en lekker gewandeld, gegeten en vooral gechilt!

En ik had een hele lieve kat als vriendje. Die na 5 minuten toen we er waren kwam en toen we naar huis gingen er nog steeds zat.

[ img ]


[ img ]

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:41

Ik ga ook mee lezen!

Deze zomer gaan we voor het eerst een weekje kamperen op een camping op Terschelling. De hond(en) gaan ook mee, voor hen is het ook de eerste keer.

Deze week gaan we de tent opzetten in de tuin, om te kijken of die nog heel en waterdicht is

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:54

_classic schreef:
Ik ga ook mee lezen!

Deze zomer gaan we voor het eerst een weekje kamperen op een camping op Terschelling. De hond(en) gaan ook mee, voor hen is het ook de eerste keer.

Deze week gaan we de tent opzetten in de tuin, om te kijken of die nog heel en waterdicht is

Op de Appelhof? }> }>

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:05

Oeh de Appelhof. Leuke herrinneringen aan :o :D

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:13

ikke schreef:
_classic schreef:
Ik ga ook mee lezen!

Deze zomer gaan we voor het eerst een weekje kamperen op een camping op Terschelling. De hond(en) gaan ook mee, voor hen is het ook de eerste keer.

Deze week gaan we de tent opzetten in de tuin, om te kijken of die nog heel en waterdicht is

Op de Appelhof? }> }>


Nee niet de appelhof :P

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:48

_classic schreef:
ikke schreef:
Op de Appelhof? }> }>


Nee niet de appelhof :P

:D :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:38

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het alleen slapen op schuimrubber matjes? Mijn man wil geen opblaasbare matjes i.v.m. slechte ervaringen in het verleden met lekkages. Maar ik ben nogal bang dat het hard ligt. Hij vind dat het best comfortabel zou kunnen zijn.

Bagheera_206
Berichten: 25863
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:51

Afgelopen weekend een nieuwe tentje van de Decathlon gekocht. Zo eentje wit van buiten en zwart van binnen. Ben erg benieuwd. Gaan hem dit weekend eens uitproberen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:58

Riddershow schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het alleen slapen op schuimrubber matjes? Mijn man wil geen opblaasbare matjes i.v.m. slechte ervaringen in het verleden met lekkages. Maar ik ben nogal bang dat het hard ligt. Hij vind dat het best comfortabel zou kunnen zijn.


Hangt er erg vanaf hoeveel vet je hebt en of je op je rug of je zij slaapt. Mijn botten steken uit en ik ben een zijslaper, dus bij mij is een dun matje minder geslaagd.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:25

Bagheera_206 schreef:
Afgelopen weekend een nieuwe tentje van de Decathlon gekocht. Zo eentje wit van buiten en zwart van binnen. Ben erg benieuwd. Gaan hem dit weekend eens uitproberen.


Zo een die koel zou moeten blijven? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:25

Mijn botten steken minder uit dan vroegah... :Y) maar slaap wel graag op mijn zij...

Het nadeel is dat goede matjes vaak zo duur zijn en als ze dan toch gaan lekken ben je een hoop centjes kwijt...

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:26

Riddershow schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het alleen slapen op schuimrubber matjes? Mijn man wil geen opblaasbare matjes i.v.m. slechte ervaringen in het verleden met lekkages. Maar ik ben nogal bang dat het hard ligt. Hij vind dat het best comfortabel zou kunnen zijn.

voor mij in een woord, drama! Ik wil een groot dik luchtbed; zelf opblazende matjes en schuimrubber matjes zijn IMO veeeeeel te hard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:39

Die matjes zou ik niet doen. Vroeger bij scouting raadden wij ze altijd af. Ze worden snel vochtig en klam en dan heb jij het koud. Ook liggen ze verre van comfortabel. Als je tenminste die eierdoos matjes bedoelt (zo noemden wij ze altijd) zoals deze: https://www.vrijbuiter.nl/bo-camp-noppe ... gJ8m_D_BwE

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:05

@bagheera, oh die heb ik ook gezien laatst in de decathlon. Ben ook zeer benieuwd of dat bevalt!

En indd die schuimrubberen matjes is niks. Hier ook een dik luchtbed.
Zag op vakantie een oudere man (70?) die ging slapen op 2 tuinkussens.. Hij zal lekker geslapen hebben... :=

Bagheera_206
Berichten: 25863
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:22

Ik ben ook erg benieuwd hoe de tent is. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:53

Ik heb zo'n 10cm dik zelfopblaasbaar matje. Geen last van lekkage en lekker warm. Wel duur inderdaad, de mijne was 80 euro. Maar heb er al wel 9 jaar plezier van :). Enige nadeel is dat hij nogal groot en zwaar is, zelfs in opgerolde toestand.

Riddershow schreef:
Mijn botten steken minder uit dan vroegah... :Y) maar slaap wel graag op mijn zij...

Het nadeel is dat goede matjes vaak zo duur zijn en als ze dan toch gaan lekken ben je een hoop centjes kwijt...

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:56

Die hebben wij nu ook aangeschaft, ook 10 cm dik. Ik vind het een flink pak ja, zeker als er dalijk 2 achterin de auto moeten maar als ze beter isoleren dan dat luchtbed vind ik het allang prima.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:03

Echt een heel stuk beter, en je kunt zelf de hardheid bepalen en ze liggen heel stabiel.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Bagheera_206
Berichten: 25863
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:10

Die luchtbedjes van Exped zijn fijn. Downmat en Synamat.

It's not how good you are, but how good you want to be!


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:35

Wij hebben gewoon elektrisch opblaasbare luchtbedden. A 35 euro per stuk. Gaan vaak wel enkele jaren mee. Wij hebben nu net één nieuwe weer aangeschaft en de andere hebben we alweer drie jaar en is nog prima.

Enige nadeel je hebt stroom nodig om ze op te blazen en ze houden de koud niet goed tegen, maar ik doe vaak een fleecedeken op het luchtbed en dan heb ik geen last van de kou.
We hebben ook wel eens isolatiematjes eronder gedaan, maar dat had geen merkbaar verschil. Die laten we nu dus ook maar thuis.

Ik tel inmiddels wel af naar de vakantie, begin augustus gaan we. :):)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers