Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:00

Ik heb een nomad van 90 euro, was destijd wel in de uitverkoop. Ideale tas, heeft al heel veel tripjes meegemaakt. Met een voorvak dus lekker makkelijk als een weekendtas te laden. Mi hoeft kwaliteit echt niet de hele wereld te kosten en osprey is wel echt héél duur. Deze tas doet ‘t prima, heb er meermaals met 15kg mee gelopen.

Elk bad heeft er eendje.


mvdende
Berichten: 5625
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:39

Nomad is ook een goed merk! Veel betere kwaliteit dan Decathlon. Ik heb zelf een Berghaus. Het hoeft niet persé Ospray te zijn, maar kies iig een merk wat bekend is in de buitensport zo als: The North Face, Vaude, Ospray, Lowe Alpine, Deuter... dat zijn allemaal kwaliteit backpacks en niet te vergelijken met Decathlon.

Dit komt er op neer dat je het beste naar een buitensportwinkel gaat: Bever, Zwerfkei, OutdoorXL, Kathmandu... om er een paar te noemen.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:20

Sakura789 schreef:
Ik zou voor lange kleding gaan, ook met name tegen de zon. Plan Petra goed (heel vroeg) of juist laat (met lampjes enzo). Het is nog een flinke wandeling er naar toe. Wij hebben daar twee dagen twee lange hikes gedaan en op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik de ene voet voor de andere moest zetten :')

Het is een prachtig land. Als je ooit nog kans hebt voor Wadi Rum, zou ik dat ook zeker meepakken. Ook het noorden is prachtig.


Wadi rum willen we ook zeker mee pakken. We zijn 10 dagen in het land dus kunnen wel wat zien.

Heb jij ervaring met het openbaar vervoer?

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:13

Hoe veel deet zouden jullie meenemen voor drie weken?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:17

Ik doe al jaren met 1 flesje. Dus dat lijkt me voor 3 weken ook wel genoeg.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:33

Sakura789 schreef:
Nadeel van vakanties in dat soort landen is dat je simpelweg de wekker heel vroeg moet zetten. Sossusvlei was ik ook blij dat we retevroeg bij de poort stonden, anders is het echt te warm. En altijd zo bebrandcreme, water, cola en chips mee. Ook vind ik een sjaal (soms ook hoofddoek) en pet echt noodzakelijk!



Jaja wij stonden om 5:00 daar ook aan de poort. Met een platte band :D werd een heel gedoe. Om 11:00 eindelijk naar binnen. Afrika :D sjaaltje en pet etc heb ik echt wel standaard bij ja!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:35

Ik heb een Deuter van 160 euro. Prima ding. Maar de backpacks van Decathlon zijn volgens mij voor de gemiddelde backpacker prima. De meeste mensen lopen er max. Een half uurtje mee. Verder kun je voor reizen zonder kamperen prima uitkomen met 8-9 kilo bagage. Zeker in warme landen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travel_me
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:50

Ik heb een backpack van 25 euro van de Action. Niet beste kwaliteit, maar ding is ondertussen al heel wat maandjes naar Azië geweest. Loop heel veel ermee en eigenlijk nooit last (als fysio zijnde zou ik een dure zeer goed passende moeten aanraden, maar ben zelf gewoon lekker eigenwijs en hou deze)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Nyaleti
Berichten: 5996
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:02

Nu we het toch over tassen hebben, ik zoek een fijne daypack :D zakje aan de zijkant voor een flesje water en het liefste 2 lossen vakken. Zat te denken aan 20L want m'n camera moet erbij in en neem nogal graag veel mee. Eentje die fijn op de schouders zit en een 'harde' achterkant heeft zodat je niet een appel in je rug voelt prikken.

Wie heeft er een goede tip? :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:19

Saleisha schreef:
Hoe veel deet zouden jullie meenemen voor drie weken?


Voor welke plek? In malaria gebied doen wij een flesje per week bijna -O- Is ook beperkt houdbaar. Buiten malariagebied gebruik ik het zelf nooit.

Openbaar vervoer is niet heel goed in Jordanie, beste is denk ik de taxi tussen twee plaatsen en van te voren een bedrag afspreken. Een aantal buslijnen zijn onbetrouwbaar en verder weinig OV.

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:49

Saleisha schreef:
Hoe veel deet zouden jullie meenemen voor drie weken?


Daar kopen. Nederlandse deet werkt voor geen hol. -O-

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:00

Wadi rum in jordanie zeker niet overslaan. Dat was voor ons echt wel een hoogtepunt van onze reis. Wij zijn maar 6 dagen geweest omdat we het combineerde met Israel. Dus verdere highlights naast Petra en wadi rum kan ik je niet echt zeggen. Openbaar vervoer is slecht en heel verwarrend geregeld. Er zijn een paar bussen die door het land rijden op vaste tijden, maar het meeste zijn minivans die vertrekken wanneer ze zin hebben. Ik zal straks wel even de naam van die bussen opzoeken. Taxi's zijn goed te doen en laat vooral je hotel ook digen regelen. Ik heb nog een fijne suggestie voor Petra en die hebben ons ook super goed geholpen aan een tour in wadi rum.

Show a little faith, there's magic in the night

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:39

Het is voor drie weken Peru, niet alles is malariagebied maar dengue, chikungya en gele koorts zijn er ook.. Neem dan denk ik een flesje 50% van hier mee en daar meer kopen. Dank!!

casperzazoe schreef:
Nu we het toch over tassen hebben, ik zoek een fijne daypack :D zakje aan de zijkant voor een flesje water en het liefste 2 lossen vakken. Zat te denken aan 20L want m'n camera moet erbij in en neem nogal graag veel mee. Eentje die fijn op de schouders zit en een 'harde' achterkant heeft zodat je niet een appel in je rug voelt prikken.

Wie heeft er een goede tip? :)

Ik heb een daypack van de decathlon gekocht. Mijn grote rugzak is van Lowe alpine maar omdat ik de day minder gebruik en natuurlijk veel minder zwaar belast ben ik hier voor een goedkope gegaan. De osprey/deuter/Lowe alpine daypacks waren me ff iets te veel. Ik merk wel echt verschil tussen deze en de kwaliteitsmerken, maar hij is absoluut goed genoeg vind ik so far. Fijne zijvakjes en de heupbanden zitten ook fijn.
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 81&c=ZWART

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:26

Ik ben van plan om in augustus/september te gaan backpacken in Sri Lanka met mogelijk een uitstap naar de Maladiven. Iemand ervaringen met deze landen?

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:36

Geen ervaring, maar nu dit topic toch weer ineens bij mij naar boven komt...
Ik heb een tijdje geleden geboekt en ik vlieg 1 september naar Sri Lanka. Ben van plan rechtsom te reizen en als mijn visum verlopen is naar Nepal te vliegen, maar daarna ligt alles open. 13 december vlieg ik vanuit Bangkok weer terug.

Wat betreft backpack... ik heb een goedkope gekocht (volgens mij merkloos, of ik weet het merk gewoon niet haha). Er zijn al 5 reizen van 3+ maanden mee gemaakt (door mij en uitgeleend) en ik neem m regelmatig mee naar festival, weekje weg etc. Zit prima en hoe vaak loop je nou daadwerkelijk met zo’n ding...

Daypack zweer ik bij Dakine. En dan vooral die met elastiek aan de voorkant, ideaal om een trui/jas aan vast te maken. Weet alleen niet of ze ook rugzakken met harde achterkant hebben.

Fira
Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:01

Is een daypack een aanrader om aan te schaffen?
Mijn vriend die vindt zijn Eastpack rugzakje prima, maar ik denk dat dat nog aardig tegen zal vallen onderweg.
Al zijn we niet van plan om hele lange wandelingen te maken ...

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:37

Tja, ik vind een Eastpak al verrot voor gewoon gebruik, laat staan op reis. Maar het ligt gewoon heel erg aan wat je wilt en wat je gewend bent. Is het alleen voor een flesje water en een portemonnee dan lijkt mij het prima kunnen, wil je dagtochten lopen oid, dan zou ik toch voor een betere daypack gaan.

Show a little faith, there's magic in the night

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:58

Ik doe pittige hikes van 4-5 uur nog met mijn decathlonzakje van 3 euro :D past veel in en stoort niet enorm. Echt klimmen zou niet lukken omdat hij te veel zwiept. Mijn man heeft zo’n cool trekkingrugzakje van Jack wolfskin. Duur maar goed.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:00

Ik heb nog wat vragen voor bokkers die naar Peru zijn geweest. Met name over de bus.

We hebben gehoord dat toeristen nog wel eens overvallen worden als ze 's ochtends arriveren (06:00 of eerder) met de nachtbus. Nu vroeg ik me af, kun je op de busstations van cruz del sur veilig wachten? Is het aan te raden om alvast een taxi te boeken die dan meteen al klaar staat?

Zijn er ook bokkers naar Huaraz geweest met de bus? Was dat veilig? We willen graag naar laguna 69 maar op verschillende sites staat wel dat er veiligheidsrisico's zitten aan Huaraz, met name voor toeristen.

Alvast bedankt!!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:08

Zo’n zes jaar geleden was het geen probleem om vroeg aan te komen. Volgens mij had ik toen wel een taxi via het hostel besteld (die niet kwam opdagen), dus random een andere gepakt met nog een andere backpacker. Geen gekke dingen daar meegemaakt. Gewoon goed op blijven letten en niet treuzelen en zeker van je zaak zijn (of doen alsof). Dan laat men je wel met rust.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:35

Ga je alleen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:45

Nee ik ga niet alleen, maar samen met mijn partner. Maar we zijn nog wat onervaren en het is dus onze eerste reis naar een niet westers land. We hebben er echt super veel zin in maar we krijgen steeds meer verhalen te horen van anderen waardoor we nu twijfelen over de veiligheid (en of we toch niet beter een georganiseerde groepsreis hadden kunnen doen :') ). Maarja eens moet de eerste keer zijn natuurlijk!

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:52

Ik heb dit van niemand gehoord in Peru en ook zelf niet ervaren dus ik zou me niet al te druk maken.
Wat hierboven wordt gezegd. Wek in ieder geval de indruk dat je weet wat je doet ;)

She believed
She could
So she did

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:03

O Peru in duo is veilig hoor! Twee regels: walk with purpose and Follow the crowd. Dat is echt genoeg. Peru is zo toeristisch. Beetje gezond verstand is meer dan genoeg.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:45

Haha oke bedankt! Dat stelt me weer gerust :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, brennie85, ontherun, Room_Soesje, Sintara, StalNollie, StonedRomy, xJurdyWonanx en 73 bezoekers