London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:14

Need your help!

We zouden gisterochtend terugvliegen vanaf Stansted naar Eindhoven. Nou werd onze vlucht gecancelled en kunnen we pas morgen terug. Geen probleem want Londen is fantastisch. Alleen zijn we door ons lijstje van bezienswaardigheden heen. We hebben nu het paleis gezien, wisseling van de wacht, towerbridge, London eye, leicester square, Oxford etc en een paar parken.

Iemand nog tips voor deze dag? :)

Hee nieuwsgierig aagje!


Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:16

Windsor Castle, Sint Pauls, Tower complex.
Jeetje, dit probleem zou ik niet hebben hoor, haha. Geniet van jullie extra tijd, veel plezier!

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:20

De Tower, een van de honderdtwintig musea, Borough Market, Covent Garden, Trafalgar Square... Volgens mij bestaat er in Londen niet zoiets als 'door de bezienswaardigheden heen zijn' :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:23

Neee, dat weet ik ook. Alleen hadden we op onze tijd in Londen gepland.

Dan is het best lastig om ineens te moeten kiezen, als je een volle dag extra hebt en gaar bent :')

Hee nieuwsgierig aagje!

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:27

national history museum vond ik ge-wel-dig! En het leuke aan de musea daar is dat ze gratis entree hebben!
Het science museum ligt ook vlakbij het national history museum, ook heel erg leuk als je dus van musea houdt!

of gewoon lekker in hyde park, of een ander park, de dag luierend doorbrengen met een boekje en genieten van de sfeer in de stad hihi.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:45

Het transport museum is ook geweldig :D

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:58

Camden market kan ook nog.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:02

Notting Hill is ook erg leuk :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:37

Quebelle schreef:
Notting Hill is ook erg leuk :j


jaa da's inderdaad ook een leuke optie! Alleen al rondlopen door de wijk is geweldig <3
Maar er is ook een hele leuke markt te vinden in dat winkelstraatje - al weet ik niet of die vandaag staat - maar de winkeltjes zelf zijn al zo leuk.
Er liggen veel eenmanszaakjes daar met allemaal unieke producten, echt leuk om tussen te snuffelen!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:59

Wie is er al eens naar sky garden geweest?

Wij gaan binnenkort naar Londen toe en ik ben al druk bezig met dingen we echt willen zien.

Ging het reserveren voor de sky garden bij jullie wat makkelijk? Krijg best vaak in beeld ''page not found''

En is het verstandig om al treinkaarten te bestellen hier in Nederland voor de reis van Southend naar Victoria?

We gaan 4 dagen naar Londen toe en ons hotel zit op de grens van zone 1 en zone 2 is de Oster kaart dan het beste?
Laatst bijgewerkt door DeBuurvrouw op 25-06-18 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt


cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:03

Als je van plan bent veel plaatsen te bezoeken in london waar je met OV naartoe moet, kan ik sowieso de Oyster card aanbevelen!
Dan kun je namelijk gebruik maken met het kaartje van o.a.:

- London Underground (de metro)
- Overground and National Rail trains in London
- Bussen
- South London trams
- Docklands Light Railway (DLR)
- The Thames cable car (Emirates Air Line)

Ik vind de card in ieder geval onmisbaar. Ik ben meestal zo'n 3/4 dagen daar en maak er flink gebruik van. Als je een idee wil krijgen van de prijzen en de zones:

hier vind je een overzicht van de ritprijzen;
https://www.visitbritainshop.com/world/ ... s2018.ashx

en een overzicht van de indeling van de zones:
https://www.visitbritainshop.com/nederl ... l_map.ashx

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:06

Vriendlief is nog nooit in Londen geweest dus ik gok dat we wel kris kras overal bij langs gaan.

Wil sowieso even op oxford street eruit (zit een leuke winkel) en kijken of we betaalbare tickets kunnen kopen voor de musical dus ik gok dat we wel veel met de metro zullen gaan :D

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:09

Ik baal echt als een stekker -O- Had er helemaal niet meer aan gedacht om Sky Garden te reserveren (wij gaan van deze donderdag t.e.m. zaterdag), en nu zijn er geen plekken meer beschikbaar... Ik zie bij de FAQ wel een tekstje staan maar kan hier niet uit opmaken of je nu wel ter plekke nog kan proberen om binnen te komen?

Sky Garden’s capacity has increased so there are now more spaces for bookings and walk-ins. We reserve free-visitor walk-in spaces between 10.00am- 11.30am and 14.00pm-16.30pm Monday-Friday (exc. weekends) and always try to accommodate all guests where possible although access is subject to availability and not guaranteed.

@DeBuurvrouw: ik kan dus wel gewoon op de website van SkyGarden. Wellicht via een andere browser proberen? Ik gebruik Google Chrome.

Zag trouwens net dat het heel warm wordt (29°C op dag van aankomst). Iemand nog tips om te overleven in de stad bij die temperaturen? :+

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:11

DeBuurvrouw schreef:
Vriendlief is nog nooit in Londen geweest dus ik gok dat we wel kris kras overal bij langs gaan.

Wil sowieso even op oxford street eruit (zit een leuke winkel) en kijken of we betaalbare tickets kunnen kopen voor de musical dus ik gok dat we wel veel met de metro zullen gaan :D


Ik ga jaarlijks en maak eigenlijk alleen maar gebruik van de underground haha.
De bussen zijn misschien leuk voor een eerste keer om mee door de stad te touren,
maar ik ga zelf liever met de underground naar de plekken die ik wil zien.

billionache
O dat zijn pas temperaturen zeg hihi!
Sowieso licht kleden dan lijkt me?
Vestje mee voor de zekerheid aangezien het weer daar ook snel kan omslaan.
Petje/zonnenbril mee voor de zon. Ik weet niet wat je er gaat doen natuurlijk,
maar je zou ook eens tussendoor even lekker kunnen relaxen in een park met wat drinken in de schaduw. Even op 'adem komen'.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:16

Wat ik eruit opmaak is dat je tussen 10 en half 11 ''vrij''naar binnen kan mits het dan niet te druk is. Idem voor de middag tussen 2 en half 5.

Ik ben veel te vroeg met reserven (yess eindelijk op de reserveer pagina gekomen!) kan ik alsnog niet reserveren want wij gaan pas in September O -:)

Dank je voor de links,zal ze zo even bekijken.

Musea is altijd wel koel en anders veel ijs eten O:)

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:18

Zover ik kan zien moet je ook voor de 'gratis entree' boeken toch? als je naar PLAN YOUR VISIT gaat en kun je dus inderdaad niet zomaar even langsgaan. Wat ik wel snap, anders is het daar zo te vol en niet veilig meer. Maar de gok is groot om er naartoe te gaan, ervan uitgaande dat ze toevallig plek hebben. Dan zou ik het liever van te voren vastleggen. Maar als je te laat met reserveren bent en er heel graag naartoe wil, dan zou je inderdaad voor die tijden op de dag zelf toch eens langs kunnen gaan. Wie weet heb je dan geluk ja.

Ik wilde voor september reserveren maar hij laat bij mij inderdaad ook alleen juni/juli zien dus nog even wachten haha.

Veel ijs! is inderdaad ook een geweldige optie hahaha.
De musea daar zijn sowieso geweldig vind en gratis entree; win-win
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-06-18 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:20

Tip voor de hitte bij gebruik van metro: Altijd een flesje water mee :)

Hee nieuwsgierig aagje!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:25

Bedankt voor de info en tips! Ik ga alvast m'n hele planning omgooien :')

We hebben de eerste dag 29°C en de twee andere dagen 23°C. Drie keer raden op welke dagen wij net het meeste wandelingen etc in de binnenstad hebben gepland en geen musea :+ denk dat we de museabezoeken zoveel mogelijk op dag 1 gaan zetten.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:58

'S avonds kun je zonder reservering naar de skygarden na half 10 geloof ik. Wel in de rij staan.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:21

Uitzicht vanuit de Skygarden is echt prachtig!
Wij konden in Oktober vorig jaar ook pas een week van te voren reserveren maar ook dat ging
echt snel.

Jaren geleden kon je aantal weken van te voren reserveren en was het niet zo druk als vorig jaar.

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:54

Pfoe ja wij hebben Sky Garden maar opgegeven... Hebben er nu Primrose Hill tussen gepropt, schijnt ook best mooi te zijn.

Iemand trouwens nog een leuk (niet te duur, maar wel gewoon lekker) adresje om te eten nabij Lyceum Theatre?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:57


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:18

Dr gaat geen Metro van Southend naar Liverpool street, da's een gewone trein. Greater Anglia is een trein maatschappij, net zoals NS of Veolia in Nederland.
Prijzen hier varieren op basis van wanneer je boekt.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:30

Oeps kleine vergissing maar trein of metro maakt niet uit.
Op de eerste site zag ik een aanbieding van de reis voor maar 5pond pp.

Zit je dan aan vaste tijden verbonden?
Ze vragen een vanaf of een before tijd aan en dan kom je op lagere bedragen uit dan de 16,40pond.

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:15

Het kan zijn dat de duurdere een Express trein is (dus een directe verbinding/ shuttle) en de goedkopere een normale trein.. is vanaf Gatwick namelijk ook zo

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domiinooo_, Jussem, Miiej, Suliko, UnderIlse en 71 bezoekers