Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pistasche
Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:27

KarinLF schreef:
Ok, dit was dus niet het antwoord dat je wilde horen, prima!

Maar om een ander , tegen kosten ook nog, op te zadelen met een pony die HB is (geweest) vind ik op zijn zachts gezegd niet heel netjes en dan ook nog een 5sterren huisje willen.

Geef dat dier dan weg en vertel het hele verhaal erbij en de eventuele kosten die er aan verbonden zijn in de toekomst!


Ik denk dat meer paarden dan wij denken iets mankeren bij verkoop. Daar hoeven ze (A) helemaal geen last (meer) van te hebben (B) de meeste eigenaren komen er nooit achter dat ze ooit wat hebben gemankeerd want paard krijgt er nooit meer last van. Reken er maar op dat er bij het overgrote deel vd paarden in de handel zaken verzwegen worden, al dan niet ziektes maar ook mbt probleemgedrag e.d.

Ik snap eigenlijk niet waarom een HB paard geen vijf sterren huisje verdiend en mensen die een paard gratis willen zou ik helemaal nooit aan beginnen, daar komt 9/10 keer allemaal maar heel veel ellende van. Als je echt om een dier geeft maakt het je niet uit om er wat voor neer te leggen, ook al is het een ex HB'er. Je wilt een dier of je wilt het niet. En als het geen HB wordt krijg je toch altijd weer iets anders op je bordje. Geen paard is zonder risico's.

Mbt de prijs, ik zou gewoon een vraagprijs in je hoofd houden en je merkt vanzelf 'wat de gek ervoor geeft'. De enige die hierover kan oordelen is een dierenarts, in hoeverre deze HB een risico is. Wij niet, en al helemaal niet vanachter een schermpje...

heb vertrouwen, houd moed



liedje89
Berichten: 7154
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:56

KarinLF schreef:
Maar om een ander , tegen kosten ook nog, op te zadelen met een pony die HB is (geweest) vind ik op zijn zachts gezegd niet heel netjes en dan ook nog een 5sterren huisje willen.

Geef dat dier dan weg en vertel het hele verhaal erbij en de eventuele kosten die er aan verbonden zijn in de toekomst!


Als je dat beest weggeeft staat ie waarschijnlijk de volgende dag op marktplaats voor de marktwaarde van dat beest zonder gebrek. Een gebrekkig paard weggeven aan een verzorger ofzo waar je 100% vertrouwen in hebt kan goed uitpakken maar een paard weggeven/tegen slachtprijs verkopen aan vreemden omwille van een gebrek daar wordt zo vaak misbruik van gemaakt.

Als je het paard echt perse wil verkopen zou ik niet voor een hele lage prijs gaan omdat je daarmee de kans dat ie met leugens wordt aangekocht en dan snel wordt doorverkocht imo vergroot. Als je een lange adem hebt tref je vast wel iemand die het oprecht een leuk dier vind en je kan altijd nog iets zakken met je prijs maar ik zou m niet direct goedkoop in de markt zetten. Eerlijk gezegd zou ik zelf een dergelijk dier zelf gewoon liever niet verkopen, ik zou me daar toch de druk om maken hoe die terecht komt.

Ironically common sense is not common...

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:27

Ik zou vooral gaan kijken naar een fanatiek ruitertje met ouders die er ook echt achter staan, met fanatiek bedoel ik, dat ze er voor zorgen dat de pony in elk geval zijn dagelijkse beweging krijgt en niet hele dagen achtereen stil staat, en dus de hoeveelheid voeding kan verwerken in het werk.

En de prijs maakt dan inderdaad niet zoveel uit, gezien de leeftijd en het bijbehorende niveau van de pony op dit moment zou ik er persoonlijk niet meer dan 500,- tot 750,- euro voor geven, dan moet hij wel topbraaf zijn met kinderen, voor eventuele toebehoren kun je dan een meerprijs rekenen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:39

SweetVanille schreef:
Algehele conditie:

Wegens haar maat wordt ze niet bereden, wel gelongeerd, ze zit momenteel in een stralende zomervacht en is goed op gewicht.

Als ik een brave kinderpony zoek dan zou ik om deze reden niet gaan kijken.
Super braaf kan alles maar wordt niet bereden.
Daar zou ik geen beginner opzetten.
Kan net aan B lopen, is eigenwijs...ik lees dat als kan een ronde door de bak maar as die geen zin heeft moeilijk te sturen.

Om die reden vind ik €1500,- veel te veel geld.
Max €1000,-
Misschien meer geschikt als wedstrijdpony in de aangespannen sport

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:03

Er zijn ook zat mensen die geen groot budget hebben voor een leuke Welsh. Het is inderdaad een maatje waar je eigen kinderen een paar jaar plezier van zullen hebben qua rijden. Er zijn ook zat mensen die echt wel begrijpen wat een dergelijke pony aan zorg nodig heeft en dus ook het risico durven te nemen om een dergelijke pony te kopen met in het achterhoofd een paar jaar plezier ervan te hebben. Dat ze nu niet bereden wordt, betekent niet dat het niet kan. Als het echt een braaf beestje is, kan het best een leuke rijpony worden.
DAT het beestje misschien weer bevangen raakt, is een reële kans maar WANNEER dat zal gebeuren is koffiedik kijken. Ben je op zoek naar een pony voor de duur van twee jaar en je weet welke zorg het beestje nodig heeft, dan zou het best de moeite waard zijn om te kijken.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:47

Pistasche schreef:
Ik denk dat meer paarden dan wij denken iets mankeren bij verkoop. Daar hoeven ze (A) helemaal geen last (meer) van te hebben (B) de meeste eigenaren komen er nooit achter dat ze ooit wat hebben gemankeerd want paard krijgt er nooit meer last van. Reken er maar op dat er bij het overgrote deel vd paarden in de handel zaken verzwegen worden, al dan niet ziektes maar ook mbt probleemgedrag e.d.


Daarom bij aankoop altijd volledig klinisch en rontgenologisch laten keuren. Uiteraard weet je dan nog niet alles. Maar een hoop kan je voor zijn.

Pistasche schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom een HB paard geen vijf sterren huisje verdiend en mensen die een paard gratis willen zou ik helemaal nooit aan beginnen, daar komt 9/10 keer allemaal maar heel veel ellende van. Als je echt om een dier geeft maakt het je niet uit om er wat voor neer te leggen, ook al is het een ex HB'er. Je wilt een dier of je wilt het niet. En als het geen HB wordt krijg je toch altijd weer iets anders op je bordje. Geen paard is zonder risico's.


Uiteraard verdiend ook een paard of pony met HB een 5* huisje. Dat is de vraag niet.
En met ieder paard loop je het risico dat er iets mis gaat. Heel erg waar.
Maar een paard wat ooit al eens HB is geweest weet je al zeker dat er een verhoogd risico is op herhaling. En dat je extra voorzorgsmaatregelen moet nemen. Je zit meestal al hogere kosten mbt hoefverzorging en smid.
vandaar dat men snel lager gaat zitten in de aanschafprijs. Paarden waar een iets mee is, of beter waar je zeker weet waar iets mee is, zijn vaak minder waard dan als dat ze dat niet zouden hebben.

En ja, dan nog kan deze pony voor de juiste persoon een hele fijne pony zijn. Denk dat iedereen dat wel gelooft.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Babootje
Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:05

NatasjavE schreef:
Daarom bij aankoop altijd volledig klinisch en rontgenologisch laten keuren. Uiteraard weet je dan nog niet alles. Maar een hoop kan je voor zijn.


Dat doet niemand voor die prijs. Klinisch nog wel, maar RX?

De pony is braaf aan de hand en in de omgang maar blijkbaar (nog) niet onder het zadel.
Daar alleen al zou ik niet zoveel voor over hebben.

Als het zo'n beste pony zou zijn, dat het een leermeester(tje) is voor de kindjes en makkelijk te rijden dat je die er bixie of pony dressuurwedstrijdje mee kan doen is dat de meerwaarde en zou ik een HB risico nog wel willen nemen (mits foto;s erbij die aantonen dat de pony geen verzakt of gekanteld hoefbeen heeft). En dan zou ik er nog wel 800-1000 voor geven.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:17

Ik zou alles op de foto laten zetten. Ook bij heel lage aanschafprijs.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:38

De pony is niet geschikt voor beginners begrijp ik uit de OP dus zo super braaf is die niet.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Pistasche
Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:23

NatasjavE schreef:
Daarom bij aankoop altijd volledig klinisch en rontgenologisch laten keuren. Uiteraard weet je dan nog niet alles. Maar een hoop kan je voor zijn.

Uiteraard verdiend ook een paard of pony met HB een 5* huisje. Dat is de vraag niet.
En met ieder paard loop je het risico dat er iets mis gaat. Heel erg waar.
Maar een paard wat ooit al eens HB is geweest weet je al zeker dat er een verhoogd risico is op herhaling. En dat je extra voorzorgsmaatregelen moet nemen. Je zit meestal al hogere kosten mbt hoefverzorging en smid.
vandaar dat men snel lager gaat zitten in de aanschafprijs. Paarden waar een iets mee is, of beter waar je zeker weet waar iets mee is, zijn vaak minder waard dan als dat ze dat niet zouden hebben.

En ja, dan nog kan deze pony voor de juiste persoon een hele fijne pony zijn. Denk dat iedereen dat wel gelooft.


Die tip hoef je mij niet te geven, dat zou ik met ieder (sport)paard doen. In welke prijsklasse dan ook.

Mijn reactie omtrent het vijf sterren huisje was een reactie op een andere bokker die zei 'en dan ook nog een vijf sterren huisje willen'. Dat verdient ieder paard, ongeacht wat het mankeert of gemankeerd heeft. Dan verdienen ze juist die extra zorg...

Daarbij heb ik juist gezegd, het is wat de gek ervoor geeft... Ik zou lekker afwachten tot je een (passende) top plek hebt gevonden en soms is het het waard dan ook zelf wat in te leveren.

heb vertrouwen, houd moed

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 01:01

SweetVanille schreef:
(Ik hoop dat dit goed staat, wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen)


Hier de volgende kwestie.

Stel, je hebt een leuke B pony op het oog.

- Welsh partbred (WPBR)
- 9 jaar
- 1.22
- Goed gezond
- Bereden (B niveau en kent stukje wijken)
- Braaf bij hoefsmid en dierenarts
- Trailermak
- Wedstrijdervaring zowel binnen als buiten.
- Lief met kids
- Geschikt om te rijden door kids met wat ervaring, pony is wel lekker eigenwijs
- Schriktraining gehad, kent zeil, bal, slingers, paraplu e.d.
- Sociaal tegenover mens en dier
- Geen stamboom, wel paspoort (Vader wel bekend, staat met stamboom in paspoort, moeder niet)

Algehele conditie:

Wegens haar maat wordt ze niet bereden, wel gelongeerd, ze zit momenteel in een stralende zomervacht en is goed op gewicht.


MAAR;

De pony is 2 jaar geleden hoefbevangen geweest. (Volgens hoefsmid en dierenarts niet ernstig, aan de hoeven is het niet te zien)

Pony laat ik niet meer op gras (Uit voorzorg), en heeft in de lente en zomermaanden extra supplementen nodig.
Zonder gras en met deze supplementen, NIKS aan de hand, loopt goed, geen pijn.


Laten we als voorbeeld stellen dat zonder de hoefbevangenheid, de pony 1500/1600 op moet leveren.
Hoeveel zou de prijs omlaag gaan door deze hoefbevangenheid?

Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb geschetst!


ik zou die pony niet willen kopen, met hoefbevangheid is het risico dat ze er altijd gevoelig voor blijft, ze mag niet meer in weiland staan waar het gras hoog staan ivm eiwitrijk, met voeren moet je ook mee uit kijken (geen eiwitrijk voer, geen kuilgras)

Locanda
Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 05:04

I.m.o. Hb is vaak mismanagement. Oké deze heeft het al gehad, en daarom een iets grotere gevoeligheid. Maar nu langere tijd klachtvrij met het juiste management, dus ws geen grotere onderliggende oorzaak hiervan.
Heel veel van die kleine wezentjes krijgen het vroeg of laat in Nl, dus dat het bij deze toevallig al gaande is geweest. Tja, lijkt me het in de toekomst alleen maar minder risico te vormen.
Want de gevoeligheid is wel iets groter maar de alertheid erop nog groter, ik zie het niet direct af doen aan de waarde.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

mysa
Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:32

Ik ben bang dat je, met name met die eerste zin, een behoorlijk aantal eigenaren van hb-ers op hun ziel trapt...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:03

pompadour schreef:
ik zou die pony niet willen kopen, met hoefbevangheid is het risico dat ze er altijd gevoelig voor blijft, ze mag niet meer in weiland staan waar het gras hoog staan ivm eiwitrijk, met voeren moet je ook mee uit kijken (geen eiwitrijk voer, geen kuilgras)


Dit is inmiddels achterhaald, ik heb inmiddels meerdere reacties gelezen van je waarin je hoefbevangen en spierbevangen door elkaar haalt.
Pas goed op wat je schrijft, mensen kunnen je advies ook opvolgen.

Welkom op bokt trouwens!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Locanda
Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:51

Mysa, ik zeg niet dat het iets is wat bewust zal gebeuren. ;) Sommige mensen denken makkelijk over het houden van een klein paard, maar het zijn natuurlijk ultra sobere wezens :) in een land van overvloed.

Een ruiter zal diens paard ook niet bewust (teugel)kreupel rijden in sommige gevallen, maar zal wel anders moeten gaan rijden. Bewustwording komt vaak, nadat er iets aan de hand is. Logisch, want als je bv nog nooit een boon bij een ruin hebt gezien.. Hoe weet je dan dat je de koker e.d. moet checken..?

Oorzaken hb: voeding, mechanische bevangenheid, hormonale disbalans, ziekte en/of medicatie.
De eerste 2 (welke denk ik ook de meest voorkomende zijn, alhoewel paarden steeds ouder worden en PPID meer voor komt) vallen toch gewoon direct onder management?
(Edit: typo)
Laatst bijgewerkt door Locanda op 06-07-18 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

wilmatj
Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:57

Ts ik snap jou reacties heel goed, houd alleen in jou achterhoofd dat jij vraagt om een mening.

Zoals je kan lezen zien vele hoefbevangenheid als een enorm lastig punt en zouden de pony daarom laten staan of alleen slachtprijs betalen.

Ik zelf denk dat je er wel wat meer voor kan krijgen, maar je zegt zelf dat een goed huisje het belangrijkste is.
Stel in je eigen gedachte wat jij het minimale vind. Ik denk dat je wel iets in gedachte hebt?

Het grootste struikelblok is dat jij een emotionele band met de pony hebt. Die schat je vaak net iets duurder of beter in als dat een potentiele koper misschien zou vinden.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:16

Polly schreef:
pompadour schreef:
ik zou die pony niet willen kopen, met hoefbevangheid is het risico dat ze er altijd gevoelig voor blijft, ze mag niet meer in weiland staan waar het gras hoog staan ivm eiwitrijk, met voeren moet je ook mee uit kijken (geen eiwitrijk voer, geen kuilgras)


Dit is inmiddels achterhaald, ik heb inmiddels meerdere reacties gelezen van je waarin je hoefbevangen en spierbevangen door elkaar haalt.
Pas goed op wat je schrijft, mensen kunnen je advies ook opvolgen.

Welkom op bokt trouwens!!

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/h ... passingen/

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:41

Pompadour, inderdaad voor jou een handige site om te lezen. Daarin wordt nergens eiwit als oorzaak genoemd voor hoefbevangenheid en ook maandagziekte wordt niet ermee in verband gebracht.

[o]

pol013
Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:00

Ik snap de heisa ook niet helemaal.
Heel veel pony soorten zijn bij het verkeerde management gevoelig voor HB. Dus dan zou je deze laten staan en de volgende kopen die dan bij het verkeerde management ook hoefbevangen raakt.

Ik zou het veel interessanter vinden onder welke omstandigheden de pony hoefbevangen is geraakt. Stond ze plompverloren moddervet in een vette wei? Of was er al een aangepast beleid en werd desondanks toch bevangen. Afhankelijk van die info + je eigen mogelijkheden kun je dan een beslissing nemen.

Dat kan alsnog zijn dat je hem niet wil hebben. Maar de pony dan wel willen hebben voor (een hoop )minder geld vind ik ook wat maf.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 15:17

Er wordt nu een hele andere pony van mijn pony gemaakt merk ik. Je zou zeggen dat meerdere van jullie haar hebben zien lopen, maar dat is niet zo, want dan hadden jullie al deze onzin niet verspreid.

"Kan net aan B lopen, is eigenwijs...ik lees dat als kan een ronde door de bak maar as die geen zin heeft moeilijk te sturen."

Waar haal jij deze onzin weg?
Ze kan een L proef lopen, en is alleen wat snel onder het zadel. Ze is op 1 pink te sturen.... Dus hou je loze aannames bij je alsjeblieft.


"Super braaf kan alles maar wordt niet bereden."

Het laatste half jaar niet ivm geen geschikte ruiter. Vanaf inrijden tot half jaar geleden gewoon regelmatig. Momenteel wordt ze gelongeerd.

Malenka
Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:02

Sweetvanille,

Je hebt zelf in de openngspost geschreven dat de pony op b niveau loopt en een pasje kan wijken.

Nu mijn mening/beeld:
Ik zie dat je een kleine pony aanbied zonder stamboekpapier. Het is een lieve pony die al veel heeft gezien. Maar die qua niveau net start (mag met 9 jaar wat mij betreft) en die niet door alle kinderen fijn te rijden is.

Alleen dat maakt het al een lastige verkoop. Ik ken mensen die stamboekpony's fokken met geweldige kwaliteiten, karakter en kleur. En zelfs die kunnen slechts bij uitzondering een echt mooi bedrag voor de pony's krijgen. En die zijn dan kerngezond.

Ik denk dat je voor een dergelijke kerngezonde pony van dit niveau en zonder stamboekpapier al echt heel erg blij moet zijn met €1000,- Sneller zit je nog wat lager rond de €750,- zeker als je vlot wilt verkopen zodat het dier weer aan de slag gaat.

In het geval van een pony met gezondheidsproblemen in het verleden die een risico voor de toekomst kunnen vormen zou ik dus niet over de €750,- gaan. Waarschijnlijk zelfs rond de €500,-

Mijn eigen pony's waren kerngezond en zijn gratis (met contract) weg gegaan naar tophuisjes.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:20

Ach, het is wel Welsh eigen om eigenwijs te zijn. En daar is niks mis mee toch? Wij hebben ook zo’n Welshje staan. Zodra een volwassene zijn stal in komt, draait hij zich om. Een kind kan hem zo pakken. Eenmaal buiten de stal, staat hij superbraaf stil met poetsen. Wil je hem zijn hoofdstel aandoen, moet je snel zijn, want anders wandelt hij zo weg. Een volwassene houdt hem wel op zijn plek dan, een kind niet.
Met rijden vindt hij het soms leuk om bij de lesgever te komen buurten, een ruitertje met doorzettingsvermogen krijgt hem wel weer weggestuurd.
Stap, draf en galop zit erop maar ook niet meer dan dat.
Het is moeilijk om een ruitertje te vinden dat past. Er rijdt nu een meisje van 7 op hem, dat gaat nog prima maar volgend jaar is ze te groot.
Ik vind dat eigenwijze wel leuk. Beestje is verder superbraaf, heeft nog nooit gebeten of geschopt (staat al ruim 13 jaar bij ons op stal).

martikaW
Berichten: 44
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:33

Zou je willen vertellen welke supplementen je je pony geeft. Ik heb zelf twee pony's HB gevoelige pony's. Misschien kan ik er mijn voordeel mee doen.

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:52

Het is maar net wat de gek er voor geeft, dan is het aan jou of deze "gek "een goed genoeg huis te bieden heeft. Persoonlijk denk ik dat juist mensen met ervaring met een dier met hoefbevangenheid er niet meer zo snel aan gaan beginnen, of juist daardoor een hele lage prijs bieden. Die weten te goed hoe en wat. Ik heb er daardoor ook 1 moeten laten gaan, nooit meer is te veel gezegd maar het zou mijn keuze ook niet zijn om een dier met dat verleden aan te schaffen, gebeurt het in de jaren daarna dan is dat wat anders.
Wat het controleren betreft: het kan zo mooi lijken maar omstandigheden kunnen veranderen of zoals ik wel vaker heb gelezen was het adres bij controle maar een tussenstop die wel erg goed is en het volgende adres was vele malen minder. Een ieder zal met goede wil een dier aanschaffen en zeggen er voor te zorgen tot het einde, het is aan jou hoe je gevoel is bij iemand en dan hopen dat het in de praktijk ook werkelijk zo zal zijn, er lopen gelukkig nog genoeg goede mensen rond met de juiste bedoelingen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 17:50

martikaW schreef:
Zou je willen vertellen welke supplementen je je pony geeft. Ik heb zelf twee pony's HB gevoelige pony's. Misschien kan ik er mijn voordeel mee doen.



Phytonics Gluco Balance


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 4 bezoekers