Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:02

Wij kamperen met een grote zware tent die niet 123 op te zetten is. Hierdoor kunnen wij niet verkassen en hebben we besloten over een jaar of 5 een vouwwagen aan te schaffen

...


Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:31

Galja schreef:
Maar toch... het “echte” kamperen blijft een beetje kriebelen dus om het mobiele te combineren met toch iets meer ruimte zitten we nu te kijken naar een vouwwagen....
Volgens mij zijn er weinig ( tot geen) mensen in het topic die een vouwwagen hebben??
Zijn er mensen de een vouwwagen hebben gehad en hoe is dat bevallen? En waarom uiteindelijk toch gekozen voor een andere manier van kamperen?


Taffje schreef:
O ja, wij kamperen luxe, staat in tien minuten, bed blijft opgemaakt, drie pits gasstel en koelkastje mee..... en extra slaapkamer voor dochterlief maar die zetten we alleen op als we langer blijven anders slaapt ze in de auto. Bank plat en luchtbed achter in :o
[ [url=m/5Rt2Uh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SYsOsh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij hebben een Holtkamper Cocoon gekocht en zijn hier super tevreden over, paar pagina's terug staat wel een foto.
Super snel op te zetten en in te pakken, zelfs alleen makkelijk te doen.
Cocoon is heel ruim, heeft een goed bed en veel bergruimte en je voelt hem bijna niet achter je auto.
Ze zijn wel wat duurder maar het is zeker de moeite waard!

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:51

Wij hebben destijds ook naar vouwwagens gekeken. Maar voor wat wij willen (snel op kunnen zetten, comfort) betaal je net zo veel of nog veel meer als een goede 2e hands caravan. Toen was de keus snel gemaakt, wij hebben een caravan gekocht. Maar goed scheelt dat wij die trekauto sowieso al hebben voor de trailer.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:53

Wij hebben ook getwijfeld over een vouwwagen. Maar een goede is nog best duur idd. Maar toen kwam onze tent voorbij op marktplaats en hebben we die gekocht. Wij blijven toch 2 weken op 1 camping.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:55


[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:55

Ik heb ook een (oudere) vouwwagen aangeschaft, maar vond het te omslachtig om die alleen op te zetten. Dus heb ik n paradiso vouwcaravan gekocht, die lukt wel alleen en staat binnen n paar minuten.
Je hebt ook klapcaravans zoals de esterel en de rapido. Misschien is dat wat?

#snotterzegt

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:08

Wij kamperen met de vouwwagen. Nou ja.. normaal dan. Ik ben er echt fan van. Het tent gevoel maar toch redelijk comfortabel.
Wij hebben een oudje. Een trigano chantilly. Maar die was nog maar 3x gebruikt toen we hem kochten. Hij is nog super netjes. Met zijn 2en staat hij met een half uurtje op.

Dit jaar hebben we een glamping lodge gehuurd. Met sanitair. Ben heel benieuwd.

Onze klapkar mag dan wel mee naar down therabbit hole.. als luxe festival tent

Julius <3

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:44

SusanH schreef:
Wij hebben destijds ook naar vouwwagens gekeken. Maar voor wat wij willen (snel op kunnen zetten, comfort) betaal je net zo veel of nog veel meer als een goede 2e hands caravan. Toen was de keus snel gemaakt, wij hebben een caravan gekocht. Maar goed scheelt dat wij die trekauto sowieso al hebben voor de trailer.


Klopt idd dat je bijna net zoveel betaald maar ik vind het rijden met een tenttrailer prettiger en opzetten is zo gebeurd

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:54

Wij willen een cabanon malawi

...

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:07


Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:46


Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Bo_Y
Berichten: 4513
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:55

Wij kamperen met een caravan. Staan vaak maar 1 of 2 nachten ergens, en daarom bewust de vouwwagen ingeruild voor een caravan

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:14

Taffje schreef:
rien10 schreef:
Holtkampet is heel mooi, maar schreeuwend duur.

Wij kamperen nu met een T@B je. Ideaal.
https://www.google.nl/search?q=t%40b+ca ... BKXrLEl4uM:


Ook leuk :j maar doet qua prijs niet onder voor de Holtkamper :\

Zeeeeer voordelig 2e hands gekocht *\o/*

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:29

rien10 schreef:
Taffje schreef:


Ook leuk :j maar doet qua prijs niet onder voor de Holtkamper :\

Zeeeeer voordelig 2e hands gekocht *\o/*


Mazzel :D

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:37

Nou dat is zeker mazzel die kleine caravans zijn vaak zo weg. Wij hadden daarom bof met die van ons, loeier van een caravan en met een as van 1850 kg. Kunnen de meeste auto's niet trekken. Omdat hij al ruim een jaar te koop stond (wisten wij) flink wat van de prijs af gekletst. Onze vorige caravan (lichtgewicht) was al doorverkocht voor we hem bij de handelaar hadden.

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:11

Dank je wel voor jullie reacties!
De cocoon is te klein :o wij hebben echt wel iets meer grondoppervlak nodig met de hondjes maar die is idd super snel op te zetten.
Als we een vouwwagen aanschaffen zal het idd een ouwetje zijn om te kijken of het iets is voor ons. Die oudere 2ehandsjes zijn ook niet zo gek duur, voor een paar honderd euro valt het best uit te proberen.
Een klapcaravan zal ong dezelfde ‘problemen’ geven als onze huidige caravan ( die slechts 2.10m breed is en 3.95m lang -> en daar zit dus een vast bed in, een zitje, keukentje én toilet ) de oppervlakte is te klein en dus zitten we vast aan een voortent.

Ik snap dat jullie misschien denken, waarom is een vouwwagen opzetten geen probleem maar het opzetten van een voortent wel? Tja, kweet niet. Heb het idee dat het met een vouwwagen toch meer 1 geheel is en bij de caravan moet je perse de deur open laten om de ruimte echt bij de caravan te betrekken...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:39

Veel plek en vouwcaravan? Conway!! Kost een paar centen hebt je echt wat (en het deurtje aan de andere kant :D :D )

Dat Paradisootje is leuk, beetje Conway is twee keer zo groot! Ik heb serieus rond gekeken in die hoek omdat onze oude Alpenkreuzer toch echt wel over de houdbaarheidsdatum was, maar toen kwam ik een allerschattigst Eribaatje tegen, voor een lief prijsje en hij wilde de Alpenkreuzer wel inruilen. Tja, dan koop je een oude, nette Eriba (heel blij mee).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:45

Ik kampeer al mijn hele leven met een tago vouwwagen. Gekocht door mijn ouders toen ik klein was en nu ruim 30 jaar later kampeer wij er met ons gezin mee.
Een dubbelklepper met wel 10 slaapplekken. Wij zijn met zn vijven en 2 honden gaan ook wel eens mee.
Wij hebben dan ook echt minimaal 100m2 nodig met voortent en luifel.

Het grote voordeel vinden wij dat je wel het echte tentgevoel hebt maar meer ruimte. Wij hebben met die dubbelklepper ook 2 tweepersoonsbedden. Met een vouwwagen, die van ons staat op autobanden, kan en mag je, bv in frankrijk, harder rijden dan met een caravan. En dat scheelt ook.
Ik kan hem ook alleen met mn dochter van 9 opzetten.

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:12

Vanaf 1 juli dus niet meer.. mag je ook nog maar 80 geloof ik. Dat was voor ons de reden om niet met de klapkar te gaan dit jaar.

Julius <3

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:27

Hm, misschien dan toch Frankrijk maar mijden dit jaar.....

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:36

Ik dacht ook altijd dat je in GB maar 50 mijl mocht met een aanhanger, maar ik werd aan alle kanten voorbij gestoken, dus vroeg ik het na bij een agent: ja, je hebt wel gelijk, alleen wordt er nauwelijks op gecontroleerd, dus ja, wat denk je......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:23

ikke schreef:
Veel plek en vouwcaravan? Conway!! Kost een paar centen hebt je echt wat (en het deurtje aan de andere kant :D .
Nice!

Als wij met ons caravannetje door de UK rijden houden we een snelheid van zo’n 80 km/u aan. Waar mogelijk dan....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:37

Wel gaaf zeg zo'n grote vouwwagen, als je echt van plek naar plek gaat is dat ideaal natuurlijk

Mijn man heeft vandaag bijna de hele caravan binnen in de grondverf staan, knapt het al enorm van op!
Morgen laatste kamer leegbreken en verder poetsen
Zijn alleen nog op zoek naar een goede oplossing voor een deur in de veranda. Zit nu een binnendeur in maar dat is daar natuurlijk totaal niet tegen bestand. Buitendeur is meteen weer duur aangezien er een opdek variant in moet, ook nog lastige maat dus via marktplaats eigenlijk niet aan te komen
Dat aan zo'n oprol exemplaar te denken maar ben nog niet veel wijzer

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:23

SusanH schreef:
Nou dat is zeker mazzel die kleine caravans zijn vaak zo weg. Wij hadden daarom bof met die van ons, loeier van een caravan en met een as van 1850 kg. Kunnen de meeste auto's niet trekken. Omdat hij al ruim een jaar te koop stond (wisten wij) flink wat van de prijs af gekletst. Onze vorige caravan (lichtgewicht) was al doorverkocht voor we hem bij de handelaar hadden.


En dat wil ik dus niet met een loeier van een caravan rijden. Wij rijden niet altijd de meest beste en ruime wegen (of zandpaden :o ) en staan vaak op plekken waar je met een caravan uberhaubt niet komt...

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:30

Tip: koop niet zo'n duur isolatiematje bij de kampeerwinkel, maar investeer eenmalig in een rol radiatorfolie bij de bouwmarkt. Daar kun je meerdere isolatiematjes van maken en met duct-tape zelfs een meerpersoons mat. Ook handig om je hele tent mee te voorzien, zodat je het overal even behaaglijk hebt. :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nuscaniels, Snorlex en 66 bezoekers