Pakketje bij de 'buren'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:36

Maar die doen de deur niet open |( .

Vorige week dinsdag is er een pakketje bezorgd en helaas was ik niet thuis. Ik woon in een appartementencomplex en mijn pakketje ligt (als het goed is) 2 verdiepingen hoger.

Sinds vorige week dinsdag ben ik serieus al 20x aan de deur geweest op verschillende tijdstippen (zowel doordeweeks, als in het weekend, sochtends, smiddags en savonds).

Ik heb een briefje in de brievenbus gedaan met het verzoek of ze mij willen bellen, of een berichtje kunnen sturen als er iemand is zodat ik mijn pakketje op kan halen. Deze hebben ze gezien (hij ligt niet meer in de brievenbus) maar ook daar is geen reactie op gekomen.

Wat kan ik nog meer doen om mijn pakketje te krijgen? Zijn er meer mensen met deze ervaring?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Anoniem

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:40

Is het iets dat ze zelf kunnen gebruiken en daarom bewust achter houden? Telefoonnummer opzoeken en ze eens opbellen?

MissBambi
Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:40

Eventueel op vakantie?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:43

Ik zou eens overleggen met de afzender wat te doen, dan wel de pakket bezorgdienst. Anders kun je misschien wachten tot je een ons weegt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:46

Heb je enig idee welke auto van hen is of hoe laat ze weg gaan of thuiskomen? dan zou je ze voor de deur even op kunnen wachten.

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:50

Telefoonnummer ga ik opzoeken!
Op vakantie denk ik niet, aangezien de post er gewoon uitgehaald wordt.
Het zijn spullen voor hamsters, niet heel nuttig denk ik.
Ik heb geen idee wie er woont en ook niet wanneer ze thuis komen, dus daar kan ik niet op wachten

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:51

En heb je al eens iets nagevraagd bij hun buren? Hoe vaak en wanneer ze er zijn? Wellicht kennen zij ze wel.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:52

Amyyy schreef:
Telefoonnummer ga ik opzoeken!
Op vakantie denk ik niet, aangezien de post er gewoon uitgehaald wordt.
Het zijn spullen voor hamsters, niet heel nuttig denk ik.
Ik heb geen idee wie er woont en ook niet wanneer ze thuis komen, dus daar kan ik niet op wachten



Heb je geen wijkagent die je misschien kan helpen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:54

Amyyy schreef:
Telefoonnummer ga ik opzoeken!
Op vakantie denk ik niet, aangezien de post er gewoon uitgehaald wordt.
Het zijn spullen voor hamsters, niet heel nuttig denk ik.
Ik heb geen idee wie er woont en ook niet wanneer ze thuis komen, dus daar kan ik niet op wachten


Kan ook een buurvrouw zijn die de post uit de bus of van de mat haalt en verder het briefje niet gelezen heeft.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:55

Als wij op vakantie zijn komt er ook iemand de kat voeren en de pist uit de bus halen! Dus wie weet

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:57

Ik weet ook niet wie de buren zijn. er wonen mensen met psychische problemen op de 5e verdieping (de verdieping waar mijn pakketje ligt), daardoor zijn bij ons alle etages onderling afgesloten van elkaar. Dus ben ik ook een beetje huiverig om bij de buren aan te bellen, want echt, er zitten hele gekke mensen in het gebouw. Ik ben ook een beetje bang dat mijn pakketje dus ook bij 'het' gekke mens ligt. Pas werd er allemaal glas naar beneden gegooid en dat is wel in de richting van het huisnummer waar mijn pakket ligt... -O-

Heb behoorlijk spijt dat ik ook dit pakket niet op het postkantoor heb laten afleveren :(

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:14

Amyyy schreef:
Ik weet ook niet wie de buren zijn. er wonen mensen met psychische problemen op de 5e verdieping (de verdieping waar mijn pakketje ligt), daardoor zijn bij ons alle etages onderling afgesloten van elkaar. Dus ben ik ook een beetje huiverig om bij de buren aan te bellen, want echt, er zitten hele gekke mensen in het gebouw. Ik ben ook een beetje bang dat mijn pakketje dus ook bij 'het' gekke mens ligt. Pas werd er allemaal glas naar beneden gegooid en dat is wel in de richting van het huisnummer waar mijn pakket ligt... -O-

Heb behoorlijk spijt dat ik ook dit pakket niet op het postkantoor heb laten afleveren :(



Dan zou ik, ook voor je eigen veiligheid, en als je zeker weet dat ze niet op vakantie zijn, toch even een agent op de hoogte stellen, dat die er langs gaat. In principe is dit gewoon diefstal namelijk..

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:17

Geef in vervolg bij de verzender aan dat het NIET bij de buren mag worden afgeleverd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Danjel
Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:17

Amyyy schreef:
Ik weet ook niet wie de buren zijn. er wonen mensen met psychische problemen op de 5e verdieping (de verdieping waar mijn pakketje ligt), daardoor zijn bij ons alle etages onderling afgesloten van elkaar. Dus ben ik ook een beetje huiverig om bij de buren aan te bellen, want echt, er zitten hele gekke mensen in het gebouw. Ik ben ook een beetje bang dat mijn pakketje dus ook bij 'het' gekke mens ligt. Pas werd er allemaal glas naar beneden gegooid en dat is wel in de richting van het huisnummer waar mijn pakket ligt... -O-

Heb behoorlijk spijt dat ik ook dit pakket niet op het postkantoor heb laten afleveren :(


Wonen deze mensen daar onder toezicht van een instelling? Dan zou je de instelling kunnen benaderen om er eens langs te gaan.

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:45

Ik woon hier nog maar een paar weken en laat in principe altijd mijn pakketjes afgeven op het postkantoor. Maar dit is een behoorlijk zwaar pakket en ik zou die dag gewoon thuis zijn, maar het pakket kwam een dag later dan gepland...

Ik had een telefoonnummer gevonden, die is niet meer in gebruik.

Ik weet niet of deze mensen onder toezicht staan. Ze zijn hier geplaatst in het kader van re-integratie in de samenleving, praktijk pakt iets anders uit.
Waar kan ik dat navragen wie hier iets mee kan? Kan dat bij de wooncorporatie? Ik ga het sws even bij postNL peilen, want ik vind het wel knap dat hun mijn pakket daar kunnen afleveren, en ik maar geen gehoor krijg

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:07

Je kan het navragen bij de woningbouw, maar zij mogen geen gegevens vrijgeven, denk dus niet dat je hier iets mee opschiet..

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:09

En post.nl of de andere bezorger moet een huisnummer op je kaartje hebben gezet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:40

Ja, dat hebben ze gedaan, die doen de deur dus niet open. Maar ik heb ook wel eens gehad dat er per ongeluk een pakket 5 straten verderop was afgegeven bij de buren. Ik heb al contact gehad met PostNl, die willen niks doen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Iris1702
Berichten: 3125
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:45

Je kan misschien de verzender inlichten dat het pakket ergens anders is afgeleverd? Misschien slim om melding maken voor het geval je het pakket echt niet in handen krijgt?

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:49

Heb ik inderdaad ondertussen ook gedaan :j

Ik zag net dat er ook heel veel mensen bij de deurbel hebben staan dat er geen pakketjes afgegeven mogen worden bij de buren, zal wel een reden hebben...

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:59

Als je niet elf op de website bij je bestelling hebt aangegeven dat afleveren bij buren was toegestaan, kun je gewoon de afzender vragen om net opnieuw te sturen. Hij moet aan jou leveren en dat is niet gebeurd.

Love - language - leadership

Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:08

Als ik een pakket verwacht plak ik ook altijd een briefje op de voordeur dat ze het pakket .... mogen neerleggen, en geen burenlevering!! En tot nu toe (inmiddels al 9 jaar) gaat dat hier prima, nou snap ik dat je in een appartementen complex geen ruimte hebt om een pakket veilig onbeheerd neer te leggen, maar dan idd volgende keer toch postkantoor / vrienden in de buurt?

Wel balen en ronduit onbeschoft dat ze niet reageren op je briefje enz.

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)


Jackie82
Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:10

simodi schreef:
Als je niet elf op de website bij je bestelling hebt aangegeven dat afleveren bij buren was toegestaan, kun je gewoon de afzender vragen om net opnieuw te sturen. Hij moet aan jou leveren en dat is niet gebeurd.



Je kan niet bij elke site aangeven dat je geen burenlevering wil

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Pakketje bij de 'buren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:19

Nee heb dat nog nooit gezien

Een koude trui, is geen goede trui.

Kidde
Berichten: 3429
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:35

simodi schreef:
Als je niet elf op de website bij je bestelling hebt aangegeven dat afleveren bij buren was toegestaan, kun je gewoon de afzender vragen om net opnieuw te sturen. Hij moet aan jou leveren en dat is niet gebeurd.


Klopt inderdaad wel:


Citaat:
Jouw pakket is afgeleverd bij de buurman, maar die is vervolgens onbereikbaar. 

ACM: "Als je vooraf niet expliciet toestemming hebt gegeven om het pakket elders te laten bezorgen, kun je als consument terug naar de webwinkel of verkoper omdat er niet afgeleverd is.

Je kunt in het uiterste geval na dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden (op grond van niet levering) en jouw geld terugvragen bij de webwinkel. Als je wel expliciet toestemming hebt gegeven, heb je een civielrechtelijke kwestie met de buurman."

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... n-doen.amp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k en 20 bezoekers