Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:41

Er is op internet zoveel over taxi’s te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet :P en ik denk dat je met het ov veel goedkoper uit bent om eerlijk te zijn, omdat je voor 4 lev per dag onbeperkt tussen 05:00 en 24:00 gebruik kan maken van bus, tram, metro en trolley bus

Rock this day like there is no tomorrow


Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:19

Dat logo ja, daar had hij het ook al over.
Heel eerlijk, mijn vriend weet welk hotel, hij dat dit geboekt voordat we elkaar kende, bijna een jaar geleden. Moeten we met de taxi vanaf de luchthaven naar het hotel en terug is dat natuurlijk prima.. Rest zullen we gewoon via ov doen of lopend. :=

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:26

http://www.sofia-guide.com/how-to-avoid ... -in-sofia/

Hier kan je het goede logo zien. Ik had het in mijn eentje nooit geprobeerd, maar met die free walking tour gingen we met taxi’s naar het beginpunt en ik was zo verbaasd over de prijs dat ik het vanaf dat moment wel een prima vervoersmiddel vond :’).

Elk bad heeft er eendje.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:05

Thanks! Ik had net al even op internet gekeken, het zijn de OK-taxi’s.

Ik zie net de voorspellingen, die geven alleen maar regen af voor volgende week. :')

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:42

Rienn schreef:
Thanks! Ik had net al even op internet gekeken, het zijn de OK-taxi’s.

Ik zie net de voorspellingen, die geven alleen maar regen af voor volgende week. :')


Ja wij hadden ook een OK taxi, die was niet okee :')
Bij ons stond er ook allemaal regen, uiteindelijk 1 buitje gehad :)

Rock this day like there is no tomorrow

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:33

Haha meen je niet! _O- Nou ja, we gaan het meemaken.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:37

Komt vast goed! Heel veel plezier alvast :)

Rock this day like there is no tomorrow

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:35

Ik heb een gekeken, ons hotel zit op ongeveer 15 min vanaf het oude centrum. Prima recensies, behalve die van de vliegmaatschappij. _O-

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.


Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:10

Gisteren terug gekomen uit Sofia, en heel eerlijk, het heeft me doen verbazen, in over het algemeen positieve zin. Misschien lag het aan ons, maar het zijn niet de meest vriendelijke mensen.... Behalve de buschauffeur, die was mega vriendelijk, de vrouw van het hotel en de taxichauffeur die ons van het vliegveld naar het hotel bracht.

We hadden maar 1 hele dag en een halve dag, maar we hebben de dagen die we hadden wel optimaal benut. We hebben super veel gezien en gedaan en zijn 's avonds nog naar de studenten stad geweest, daar heb je wat meer hippere tentjes.

We zijn wel van plan om nog een keer terug te gaan, omdat we nog wat andere dingen willen zien en doen.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:14

Goed om te horen, bijzonder hè? Je wordt eigenlijk een soort van overrompeld, tenminste dat hadden wij :) ik denk dat, dat “niet vriendelijke” komt omdat ze er over het algemeen slecht Engels spreken, dus een soort taalbarrière, zo hebben wij dat ervaren in ieder geval

Rock this day like there is no tomorrow

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:36

Sofia lijkt mij ook leuk om nog eens heen te gaan. Vriendlief en ik gaan maandag naar Belgrado, heel erg benieuwd. Heb nog niks opgezocht en weet totaal niet wat te verwachten.

GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:20

:wave: ik kom me even melden. Had met ons mam bedacht om 5/6 dagen op stedentrip te gaan in t najaar. Nu hadden we ons gezet op Barcelona en Lissabon. Beide schijnt mooi te zijn alleen Barcelona heeft mijn voorkeur omdat er ook strand bij is :D
Nu zijn we bij het reisbureau geweest, wijzer geworden maar ook lastiger.
Nu staan Valencia en Malaga ook op een optie lijstje.

Hebben jullie tips/voorkeur?!

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:14

GaitMonster schreef:
:wave: ik kom me even melden. Had met ons mam bedacht om 5/6 dagen op stedentrip te gaan in t najaar. Nu hadden we ons gezet op Barcelona en Lissabon. Beide schijnt mooi te zijn alleen Barcelona heeft mijn voorkeur omdat er ook strand bij is :D
Nu zijn we bij het reisbureau geweest, wijzer geworden maar ook lastiger.
Nu staan Valencia en Malaga ook op een optie lijstje.

Hebben jullie tips/voorkeur?!


Ik zal lissabon kiezen. Echt een mooie stad en met een half uurtje trein ben je ook bij het strand!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:13

GaitMonster schreef:
:wave: ik kom me even melden. Had met ons mam bedacht om 5/6 dagen op stedentrip te gaan in t najaar. Nu hadden we ons gezet op Barcelona en Lissabon. Beide schijnt mooi te zijn alleen Barcelona heeft mijn voorkeur omdat er ook strand bij is :D
Nu zijn we bij het reisbureau geweest, wijzer geworden maar ook lastiger.
Nu staan Valencia en Malaga ook op een optie lijstje.

Hebben jullie tips/voorkeur?!

Ik zou zeker voor Lissabon gaan! Barcelona viel mij redelijk tegen en van het strand hoef je je ook niet zoveel voor te stellen hoor!! Alle mensen op n kluitje en het is best vies.. Ook een aardig eindje uit het centrum.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:14

Barcelona was echt super leuk, maar vind ik nu ook wel een beetje uitgekauwd.

De andere steden ben ik nog niet geweest, maar van een vriendin heb ik begrepen dat Valencia heel gaaf is.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:18

_sharonnn schreef:
Goed om te horen, bijzonder hè? Je wordt eigenlijk een soort van overrompeld, tenminste dat hadden wij :) ik denk dat, dat “niet vriendelijke” komt omdat ze er over het algemeen slecht Engels spreken, dus een soort taalbarrière, zo hebben wij dat ervaren in ieder geval


Dat snap ik wel, maar in de studenten stad, spreken ze over het algemeen goed Engels, zelfs daar waren ze wat afstandelijk. Het zal ook wel te maken hebben het verschil dat wij vrij direct zijn. Het viel me gewoon op, was verder niet storend.

Wel was het zo, we waren bij een tent in de studenten stad, de serveerster was eerst super ongeïnteresseerd en afstandelijk, maar naarmate de avond verstreek trok dat wel bij. Kortom, Sofia is een dikke aanrader. :D en megaaaa goedkoop!

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:56

Idd Lissabon!
Half uurtje met een goedkope trein met het station aan het strand, prachtige stad is Lissabon en die treinreis is ook erg leuk. Ons hotel was in Estoril. [ img ]
[ img ]

GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:09

Dankje voor jullie tips! Misschien dan toch maar bij het eerste idee Lissabon blijven :j :D alleen zeiden ze bij t reisbureau dat t in spanje in oktober vaak warmer zou zijn.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:31

Volgens mij is 23 graden prima weer voor een stedentrip of heb je liever warmer weer?

In Sofia was het tegen de 30 graden woensdag en dat was echt veel te warm om dingen te bezichtigen.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:32

Rienn schreef:
Volgens mij is 23 graden prima weer voor een stedentrip of heb je liever warmer weer?

In Sofia was het tegen de 30 graden woensdag en dat was echt veel te warm om dingen te bezichtigen.


Nee 23 is prima :)

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:58

Volgens Google is het in oktober rond de 23 graden in Lissabon, wel is er meer kan op neerslag, maar dat geldt voor Spanje ook.

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest. :D :D

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:54

Rienn schreef:
Volgens Google is het in oktober rond de 23 graden in Lissabon, wel is er meer kan op neerslag, maar dat geldt voor Spanje ook.

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest. :D :D


Het is Lissabon geworden en vandaag geboekt! We zitten in een hostel, heel centraal gelegen wat ik heb gelezen.
Ben erg benieuwd :D

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:41

Welk hostel zit je? Ik ben er vorig jaar geweest, ook eind oktober en dat was echt prima te doen!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:01

Wij zijn gister in Belgrado aangekomen. Gister al wel een indruk gekregen kort, maar ben benieuwd vandaag. Liepen bijna ons hotel voorbij, bleek 4 sterren te hebben. Durfde amper binnen, wat luxe :')

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:01

Wij zijn een paar dagen in Brussel geweest, kon me er weinig bij voorstellen, maar is ook een aanrader. :)

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, callychanel, CharleyT, juval, sietske83, Soepkipje en 60 bezoekers