[VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:59

Mijn vorige hengst/rui had zelfde manen en als ik lui was maakte ik de vlechten gewoon dikker en vlocht er dus minder :) Kon ze bij hem niet los laten hangen, dan had hij meteen knopen. Mn new forest en shet hebben zulke lange manen en die zijn heel anders en knopen niet zo snel.
Helaas 2 quarters met de verkeerde genen :p Maar wel mooi, lief etc


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:56

Ja dat kan inderdaad ook :) Los hangen zou een optie zijn, t knoopt niet onwijs snel.

Haha ik ben van m'n andere quarters inderdaad ook minder manen gewend, 1 met een paar sprietjes en 1 met half lange manen :P



Vandaag mocht ze voor de blackfoto's en even voor t rijden op de foto :D

[WN-ITP] Palomino Joy onder het zadel en voor de blackfoto's


[ img ]

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:10

Mooi <3

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 10:45

Jaaa zoo blij mee :D Ben nu met de rest van de foto's bezig, deze is wel lachwekkend.. zelfs fotogeniek met je ogen dicht :Y)


[ img ]

Maddy_Paola
Berichten: 1325
Geregistreerd: 19-04-17

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:16

Even inhakend op t stukje dat je de vlecht niet bovenop kon houden, probeer eens onderhands te vlechten, dan zit ie bijna automatisch bovenop en over t algemeen zakt zo'n vlecht bijna niet uit tenzij t echt herl dikke zware manen zijn :)*

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 11:22

Maddy_Paola schreef:
Even inhakend op t stukje dat je de vlecht niet bovenop kon houden, probeer eens onderhands te vlechten, dan zit ie bijna automatisch bovenop en over t algemeen zakt zo'n vlecht bijna niet uit tenzij t echt herl dikke zware manen zijn :)*



Thanks voor de tip, dat is om t even blond te zeggen de vlecht onderop maken toch? Dus ipv een vlecht op de manenkam draai je m om als ik het goed heb? :P



Knappe merriee *\o/* *\o/*


[ img ]

Maddy_Paola
Berichten: 1325
Geregistreerd: 19-04-17

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:19

Ipv plukken naar binnen slaan, sla je de middelste naar buiten zeg maar, en bij die middelste pak je elke keer bij, kan t niet goed uitleggen 8)7

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 17:41

Maddy_Paola schreef:
Ipv plukken naar binnen slaan, sla je de middelste naar buiten zeg maar, en bij die middelste pak je elke keer bij, kan t niet goed uitleggen 8)7



Haha ik ga t van de week eens even proberen zoals ik t nu bedenk :Y) :+

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 17:41


Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:41

:9 :~

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 18:44

Fotsy schreef:
:9 :~


Haha echt he, ze heeft zoveel verschillende uitdrukkingen, gewoon superleuk om te fotograferen *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 12:42

Joy mocht vandaag voor het eerst mee naar buiten, inladen in de veewagen ging al stukken beter als de eerste keer. Het draaien snapte ze nu ook wat meer. In alle vroegte, want om kwart over 7 stond ze op de veewagen :Y)

Desalniettemin vind ze het vervoeren nog ontzettend spannend, we zijn daarom niet al te ver weg gegaan maar bij Meijendel even gestopt en uitgeladen. Daarna even een half uurtje paadjes heen en weer gestapt en gedraafd en vervolgens weer rustig ingeladen zodat ze een positieve ervaring heeft voor de volgende keer :D

Aangezien ik nog graag mn beide handjes aan het stuur hou, had ik mijn gopro even op gezet :D En daar is een leuk filmpje uitgekomen :D


Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:20

Komt wel goed dan met dat laden. +:)+

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Goldwynn
Berichten: 1425
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:22

Oh wat leuk om Biscuit hier tegen te komen! Wat is dat lang geleden zeg! Ik heb bij haar fokker stage gelopen toen ze nog een stuuuuuuk jonger was!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 08:16

Wat leuk dat je dr nog kent van de jongere jaartjes!! Hoe klein de wereld dan kan zijn :D

Vandaag even t laden geoefend, kwestie van 5 minuten relaxen en ze stond er op! Daarna lekker beloond en nu staat ze weer heerlijk in het land.

Vanmorgen in alle vroegte even gereden, we gaan elkaars knopjes nu steeds beter snappen :D


[ img ]

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:02

Zalig als je zo naar elkaar groeit.

Wat fijn dat het trailerladen zo goed gaat.

Hier vanmorgen ook gelongereerd, nog lekker fris want als straks de zon erdoor komt, is het vaak ineens te warm.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 16:40

Ja super, en t voor t warmste werken is inderdaad super haha scheelt een hoop! :D Vandaag weer even getraind, we verlengen de tijden nu langzaam tot een half uurtje training. Nog lang niet kwa conditie wat het moet zijn maar wil dr niet overvragen :)

Daarna heb ik d'r manen gedaan, was even vergeten hoe lang ze waren, wat een klus zeg :') :')

[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:57

Hoe lang ben je ongeveer bezig aan die manen? :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 14:12

Ehh tussen de driekwartier en een uur, ik doe ze eerst insprayen, dan loshalen, dan vanaf onder helemaal uitkammen en dan weer vlechten :P

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 14:18

Joy ging vandaag ook weer lekker, ook in galop heeft ze steeds meer balans en kan ze langzaam op dr eigen beentjes gaan lopen :D

Nu aan het werken aan het kweken van spiertjes en meer conditie :D

[ img ]

Mevrouwtje raakt wel bijna dr eigen voorvoeten aan in galop.. :Y)

[ img ]

Hier heeft ze nog wel iets steun nodig voor, maar ik ben wel erg blij met de manier waarop ze dat zoekt in dr hals :)
[ img ]


Oh en nee, dr staart is niet vies, we hebben m al tig keer gewassen maar ze heeft gigantisch veel verschillende kleuren in die staart :')

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 05:53

Ziet er goed uit amai zit ook duidelijk evolutie in. Conditie opbouwen dat komt wel.
Ga je ook wedstrijden rijden?

Die manen wow _/-\o_ mooi paard

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 06:32

Dankjewel, leuk om te lezen! Ja de conditie gaat al met sprongen vooruit, kan ook bijna niet anders met t werk wat ze nu allemaal aan t doen is haha :P Vandaag mag ze spelen en dan even 3 daagjes land en paddock (na 3 dagen hard werken) :D

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze wel wat wedstrijdjes mee gaat doen ja, maar heeel rustig aan, eerst wat onderling meepakken voordat we officieel wat gaan doen. Op dit moment is de veewagen nog een hele reis voor d'r. Dus eerst moet dat even een beetje gewend zijn :)

Stirrup
Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:09

Mooi paardje, en wauw die manen! <3 Maar poeh wat een werk haha. :P Ga jullie in ieder geval volgen, super leuk om de vooruitgang te zien!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 20:38


Joy is deze week een weekje met mijn moeder de veluwe aan het verkennen (balen, ik kon geen vrij meer krijgen :Y) )

Maaar vandaag had ik 1 dagje vrij, dus nadat ik Grace gedaan had kon ik niet wachten om zelf even de bossen in te duiken, met moeders achter me aan met de camera. Natuurlijk wat foto's van elkaar gemaakt.

Joy vind alles nog spannend (een duif heb je ook nog nooit gezien natuurlijk...) maar ontzettend leuk, ze is lekker voorwaarts en geeft ondanks het enthousiaste een heel fijn gevoel :D

[ img ]


Die manen wapperen zo naar de andere kant onderdoor hier _/-\o_

[ img ]

[ img ]



En dan nog tussen oortjes door foto's :D

[ img ]

[ img ]


We hebben genoten, nu weer terug van de dag mini-vakantie en morgen weer een drukke werkdag :+

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:16

Oh ik ben jaloers!! Ik word altijd jaloers als ik foto's zie van mensen die aan de Veluwe gaan rijden haha, het ziet er echt een prachtig gebied uit om te gaan wandelen! :)) Als de mijne onder het zadel is, moet ik ook maar eens een weekje vakantie naar de Veluwe boeken. :D
Je zit echt met een big smile op Joy, ze doet haar naam blijkbaar eer aan! :)) Fijn dat ze je een goed gevoel geeft, ondanks dat het toch allemaal nog spannend is voor haar. En ja duiven... Die zie je natuurlijk ook niet overal in Nederland he... }>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Bielsje, KDonna, Pellelilly, Rupser, Vagabondo en 50 bezoekers