Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sjira
Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:47

ooooh heerlijk topic!! Ik kom nu pas achter het bestaan |o

Vorige week een bungalowtent gekocht. Al meerdere keren op de bonnefooi met een 2persoonstentje naar de zon gereden. Nu toch maar een wat grotere tent aangeschaft. In september gaan we weer. Ik ben nog steeds aant twijfelen waarheen. Wordt het een keertje Costa Brava, net als vroeger? Of weer naar de Cote Azur waar eerder intens hebben genoten. Hoewel Kroatië ook erg mooi was... Moeilijk!!!

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:02

Goof schreef:
Ja heerlijk! We zijn in beide landen wel geweest, maar hebben nog lang niet alles gezien uiteraard. We zijn erg van de natuur, touren door de bergen etc. Mocht je nog hele rustige, mooie campings weten hoor ik ze graag :D
Wenen hebben we vorig jaar gezien, dus daar zullen we niet nogmaals heen gaan denk ik.


Wij hebben vorig jaar op camping Triglav gestaan in Slovenië. Buiten het hoogseizoen, maar volgens mij is het daar altijd wel rustig. En een fijne plek voor wandelingen langs de soca of voor de zeven meren route.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:47

@goof Camp Smica vond ik wel een topper. Geen vaste plekken, gewoon staan waar je wilt.

Ontbijten met dit uitzicht <3


[ img ]


Camp Brajda, vlakbij die lippizaner paarden :Y) Was niet erg mooi, wel rg rustig en gunstig gelegen.

We zijn ook nog op een wat grotere camping geweest bij de soca rivier. Ondanks dat het groter was, was het ook erg fijn, volgens mij heette het ook camp soca oud. Maar misschien vond ik Slovenië an zich gewoon al prima :D

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:02

Wij stonden ook op een grote camping in Slovenie, aan een rivier in het bos maar je kon zelf uitzoeken waar je ging staan en had echt veel ruimte. Ondanks dat het een grote camping was was het wel rustig en stond je ergens midden in het bos. Echt een super plek. Overigens hadden we in Kroatie bij de Plitviche meren in de buurt ook zo'n camping.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:12

Waanzinnig zo ontbijten, SaskiaB!

Mijn planning voor dit jaar was eigenlijk ook gaan rondtrekken met caravan, verder weg dan NL. Hij is nu eindelijk 'klaar genoeg' daarvoor en veilig. Is alleen roet in het eten gegooid omdat ik naar Nieuw Zeeland ga (erg vervelend :+ ). Daar maar een tentje kopen om rond te trekken :D

Voor degene die het leuk vinden nog wat foto's van m'n caravan! Heb hem vandaag opgehaald en gordijntjes erin gehangen. Donderdag weer op pad *\o/*

foto 1
foto 2
foto 3

Ben erg blij met hoe hij geworden is <3 Moet nog 1 dingetje oplossen en dan is hij echt klaar..

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:47

MalaQ schreef:
Waanzinnig zo ontbijten, SaskiaB!

Mijn planning voor dit jaar was eigenlijk ook gaan rondtrekken met caravan, verder weg dan NL. Hij is nu eindelijk 'klaar genoeg' daarvoor en veilig. Is alleen roet in het eten gegooid omdat ik naar Nieuw Zeeland ga (erg vervelend :+ ). Daar maar een tentje kopen om rond te trekken :D

Voor degene die het leuk vinden nog wat foto's van m'n caravan! Heb hem vandaag opgehaald en gordijntjes erin gehangen. Donderdag weer op pad *\o/*

foto 1
foto 2
foto 3

Ben erg blij met hoe hij geworden is <3 Moet nog 1 dingetje oplossen en dan is hij echt klaar..


Wauw die ziet er mooi uit, zelf verbouwd?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:56

Leuk hoor!

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Goof
Berichten: 28613
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:05

Prachtig he zo'n uitzicht SaskiaB!
Ik zal de campings eens bekijken. We willen dit keer wat aan de westkant van Slovenie blijven, wellicht een stuk kust meepakken.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:49

Wauw super mooi!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:18

Thanks! :D
De helft heb ik zelf gedaan, maar ik had het geluk dat de verkopers al wel begonnen waren :j

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:39

Da's fijn inderdaad

Wij hebben de mazzel dat vorige eigenaar niet wist wat schoonmaken was :')
Wat een ellende, kan niet wachten tot we klaar zijn

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:49

Ik zit even terug te scrollen.. Maar wat een klus inderdaad.. :')
Ben je wel super voldaan als het allemaal klaar is en gelukt! :D

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:56

Dat zeker! En ik ben enorm handig (al zeg ik het zelf haha)
Heb vorige week de vaste bank eruit gesloopt en de vloerbedekking en alle raambekleding en losse zooi. Gisteren badkamer en keuken helemaal schoon gemaakt en deurtjes eruit gehaald, die gaat mijn man schilderen (lang leve schilder als vent). Aankomend weekend gaat ie daarmee verder, onze slaapkamer staat al in de grondverf.
Schoonvader komt dan ook weer mee om vaste stapelbed eruit te slopen en dressoir op de veranda weg te doen. Gisteren heeft ie al wat kastjes, wandbord en wat vaste spiegels eraf gesloopt dus na dit weekend zijn we weer flink verder

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:10

Ideaal he als je zelf zo handig bent. Ben ik ook (al vind ik het een makkelijker dan het andere klusje :)) ), en dan is het ook echt leuk om te klussen!

Ben heel benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:13

Vorige week vroeg ik jullie nog naar een mooie camping in de Ardeche. We zitten nu wel op een grotere camping, Huttopia Le moulin, maar we hebben een mooie ruime plek en alles is heel speels en natuurlijk opgezet. Leuk dorpje ook en een prachtige omgeving.

[ img ]

Vorige week stonden we in de Bourgogne aan de Saone en toen was dit onze plek.

[ img ]

Nog een week en dan gaan we weer richting huis. Zijn we 2.5 week weggeweest.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:14

Oeh, huttopia sla ik even op

...

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:24

benangelique schreef:
Oeh, huttopia sla ik even op


Hele fijne camping, weet niet wat je wil. Maar in de zomer stikt het hier denk ik wel van de kinderen. Is wel een echte kinder camping. Nu natuurlijk niet.. Maar de omgeving is heel mooi, zwembadje erbij en je kan zo de rivier in.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:24

Ziet er zeker goes uit!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

gemske
Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:20

Hoe is het nu qua drukte op campings in Frankrijk? Echt nog stil of toch al wat volk?

Mooie plekken inderdaad!

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:06

Naath86 schreef:
benangelique schreef:
Oeh, huttopia sla ik even op


Hele fijne camping, weet niet wat je wil. Maar in de zomer stikt het hier denk ik wel van de kinderen. Is wel een echte kinder camping. Nu natuurlijk niet.. Maar de omgeving is heel mooi, zwembadje erbij en je kan zo de rivier in.


Veel kinderen zijn goed. Ontkomen we toch niet meer aan hihi

...

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:24

Ik moet zeggen dat de Huttopia campings die ik gezien heb allemaal OK zijn, ruime plekken en natuurlijk opgezet, zelfs die bij Parijs !

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:25

Taffje schreef:
Ik moet zeggen dat de Huttopia campings die ik gezien heb allemaal OK zijn, ruime plekken en natuurlijk opgezet, zelfs die bij Parijs !


Vorig jaar stonden we vlakbij een Huttopia camping en toen hadden we achteraf wel wat spijt dat we daar toen niet voor gekozen hadden. Vandaar dat we nu idd ook voor deze camping gingen!

Benangelique: voor kinderen zit je hier echt helemaal goed in de zomer. Kan me zo voorstellen dat het hier dan 1 groot kinderparadijs is! Zwembadje erbij, 1 van 1.10, 1 van 1.50 en een klein peuterbadje. Ook kunnen ze nog de rivier in vanaf de camping.

Gemske: de vorige camping was nog wat rustiger. Het is nu al veel drukker maar we zitten hier ook wel wat toeristischer. Je hebt volgens mij ook die cke actie lopen van de ANWB en die is geldig tot 30 juni. Ik weet nog van vorig jaar dat de grijze golf dan ook ineens allemaal huiswaarts keert.

Zijn er hier trouwens ook mensen cke lid? Geloof dat het toch nog wel wat kan schelen per nacht.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 06:25


Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:39

Die zijn ons inderdaad te groot haha. Al dat vermaak hoeft ok zéker niet

...

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:51

* stille meelezer breekt even in* :o

Ik lees al vanaf het begin mee maar ik heb een vraag die ik niet zo snel opgezocht krijgt in in dit topic.
Wij zijn echte Engeland gangers en varen samen met onze 2 honden regelmatig naar de overkant.
En stiekem zijn we ook echte (luxe ) kampeerders. O:)
Een paar jaar geleden zijn we een weekendje met de tent op stap geweest. Toen hadden we nog maar 1 hond.
Was geweldig maar we hadden dan ook prima weer. Omdat we het opzetten van de tent toch wel veel gedoe vonden ( een grote 6 pers koepel tent) al snel een tourcaravannetje aangeschaft, net iets luxer en prettiger bij het soms natte weer in Engeland.
2 jaar en een extra hond later zijn we erachter gekomen dat de caravan eigenlijk te klein is. Het opzetten en inrichten van de voortent is geen punt maar dan ben je weer niet zo mobiel om van plek naar plek te trekken (iets waar we in eerste instantie de caravan voor hadden gekocht ) een grotere caravan is geen optie, dat mag de auto niet trekken....
Dus de laatste paar vakanties maar weer “gewoon” een stacaravan gehuurd, de meest luxe vorm van kamperen :o Jaren en jaren met mn ouders naar Engeland geweest en vaak in stacaravans, altijd super naar ons zin gehad.
Maar toch... het “echte” kamperen blijft een beetje kriebelen dus om het mobiele te combineren met toch iets meer ruimte zitten we nu te kijken naar een vouwwagen....
Volgens mij zijn er weinig ( tot geen) mensen in het topic die een vouwwagen hebben??
Zijn er mensen de een vouwwagen hebben gehad en hoe is dat bevallen? En waarom uiteindelijk toch gekozen voor een andere manier van kamperen?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, Eelmo, MareVeer, Momo94, TinkerTreas en 72 bezoekers

cron