Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:01

Thnx, is een geweldig ding, staat zo en je slaapt op een lattenbodem met fatsoenlijk matras.
Hij is alleen op te zetten en in te klappen en echt tien minuten werk dus ideaal voor rondreizen want we staan meestal 2 a 3 dagen/nachten op een camping en gaan weer verder.
We zoeken ook geen drukke plekken op maar rustige kleine campings en in het binnenland is dat eigenlijk geen probleem. Zelfs in het hoogseizoen boeken we niet en kunnen dus gaan waar we op dat moment willen. Reisje naar Frankrijk kan dus zo maar Toscane worden als het weer in Frankrijk niet meewerkt.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:05

Wij hebben afgelopen week ook de laatste spullen aangeschaft dus wij zijn ook helemaal klaar om van de zomer de tent in de auto te gooien en weg te rijden. Het plan voor nu is Oostenrijk en Slovenië, maar dat kan tot aan de ochtend van vertrek nog wijzigen :D

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:35

Lekker is dat he? Gewoon gaan waar het op dat moment het beste is. Ik ben wel een naar Denemarken gereden en heb daar een week op de camping gestaan. De weersvoorspelling van de week erna was echt slecht, dus auto weer ingepakt en we zijn naar Luxemburg gereden. Nog een heerlijke week gehad met prachtig weer.

Come over to the dark side, we have cookies!

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:51

Cookies schreef:
Zohee dat is een joekel van een tent.

Ik heb dit jaar een camper tot m'n beschikking. Dit jaar staat weer Denemarken op de agenda, maar is echt afhankelijk van het weer.


Wij hebben er een gehuurd voor dat we de Holtkamper kochten.
Vond het lekker reizen maar ik vind het een nadeel dat je als je weg wilt je hele hebben en houden mee moet nemen. Daarom zijn wij uiteindelijk voor de Holtkamper gegaan ipv een camper.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:52

Prachtige plaatjes komen langs en ontzettend leuk om te zien hoe iedereen kampeert! :)

Dat is echt het voordeel van kamperen he.. Je zit nergens aan vast. Gewoon gaan en wel zien hoe het loopt en waar je terecht komt!

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:54

Cookies schreef:
Lekker is dat he? Gewoon gaan waar het op dat moment het beste is. Ik ben wel een naar Denemarken gereden en heb daar een week op de camping gestaan. De weersvoorspelling van de week erna was echt slecht, dus auto weer ingepakt en we zijn naar Luxemburg gereden. Nog een heerlijke week gehad met prachtig weer.


Zo zouden we in de meivakantie naar Frankrijk, dag voor vertrek bestemmiing gewijzigd..... Tsjechie :o
En een paar jaar geleden zouden we naar Valkenburg een paar dagen en dan naar Luxemburg, Ik wer smorgens wakker in Valkenburg met het ijs op de auto....... Werd Annecy :+

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:01

Wij zijn wel eens helemaal doorgereden naar het meer van Bolsena (vlak boven Rome) omdat dat het dichtstbijzijnde plekje in Europa was waar de zon scheen.
Prachtige omgeving en heerlijke camping in een boomgaard.
Het was echt een aangename verrassing!

~Turbohoof Solutions ~

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:55

Blackflag schreef:
Leuk zeg, iedereen allemaal zo begaan met het kampeer gebeuren!
Voor iedereen die binnenkort op vakantie gaat heel veel plezier!

Wij vandaag ook de laatste spulletjes gehaald en klaar voor vakantie. We gaan naar Saarland - Duitsland. Op een camping die 5 jongens uit Amsterdam hebben overgenomen in 2016.willen hier zelfvoorzienend gaan leven. Beetje geitenwollensok idee, ook lekker biologische biertjes uiteraard! En veel groen en geen 'vaste' plekken. Ben erg benieuwd. Het heet landgut Girtenmühle, laat wel weten of het beviel!


Ooh wat leuk! Die camping hebben wij vorig jaar nog bekeken om een weekje naartoe te gaan in het najaar. Maar toen gooide mijn opleiding roet in het eten. Laat me weten hoe het is/was!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:18

Wat leuk alle foto's en alle verhalen. Krijg nu zo'n zin om te gaan kamperen. Duurt nog wel zes week voordat ik ga.
We gaan naar Kroatië en Slovenië en onderweg stoppen we in Oostenrijk. Wij hebben in het hoogseizoen wel eens geboekt, maar slechte ervaringen mee gehad en doen dit dus nooit meer.
We zien wel waar we stranden met de tent. :)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:52

Taffje schreef:
Wij hebben er een gehuurd voor dat we de Holtkamper kochten.
Vond het lekker reizen maar ik vind het een nadeel dat je als je weg wilt je hele hebben en houden mee moet nemen. Daarom zijn wij uiteindelijk voor de Holtkamper gegaan ipv een camper.

Dat vinden wij idd ook het nadeel van een camper oid. Naast de swag hebben wij ook nog een daktent en ondanks dat ik het een geweldig ding vind, gaat hij (met pijn in mijn hart) toch in de verkoop. We gebruiken hem gewoon te weinig, want als we de boot meenemen is het niks omdat we dan de auto nodig hebben om de boot in het water te gooien en je dan dus echt alles moet inpakken elke dag. Maar ik zal hem wel missen….
Dit was een spontaan weekendje surfen aan de kust. Zaterdagochtend instappen, even langs de slager & de slijter en 's avonds zaten we lekker spareribs te roosteren bij het strand met een koud biertje erbij:
[ img ]

Kroatie <3 Zulke fijne jeugdherinneringen aan kamperen in Kroatie!

Gave tent MissToseland!! Daar heb je idd wel ruimte genoeg in. Mooi ding hoor!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 03:50

Wat een leuk topic, ik meld me ook als het mag :D
Momenteel zit ik met mijn man in Amerika en we hebben hier kampeerspullen gekocht (tent, slaapzakken, luchtbedden). Vooral de tent is ideaal, ik kan er rechtop in staan en hij is met 10 minuten opgezet dus die willen we wel graag mee terug nemen naar Nederland straks, dat wordt dus nog even passen en meten met bagage :+

[ img ]
Dit was in Yellowstone National Park. 's nachts -5 en het ijs op de tent :brr: Ook wel weer een ervaring, haha.

Momenteel zitten we zuidelijker en zetten we morgen de tent op in Capitol reef voor 2 nachten. Daar is het zo'n 30/35 graden :') maar ook daar zijn de nachten fris, rond de 8 graden.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:31

Heerlijk al die ervaringen, krijg steeds meer zin om te gaan :D

SdaphneS schreef:
Wat leuk alle foto's en alle verhalen. Krijg nu zo'n zin om te gaan kamperen. Duurt nog wel zes week voordat ik ga.
We gaan naar Kroatië en Slovenië en onderweg stoppen we in Oostenrijk. Wij hebben in het hoogseizoen wel eens geboekt, maar slechte ervaringen mee gehad en doen dit dus nooit meer.
We zien wel waar we stranden met de tent. :)


Als je naar drukkere gebieden gaat zorgen dat je voor twee uur bij een camping aankomt dan is er meestal nog wel plek.
Behalve bij Bled in Slovenië als je op de camping aan het meer wilt staan daar staan ze smorgens al in de rij. Maar daar is een camping een paar kilometer verderop aan een rivier in het bos. Super camping met super plekken.

@Baramundi: Zo'n daktent hebben we idd ook overwogen, vind ik geweldig!
Maar we zijn begonnen toen ons dochter een jaar of zes was en bij degene die we nu hebben kon haar tentje er achter aan vastgeritst worden en zo had ze een eigen "slaapkamer" waar je alleen maar via onze tent in kon komen en hoefden we toch niet met zijn drieën in dezelfde tent.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:26

Prachtige foto's zeg!
In een tent trekt me echt niet, maar ziet er wel heel mooi uit!
Zou zo'n rondreis later als de kinderen wat groter zijn wel willen doen, of alleen met mn man, met een mooie luxe camper :')

We hebben gisteren weer geklust in ons geval, wat een werk zeg...

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:34

Dit jaar ga ik smokkelen. Wel naar een Camping, maar stiekem in een stacaravan. Via Vakantieveilingen een weekje naar vakantiepark De Berkt in Limburg. Geen tent dit jaar. Stacaravan is wat makkelijker met een pup en reizen met het ov.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:40

Goof schreef:
Wij hebben afgelopen week ook de laatste spullen aangeschaft dus wij zijn ook helemaal klaar om van de zomer de tent in de auto te gooien en weg te rijden. Het plan voor nu is Oostenrijk en Slovenië, maar dat kan tot aan de ochtend van vertrek nog wijzigen :D


Oh, vorig jaar zijn wij ook naar Oostenrijk en Slovenië geweest. Was echt geweldig! In Oostenrijk zaten we op een camping vlakbij Wenen en Slovenië ben ik echt heel erg fan van geworden. Dit jaar zijn we naar Duitsland geweest (in een huisje i.v.m. baby :Y) , was ook leuk maar kamperen is leuker!).

Mooie tent MissToseland, is dat zo'n Karsten tent? En hoe is de indeling binnen?

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:46

Wat een heerlijke foto's :+:

Wij gaan het eerste week van juli in Duitsland kamperen. We gingen allebei altijd met onze ouders kamperen, maar de laatste jaren hebben we allebei nauwelijks gekampeerd. Nu gaan we voor het eerst met mijn tent een lang weekend weg, racefietsen mee. Vroeger regelden mijn ouders alle spullen, dus dat is even wennen :))

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:05

Heerlijk al die plannen, krijg steeds meer zin in vakantie

ClauH schreef:
Wij zijn wel eens helemaal doorgereden naar het meer van Bolsena (vlak boven Rome) omdat dat het dichtstbijzijnde plekje in Europa was waar de zon scheen.
Prachtige omgeving en heerlijke camping in een boomgaard.
Het was echt een aangename verrassing!



Daar zijn wij ook eens terecht gekomen, aan het meer (was buiten het hoogseizoen, weet niet hoe druk het in het seizoen is..).
Schitterende omgeving, en wat een leuk stadje.
Wil ik zeker nog eens heen dat gebied.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:39

ik heb de vouwwagen goed verkocht en daar dit projectje voor aangeschaft. Nog nooit eerder een caravan opgeknapt, dus t was n hele onderneming:
Als t goed is gaan we hiermee naar zuid Frankrijk:

sorry voor de gedraaide foto's, had ze wel aangepast...

[ img ]

[ img ]

voor:

[ img ]

[ img ]
met nieuwe kussens:

[ img ]
resultaat tot nu (er is nog een bank in aanbouw in het lege gedeelte):

[ img ]

[ img ]

[ img ]

#snotterzegt

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:51

Ohhh een Paradiso! Wat leuk!!! Succes!!
Heb je ook de voortent en of luifel?

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:54

rien10 schreef:
Ohhh een Paradiso! Wat leuk!!! Succes!!
Heb je ook de voortent en of luifel?


Alleen de voortent. Daar ben ik toevallig tegenaan gelopen. Het keukenblok wil ik ook weer terug plaatsen, maar dat heb ik naar volgend jaar geschoven..

#snotterzegt

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:08

SaskiaB schreef:
Goof schreef:
Wij hebben afgelopen week ook de laatste spullen aangeschaft dus wij zijn ook helemaal klaar om van de zomer de tent in de auto te gooien en weg te rijden. Het plan voor nu is Oostenrijk en Slovenië, maar dat kan tot aan de ochtend van vertrek nog wijzigen :D


Oh, vorig jaar zijn wij ook naar Oostenrijk en Slovenië geweest. Was echt geweldig! In Oostenrijk zaten we op een camping vlakbij Wenen en Slovenië ben ik echt heel erg fan van geworden. Dit jaar zijn we naar Duitsland geweest (in een huisje i.v.m. baby :Y) , was ook leuk maar kamperen is leuker!).



Ja heerlijk! We zijn in beide landen wel geweest, maar hebben nog lang niet alles gezien uiteraard. We zijn erg van de natuur, touren door de bergen etc. Mocht je nog hele rustige, mooie campings weten hoor ik ze graag :D
Wenen hebben we vorig jaar gezien, dus daar zullen we niet nogmaals heen gaan denk ik.

MalaQ
Berichten: 1395
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:46

Superleuk die paradiso, heb ik ook nog naar gekeken, maar ben toen toch voor caravan gegaan. Ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet als hij af is! :D

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:23

Goof schreef:
Ja heerlijk! We zijn in beide landen wel geweest, maar hebben nog lang niet alles gezien uiteraard. We zijn erg van de natuur, touren door de bergen etc. Mocht je nog hele rustige, mooie campings weten hoor ik ze graag :D
Wenen hebben we vorig jaar gezien, dus daar zullen we niet nogmaals heen gaan denk ik.


Ben zelf niet zo van Oostenrijk dus wij hebben Slovenië de Dolomieten en het Aosta dal gedaan, erg mooi daar en (nog) niet druk!

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Taffje op 18-06-18 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:26

Prachtig dat oranje :j

Wij gaan over 4 weken al. Jammer genoeg is ons paard niet goed. Gaat alsnog wel mee ( al jarenlang nemen we ons paard ook mee) maar dus geen bosritjes dit jaar waarschijnlijk maar stappen aan de hand. Pony van onze dochter kan dan hopelijk wel voor de kar dus kunnen we er alsnog op uit. Alleen passen we daar maar met 2 personen op dus moet er alsnog 1 op de fiets. Wel een hele volksverhuizing. Eerst caravan dan 2 dagen later paard en pony en de menwagen.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:05

Taffje schreef:
Goof schreef:
Ja heerlijk! We zijn in beide landen wel geweest, maar hebben nog lang niet alles gezien uiteraard. We zijn erg van de natuur, touren door de bergen etc. Mocht je nog hele rustige, mooie campings weten hoor ik ze graag :D
Wenen hebben we vorig jaar gezien, dus daar zullen we niet nogmaals heen gaan denk ik.


Ben zelf niet zo van Oostenrijk dus wij hebben Slovenië de Dolomieten en het Aosta dal gedaan, erg mooi daar en (nog) niet druk!

[ [url=m/HaEFrJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


:+
Dat is ongeveer de route die we 2 jaar geleden gereden hebben ja!
Gaan nu wel wat anders doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Exorcizamus, Jacquelinee_, linoleum, tinkert_tje en 90 bezoekers