KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:29

Grappig hoe werkwijze's verschillen, ik deed voorheen toen ik nog veel jonge paarden zadelmak maakte ze altijd eerst los in de roundpen zodat ze de zweep snapten en het idee dat ze om je heen moeten lopen. En daarna pas aan de longe. Maar het maakt niet uit hoe je het doet, als je maar een methode hebt die werkt en je ze geen ongewenste dingen aanleert..wat hierboven wel het geval lijkt te zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:12

Ik denk dat het verschil ligt in een longeercirkel of een afgezet stuk bak. Die losse paarden kruipen dan in een hoekje en dan gaat het mis..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden


N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:36

Elisa2 schreef:
Grappig hoe werkwijze's verschillen, ik deed voorheen toen ik nog veel jonge paarden zadelmak maakte ze altijd eerst los in de roundpen zodat ze de zweep snapten en het idee dat ze om je heen moeten lopen. En daarna pas aan de longe. Maar het maakt niet uit hoe je het doet, als je maar een methode hebt die werkt en je ze geen ongewenste dingen aanleert..wat hierboven wel het geval lijkt te zijn.



Nouja ongewenst gedrag vind ik een groot woord eerlijk gezegd. Ze word uiteraard gewoon gecorrigeerd als ze het doet en gaat al beter dan eerst, ik vind het ook niet erg als ze het af en toe niet snapt. Maar wat ik wel erg vind is dat een 3 jarige geen looplust heeft, geen wil om te werken. Ze kreeg eerst 1 hele schep biks per dag dat is nu sinds een week verandert naar 3/4 marstall müsli met zwarte haver per dag.

Ik ga morgen rood wit lint meenemen een daarmee ens proberen een cirkel te maken en kijken wat ze dan doet.

Verder is het een super lief paard hoor, zet geen stap verkeerd, nergens bang voor en nergens van onder de indruk en een echte kroeldoos.

Billini❤️❤️

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:43

Ik heb onze 14 jarige ster sport d-oc merrie opgegeven voor de CK.. Ze moet nog wel wat afvallen..

Screen shot uit een filmpje:
[ img ]

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:34

Lekker dier Vulina! Goed dat je haar hebt opgegeven! :)

Longeren in een grote bak zonder dat je het afzet is echt vragen om ontsnapping haha. Dat werkt écht niet met een jong paard.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen van de rest?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:38

Ik ben weer flink aan het longeren! Maar vind het zo saai haha, mis het rijden echt.
Mijn vaste voorbrenger is op vakantie tijdens de CK dus ik denk om niet te gaan om heel eerlijk te zijn..

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:16

Lijkt me zonde Bobje, er zijn daar toch wel meer voorbrengers?

Fijn paard Vulina, wat is dat er voor een qua afstamming? (ik zat al op het playknopje te drukken haha, benieuwd naar de beweging)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:41

Genoeg voorbrengers daar hoor Bobje!

Dit is een Jazz merrie. Haar moeder en oma zijn elite sport preferent prestatie dus het zou leuk zijn dat zij ook elite wordt, sport is ze dus al..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:22

Ja Bobje er zijn toch genoeg voorbrengers daar!

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:42

Ja, ik weet het maar moet wel echt iemand zijn die haar goed kan voorstellen (niet te veel druk etc) anders kan ik net zo goed niet gaan. Ze lopen tot slot maar 1 a 2 rondjes en die moeten dan wel 100% goed zijn vind ik.
Misschien dat ik iemand even via Facebook vraag.. :)

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:49

bobje26 schreef:
Ja, ik weet het maar moet wel echt iemand zijn die haar goed kan voorstellen (niet te veel druk etc) anders kan ik net zo goed niet gaan. Ze lopen tot slot maar 1 a 2 rondjes en die moeten dan wel 100% goed zijn vind ik.
Misschien dat ik iemand even via Facebook vraag.. :)


Ja zou het daar echt niet om laten! Snap je wel hoor, maar het is ook zonde als ze het mist.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:01

Sue_ schreef:
Hoe gaat het verder met de voorbereidingen van de rest?


Hier niet veel bijzonders. Rijd gewoon door tot de keuring en dat gaat opzich prima. Zaterdag alvast toiletteren en dan op naar de 29e!

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:09

Vulina schreef:
Genoeg voorbrengers daar hoor Bobje!

Dit is een Jazz merrie. Haar moeder en oma zijn elite sport preferent prestatie dus het zou leuk zijn dat zij ook elite wordt, sport is ze dus al..


Dat zou inderdaad leuk zijn, krijg je ook een erg mooi lijntje.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:36

Precies. Staat op papier net weer mooier :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:40

Sue_ schreef:
bobje26 schreef:
Ja, ik weet het maar moet wel echt iemand zijn die haar goed kan voorstellen (niet te veel druk etc) anders kan ik net zo goed niet gaan. Ze lopen tot slot maar 1 a 2 rondjes en die moeten dan wel 100% goed zijn vind ik.
Misschien dat ik iemand even via Facebook vraag.. :)


Ja zou het daar echt niet om laten! Snap je wel hoor, maar het is ook zonde als ze het mist.


Ja, ik ben vorig jaar ook niet gegaan dus heb geen haast. Twijfel tussen eerst sport en dan keuring als oudere merrie. Wil toch niet fokken met haar in de dichte toekomst .. Zou meer voor de moederlijn zijn om die mooi compleet te houden..

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:16

Vast veel succes voor Marijke en Vulina! Spannend! Staan de dames er goed voor? :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:34

Onze 3 jarige is naar de chiropractor geweest, ws. onder uitgegaan in het land. Gisteravond voor het eerst weer thuis los laten springen en dat leek eigenlijk wel goed. Maar vanmorgen was ze heel stijf, dus ik weet nog steeds niet of we 12 juli naar de keuring gaan....

@bobje26, ik zou gewoon gaan! Er staan altijd voorbrengers zat. Vooraf regelen (via een hengstenhouder?) lukt meestal ook wel.

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:39

Thanks Sue! vanavond de knotten erin en morgenochtend vroeg vertrekken ze zit in groep 2. Mooi op tijd, pluk de dag ;) Ben erg benieuwd!

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:40

Oei Kendra dat is wel pech zeg! dat ze ws onderuit is gegaan in het land. Je hebt nog even tijd, wie weet herstelt ze goed!

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:31

Heb jij een lijst met deelnemende paarden Marijke? Wil misschien nog wel even gaan kijken, maar ben dan altijd wel geinteresseerd in nakomelingen van bepaalde hengsten. En nu heb ik werkelijk waar geen idee wanneer ik heen moet :+ Van het regiosecretariaat kreeg ik het antwoord dat ik daar een catalogus kan kopen, hartstikke leuk, maar dan moet ik er dus wel eerst heen :P

Succes iig morgen!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:38

Nee ik heb geen lijst van deelnemende paarden. Helaas kun je ook niet meer de inschrijvingen opzoeken. Maar ik kan je morgenochtend wel appen wanneer ik daar ben, is dat een idee?? Tenminste als ik het niet vergeet :P ik probeer daar voor 8u te zijn. Ze moet half 9 al voor het aanmelden ect.

Laat maar weten van welke hengsten je wat wilt zien.

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:47

Zo raar dat je nergens meer lijsten kunt vinden.
Stomme AVG...

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:53

Zonde hè, ik vind het ook altijd wel leuk om na te kijken..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:10

Als het vanwege de AVG komt, dan mogen ze ook niet de gegevens van de geregistreerde online zetten. Daar staat adres en telefoonnr bij.

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:14

Bij andere evenementen staan wel gewoon de inschrijvingen/ startlijsten toch? :)
Zou dit niet een gevalletje "verkeerd uploaden" zijn?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ymediem en 45 bezoekers