Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:04

Barramundi schreef:
gribaldi schreef:
Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.

Is dat WikiCamps toevallig? Wij gebruiken die hier in Australië veel en die is echt super makkelijk!! Maar ik weet niet of die ook voor NZ bestaat?


CamperMate :) Bijna het zelfde hoor, ideaal! WC gebruikte ik inderdaad ook in Australië, ik kom zeker terug ben verliefd <3


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:05

NiNa_14 schreef:
mvdende schreef:
Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.


We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.


Lastig en of je te veel betaald geen idee. Waarom hebben jullie gekozen voor een vaste route via een reisorganisatie?

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:25

gribaldi schreef:
NiNa_14 schreef:
We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.


Lastig en of je te veel betaald geen idee. Waarom hebben jullie gekozen voor een vaste route via een reisorganisatie?


Omdat we maar een maand gaan en willen zowel noord als zuid aandoen. We hebben daar dus niet veel tijd om nog van alles uit te moeten vinden

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:31

Voorbereidingen kun je thuis doen toch, die zijn het leukste :)

Ik zou dan gewoon alles lekker via de organisatie doen hoef je er verder niet over na te denken of dingen te regelen.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:38

gribaldi schreef:
Voorbereidingen kun je thuis doen toch, die zijn het leukste :)

Ik zou dan gewoon alles lekker via de organisatie doen hoef je er verder niet over na te denken of dingen te regelen.


Voorbereidingen van wat we precies willen gaan doen we ook gewoon allemaal zelf, alleen het reserveren van B&B's, de excursies en de auto niet.

Mijn lonely planet is al vol geplakt met post its en vol gekladderd :+
Verder, al mijn vrienden die er al geweest zijn gevraagd naar hun hoogtepunten en aanraders. en al heel wat uren doorgebracht op pinterest, google, fora etc.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:40

B&B heb ik geen ervaringen mee, had een auto gehuurd en daarin geslapen. Vond ik fijn maar dat is voor ieder persoonlijk. De afstand qua km vond ik ook wel meevallen. Enkel is het wel druk met de boot om eiland te hoppen dus hou daar wel rekening mee :)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:28

gribaldi schreef:
CamperMate :) Bijna het zelfde hoor, ideaal! WC gebruikte ik inderdaad ook in Australië, ik kom zeker terug ben verliefd <3

Ah, ga ik onthouden voor als we nog eens terug gaan naar Nieuw Zeeland (en langer dan 3 dagen blijven :+ )
Haha, dat doet Australie met je :P

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 09:23

Haha NZ was ook echt wel leuk hoor, maar als mensen daar vroegen wat ik het mooiste vind zei ik automatisch Australië :')

Ik zit enorm in dubio om weer terug te gaan naar Aussie, wil sowieso WA nog zien heb al een hele route gepland ook :+

Een vriend zei al, laten we onze banen opzeggen en vertrekken, het klinkt aantrekkelijk haha..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:32

Wat houdt je tegen. Als je er de leeftijd nog naar hebt en wat farm-work doet, kun je twee jaar blijven <<)
Definitely WA doen!! Veel mooier dan Eastcoast (zegt degene die daar woont :') )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 08:56

Haha ja, ik wacht even de ontwikkelingen hier in NL af anders hou ik dat zeker als optie. Het zal altijd in mijn hoofd blijven spoken :)

Ja wil einde dit jaar of het jaar erop weer die kant op vertrekken voor een aantal weken en dan WA doen :D

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:36


Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:15


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:28

Wauw prachtig zeg :D

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 02:58

Zijn er hier mensen die naar Nieuw Zeeland zijn gegaan op een enkeltje? Ik ben op dit moment in Australië en vertrek binnenkort naar Nieuw Zeeland, maar wil eigenlijk een enkeltje, aangezien ik nog niet weet wanneer ik wegga daar. Ik wil op een 6 maand toeristenvisum. Verder vraag ik me af of je hier vrijwilligerswerk op mag doen? In Australië mag dat wel.. En ben Australië ook in gekomen op een enkeltje.
Ik kan wel vinden dat wanneer je visum zegt dat je geen bewijs hoeft te hebben van verder reizen, dat je dus wel op een enkeltje naar binnen mag. Maar ik weet niet of dat een uitzondering is, of dat de meeste mensen een dergelijk visum krijgen.. Ik heb voldoende geld om me in die periode te onderhouden, dus als ze daarnaar vragen is dat geen probleem. :)

Oh, en mensen ervaring met het kopen van een auto in Nieuw Zeeland? :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:19

@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.

blokje
Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:35

Mijn ouders zijn de maand mei door nieuw Zeeland getrokken met een camper.

<3 <3 <3 <3

Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:35

NiNa_14 schreef:
@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.


Je kan toch ook gewoon vanaf Christchurch terug vliegen? Hebben wij in elk geval wel gedaan, tussenstop in singapore

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:41

Floran schreef:
NiNa_14 schreef:
@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.



Je kan toch ook gewoon vanaf Christchurch terug vliegen? Hebben wij in elk geval wel gedaan, tussenstop in singapore



Klopt, zit enorm te vechten met en handige vluchttijden en beetje betaalbare vluchten.

Zou dan 2 enkeltjes moeten boeken

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 15:39

NiNa_14 schreef:
@saskiaa: vrienden van mij hebben een camper gekocht in new zeeland en deze na een paar maanden voor hetzelfde weer kunnen verkopen.

Wij eindigen onze reis in Christchurch dus moeten een binnenlandse vlucht pakken naar auckland voor we echt naar huis kunnen vliegen.
Heeft iemand ervaring met de overstap en de tijd die je hier voor nodig hebt?

Ik ben voor vluchten aan het kijken en vind dit lastig in te schatten.



Ik had het precies andersom omdat de auto daar stond. Maar je kunt ook rechtstreeks naar huis, is wellicht goedkoper?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:44

Lijkt me onwijs gaaf om maand naar nieuw Zeeland te gaan met mijn vriend.

Tot nu toe alleen groepsreis gedaan maar als we dat hierheen doen zijn we totaal voor 2 personen 15.000 euro kwijt... ik denk dat dit met een camper veel goedkoper moet kunnen??

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 02:30

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Kiwi Experience?
Ik reis van eind oktober tot begin december zeven weken naar NZ, maar weet nog niet zeker of ik me wil binden aan een busreis of misschien toch wat meer geld wil uitgeven aan een campertje.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 07:59

HVU, sodeknetter wat een geld! Maar hoe lang waren jullie weg?

Chantal, Kiwi is prima te doen, gezellig en leuke mensen. Weet je al welke je wil doen want volgens mij kun je een route kiezen. Camper geeft je meer vrijheid maar volgens mij zie je net zoveel :) Enkel eigen vervoer iets flexibeler als je op een plek langer wilt blijven :)

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:28

gribaldi schreef:
HVU, sodeknetter wat een geld! Maar hoe lang waren jullie weg?

Chantal, Kiwi is prima te doen, gezellig en leuke mensen. Weet je al welke je wil doen want volgens mij kun je een route kiezen. Camper geeft je meer vrijheid maar volgens mij zie je net zoveel :) Enkel eigen vervoer iets flexibeler als je op een plek langer wilt blijven :)


Ik zou dan voor de meest uitgebreidde route kiezen. Ze raden 30+ dagen aan en ik heb er 48. Dus dat zou prima moeten zijn. Ik maak me alleen zorgen over hele dagen in de bus zitten.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 13:54

Volgens mij valt dat wel mee, je doet vaak leuke dingen en activiteiten. Ik ken er meerdere die met een bus zijn geweest en er absoluut geen spijt van hebben gehad :)

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:03

chantalboes schreef:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Kiwi Experience?
Ik reis van eind oktober tot begin december zeven weken naar NZ, maar weet nog niet zeker of ik me wil binden aan een busreis of misschien toch wat meer geld wil uitgeven aan een campertje.

Als het kan: doe die camper.
Ik vons die busreizen hels.
Iemand anders bepaalt waar je uitstapt, wanneer, hoe lang je er blijft. (Van die stomme fotomomenten) ik heb het eens gedaan en nooit weer. Eigen vervoer is veel beter. Vrijheid blijheid en leuke mensen ontmoet je overal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers