USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:03

Cowboy55 schreef:
Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

Mijn vriend is een cajun en heeft tot 7 jaar geleden in "the swamps of Louisiana" gewoond, zijn zoon woont in Baton Rouge. Hij staat nu onder de douche, maar als hij er straks onder uit komt zal ik het hem vragen.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem


nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:06

Mijn vlucht naar Atlanta is trouwens geannuleerd ;(
technisch probleem dat ze niet kunnen oplossen en hebben ook geen ander vliegtuig.. mag een dagje later vertrekken. Wil mijn moeder gewoon zien

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:11

Cowboy55 schreef:
Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

Wij zijn een nacht in Mobile geweest en hebben verder alleen door het diepe zuiden gereden. Regelmatig even gestopt in van die hele kleine dorpjes om een hapje te eten. Niet als onveilig ervaren, maar wij zijn wel langs de kust gebleven waar nog wel iets van toerisme te vinden was. Ik denk dat dieper het binnenland in je daar al wat minder van gaat merken.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:18

Dat is balen, Titanic. Waar zit je nu? Kunnen ze je niet op een andere route overboeken ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:29

Nee ze hebben me automatisch overgeboekt voor zelfde vluchten/uren maar dan morgen. Vind het ook goed zo want heb geen zin om nog langer onderweg te zijn. Kan gelukkig bij iemand in Brussel blijven nu

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:51

Proberen of je je vlucht kan claimen...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:13

Ja precies, die 600,- is mooi meegenomen. Daar kun je aardig wat bonbons voor kopen :))

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:27

Ik meld me ook! Mijn k1 papers zijn onderweg naar de ambassade in Amsterdam dus ik denk ik binnen korte tijd naar Californië kan emigreren :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:29

Spannend, Anthea! Woonde jij niet in Canada?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:39

Ja! In Alberta en later New Brunswick. Maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:27

Ik zat net met vriendlief te brainstormen en misschien willen we i.p.v. rondje Texas de route 66 gaan rijden met een aantal kleine afwijkingen. We willen graag honkbal zien en wellicht Moab aan de route toevoegen. Iemand tips?

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 03:27

MacavityL schreef:
Ben er ook weer bij! :o

In juli voor een weekje naar Chicago voor een congres (werk). Ben er al eens geweest, maar hopelijk kan ik toch een paar highlights meepikken. Volgend jaar is ditzelfde congres in LA, eens kijken of ik er dan wat vakantie aan kan plakken en rondreizen..




Chicago is echt geweldig! Ben helemaal verliefd geworden op die stad. Ga er vrijdag weer heen haha.

En nee ik heb geen Rubicon beurs gekregen, maar een Phd Scholarship van het AMC (Amsterdam). Echt zo onwerkelijk nog steeds, een PhD doen is al mega gaaf maar zelf funden nog net iets meer.

En ik ben ook heel blij dat ik een deel van mijn PhD weer in de USA mag doen, ik vind het land echt heel veel leuker dan ik had verwacht. Heb totaal nog geen zin om naar huis te gaan, maar ik ga al over minder dan een maand Baltimore verlaten.. Dan gelukkig nog wel 3 maanden reizen voordat ik naar huis kom.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 05:26

Moab ligt in en niet in Texas ;) Absoluut mijn favoriete omgeving, er isdaar zoveel te zien en te doen. Laatste keer zijn wij er 5 nachten geweest. Het is een leuk stadje en je hebt er Canyonlands NP, Arches NP, Dead Horse SP, Fischer Towers, de 128 die echt prachtig is om te rijden. Verder veel slickroad waar je uitstekend op off-road kunt rijden of mountainbiken. Het is absoluut de moeite om een echte jeep te huren.
Echt super leuk!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:30

Fitzroy schreef:
Moab ligt in en niet in Texas ;) Absoluut mijn favoriete omgeving, er isdaar zoveel te zien en te doen. Laatste keer zijn wij er 5 nachten geweest. Het is een leuk stadje en je hebt er Canyonlands NP, Arches NP, Dead Horse SP, Fischer Towers, de 128 die echt prachtig is om te rijden. Verder veel slickroad waar je uitstekend op off-road kunt rijden of mountainbiken. Het is absoluut de moeite om een echte jeep te huren.
Echt super leuk!


Ik weet niet of dit voor mij bedoeld was maar we willen de route 66 gaan rijden ipv het oorspronkelijke plan om een rondreis door Texas te maken. Dan komen we alleen een klein stukje door het uiterste noorden van Texas.

Ik twijfel nog een beetje tussen beiden opties, het is allemaal zo leuk!

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:24

Eens met Fitzroy! Moab is echt zo gaaf.

Huur een Jeep, ga de Shäfer Trail rijden, begin met de Onion Creek Trail. Maak een rondje Shäfer, Long Canyon Road en neem Dead Horse Point State Park mee. Gewoon alles is zo leuk daar.

En wij hebben al aardig wat stukken Route 66 gecombineerd met andere delen van het Zuidwesten. Tucamcari, het eerste Route 66 plaatsje in New Mexico heeft geweldige muurschilderingen bijvoorbeeld en de route via de 104 brengt je terug op route 66 bij Las Vegas, NM en via Santa Fe naar Albuquerque. New Mexico vonden wij heel gaaf. En als je van die kant richting Moab rijdt kan je nog alle kanten op. Las Vegas, Denver, Salt Lake City, you name it.

Webshop - digital art: MoTekent

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:37

Gaat er iemand toevallig deze maand nog naar New York? Ik heb nog tegoed over op de Sightseeingpass en misschien dat ik er iemand anders blij mee kan maken.

amandananana
Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:20

Hoi, mag ik me hier melden? Mijn vriend en ik gaan in november met een bevriend stel een week naar New York. We hebben gisteren onze vlucht geboekt :D

We hebben een week, wat zijn nou dingen die we echt moeten doen? En we zijn nog op zoek naar een hotel, daarvoor zijn tips welkom.

Ik heb er echt mega zin in!

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:37

Ik ben vorige maand voor het eerst in de USA geweest! Weliswaar voor mijn werk, maar de weekenden had ik vrij. Wij zaten in Athens, Ohio. Echt een enorme gave ervaring was dat :D We zijn zelfs naar Cedar Point geweest!

Nu wil ik vaker naar de USA :o

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:26

Leuk Ghostattack. Cedar Point zag er echt heel gaaf uit, toevallig las ik een blog van iemand die er afgelopen week was. Groot zeg!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:01

Ik meld me ook, druk aan het plannen om komende zomer met het gezin naar de USA te gaan.
Dikke week in Florida en dan nog 2 weken met camper van Phoenix naar Los Angeles. Het begint vorm te krijgen.

2 jaar geleden met mijn man een paar dagen in New York geweest aansluitend op een cruise door de Caribien en 4 jaar geleden naar Miami en cruise Bahama's gedaan.

Iemand vroeg waarom nu met Trump. Omdat we al 4 jaar niet als gezin op vakantie zijn geweest (man veel werk dus ik ga meestal alleen met de kinderen met onze camper binnen Europa) en er nu budget voor hebben. We zien iets te veel mensen om ons heen ziek worden, overlijden aan kanker etc. Nu genieten van het leven. Ook de leeftijd van de kinderen, jongste is nu 10 speelt mee. Vanaf nu hopen we dat ze dingen goed onthouden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:34

Ik vind die vraag ‘waarom ga je naar de USA nu Trump er zit’ echt zo’n kul. Afgelopen zomer voor de 13de keer geweest en het blijft mijn vakantieland nummer 1. Tijdens deze laatste trip een boek gekocht met ouderwetse affiches van alle nationale parken in de VS en de oarken die we bezocht hebben (sommige meerdere keren) hangen nu ingelijst in het trapgat. <3 Wij kamperen meestal met een tentje.[ img ]
[ img ]

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:07

Wat gaaf zo Ceetje!

amandananana schreef:
Hoi, mag ik me hier melden? Mijn vriend en ik gaan in november met een bevriend stel een week naar New York. We hebben gisteren onze vlucht geboekt :D

We hebben een week, wat zijn nou dingen die we echt moeten doen? En we zijn nog op zoek naar een hotel, daarvoor zijn tips welkom.

Ik heb er echt mega zin in!

Tof! Wij zijn vorig jaar een kleine week in NY geweest als onderdeel van onze roadtrip. We vonden het er zo ongelooflijk gaaf dat we in januari weer gaan, ben alweer aan het aftellen.
Vorige keer sliepen we in Edison Times Square, om de hoek bij Broadway. Voor de aankomende trip hebben we in het Riu plaza geboekt, is vlakbij het Edison hotel. Gezien de ligging beviel dat ons heel goed. Konden veel dingen lopend doen.
De 'time to momo' gids over New York vonden we persoonlijk heel handig. En een City Pass. Dan pak je een paar mooie bezienswaaardigheden mee en het scheelt veel wachttijd. Het Metropolitan museum, het Empire state building, 9/11 memorial en de Top of the Rock vond ik echt indrukwekkend mooi. Maar ook gewoon rondlopen, de wijken bekijken en de sfeer van de stad ervaren. Een comedyclub bezoeken. Central Park. Boottochtje. Fietsen langs de Hudson. Times Square by night. Zoveel gave dingen...


De korte citytrip zal niet de laatste keer zijn dat we naar de VS gaan. Een roadtrip langs de westkust staat ook nog hoog op de wensenlijst :D.

❤️

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:48

Waarom kies je er niet voor om 3 weken naar het ZW te gaan, bloemetje? Persoonlijk vind ik dit erg veel gehaast met 1 week Florida en 2 in het westen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:49

We zijn in totaal bijna 4 weken weg. Denk dat we over paar jaar nog eens moeten gaan....

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:56

Ik bedoelde meer dat je je hele reis besteed aan het ZW en Florida idd in een andere vakantie bezoekt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, carola, Furst, L_Flo, marga1, mvdende, redbutton en 82 bezoekers