USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 10:11

Hierbij weer een nieuw topic voor alle vragen over de Verenigde Staten!
Het vorige topic vind je hier.

Van het drukke New York tot de ruige Westkust, hier kom je mede USA liefhebbers tegen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Enjoy!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Flygill
Berichten: 8043
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:19

Nice! Ik meld me hier ook weer, volgend jaar staat er weer een tripje naar de USA op het programma. Afgelopen jaren zijn we naar de Dominicaanse republiek gegaan en naar Thailand.

We zijn nu aan het kijken voor een roadtrip door Texas. We hebben de bekende rondjes westkust en oostkust in combinatie met Toronto al gehad en willen nu iets anders.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:23

Meld me ook weer. Aan het rondneuzen voor najaar november vakantie. En een rondreisnlangs de westkust kwam voorbij zeilen ook. Maar ook azie of noorwegen staan nog als optie open. Of wat totaal anders.

Het formuliertje hebben wij moeten invullen ook met landing op orlando. Had veel eten mee ivm voedsel allergie (terug ook trouwens)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:35

Ook ik ben weer van de partij. Aan het wachten op de goedkeuring van mijn K1 zodat ik eind deze zomer kan verhuizen naar mijn verloofde in Indiana.

Louisville
[ img ]

Lincoln Boyhood Memorial
[ img ]

Tell City IN
[ img ]

Ik en mijn mannetje <3
[ img ]


Ik land voornamelijk op Chicago en Newark. In Chicago moet ik een papiertje invullen, op Newark gaat het via een computer.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:43

Wij willen volgend jaar gaan. Zijn er nog nooit geweest. Willen rondtrekken/reizen door Arizona en California. Misschien nog een stukje Nevada.
Nog wel even goed sparen O:)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:45

Ik ben er ook weer!

Wij hebben geen directe plannen ivm een jaar naar Australië vanaf dit najaar, maar we willen wel van Australië weer naar België vliegen via Hawaii.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:46

Ben er ook weer bij! :o

In juli voor een weekje naar Chicago voor een congres (werk). Ben er al eens geweest, maar hopelijk kan ik toch een paar highlights meepikken. Volgend jaar is ditzelfde congres in LA, eens kijken of ik er dan wat vakantie aan kan plakken en rondreizen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nessie
Berichten: 8562
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:47

Ik meld me ook weer. Ookal gaan we nu eerst dit jaar naar Aruba, Curacao, Fes en staan Dubai en Abu Dhabi op de to do list voor volgend jaar, Amerika zal ook gauw weer in de planning komen :D

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:55

Hahh al bijna een uur vertraging in Brussel :(
Hopelijk mis ik mijn andere vlucht niet..

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:05

MacavityL schreef:
Ben er ook weer bij! :o

In juli voor een weekje naar Chicago voor een congres (werk). Ben er al eens geweest, maar hopelijk kan ik toch een paar highlights meepikken. Volgend jaar is ditzelfde congres in LA, eens kijken of ik er dan wat vakantie aan kan plakken en rondreizen..

Garrett popcorn! :D En dan die met cheddar en caramel gemixt. Klinkt ranzig, maar werkelijk een van de lekkerste dingen die ik al gegeten heb :9

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:06

Yasmine schreef:
Garrett popcorn! :D En dan die met cheddar en caramel gemixt. Klinkt ranzig, maar werkelijk een van de lekkerste dingen die ik al gegeten heb :9


Donuts :~
Die mis ik toch echt het meeste. Die vieze droge muk die ze hier als donuts durven te verkopen zijn de verpakking nog niet waard. _-:(

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:22

Ik meld me ook weer. Voor het eerst sinds jaren nog geen concrete plannen voor 2019.
Ik wil graag een combi van Yellowstone, Moab en Las Vegas maar manlief zegt ineens: daar zijn we toch al geweest 8)7 Maar ik wil minstens shoppen en pillen halen dus ik moet gewoon naar de USA volgend jaar :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:29

Tootsie Rolls... het stukje hemel op m'n tong.
Volgend jaar ga ik ook weer richting NJ.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:33

Oh een nieuw topic! Wat leuk. Ik ga ook weer jullie ervaringen en verhalen volgen :)

Ik zou zo graag deze zomer ook weer gaan, maar helaas zijn last-minutes vrij prijzig :(

Aren't ordinary people adorable? ♥

Victory-Boy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:39

Ik lees ook weer mee. Nog geen plannen voor dit jaar, dus nog even genieten van jullie reizen en hopelijk de vele foto's. :D

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:01

Ook ik ben er weer bij. Niet dat ik hier heel veel post maar ik blijf graag op de hoogte.
Net mijn eerste tripje naar USA achter de rug, een weekje New York, maar dat smaakt eerlijk gezegd naar meer.

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:53

Ben ik de enige die niet zo nodig naar Trump's Amerika moet/wil?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:59

Vast niet. Ik vond het ook geen ideale tijd en eigenlijk wil ik niets met die man te maken hebben, maar de kans deed zich nu voor, dus ik het 'm gegrepen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt.

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:08

Cowboy55 schreef:
Ben ik de enige die niet zo nodig naar Trump's Amerika moet/wil?

Ik heb er echt niks van gemerkt toen ik er vorig jaar was. Net zo min als de toeristen iets zullen merken van Ruttes wanpraktijken

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:09

Ik ben lang afwezig geweest in het USA-topic, maar ga toch weer graag meelezen en meedoen. Tussen 2002 en 2010 zijn we 8 keer naar de USA geweest, altijd met de camper. In 2016 een rondreis met de auto gemaakt en dat is ook prima bevallen.

We wonen in Spanje en brengen ook langere periodes in Nederland door, maar de eerstvolgende grote reis zal toch vast weer de USA worden. Alleen wanneer, dat weten we nog nog even niet.

En ja, Trump ligt mij ook totaal niet, maar die verdwijnt hopelijk een keer.

Webshop - digital art: MoTekent

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:27

Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:45

Het is natuurlijk niet zo dat een nieuwe president plots de pracht van pakweg een nationaal park wegneemt. :) In dat opzicht meer dan begrijpelijk dat mensen blijven gaan.

Wij zijn diep in Texas geweest. Ik was toen met 4 Australische vrienden en als we in kleine dorpjes stopten om te tanken, dan werden zij met hun Australisch accent heel vies bekeken en bijna de winkel buitengestaard. Tegen mij waren de mensen dan weer heel vriendelijk, omdat ik het accent van een doorsnee Amerikaan heb en dus niet als een "vreemdeling" of buitenlander overkom. Dat verschil vond ik wel heel frappant.

Maar los daarvan ben ik van mening dat je meerdere staten niet over één kam kan scheren. Over het algemeen vind ik dat je wel merkt dat het radicale/racistische/conservatieve denken veel meer geaccepteerd lijkt te zijn sinds de verkiezingen. Maar wat wil je, als de aanvoerder van je land dezelfde dingen zegt. Dan is het normaal dat mensen zijn voorbeeld volgen en denken dat het geaccepteerd is. Maar zulke dingen merkte ik evengoed in Florida of Connecticut, bijvoorbeeld. In het zuiden is het vast erger omdat die staten sowieso al conservatiever en radicaler zijn, maar het is niet dat je het alleen daar merkt.

Er zullen heus wel plaatsen zijn waar het veilig is buiten een gated community. Zo erg is het nou ook niet gesteld dat plots heel wat staten volledig onveilig zijn. Maar je hebt in iedere grootstad in zulke staten wel gebieden die gevaarlijker zijn, maar dat heb je in pakweg Chicago dan ook weer.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:55

Ho, wacht even! Nu lijkt het erop alsof ik Trump en radicalisering/veiligheid in het openbare leven elkaar roer. Ik snap dat ik die suggestie wek door 2 totaal verschillende dingen vrij snel achter elkaar te posten, maar ze waren bedoeld als losse zaken :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:56

Cowboy55 schreef:
Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

Ja hoor, ga altijd regio Mobile op vakantie omdat mn moeder daar woont (kust). Maar het enige wat ik echt bezocht heb is Biloxi & Ocean Springs(!! zo mooi).. Pensacola en heel de kustlijn van Alabama. Meer inlands ben ik alleen doorgereden zoals Shreveport en Jackson.. maar staat mij niet zo aan. Ik vind vooral de kust erg leuk :)
En ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld..

En omdat Trump aan de macht is niet naar amerika willen gaan? ... merk daar neits van. Alleen onder de vriendenkring ja, maar als toerist, nah.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:01

Het kan een principekwestie zijn?!
Verder is business as usual denk ik. In NY niets gemerkt in ieder geval. Wel 1 x aangesproken door een Trump aanhanger die 'm aan het promoten was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers