Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 08:50

hoi allemaal,

Ik heb het plan om (uiterlijk) aanstaande zondag naar Portugal te vertrekken om daar iig een aantal dagen alleen rond te reizen. Wil ook een aantal dagen naar DonkeyMotion, omdat ik ook graag wat wandelingen in de natuur wil malen, maar dit niet alleen wil doen. Ik weet dat het kort dag is, maar dat mag geen probleem zijn.

Nu is natuurlijk mijn vraag: help!!! wat kan ik het beste waar doen en hoe kom ik daar? OV? auto huren? waar overnachten? hostel? hoe vind ik die etc.

Alle tips zijn welkom!

Ik heb er echt alle vertrouwen in. Ben vaker alleen in het buitenland geweest, alleen niet zo op deze manier. Spannend is het dus wel, maar eng niet. ;)

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(


Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:01

Nu is Portugal mijn 2e thuis maar heb zelf 0 ervaring met zo'n soort vakantie! Spannend inderdaad en alvast veel plezier!
De Portugezen zijn iig wel behulpzaam/gastvrij en het eten is goed (ligt er wel aan hoe toeristisch het is), maar daar hoef je al geen zorgen over te maken ;-) .
Een auto huren is vaak wel handiger en ben je veel vrijer, zeker als je meer de natuur in gaat trekken en grote afstanden gaat maken. Ik heb in verschillende landen goede ervaringen met Sunnycars.

Blijf je in het zuiden?

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 09:46

Heb nu het plan om van Faro naar Porto te gaan of andersom.
Sta open voor vanalles. Wil ook graag een paar keer 2 nachten ergens blijven en iig een fado horen. :j

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(


Anoniem

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:57

Porto <3
Ik ben daar meerdere dagen alleen geweest, het was super!
Quality Inn, Batalha Square, daar verbleef ik. Aan het begin van de Via Catarina. Dat winkelcentrum vond ik ook leuk om even te zien, vooral bovenin, de geveltjes van de foodcourt zijn apart.

Bijzonder goedkoop qua eten en drinken, gewoon lekker door de straten kunnen dwalen.
De mensen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam en totaal niet opdringerig.
Vanaf daar ben ik met de bus verder het land in gegaan, naar vrienden. Was ook allemaal prima te doen, goed geregeld en overzichtelijk.

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:16

Porto en omstreken is waar mijn familie vandaan komt :) ! Echt de moeite waard idd!
Coimbra is ook erg tof om te bezoeken, zal op de route liggen van Noord naar zuid of andersom haha.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 17:11

Ik heb geboekt!!! Ben al druk de juiste spullen aan het verzamelen.

Lachen!! Ben nu 40+ en ga voor het eerst in mijn leven alleen backpacken!! :')

Tips blijven meer dan welkom!!!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:58

Ben nog nooit in Portugal geweest, maar wel regelmatig alleen op pad geweest. Gewoon van te voren wat kleine dingen uitzoeken op internet en dan komt alles goed. Ik zou van te voren sowieso de eerste nacht boeken en van daar uit verder kijken. Zelf vind ik het fijn om een dag voordat ik naar een andere plek vertrek alvast een overnachting boek. Ik zou kiezen voor het OV is altijd makkelijk te doen!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 20:19

Travel_me schreef:
Ben nog nooit in Portugal geweest, maar wel regelmatig alleen op pad geweest. Gewoon van te voren wat kleine dingen uitzoeken op internet en dan komt alles goed. Ik zou van te voren sowieso de eerste nacht boeken en van daar uit verder kijken. Zelf vind ik het fijn om een dag voordat ik naar een andere plek vertrek alvast een overnachting boek. Ik zou kiezen voor het OV is altijd makkelijk te doen!

Ik heb de eerste nacht geboekt via de hostels app. Hoe deed jij dat?

Coimbra staat wel op de planning, net als Lagos. We zullen het zien hoe het gaat. Zin in, maar ook spanend!!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:06

Zucchero schreef:
Travel_me schreef:
Ben nog nooit in Portugal geweest, maar wel regelmatig alleen op pad geweest. Gewoon van te voren wat kleine dingen uitzoeken op internet en dan komt alles goed. Ik zou van te voren sowieso de eerste nacht boeken en van daar uit verder kijken. Zelf vind ik het fijn om een dag voordat ik naar een andere plek vertrek alvast een overnachting boek. Ik zou kiezen voor het OV is altijd makkelijk te doen!

Ik heb de eerste nacht geboekt via de hostels app. Hoe deed jij dat?

Coimbra staat wel op de planning, net als Lagos. We zullen het zien hoe het gaat. Zin in, maar ook spanend!!


Zelf boek ik eigenlijk gewoon standaard via booking.com. Is het grootste aanbod. Wat ik deed is meestal 1 nacht boeken en dan bij aankomst kijken of het bevalt. Zoja, dan meteen aangeven dat je langer wil blijven. Meestal geen probleem. En dan stel dat je besluit op dinsdag naar een andere stad te gaan, dan op maandag alvast boeken.
Dan heb je een plek om naar toe te gaan en loop je niet zo verdwaald rond op zoek naar een slaapplek. Sowieso zou ik dat in West-Europa altijd doen. Kijk Aziƫ is veel makkelijker om op de bonnefooi op zoek te gaan naar een hostel. Europa toch wat lastiger.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:15

Lagos vond ik een geweldig stadje. Zelf heb ik goede ervaringen met de treinen in Portugal. De treinreis langs de zuidkust is erg mooi en stopt bij veel plaatsen. Porto vond ik zelf wat te toeristisch en groot, maar het is absoluut een geweldig mooie stad met de hoge bruggen.

M_nouska
Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:50

https://www.faiacollective.org

Een heerlijke plek in een prachtige omgeving! Weet niet of dit is wat je zoekt maar erg leuk om een keer langs te gaan.

Nouska. 10-05-'14

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:59

Hi TS, hoe is je vakantie bevallen?
Heel mss gaan wij in augustus ook naar Portugal. Ik ben benieuwd wat jij gezien en gedaan hebt!

Don't take anything for granted

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Alleen naar Portugal. Hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:29

Wij zijn nu 2 jaar op rij naar moncarapacho geweest. Kleine 45 min van faro af. Vrienden van mijn schoonvader hebben daar een huis. Ik wist niet dat Portugal zo leuk was! Mooi land, mooie omgeving, hele aardige mensen en heerlijk eten! En het eten is echt niet duur.

[o]

Freya6
Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:42

Zucchero schreef:
Ik heb geboekt!!! Ben al druk de juiste spullen aan het verzamelen.

Lachen!! Ben nu 40+ en ga voor het eerst in mijn leven alleen backpacken!! :')

Tips blijven meer dan welkom!!!


Ik ben er ook regelmatig alleen geweest, vond dat juist heerlijk. Openbaar vervoer met bussen is heel goed geregeld, en super goedkoop, dat zou ik dus aanraden. In het zuiden vond ik Lagos een leuk plaatsje, Lissabon met een goedkoop hostel, vanuit lissabon kun je met de trein naar Cascais (het zandvoort van Portugal zeg maar), als je dan een paar haltes eerder uitstapt bv. bij Estoril kun je heel mooi wandelen langs het strand naar cascais (ong 1 uur). Porto vond ik een heerlijke stad om alleen te zijn, vriendelijk, goedkoop en mooi. Wel kun je daar minder goed zwemmen bij de stranden. En ja Coimbra ook aanrader, prachtig stadje, en Serra de Estrella is een heel mooi gebied in het noorden.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Majestic-12 en 54 bezoekers