Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:53

_Lorette_ schreef:
Wij vonden onszelf al redelijk vlot uit de mailroom gekomen met 34 minuten, terwijl één puzzel gesloopt was door onze voorgangers en we daar tijd aan hadden verloren. 15 minuten zou ik echt jammer vinden. Het is toch het mooist als je er bijna een uur in zit.


Idd, wij begonnen echt al een beetje de druk te voelen, das het leukst!


Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:58

Kamer 237 staat hier ook op de planning als volgende. Redelijk in de buurt dus goed te doen. Iedereen zegt dat ie 'verrassend' is, dus ik hoop dat ik me niet weer de pleuris schrik van alles :Y)

https://www.escapetales.nl/en/
deze is de laatste die wij gedaan hebben. Heel gaaf, alleen ik raakte echt helemaal over de zeik van zo'n stem die door een stemvervormer riep van 'JULLIE KOMEN HIER NOOIT UIT MOEHAHAHA'. Om een of andere stomme reden trek ik van die creepy vervormde stemmen niet :') .

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

iirrssjjee
Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:04

INderdaad het leukste als je nog maar een paar minuten hebt. Zeker als het een kamer is waarbij je geen idee hebt hoe ver je eigenlijk bent! Dat je het idee hebt dat je het nooit gaat redden en dan ineens de sleutel of code hebt van het einde ofzo. Dan heb je nog 30 seconden en door de stress krijg je de deur niet open!! Dat is het mooiste! :+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:16

Relaxed schreef:
Een tijdje geleden hebben wij deze gedaan, was voor 3 van de 4 de eerste keer en we vonden het superleuk! Hadden hem binnen iets minder dan 50 minuten klaar. Ook zo leuk dat iedereen steeds wel een keer een heldere ingeving kreeg :j

https://www.thegreatescape.info/escape- ... mail-room/

Deze kamer had trouwens ook een record van een kwartier ongeveer, hebben wij ons nog over verbaasd..



Dit was mijn eerste escaperoom *D
Als je deze leuk vond, raad ik je ook zeker de andere 2 kamers van the great escape aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:22

Mjetterd schreef:
Relaxed schreef:
Een tijdje geleden hebben wij deze gedaan, was voor 3 van de 4 de eerste keer en we vonden het superleuk! Hadden hem binnen iets minder dan 50 minuten klaar. Ook zo leuk dat iedereen steeds wel een keer een heldere ingeving kreeg :j

https://www.thegreatescape.info/escape- ... mail-room/

Deze kamer had trouwens ook een record van een kwartier ongeveer, hebben wij ons nog over verbaasd..



Dit was mijn eerste escaperoom *D
Als je deze leuk vond, raad ik je ook zeker de andere 2 kamers van the great escape aan!


We waren allemaal wel enthousiast, dus sluit het zeker niet uit :D

Iris82
Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:25

Iemand ervaring met prison escape in Breda?

Tis een flinke, 3 uur lang.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:32

iirrssjjee schreef:
INderdaad het leukste als je nog maar een paar minuten hebt. Zeker als het een kamer is waarbij je geen idee hebt hoe ver je eigenlijk bent! Dat je het idee hebt dat je het nooit gaat redden en dan ineens de sleutel of code hebt van het einde ofzo. Dan heb je nog 30 seconden en door de stress krijg je de deur niet open!! Dat is het mooiste! :+


Precies, dat is het mooist, tenminste waar voor je geld :D

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:48

Relaxed schreef:
Een tijdje geleden hebben wij deze gedaan, was voor 3 van de 4 de eerste keer en we vonden het superleuk! Hadden hem binnen iets minder dan 50 minuten klaar. Ook zo leuk dat iedereen steeds wel een keer een heldere ingeving kreeg

https://www.thegreatescape.info/escape- ... mail-room/

Deze kamer had trouwens ook een record van een kwartier ongeveer, hebben wij ons nog over verbaasd..

Waar zit deze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:50

Tinkermuts schreef:
Relaxed schreef:
Een tijdje geleden hebben wij deze gedaan, was voor 3 van de 4 de eerste keer en we vonden het superleuk! Hadden hem binnen iets minder dan 50 minuten klaar. Ook zo leuk dat iedereen steeds wel een keer een heldere ingeving kreeg

https://www.thegreatescape.info/escape- ... mail-room/

Deze kamer had trouwens ook een record van een kwartier ongeveer, hebben wij ons nog over verbaasd..

Waar zit deze?


Staat wel op de site, Zwolle ;)

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:55

Kon het nergens vind n, erover heen gekeken denk ik. Dankjewel

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:06

Wij gaan zaterdag the dome doen, de nieuwe van die van de meisjeskamer :D


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:57

Kennen jullie Jasons Curse in Rijswijk?

Wave after wave

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:38

Benthhh schreef:
Kennen jullie Jasons Curse in Rijswijk?


Ja, die is te gek! Staat zeker in onze top 5.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:48

Ja hele goede kamer!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:35

Afgelopen weekend the Dome gedaan. Hele toffe puzzels, maar ik vond hem als geheel toch wat tegenvallen. Miste vooral een echt verhaal, een rode draad zeg maar.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:49

Deborah2 schreef:
Afgelopen weekend the Dome gedaan. Hele toffe puzzels, maar ik vond hem als geheel toch wat tegenvallen. Miste vooral een echt verhaal, een rode draad zeg maar.


Die is toch van Bunschoten? De andere twee kamers ook al eens gedaan?
Hoe was the Dome in vergelijking met die andere twee?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:53

Mjetterd schreef:
Deborah2 schreef:
Afgelopen weekend the Dome gedaan. Hele toffe puzzels, maar ik vond hem als geheel toch wat tegenvallen. Miste vooral een echt verhaal, een rode draad zeg maar.


Die is toch van Bunschoten? De andere twee kamers ook al eens gedaan?
Hoe was the Dome in vergelijking met die andere twee?


Lastig, onvergelijkbaar. De Meisjeskamer en Laboratoriumkamer hebben heel duidelijk verhaal en decor. Dat is bij The Dome minder, er zit niet zo'n verhaal in. De puzzels zijn op zich wel erg tof en verrassend. Je zult bijvoorbeeld nergens een (cijfer) slot vinden. Deze kamer zit veel meer techniek in.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:58

Oeeh, puzzels met techniek vind ik wel heel erg leuk!
Het is helaas wel een stukje rijden voor ons.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:51

Ik vond de dome ook slecht. Het is super gemaakt natuurlijk qua puzzels, maar de service, de logica, de uitleg, etc etc was allemaal onder de maat. Als je gaat zou ik zeker pas over 6-12 maanden gaan zodat ze nog dingen kunnen aanpassen.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:28

Tanya schreef:
Ik vond de dome ook slecht. Het is super gemaakt natuurlijk qua puzzels, maar de service, de logica, de uitleg, etc etc was allemaal onder de maat. Als je gaat zou ik zeker pas over 6-12 maanden gaan zodat ze nog dingen kunnen aanpassen.


Wij zijn met 1 puzzel inderdaad wel 10 minuten ofzo bezig geweest. Eerste keer hadden we het inderdaad niet goed, maar daarna zeker 3x wel, maar werd toch geregistreerd als fout. Heeft veel onnodige tijd gekost.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:38

Kijk voor de grap op escapetalk en escaperoomsnederland, die geven wel duidelijk goed aan dat je je geld beter elders kunt besteden haha

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 05:58

Tanya schreef:
Kijk voor de grap op escapetalk en escaperoomsnederland, die geven wel duidelijk goed aan dat je je geld beter elders kunt besteden haha


Jee, dat is inderdaad niet best! Toen wij hem boekten was hij nog niet open, dus waren er nog geen reviews...

Cer
Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:09

Wat is je top5 dan Deborah?
Wij gaan binnenkort naar The Fear, hopelijk is die een beetje spannend

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:15

In willekeurige volgorde:
-Freakshow in Delft
-The Experiment in Zwolle
-Jason's Curse in Rijswijk
-De Meisjeskamer in Bunschoten
-Kamer 237 in Volkel

The Fear ken ik niet, maar als je kijkt op de 2 sites die hier boven genoemd worden, kun je vast wel recensies vinden.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:26

Mooi lijstje Deborah! Ik moet alleen Kamer 237 nog doen van jouw top 5, die probeer ik met mensen in te plannen maar is voor ons een uur enkele reis. (maar goed, we hebben net zo lang gereisd voor zwolle en bunschoten haha)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ubermetrics en 84 bezoekers