Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:57

Wij kwamen ergens een recensie tegen dat iemand zelfs bang was dat de buren last van het geluid hadden gehad :+ .
Ergens twijfel ik over gewoon onze oude koelbox mee, die past goed in de auto en is altijd goed bevallen. En dan thermosfles om eventueel s nachts nog flesje te kunnen maken voor ons meisje, telefoon kan op zonnecellader of in auto, hebben we helemaal geen stroom nodig. Ga het nog eens overleggen hier.
Zoveel gebruikten we hem vroeger ook niet, gewoon goed nadenken bij boodschappen. Bier of wijn koelen kan ook prima in een emmer koud water bijv.


Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:02

Wij hebben zo'n koelbox van de action. En hij is heel stil. In de auto moet ik altijd 'voelen' of hij aan is. Hij maakt niet veel meer herrie dan een stille laptop(ventilator) ;).

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:06

Ik heb er ook zo eentje, een vrij dure van Campingaz.
Hij koelt max 20 graden onder de omgevingstemperatuur en dat is meestal gewoon te weinig. In een warm land met 40 graden heb je een drankje van 20 tot 25 graden :+ Koelen duurt ook vrij lang, deze koelboxen hebben geen thermometer en blijven dus dag en nacht door koelen, en maken dan ook constant herrie. Die van ons is vergelijkbaar met een fohn qua herrie.
Ik gebruik hem alleen voor weekendjes weg; dan zet ik hem thuis aan (in een aparte kamer, anders maakt ie te veel kabaal) met de flessen en het eten erin, daar blijft ie een halve dag staan koelen.. en voordat we vertrekken leg ik er nog vier koelelementen bij en dan blijft hij de rest van het weekend koel zonder dat ik hem nog aan hoef te zetten. Koelen doet ie niet geweldig, maar koel hóuden is ie perfect voor!

Om echt goed te kunnen koelen heb je een compressorkoelbox/kast nodig.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:11

Wij hebben zo 1 alleen dan van de outlet van de aldi. Onze is iets kleiner. Hiervoor gekozen omdat hij ook op gas kan. We hebben eigenlijk nooit stroom bij de tent. [ img ]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:13

Wij hebben zo'n soort koelkast die we op de stroom kunnen pluggen maar die evt ook op gas kan voor het geval je geen stopcontacten hebt op een camping. Die van ons maakt echt amper herrie, niet meer dan een normale koelkast. Het enige wat daarin gaat is wat water en dingen als la vache qui rit, de rest proberen we dagvers te kopen (af en toe een klein pak houdbare melk als we die dag melk willen drinken, losse eieren etc). Als het mogelijk is huren we wel graag een vriezer op de camping, daar kan je dan een paar koelelementen en wat waterflessen in gooien zodat je de koelkast van binnen uit ook wat koeler kan houden.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:59

De Tristar hybride hebben wij ook. Echt een top ding en je hoort niets. Koelt goed!

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:06

8nnemiek schreef:
Ik heb er ook zo eentje, een vrij dure van Campingaz.
Hij koelt max 20 graden onder de omgevingstemperatuur en dat is meestal gewoon te weinig. In een warm land met 40 graden heb je een drankje van 20 tot 25 graden :+ Koelen duurt ook vrij lang, deze koelboxen hebben geen thermometer en blijven dus dag en nacht door koelen, en maken dan ook constant herrie. Die van ons is vergelijkbaar met een fohn qua herrie.
Ik gebruik hem alleen voor weekendjes weg; dan zet ik hem thuis aan (in een aparte kamer, anders maakt ie te veel kabaal) met de flessen en het eten erin, daar blijft ie een halve dag staan koelen.. en voordat we vertrekken leg ik er nog vier koelelementen bij en dan blijft hij de rest van het weekend koel zonder dat ik hem nog aan hoef te zetten. Koelen doet ie niet geweldig, maar koel hóuden is ie perfect voor!

Om echt goed te kunnen koelen heb je een compressorkoelbox/kast nodig.


Wat je ook kunt doen is een paar pakken sap invriezen en die er in doen. Hoef je hem ook niet vantevoren aan te zetten.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:22

Hoi hoi mag ik me bij jullie voegen?
Als het een beetje mee zit kopen wij dit weekend een stacaravan :)
Slechte timing eigenlijk (23 juli krijg ik een borstlift dus lig er even uit), maar direct naast onze beste vrienden, 40 minuten van huis af.
Ik ben geen camping persoon, mijn man wel (ouders hadden altijd sta caravan) maar zondag zag ik hoe leuk onze zoontjes het hadden en was ik om... vooral omdat wij alleen een balkon thuis Hebben en zo toch lekker naar buiten kunnen
Als het goed is, en mee zit, is het binnen voornamelijk poetsen en naar wens maken. 2 slaapkamertjes en badkamer erin, wasmachine ook en op alles aangesloten. 'Tuin' is net een rimboe dus werk aan de winkel en we moeten even kijken naar de 'veranda', is namelijk meer een schuur, helemaal dicht

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:35

In Nederland hadden wij idd ook een camping koelkastje die op stroom & gas kon draaien (volgens mij kon die zelfs op de 12V in de auto), echt ideaal!

Hier hebben we deze: https://www.bcf.com.au/companion-xero-fridge-freezer-45l/424725.html
Deze kan niet op gas, maar over het algemeen hebben we wel stroom en voor de volgende zomer willen we investeren in een zonnepaneeltje. Sowieso draait hij in de auto onderweg altijd. Deze maken eigenlijk geen herrie. Zoiets zal in NL ook wel te krijgen zijn denk ik?

Als we helemaal stroomloos zijn, nemen we vaak een gewone ouderwetse koelbox mee, zoiets als dit: https://www.bcf.com.au/frostbite-chest-cooler-73l/293809.html#q=esky&segment=4&page=1
Drankjes (blikjes/flesjes) onderin, ijsblokjes eroverheen en dan evt eten er bovenop leggen. Blijft hier (bij 35+ graden) ongeveer een dag goed, daarna moet je het water eruit laten lopen en ijs bijvullen (als je je spullen echt koud wilt houden).
Je moet alleen in de gaten houden dat het ijs wel gaat smelten in de loop van de dag dus dat je eten goed (vacuum) verpakt moet zijn. Of in een Tupperware bakje oid doen, zodat het gaat drijven.
Verdronken kaas smaakt een beetje… euhmm… apart zeg maar :')

Wat leuk Joanne! Klinkt als een superplekje! en maar 40 minuutjes rijden, dus dan kun je heel makkelijk 'even' een weekendje gaan ook. Veel plezier ervan! Foto's!! :))

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:24

Stroom en koelkast niet eens aan gedacht. Dat hebben wij standaard bij de caravan. En stroom, en een koelkast :j

Wij hadden in de voortent voor de dranken ook zo'n koelbox op gas/stroom. Wij deden 's nachts de stroom er af. Ik vond het een hoop lawaai maken. Maar ik kan heel slecht tegen achtergrond geluid en misschien verschilt het per merk. Nu is hij stuk en er komt geen nieuwe, bovendien is van onze huidige caravan de koelkast zo belachelijk groot dat de extra ruimte niet meer nodig is.

Meeste campings kun je wel koelelementen invriezen. Als je er 6 koopt heb je genoeg, 3 in de koelbox en 3 in de gezamenlijke vriezer. Deden wij vroeger ook toen we nog met tent kampeerden.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:11

Nou vandaag geweest, het is VIES heel vies maar op wat halve in gekke kleuren geschilderde muren best Goed, de staat dan in ieder geval.
Van de kleine slaapkamer heb ik geen foto en ook niet van de keuken en woon gedeelte, dat was eigenlijk best prima als het gepoetst wordt.
Enige wat echt gedaan moet worden is waterleidingen vervangen
We hebben een bod gedaan en weten maandag hopelijk meer

Schrik niet...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Voortent/blokhut/veranda hoe je het wil noemen, 1 kant

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
En deze mate van vies is het wel grotendeels...

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:25

@joanne hoop dat je een heel laag bod gedaan hebt. Deze blikken dingen zijn niks waard meer. Worden vaak zelfs gratis aangeboden. Heb je een seizoensplaats of een jaarplaats? Als t voor een jaarplaats is zou ik zeker niet zon ding kopen, krijg je niet warm in de winter. En let er ook op dat menig camping geen blikken caravans meer wil

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:31


Niet banketstaaf maar poetsen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:53

Siersma schreef:
@joanne hoop dat je een heel laag bod gedaan hebt. Deze blikken dingen zijn niks waard meer. Worden vaak zelfs gratis aangeboden. Heb je een seizoensplaats of een jaarplaats? Als t voor een jaarplaats is zou ik zeker niet zon ding kopen, krijg je niet warm in de winter. En let er ook op dat menig camping geen blikken caravans meer wil

Ligt aan de feitelijke staat van de constructie, de leeftijd en of de camping een maximum eis stelt aan de leeftijd van de caravan (ik ben wel eens de eis tegengekomen dat een caravan na 10 jaar weg moest).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:59

Hele camping staat vol met dit soort caravans, en deze wordt wel degelijk warm, is een winter geïsoleerde
Zijn jaarplekken, eigenaar wil er vanaf (verhuurde het)

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:24

Het is wel een redelijk modern blikken ding, die zie ik nog best veel :j. Krijg je wel weer schoon. En er zit een mooie schuur aan vast en zelfs een badkamer. Dus zo gek is het echt niet. Natuurlijk, je hebt ook die houten dingen die echt net kleine huisjes zijn (jammer vind ik die eigenlijk) maar deze krijg je ook echt wel warm.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:31

Hebben hier jaar rond mensen in gewoond, zit ook gewoon verwarming in.
Caravan mag zo van de hand, camping eigenaresse wil volledige sta geld er voor omdat dat de schuld is die de caravan eigenaar open zou hebben staan.
Wij hebben minder als de helft daarvan geboden en horen morgen meer
Heb Inmiddels ook nummer van de caravan eigenaar achterhaald, geen idee waarom die de schuld heeft staan, want zit nogal goed bij kas en wil snel van dat ding af

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:03

Spannend! En ik kan me voorstellen dat het heel leuk is voor je zoontjes!
Ik volg graag mee wat het wordt en hoe het eruit gaat zien als de stacaravan schoon is :)

Ik heb kampeerdrang :+
Ik wil in mijn tent slapen.
Wij zouden eigenlijk dit jaar naar Tsjechië gaan met hond en tent. Maar toen vroeg ik mijn vriend ten huwelijk en nu gaan we trouwen. Dus hebben we de verre kampeerplannen maar even geschrapt. Vanwege de kampeerdrang toch een plaatsje op een natuurcamping bij ons in de buurt geboekt. Zijn we toch even weg en in de tent. Maar kunnen we nog wel prima wat dingen voor de bruiloft regelen als dat nodig is!

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:46

Is toch ook heerlijk!
Vind het wel spannend allemaal, hopelijk vandaag goed nieuws! Dan wil ik zo snel mogelijk binnen in ieder geval alles doen, zodat ik ondanks dat ik de hele vakantie in de kreukels zal liggen wel daarheen kan...

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:36

Oh wat heerlijk!
Toch even eruit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:43

Wat een klus die stacaravan maar wordt vast een fijn plekje.

Wij hebben dit weekend gekampeerd bij een internationale eventingwedstrijd omdat we meehielpen als vrijwilliger. Ponykamp XXL :D nu even afkicken maar de rust thuis is ook wel weer fijn. Wel heerlijk dat je met je caravan lekker je eigen bed en eigen plekje hebt.


Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:54

Ik ga donderdag, alles nu in huis, ook sfeerverlichting.
Nog net op tijd een campingstekker gekocht, schijnbaar heb je die nodig.
Was iets te lang geleden, dus wist dat niet.

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:51

Caravan is van ons! Zondag koop contract tekenen, wat dingen opmeten al en wat poetsen
Heb er zin in!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:17

Gefeliciteerd!!!

Hier bijna alles ingepakt. Auto vol. Duikspul plus kampeerspul. Pfff dacht nog wel een grote auto te hebben..

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:54

Gefeliciteerd Joanne! Op naar vele gezellige zonnige zomers!!

Valt altijd tegen he Avelien! Goede reis alvast!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Deeks93, Kmbrly, Lugea, Selina, Stybba, Supervixen, thequeensmum, xChanelx en 81 bezoekers