Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:43

Iemand hier al eens in Belfast geweest? Ik twijfel tussen Belfast, Edinburgh en Glasgow.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl


Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:13

Saleisha schreef:
Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Ik las ergens 40 euro per dag. Maar dat lijkt me erg veel en denk dat dat gebaseerd is op mensen die in hotels verblijven en elke dag uiteten gaan. Als je in een hostel verblijft en af en toe zelf kookt zit je daar natuurlijk ver onder! Ik heb ergens namelijk ook zien staan dat Peru bij een van de goedkoopste landen om te reizen hoort.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:56

Saleisha schreef:
Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Al enig idee hoe lang je wil gaan? En welke plekken je wilt bezoeken?

Dat heeft ook erg met de prijs te maken. Een vlucht van Lima naar Cusco kan bijvoorbeeld al snel 100 tot 150 euro zijn, waar een 23-urige dag-en-nachtbus 20 euro kost...

Cusco is duur(der), veel lekker en goed eten maar wat Europese prijzen, net als de hostels/hotels. Puno en het zuiden daarentegen is extreem goedkoop en kun je voor een of twee euro lunchen en/of avondeten.

Wij waren in Peru gemiddeld 35 tot 40 euro per persoon per dag kwijt. De ene keer hebben we een cheapass hostel voor een paar euro en maken we onze eigen havermoutjes of skippen lunch bijvoorbeeld. Andere keer hadden we een semi hotel met ontbijt en gingen we uiteten. We reisden overigens het meest per bus (1x gevlogen) en hebben het hele zuiden van Peru gedaan (Lima, Cusco, Machu Picchu, Puno, Arequipa, Nazca, Pisco, Lima). Verder hebben we veel trekkingen en tours gedaan zoals Rainbow Mountains (de alternatieve/duurdere versie), Humantay Lake, en in Iquitos (helemaal in het noorden, in de jungle) hebben we drie daagse jungle trip gedaan.

De kosten zijn overigens ZONDER Machu Picchu wat voor ons nog 330 dollar per persoon was (kan wel goedkoper als je ter plekke reserveert).

We reizen met z’n tweeen en zijn makkelijke reizigers, eten en slapen vaak niet duur. Wij vonden Peru - zeker door de tours en de extreem toeristische plekken - wel duur(der). Zeker in vergelijking met Colombia of Bolivia.

Ik denk dat 40 euro pp geen gek dagbudget is, maar nogmaals, ligt totaal aan je manier van reizen... wij hadden de tijd en geen haast, dus dan kies je makkelijker een goedkope optie dan wanneer je er twee weken bent en alles snel wil zien...

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:26

Wij zijn nu ook bezig met het plannen van onze reis in Peru. Maar schrik inderdaad wel van de prijzen van de tours (colca canyon, Machu Picchu, Rainbow Mountain, sacred Valley & een jungle tour). We hoeven geen luxe maar het liefst wel een Engelse gids. Iemand tips van waar jullie de tour geboekt hebben? Of is het beter om dat daar pas te boeken (met uitzondering van Machu Picchu dan).

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:36

Je kunt alle tours ter plekke boeken, óók de Machu Picchu (ik dacht ook dat dat niet kon maar achteraf had ik dat liever gedaan). Bijvoorbeeld de Salkantay Trail of de Inca Jungle Trail kun je prima een paar dagen van te voren boeken. Je kunt van te voren voor de zekerheid even e-mailen maar eigenlijk is er altijd wel een plek of hebben ze meerdere tours op een dag.

En ja, Peru is écht niet zo goedkoop als je veel wilt zien. Het eten kan best goedkoop, al eet je dan meestal een hamburger voor 4 soles ofzo (1 euro).

Mocht je fijne agencies willen, kun je me wel pb’en :)

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:47

Dank voor all adviezen!

Mijn vriend en ik willen een kleine 3 weken gaan, van lima naar het zuiden, dan weer naar cusco en dan terug vliegen naar lima om weer naar huis te gaan. Eventueel kunnen we dus ook overwegen om van Cusco naar Lima met de bus te gaan, ligt er even aan voor welke data we goedkope ams-lima vluchten kunnen krijgen.
Ik denk dat wij ook een beetje afwisseling willen tussen goedkoop (hostels en zelf wat eten regelen) en af en toe uit eten of een paar keer een wat duurder hotel.

Picassox schreef:
Saleisha schreef:
Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Al enig idee hoe lang je wil gaan? En welke plekken je wilt bezoeken?

Dat heeft ook erg met de prijs te maken. Een vlucht van Lima naar Cusco kan bijvoorbeeld al snel 100 tot 150 euro zijn, waar een 23-urige dag-en-nachtbus 20 euro kost...

Cusco is duur(der), veel lekker en goed eten maar wat Europese prijzen, net als de hostels/hotels. Puno en het zuiden daarentegen is extreem goedkoop en kun je voor een of twee euro lunchen en/of avondeten.

Wij waren in Peru gemiddeld 35 tot 40 euro per persoon per dag kwijt. De ene keer hebben we een cheapass hostel voor een paar euro en maken we onze eigen havermoutjes of skippen lunch bijvoorbeeld. Andere keer hadden we een semi hotel met ontbijt en gingen we uiteten. We reisden overigens het meest per bus (1x gevlogen) en hebben het hele zuiden van Peru gedaan (Lima, Cusco, Machu Picchu, Puno, Arequipa, Nazca, Pisco, Lima). Verder hebben we veel trekkingen en tours gedaan zoals Rainbow Mountains (de alternatieve/duurdere versie), Humantay Lake, en in Iquitos (helemaal in het noorden, in de jungle) hebben we drie daagse jungle trip gedaan.

De kosten zijn overigens ZONDER Machu Picchu wat voor ons nog 330 dollar per persoon was (kan wel goedkoper als je ter plekke reserveert).

We reizen met z’n tweeen en zijn makkelijke reizigers, eten en slapen vaak niet duur. Wij vonden Peru - zeker door de tours en de extreem toeristische plekken - wel duur(der). Zeker in vergelijking met Colombia of Bolivia.

Ik denk dat 40 euro pp geen gek dagbudget is, maar nogmaals, ligt totaal aan je manier van reizen... wij hadden de tijd en geen haast, dus dan kies je makkelijker een goedkope optie dan wanneer je er twee weken bent en alles snel wil zien...

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:32

Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:44

Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:42

Travel_me schreef:
Iemand hier al eens in Belfast geweest? Ik twijfel tussen Belfast, Edinburgh en Glasgow.


Ik ben alleen naar Belfast geweest en ik vond het erg interessant om de geschiedenis van dichtbij te zien.
Maar langer dan een paar dagen hoeft denk ik niet. Tenzij je de auto pakt om het buitengebied te verkennen.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:11

Hoi! Mag ik me melden? :)

Mn vriend en ik hebben tickets geboekt voor 2,5 week Indonesië in oktober. We vliegen op Jakarta. Ben zelf al op Bali geweest, maar denk dat dat niet het beste van Indonesië is :+

Ervaren reiziger, heb een aantal jaren gebackpackt door Australië en Azië. Sta altijd open voor leuke tips, we willen gaan voor Java en Lombok (eventueel een Gili-eiland)!

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:22

Emmaa_ schreef:
Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

Dankjewel! Klopt inderdaad, we zullen ook zeker voor backup budget zorgen.

poes schreef:
Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

Bedankt voor de info! Dat is inderdaad jammer aan Machu Picchu.. maar het overslaan vind ik toch ook wel erg jammer. Collectivo’s ga ik ook uitzoeken! Klinkt heel goed :j

Je hebt Rainbow mountain overgeslagen? Hoe bedoel je dat met eco tourisme?


Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:41

Luxorvalkje schreef:
Travel_me schreef:
Iemand hier al eens in Belfast geweest? Ik twijfel tussen Belfast, Edinburgh en Glasgow.


Ik ben alleen naar Belfast geweest en ik vond het erg interessant om de geschiedenis van dichtbij te zien.
Maar langer dan een paar dagen hoeft denk ik niet. Tenzij je de auto pakt om het buitengebied te verkennen.

Oke top! Ik ga 2,5 dag. Moet wel goedkomen dan

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

XxSasjuhh
Berichten: 1068
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:31

Hii! Wat een leuk topic zeg! Ik heb net zelf een pittig tijdje gereist in Azie, met name in de Filipijnen! Wat een prachtig mooi land is dat, als je een goedkoop land wil bezoeken met de mooiste strandjes, ga naar the Philippines <3

Wat fotootjes kan je zien op mijn instagram www.instagram.com/xsasj

Nu zit ik er aan te denken om n mooi land te bezoeken in Europa, voor rond de 2 weekjes maar zoek nog wat inspiratie. Albanie of Macadonie lijken me heel mooi. Slovenie lijkt me ook gaaf. Als iemand hier tips over heeft lees ik die graag!

Daarnaast zou ik in de winter graag het noorderlicht willen zien in Noorwegen, Finland of Rusland. Ergens wil ik wel heel graag naar Rusland. Iemand ervaring met dit soort trip?

Ik ben in mn sas.

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:39

Albanië is een heel bijzonder land om naar toe te gaan. Ik ben er zelf 2 jaar geleden naar toe geweest. Zou we niet a te lang wachten, want het land veranderd in rap tempo. Wil je specifieke dingen weten: stuur mij maar een PB (evt. heb ik ook dingen op mijn blog erover geschreven).

Zelf heb ik het gecombineerd met Boedapest, Belgrado, Ulcinj en Corfu. Leuke trip was dat. Je kunt ook voor Montengro en Bosnië kiezen. Ik vond Bosnië het mooiste land in die regio.

Btw. Gaaf de Filipijnen! Staat heel hoog op mijn lijstje, maar helaas heb ik iedere keer pech qua vakantietijd en orkaanseizoen :(

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:28

Saleisha schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

Dankjewel! Klopt inderdaad, we zullen ook zeker voor backup budget zorgen.

poes schreef:
Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

Bedankt voor de info! Dat is inderdaad jammer aan Machu Picchu.. maar het overslaan vind ik toch ook wel erg jammer. Collectivo’s ga ik ook uitzoeken! Klinkt heel goed :j

Je hebt Rainbow mountain overgeslagen? Hoe bedoel je dat met eco tourisme?


Eindelijk weer WiFi. Zit in zuid Afrika. Ok. Macchu Picchu zeker doen en zeker 1 van de Mountains op hiken.

Rainbow Mountain is pas enkele jaren geleden ‘ontstaan’ door de opwarming van de aarde. Daardoor is de sneeuw er weg. Het zal wrs ook weer verdwijnen qua kleuren. Bedenk je trouwens dat alle foto’s op insta gefotoshopt zijn. Vaak is het er ijskoud en mistig. Bovendien is er geen enkele regulatie. Elke organisatie mag er tours heen doen en dat merk je aan de kwaliteit. Het gaat om een lange autorit plus een flinke klim op hoogte. Je kunt paarden huren (die er niet uitzien ) waar mensen met een volle conditie op gaan zitten. Ik heb veel negatieve verhalen gehoord.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:13

Tenzij je bij een agency boekt waar ik mee ben gegaan: alternatieve optie waarbij je 3 Rainbowmountains ziet, slechts 1,5 uur lopen, kleine groepen (maximaal 8 mensen), en er was slechts één ander busje die daar ook was. Daarbij zijn ze ontzettend streng (op een goede manier) om op het ‘pad’ te blijven lopen zodat je niets beschadigd en er zijn nergens paarden aanwezig.

Enige is: het kost 95 USD in plaats van 15 euro... Maar meer dan het geld waard!

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:28

Ik sluit me aan bij de rest, alles zelf ter plekke boeken ook MP. Ik heb ook de alternatieve rainbow gedaan, wij hadden zelf 10 mensen geregeld en daardoor 70 euro betaald. Was het meer dan waard, super fijne lunch en alleen wij waren daar!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:50

Weten jullie toevallig welke organisaties dat waren voor Rainbow mountain? Mag ook via pb. En was dat wel een Engelse gids?

Is alles ook goed te regelen qua tours in Peru als je geen Spaans spreekt?

Wij zijn ook aan het kijken voor een jungle tour, maar hoe deden jullie dat met je vliegtijden? Voor de zekerheid een dag extra boeken voor het geval ke vertraging hebt oid?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:37

Wij kwamen in de ochtend aan en de tour begon s middags in Puerto maldonado. Onze vlucht had helaas 4u vertraging maar dat hebben we wel kunnen inhalen. Vlucht was ook dagje later. Jungle tour hadden we bij Chuncho lodge. Tour van 4 dagen. Heel leuk!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:51

Bedankt! Ik had inderdaad al gehoord dat er nog wel eens een paar uur vertraging zit op die binnenlandse vluchten. Zou vervelend zijn als je dan te laat bent voor je tour.. maar het kost dus ook weer tijd als je een dag extra moet inplannen.

Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:27

Hallo, even een vraagje :D Ik lees overal dat je een retourticket moet hebben en het kan voorkomen dat je die moet laten zien bij de douane. Als bewijs dat je na je geldige verblijfstijd weer het land uit bent. (In mijn geval op toeristenvisum dus 3 maanden).
Nu ben ik van plan om 3 maanden in Namibië te blijven, maar misschien daarna nog door te gaan naar een ander land IPV naar huis en heb ik dus geen idee vanaf waar ik weer naar huis ga vliegen. Zit er nu aan te denken om het op Kaapstad te plannen, want dat is het meest toegankelijke vliegveld "in de buurt". Maar je gooit best veel geld weg als je toch vanuit ergens anders terug vliegt..

Nu vraag ik me dus af hoe jullie dat gedaan hebben, als je echt van hot naar her reist?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:47

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ze hebben mij niet om een retour ticket gevraagd in Namibië. Had ik ook niet, ik ging over land verder naar zuid Afrika

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:22

Valt daar mee, het is gebruikelijk dat men daar rond gaat reizen. Meestal vragen ze wel globaal naar je plannen, dus wel handig om de korte en lange termijn te bedenken. Het is geen USA of Australie, daar is het moeilijker zonder terugticket.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:47

Bij sommige Airlines kun je een ticket 24 uur reserveren. Dat betekent dat je de ticket boekt, maar zolang je nog niet betaald is het ticket nog niet definitief van jou. Wél heb je een ‘echt ticket’ op jouw naam als je bij een land in komt. Ik heb het ook zo gedaan met m’n ticket voor Colombia: op de ochtend voor ik vloog geboekt en ik kon meteen daar m’n ‘echte ticket’ laten zien. Ookal verviel die later omdat ik niet betaalde...

Ik zou je niet wagen aan neptickets maken zoals soms wordt geadviseerd op internet. Op het moment dat ze het daadwerkelijk controleren ben je wel de sjaak zeg maar... :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:52

Wij hebben in zuidelijk Africa afgelopen maand iets van 12 grensovergangen gehad en bij geen één een ticket oid laten zien voor de terugreis. Dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Alleen is het wel handig om een reisplan te hebben, waar je grofweg heen gaat plus een aantal adressen. Ik had een soort van planning gemaakt die dan in het mapje van de paspoorten zitten. Gewoon zeggen dat je op doorreis bent en verder wilt reizen. Alleen wel houden aan de maximale dagen die je in het land mag zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers