bva auctions (rietjes sperma)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 15:54

Ola, misschien dat jullie het al lang weten, maar ik zat rond te neuzen op BVA auctions app en ik zag dat er veeeeeeel rietjes sperma van bekende hengsten (en minder bekende, maar wel goedgekeurde mooie hengsten) verkocht worden voor (vind ik) lachertjes prijzen.....

Dus ik dacht...Als ik een merrie had gehad...Ik zou het wel weten

Misschien dat jullie het ook willen weten

Ik heb geen belang bij BVA auctions of aandelen ofzo en ook niet bij de hengstenhouderij die het aanbied ;-)

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..


Maris_
Berichten: 1441
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:41

Ik verbaasde me er ook over idd :j

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Anoniem

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:43

Zag het laatst ook inderdaad...
Op dit moment nog niet aan toe maar anders had ik wel wat gekocht :)

Fenia
Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:56

Het is dat ik geen merrie's heb, anders had ik het wel geweten! Staan erg leuke hengsten tussen voor echt spotprijzen..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys


Muronia
Berichten: 19404
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:08

Ik zag het ook langskomen (en ik heb merries) maar ik vroeg me af of de kwaliteit niet zo best zou zijn gezien de prijzen. Toch maar eens goed naar kijken, er zit wel wat interessants tussen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Anoniem

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:12

Ik zou dan ook bang zijn of het wel echt van de juiste hengst komt, of is dat onterecht? :+

Irisx
Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:18

Shanna schreef:
Ik zou dan ook bang zijn of het wel echt van de juiste hengst komt, of is dat onterecht? :+

Er hoort een document bij te zitten met datum van afname, welke hengst enz enz
Daarbij dient de naam van de hengst en datum van afname ook op de rietjes zelf te staan.
Dus dan zou er wel heel flink mee gesjoemeld moeten zijn.

Wellicht gaat het om oude(re) rietjes.
Geloof dat vorig jaar (of daarvoor) er ook oude rietjes van, ik geloof, Jazz voor een bodemprijs weg gingen. Sperma is dan kwalitatief minder en je hebt misschien meer rietjes nodig, maar drachtig raken is zeker nog een optie. Dus kans op een dracht van een topvererver voor minder geld.

Fokken blijft gokken en als je die gok durft te nemen, is het een leuke optie.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Lynn_Nikita
Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:19

kwaliteit kun je laten testen, dna ook als je het wantrouwd, gaat echt wel een flinke controle aan voraf

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:21

Vergeet niet dat er nog veilingkosten overheen komen en dat het in sommige gevallen om hengsten gaat waarbij geadviseerd wordt om 4 rietjes per inseminatie te gebruiken. Er komen dan ook nog extra inseminatiekosten overheen omdat je dat dan via de da moet doen en dan tikt het alsnog best aan. Er zit zeker wel wat leuks tussen, maar dan is het wel zaak om te weten hoe de kwaliteit is.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:19

Welke hengsten staan er in de app? Ik zie alleen maar auto's op die site :')

Albert
Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:58

Reken op 4 rietjes per inseminatie, tel daar de veilingskosten, kosten voor het transport en de inseminatie bij op.
Houdt er rekening mee dat je geen gustregeling krijgt en dat je absoluut niets weet over de kwaliteit en dan vind ik de startbedragen nog behoorlijk hoog...

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Mandy
Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:53

ook ik heb er geen belang bij maar hengsten als Metall Democraat Zodiak Jazz Nassau en 00Seven, pff voor 100 euro heb je 3 of 4 rietjes

Suena
Mijn spaanse droom

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:11

Mandy schreef:
ook ik heb er geen belang bij maar hengsten als Metall Democraat Zodiak Jazz Nassau en 00Seven, pff voor 100 euro heb je 3 of 4 rietjes


Dat is bij veel het startbod ja, dat betekend nog niet dat het ook voor dat bedrag verkocht wordt :j
Plus ook al win je de veiling komen er nog heel veel andere kosten bij wat Albert al zegt.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

bibstertje
Berichten: 417
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:14

wat ik me afvroeg, kantjes ronaldo staat er ook tussen, maar die is al sinds 2008 dood. Is dat sperma dan nog 10 jaar goed!?

schoentje

Mandy
Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:16

klopt maar tot nu toe loopt het niet storm qua biedingen. zijn maar een aantal uitschieters die hoger gaan. en aanvullende kosten ja klopt.
die rietjes zijn wel inclusief gratis opslag

Suena
Mijn spaanse droom

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:42

bibstertje schreef:
wat ik me afvroeg, kantjes ronaldo staat er ook tussen, maar die is al sinds 2008 dood. Is dat sperma dan nog 10 jaar goed!?

Als de kwaliteit goed was toen het in het vat ging en het goed bewaard is kan dat prima hoor.

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:14

Hoe krijg je op zo'n manier een dekbon en een papier bij je veulen? Of, met andere woorden, waar komen die rietjes vandaan? Niet van de hengstenhouder(s) die deze hengsten op dit moment nog steeds aanbieden lijkt me? Maw, als je ook nog extra kosten moet maken om uberhaupt aan te tonen dat je veulen van die hengst afstamt wordt het ook weer duurder...

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:47

Ibbel schreef:
Hoe krijg je op zo'n manier een dekbon en een papier bij je veulen? Of, met andere woorden, waar komen die rietjes vandaan? Niet van de hengstenhouder(s) die deze hengsten op dit moment nog steeds aanbieden lijkt me? Maw, als je ook nog extra kosten moet maken om uberhaupt aan te tonen dat je veulen van die hengst afstamt wordt het ook weer duurder...

Die krijg je van de dierenarts/inseminator die je gebruikt. Ik heb ook nog wat rietjes liggen en krijg er gewoon netjes een papier bij.

Charaz
Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:51

Wellicht ergens nog een vriezer gevonden waar ze in zaten

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:05

Sterker nog: de vriezer zelf is ook te koop. En als je het ophaaladres googelt zit daar gewoon een fokker. Restpartij? Geen zin om twee vriezers in de lucht te houden?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:30

Zag kantje's Ronaldo twee rietjes, lijkt mij wel wat voor mijn nf, maar als niet lukt ben je dus wel je geld kwijt? Hoeveel rietjes heb je meestal nodig om een merrie drachtig te krijgen? Heb nog nooit eerder geinsemineerd met diepvries...

Autumnn
Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:28

Het is van bedrijven die failliet zijn. Vandaar dat ze zo goedkoop aangeboden worden

Lynn_Nikita
Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:31

Gucci_ schreef:
Zag kantje's Ronaldo twee rietjes, lijkt mij wel wat voor mijn nf, maar als niet lukt ben je dus wel je geld kwijt? Hoeveel rietjes heb je meestal nodig om een merrie drachtig te krijgen? Heb nog nooit eerder geinsemineerd met diepvries...


Dat ligt echt aan de kwaliteit.

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 04:21


Mandy
Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:43

Pfoe dat is flink veel geld, er staan nog een paar veilingen open zag ik ook

Suena
Mijn spaanse droom


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers