Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:19

Ik zit as we speak in Colombia en het is echt fan-tas-tisch. Ga hier heen allemaal ;)

@nova_zodiac duizend maal dank voor je geweldige tip!

She believed
She could
So she did


Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:35

Wat is er zo leuk aan Colombia? :)
Het heeft, misschien toch onterecht, wel nog altijd de reputatie gevaarlijk te zijn.

Ik heb toevallig van de week geboekt!
Ik vlieg in september naar Sri Lanka en half december terug vanaf Bangkok :D

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:15

Hebben er mensen hier ervaring met West - Zuidelijk Afrika? Wil er niet gaan backpacken maar wel veilig van A naar B kunnen reizen en dagjes alleen weg kunnen maar vraag me echt af of dat veilig kan.. denk aan Tanzania, Zimbabwe, Namibië :) (Kenia valt af want dat is echt niet veilig als jong vrouw en Zuid Afrika heb ik al gehad)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:22

Kenia is echt niet zo erg hoor. Mombasa en de kust is niet zo'n goed plan, maar de rest gaat prima. Ik denk dat er niet veel verschil is tussen Kenia en Tanzania. Ben in beide landen geweest, maar in Tanzania op het vaste land geen gebruik gemaakt van ov. Wel op Zanzibar.

Namibië is enorm uitgestrekt met weinig bevolking en vervoer. In de namib woestijn kun je dagen rijden zonder iemand tegen te komen. Als je daar op pad wilt kun je het best maar een auto huren.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:38

Colombia is inderdaad fantastisch, net twee maanden gezeten (inmiddels in Bolivia), maar het heeft een reputatie en dat is niet helemaal voor niks. Er zijn écht plekken die je moet mijden, je moet weten wat je doet, een woordje Spaans spreken is erg welkom en lees je goed in. :)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:32

Colombia is suuuuuper divers qua ecosystemen. Van bergen tot jungle tot woestijn tot zandstranden. Verder vind ik alles hier supergoed geregeld, met name als je een klein woordje Spaans spreekt kom je makkelijk rond :j De bevolking is ook super vriendelijk en geduldig!

Qua veiligheid is follow the crowds het beste advies denk ik. Persoonlijk zou ik niet snel off the beaten track gaan in Colombia. Vraag verder in je hostel waar je vooral niet moet komen, ga niet in het donker alleen de straat op (liefst in een groepje) en voelt iets niet safe maak rechtsomkeert :)
Ik heb me tot nu toe iig nog niet onveilig gevoeld :)

She believed
She could
So she did

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:24

Wat een gave bestemmingen komen hier voorbij! Alhoewel ik sommige bestemmingen echt nog niet zou durven, maar wie weet ooit wel! ;)

Tot nu toe heb ik pas twee keer een rondreis gedaan, 1x in Italië en 1x in de USA. Vond het beide echt super gaaf (vooral de natuur) en wil dit jaar eigenlijk iets meer uit mijn comfortzone stappen. Nu hebben we dit jaar Peru op de planning staan (september), maar ik vind het echt nog heel erg spannend :o . Dat wordt namelijk mijn eerste keer echt backpacken! Nu heb ik een paar vragen die misschien jullie bokkers wel willen beantwoorden! (Mag ook via pb hoor!!)

- Is het aan te raden om met zo weinig reiservaring naar Peru te gaan (Ik ga samen met mijn vriend)?
- We willen nog een beetje Spaans leren, met een app en misschien een paar bijlessen, maar is dat genoeg?
- We willen waarschijnlijk vooral met Cruz del sol reizen tussen steden (veiligste busmaatschappij hebben we gehoord) maar moet je die van te voren al reserveren of kan dat een dag van te voren ook nog?
- Hoeveel opstapplekken zijn er voor de Cruz del sol per stad? En hoe kom je daar (weer met andere bussen?)
- Is hier ook Uber en is dit net zo veilig als in de USA/Europa?
- kun je over het algemeen veel met pin/creditcard betalen of moet je echt wel contant geld op zak hebben?
- Bij veel hostels zagen we dat je contant af moet rekenen. Maar lopen jullie dan met dan geld over straat of pin je dat net van te voren?
- Heb je alleen WiFi in bepaalde gebouwen/hostels of hadden jullie iets geregeld voor jezelf om altijd WiFi te hebben?


En nog veel meer vragen... :P


Heb er overigens wel heel veel zin in hoor *\o/* maar vind het ook wel spannend :P

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:31

Wij vonden het wel veilig op bepaalde buurten in Lima na. Wij hebben overal de bus of taxi of collectivo genomen. Beetje Spaans is handig maar zonder lukt wel. Wij pinden inderdaad om de paar dagen geld. Hadden enkel WiFi in de hostels. Opstappen bij de grote bussen kan in grote steden. Tussenstukken kun je collectivo s nemen. Ter plekke/dag ervoor boeken lukt prima.

Wij hebben macchu Picchu ook dag ervoor geboekt en dat was wel een gedoe. Dat zou ik op voorhand boeken.

Peru is makkelijk bereisbaar en het eten is heerlijk :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:42

Bedankt voor de antwoorden poes! Wij hadden nu een hostel op het oog in Lima in de wijk miraflora. Is dat een beetje een goede wijk?

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:29

Miraflores is echt een prima wijk :) meeste backpackers zitten daar en er is op straat veel security.

Cruz del sur zit wel als een van de eerste het snelst vol, dus die kun je het best wel 2 dagen van tevoren reserveren. Kan op het busstation zelf of via de site van Cruz zelf. Is inderdaad een fijne maatschappij. Hun busstations zijn afgesloten, tassencibtrole en videocontrole. En ze hebben hun eigen taxi chauffeurs die je naar je plek van bestemming kunnen brengen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:01

Eefske schreef:
Ik zit as we speak in Colombia en het is echt fan-tas-tisch. Ga hier heen allemaal ;)

@nova_zodiac duizend maal dank voor je geweldige tip!


*\o/*
Graag gedaan! Blij dat het je zo bevalt! Waar hang je inmiddels uit ?

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef


nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:07

JumpingRider schreef:
- Is het aan te raden om met zo weinig reiservaring naar Peru te gaan (Ik ga samen met mijn vriend)?
Ja hoor Peru is prima te doen’

- We willen nog een beetje Spaans leren, met een app en misschien een paar bijlessen, maar is dat genoeg?
Jawel, er zijn veel handige apps en je kan ook een dag een Spaanse les volgens in veel plekker!

- We willen waarschijnlijk vooral met Cruz del sol reizen tussen steden (veiligste busmaatschappij hebben we gehoord) maar moet je die van te voren al reserveren of kan dat een dag van te voren ook nog?
Hele fijne maatschappij al zijn andere ook prima. Cruz del sol kan je ook zelf online boeken, een dag van te voren is prima. Tenzij je helemaal plat wilt liggen in de nachtbus dat is soms iets eerder vol

- Hoeveel opstapplekken zijn er voor de Cruz del sol per stad? En hoe kom je daar (weer met andere bussen?)
Taxi er is een grote plek elke bus heeft zijn eigen plek soms gedeeld.

- Is hier ook Uber en is dit net zo veilig als in de USA/Europa?
Ik heb het wel gedaan maar weinig ivm dronken chauffeurs

- kun je over het algemeen veel met pin/creditcard betalen of moet je echt wel contant geld op zak hebben?
Nee contact geld pinnen kan bijna nergens

- Bij veel hostels zagen we dat je contant af moet rekenen. Maar lopen jullie dan met dan geld over straat of pin je dat net van te voren?
Net van te voren of pinnen en in je tas bewaren

- Heb je alleen WiFi in bepaalde gebouwen/hostels of hadden jullie iets geregeld voor jezelf om altijd WiFi te hebben?
Je kan een kaartje kopen kost net niets. Maar ik deed alleen hostels ook lekker om even off line te zijn voor navigatie Maps.me is een offline app

En nog veel meer vragen... :P


Heb er overigens wel heel veel zin in hoor *\o/* maar vind het ook wel spannend :P


Heb even antwoord gegeven onder je vragen. Net een week terug uit Peru

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 02:48

nova_zodiax schreef:
Eefske schreef:
Ik zit as we speak in Colombia en het is echt fan-tas-tisch. Ga hier heen allemaal ;)

@nova_zodiac duizend maal dank voor je geweldige tip!


*\o/*
Graag gedaan! Blij dat het je zo bevalt! Waar hang je inmiddels uit ?


Santa Marta na een dagje Tayrona national park. Morgen naar Costeño Beach, lekker de Carabische kust langs :)

She believed
She could
So she did

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:47

Miraflores is heel veilig :) het centrum ook nog maar errond liggen enkele wijken waar je s avonds beter met de taxi doorheen gaat. Draag je gordel ze rijden niet te voorzichtig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:43

Bedankt voor de antwoorden allemaal!!! :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:28

Picassox: hoe is het met je?!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:15

Ja, gaat erg goed! :)

Ik geniet onwijs van de reis, over een maandje al weer thuis. Dat is wel heel erg gek! 8 maanden 'rondgezworven' en over een maand begint het normale leven weer... Heb wel wat 'eet-issues' op reis, dat wil zeggen dat ik het moeilijk vind om normaal en gezond te eten, niet aan te komen en geen pijn te ervaren (blijkbaar een half darmprobleem ontwikkeld tijdens m'n reis door extreem onregelmatige/ongezonde/vette/soms heel veel en soms heel weinig eten). Dat ben ik af en toe helemaal zat en daarom heb ik nu wel momenten dat ik graag thuis wil zijn en gezond wil koken en eten. Maar buiten dat: de reis is fantastisch, Azie was fantastisch, Zuid-Amerika is nog veel meer fantastisch en inmiddels reist vriendlief ook een stukje mee en is het maximaal genieten.

We zijn in Bolivia en gaan met een U-turn terug richting Lima. We gaan via de zoutvlaktes van Bolivia naar San Pedro de Atacama (Chili), en dan via de kust van Chili naar boven om wat te surfen, en dan via Arequipa en de Nazca lijnen naar Lima. Daar hebben we dus nog een ruime maand voor, dus veel moois voor de boeg! :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:27

JumpingRider schreef:
Bedankt voor de antwoorden poes! Wij hadden nu een hostel op het oog in Lima in de wijk miraflora. Is dat een beetje een goede wijk?


Welk hostel? Is prima vertoeven daar! Ik liep gewoon in mn eentje naar de binnenstad. Alleen zou er geen dagen blijven, maar prima voor doorreis.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:57

Fijn om te horen picassox!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:32

Wauw Picassox, dat is een lange reis! Wel gaaf hoor!

@Sakura789: Het idee was Hostel Backpacker’s family club. Ziet er prima uit en krijgt goede reviews. We landen rond 16:00 daar en willen dan twee nachten blijven, en na de tweede nacht dus s ochtends om 07:00 de bus nemen naar paracas. Dan zouden we 1 volle dag in Lima zijn.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:21

Heel erg gaaf Piccasox! Ik hoop ooit ook nog echt een lange reis te mogen maken. Ik heb al wel een keer 4 maanden in Azië gereisd en ben nu ook voor 9 mnd in het buitenland, maar echt reizen is toch anders haha. Zuid-Amerika (Peru, Columbia, Chili en Argentinië vooral) staan ook erg hoog op mijn lijstje!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:12

Hoi! Ik kom me hier weer even melden na een lange tijd :D

Zijn er hier ook mensen die naar Bulgarije (en omgeving) zijn geweest? :) Hoe beviel het jullie? Wat valt aan/af te raden?

Ik heb tickets naar Sofia geboekt, dus daar ga ik eerst heen en dan wil ik rondreizen in Bulgarije en evt. nog richting Servie en/of Macedonie. Ik heb 14 volle dagen om dat te doen. Hoor graag tips :D

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:33

IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik kom me hier weer even melden na een lange tijd :D

Zijn er hier ook mensen die naar Bulgarije (en omgeving) zijn geweest? :) Hoe beviel het jullie? Wat valt aan/af te raden?

Ik heb tickets naar Sofia geboekt, dus daar ga ik eerst heen en dan wil ik rondreizen in Bulgarije en evt. nog richting Servie en/of Macedonie. Ik heb 14 volle dagen om dat te doen. Hoor graag tips :D

Geen ervaring, maar wel suuuuper gaaf dat je dat gaat doen! :j Wanneer ga je? Ik wilde afgelopen zomer die kant op met interrailen maar ben ziek geworden in Bratislava en uiteindelijk uitgeweken naar een vriendin in Wenen om daar een week ziek op bed te liggen :+. Echt zuur. Kwam hierdoor qua reis in tijdsnood en ben toen maar naar Italië gegaan haha.

Om het goed te maken ga ik eind mei een lang weekend naar Sofia! :D

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:06

Aroha schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik kom me hier weer even melden na een lange tijd :D

Zijn er hier ook mensen die naar Bulgarije (en omgeving) zijn geweest? :) Hoe beviel het jullie? Wat valt aan/af te raden?

Ik heb tickets naar Sofia geboekt, dus daar ga ik eerst heen en dan wil ik rondreizen in Bulgarije en evt. nog richting Servie en/of Macedonie. Ik heb 14 volle dagen om dat te doen. Hoor graag tips :D

Geen ervaring, maar wel suuuuper gaaf dat je dat gaat doen! :j Wanneer ga je? Ik wilde afgelopen zomer die kant op met interrailen maar ben ziek geworden in Bratislava en uiteindelijk uitgeweken naar een vriendin in Wenen om daar een week ziek op bed te liggen :+. Echt zuur. Kwam hierdoor qua reis in tijdsnood en ben toen maar naar Italië gegaan haha.

Om het goed te maken ga ik eind mei een lang weekend naar Sofia! :D


Ik ga in juli! Dan is het daar hopelijk ook mooi weer :D Het schijnt iig wel erg warm te kunnen worden.

Ah dat is echt jammer! Heb je voordat je ziek werd nog wel veel kunnen doen/zien dan? Ik ken wel wat je bedoelt, vorig jaar zat ik alleen in Polen en kreeg ik hoge koorts :+ Toen ben ik alsnog urenlang gaan wandelen in de bergen en ben ik daarna nog zieker geworden _O- Maar ik wilde het koste wat het kost doen hahaha!

Oh leuk, Sofia schijnt ook heel geschikt te zijn voor een stedentrip inderdaad. Laat je me weten hoe het was? *\o/*

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:51

Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eva1969, Indy_Mouse_9, josien_m_, lizy29, Soepkipje, Suliko en 75 bezoekers