Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 12:23

Hallo,
Hier is mijn kleuter Sjaan weer! Ik heb haar zelfgefokt uit mijn oude wedstrijdpaard Otje (v. Jazz) en inmiddels is ze alweer 4 jaar.

[ img ]


Sommige kennen haar misschien wel van haar vorige topics:
[RIJ-ITP] Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

LET WEL: ik ga geen discussie uit de weg maar hou het leuk en zo dat iedereen er eventueel wat van kan leren. Ik laat gewoon zien hoe ik een jong paard opleid.
In de vorige topics werd gevraagd om filmpjes, die plaats ik er nu dus bij.

Hoe gaat het nu met Sjaan?
Na het topic in november brak ze uit de paddock en liep een lelijke schaafwond op, die hebben we eerst laten helen. Toen donderde ik op oudejaarsdag van de vliering en beschadigde mijn knieschijf. In de tussentijd heeft ze wel aan de longe gelopen maar voor we weer reden was het 2e helft januari.

In februari kon ik iemand strikken die haar wel even wilde filmen:





Eind februari mocht ze voor het eerst mee op wedstrijd, een jonge paarden competitie in Berlicum. We vonden het beide spannend maar ze deed enorm haar best en we eindigde in de middenmoot, heel tevreden over.

In maart volgde de volgende jonge paarden competitie. Het vroor dat het kraakte maar ze deed wederom haar best en we plaatsten ons voor de Horsefood finale!

[ img ]

[ img ]



2e paasdag was deze finale in Berkel Enschoy en ze vond het heel eng en ik krijg haar daar niet doorheen. Linksom kwam ik de hoek niet in en dat bleef zo. Toch hebben we er weer wat van geleerd en zal ze gewoon haar kilometers moeten maken, net als elk jong paard. Ze liep desalniettemin wel goed.

[ img ]

[ img ]

Afgelopen zondag zijn we voor het eerst L1 gestart, ze vond het spannend en met inrijden leek ze wel een beetje op een tuiger maar de vertrouwde me toch genoeg om de baan rond te gaan.
De jury vond dr nog wat groen ogen maar vond dr heel leuk, talentje in de dop. Een paard met veel mogelijkheden. Ze haalde 2 oranje lintjes met 189,5 en 197,5.

[ img ]

[ img ]

De afgelopen 2 maanden is ze dus 4 keer mee op pad geweest. Het heeft ons veel opgeleverd aan vertrouwen, ervaring en wat informatie. Wat gebeurt er op vreemd terrein, wat kan ze aan en wat vind een jury van haar?
Wat terug komt is een goede bewegingstechniek, een heel goed achterbeen en een heel bruikbaar paard. Wel mag ze wat overtuigender stappen, zeker met spanning.

Deze week is ze lekker vrij en daarna pak ik dr weer op, eind april mag ze mee op trainingsweekend. Gewoon voor de ervaring. Mijn focus zal liggen op mijn ZZL paard.
Ik rij haar meestal 3a 4 keer in de week. We gaan rustig verder opleiden en in mei mag ze nog eens mee in het L1, rustig aan komen we er wel!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:25

Ik ben fan van Sjaan *\o/* *\o/*

xMalibu
Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:33

Ik ben ook fan :D heel gaaf paard en ik vind jullie een hele mooie combinatie!

Keizerinnnn
Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:34

Oeh weer een Sjaan topic! Blijf haar erg leuk vinden en je rijd haar erg prettig en vriendelijk!

[o]

elliehorses
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:35

Wat een vreselijk leuk paard zeg! <3
Daar ga je het nog heel ver mee schoppen!

MariekeS_
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:39

Héél fijn paard heb je gefokt, maar dat wist je al denk ik :D :D
Wederom leuk om te zien dat je dit wil delen, ze klinkt als een pittige tante en ik ben heel benieuwd hoe jullie zullen groeien de komende tijd.


TROY (2019) & LAYS (2014)

josje4
Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:40

Knappe combinatie! Gefeliciteerd met de progressie!

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:50

Hele knappe combi!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:52

Gave combinatie!! Knappe sjaan :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:57

Mooi paard, fijne combi. Jouw zit valt mij in positieve zin op, mooi 'open', je klemt niet met je knieën wat veel ruiters die ogenschijnlijk netjes zitten wel doen. Veel succes samen!

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Tyke
Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:32

Mooie combinatie heerlijk

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:32

Leuk om jullie progressie te zien! Jullie zijn erg knap samen!

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:40

Wat een ontzettend gaaf dier zeg. Amper te geloven dat mijn jonkie net zo oud is, daar rijden we bij lange na niet zo mee rond. Ik vind je erg netjes rijden!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

marsyl
Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:46

Knap paard! Mag je trots op zijn! Jullie gaan het nog ver schoppen :D

Rohol
Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:51

Askja schreef:
Mooi paard, fijne combi. Jouw zit valt mij in positieve zin op, mooi 'open', je klemt niet met je knieën wat veel ruiters die ogenschijnlijk netjes zitten wel doen. Veel succes samen!


Hier sluit ik me volledig bij aan! :j

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 13:54

Dankjulliewel voor de leuke reacties!!

MariekeS_ schreef:
Héél fijn paard heb je gefokt, maar dat wist je al denk ik :D :D
Wederom leuk om te zien dat je dit wil delen, ze klinkt als een pittige tante en ik ben heel benieuwd hoe jullie zullen groeien de komende tijd.


Het is idd een typetje. Ik zeg altijd dat het een ijzervreter is, weet niet van ophouden. Maar zo is mijn andere paard ook. Dat past mij gewoon heel goed.

Askja schreef:
Mooi paard, fijne combi. Jouw zit valt mij in positieve zin op, mooi 'open', je klemt niet met je knieën wat veel ruiters die ogenschijnlijk netjes zitten wel doen. Veel succes samen!


Grappig dat je dat zegt, ik kwam bij mijn huidige juf lessen en zij zei meteen: ophouden met mooi zitten. Functioneel zitten moet je! Het was even sleutelen maar daar hoorde idd een lossere knie bij.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


vur
Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:55

Knappe Sjaan. Jullie komen er wel! Leuk om het allemaal bij elkaar te zien en te lezen.

In der Ruhe liegt die Kraft.

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:16

Echt een heerlijk dier Iris!

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:22

Ziet er mooi uit joh!
Soms heb je wel je hand zo ver bij je dat je ellebogen bijna achter je lichaam komen. En soms niet. Weet niet of het bewust is? Maar ik vind je teugel iets korter en je arm iets meer uitrekken een stuk mooier ogen! Ik bedoel dus echt bewust jou armhouding en niet een verandering in houding van paard.
Lekker duidelijk :Y)


xChoco
Berichten: 766
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:33

Wat een ontzettend leuk dier, jullie zijn een mooie combinatie! :)

Gwenvd
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:43

Heel leuk om te volgen! Pittige merrie maar ik houd ervan! <3 je weet wat je doet en daar gaat ze veel aan hebben!

Strooigoed

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 20:25

Cioccolato schreef:
Ziet er mooi uit joh!
Soms heb je wel je hand zo ver bij je dat je ellebogen bijna achter je lichaam komen. En soms niet. Weet niet of het bewust is? Maar ik vind je teugel iets korter en je arm iets meer uitrekken een stuk mooier ogen! Ik bedoel dus echt bewust jou armhouding en niet een verandering in houding van paard.
Lekker duidelijk :Y)

Je bedoelt denk ik mijn eerste draffilmpje? Verder zie ik het zelf niet terug namelijk.
Kan zijn dat ik daar aan het knutselen was met halslengste en nageeflijkheid, dan probeer ik mee te schuiven met mijn hand naar voren maar vaak wordt de teugel dan ook langer dus dat verstoord dan het beeld.

Dankjulliwel voor de leuke reacties op mijn kleuter!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Piuni
Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:41

Leuk paard! Vindt dat je haar vriendelijk rijd. Zie ik het trouwens goed op het eerste filmpje dat je bij het van hand veranderen, bij het van been wisselen 2 passen blijft staan in plaats van blijft zitten in je zadel? Ben wel heel erg benieuwd waarom je dat zo doet :)

Elisa2
Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:33

Talentvol paard met een zeer fijne galop zo te zien, jullie zijn een leuke combinatie.

Het rijden op het filmpje vind ik eerlijk gezegd niet zo prettig om naar te kijken, ik zie een paard die in een valse knik loopt en niet fijn over de rug loopt. {in 3 stukken} Ik zou zo'n jonkie veel meer voorwaarts/ neerwaarts gaan rijden met het neusje er uit, zodat ze de hals laat vallen vanuit de schoft. En met wat minder front zodat je een goed ruggebruik houd, dat lijkt me in deze fase voor een 4 jarig paard in opleiding belangrijker dan een ideaal plaatje.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:37

Cioccolato schreef:
Ziet er mooi uit joh!
Soms heb je wel je hand zo ver bij je dat je ellebogen bijna achter je lichaam komen. En soms niet. Weet niet of het bewust is? Maar ik vind je teugel iets korter en je arm iets meer uitrekken een stuk mooier ogen! Ik bedoel dus echt bewust jou armhouding en niet een verandering in houding van paard.
Lekker duidelijk :Y)

Vooral in dat eerste filmpje inderdaad.

Op een rare manier oogt het strak, terwijl het dat niet direct is.
Een arm die iets meer naar voren is (dus teugel iets meer naar voor pakken) oogt alsof je wat meer geeft en lijkt dan ook meer beweging toe te laten.

Je zit eigenlijk volgens het boekje, doe het je niet na hoor!
Maar wat je instructrice zegt, het moet functioneel blijven, de beweging van het paard moet ook door jouw lijf vloeien.

Ontzettend leuk dat je haar zelf gefokt hebt en nu zo aan het lopen hebt, dat moet een geweldig gevoel geven!

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xPabloBokt en 9 bezoekers