[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:27

HelmerG schreef:
Het papier is vrij dun in vergelijking met andere journals, al is het papier van mijn liggende MUS wel wat dikker en witter ook. Voor waterverf zou hij wel geschikt zijn, mits je het niet te zwaar aanbrengt. Fineliners is heel erg afhankelijk van welke je gebruikt, maar dat geldt voor elke journal ongeacht welk merk. Ik gebruik bv. Pigma Micron fineliners en ik heb wel lichte ghosting hier en daar, maar valt in verhouding heel erg mee. Het drukt dus niet mega door ofzo. Brushpennen e.d. op alcoholbasis drukken wel gegarandeerd door, ongeacht of je een duur merk hebt of een action brushpen.

Dankjewel voor de informatie. Ik ga nog even overwegen voor welk merk ik ga, dankje!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:38

Ik heb er ook eentje van MUS en ik ben er ook wel tevreden over! Ik zie/hoor veel mensen klagen over doordrukken/ghosting maar dat stoort mij persoonlijk niet zo hard. En als je niet te lang op 1 plekje drukt dan valt het enorm mee vind ik!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 13:54

Zijn er mensen die een Moleskine gebruiken als bullet journal? Ik wil sowieso naar een a6, maar overweeg nu ook de Moleskine te pakken. LT vond ik best teleurstellend qua ghosting. Ik weet wel dat de Moleskine a6 meer pagina's heeft dan de LT, maar hoe het met ghosting zit geen idee.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:58


Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:37

Ik heb boekjes van aliexpress binnen en ben er erg blij mee! Ik wil er eigenlijk nog wel fotohoesjes in dus even kijken of die beschikbaar zijn. De grijze word een handletter boekje denk ik en de blauwe word een travel journal :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:42

Marjoow schreef:
Ik heb boekjes van aliexpress binnen en ben er erg blij mee! Ik wil er eigenlijk nog wel fotohoesjes in dus even kijken of die beschikbaar zijn. De grijze word een handletter boekje denk ik en de blauwe word een travel journal :D


Aah, ik heb exact dezelfde grijze! Heb hem ook in het zwart. Prachtige covers! <3
Het papier vind ik ook heel fijn tot nu, mijn micron pennen drukken er niet in door.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:43

Oh vooral die grijs blauwe is mooi zeg!
Hier is gister mijn Dingbats binnen gekomen! Dus ben erg benieuwd hoe die gaat zijn. Het eerste wat opvalt is dat de pagina’s stuk gladder/zachter zijn. Verder nog niets in gezet dus daar nog geen oordeel over. Zag wel dat Dingbats een improvement heeft gedaan op z’n papier en dat die boeken binnenkort uitrollen!

Heb laatst ook boekje besteld via Ali. Is mijn werk notitie boekje. (Overigens is de binnenkant niet lichtgroen! Dat is een papier haha) links ervan is trouwens mijn MUS.

Afbeelding

Afbeelding
De Dingbats!

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:11

Ik vind de alie notitieboekjes echt zo tof! Ik heb ook de bruine met dat blad wat Seni laat zien. Zou er zo nog 20 kunnen bestellen op Alie die ik leuk vind haha. Zoveel leuke stationary spulletjes te krijgen daar. Ik heb er ook een mooi TITANIC notitieboek gekocht, hardcover met lint - zo mooi is ie <3

Ondertussen zit ik heeeel ongeduldig te wachten op postnl haha. De planner zou tussen 19.30-21.30 geleverd worden en ik hoop dat ik een van de eerste op de route ben, pff. Anders heb ik straks geen energie meer om vandaag nog ermee te werken en ik keek er zo naar uit haha.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:33

Oeh ik brn wel benieuwd naar die Titanic versie! Pakketje inmiddels binnen?

Ik had met mezelf afgesproken voorlopig genoeg spullen te hebben.. uuuh perongeluk net wel een 18delige set Tombow stiften besteld......

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 01:28

Oeh die zijn mooi Marjoow!

Losse pagina gemaakt.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:18

Ik ben al jaloers op hoe strak je dat hartje hebt getekend, zo te zien helemaal in 1x meteen mooi :oo

En leuk he die spullen van Alie <3 Ik heb alie ook helemaal ontdekt, ik ben al steeds aan het kijken of er nieuwe producten te krijgen zijn :') Zal een keer goede foto's maken van mijn meuk van die site vandaan, alles bij elkaar opgeteld kost het ook helemaal niet zo veel, lang niet zo veel als wat je er in NL voor zou betalen :o

Ik heb eigenlijk tegelijkertijd een vraag, ik wil een uitneembare (plastic?) pagina divider gaan maken voor de nep filofax modellen van doorzichtig plastic, een beetje in de stijl van de linialen die je ervoor kunt krijgen maar dan met sjablonen erop. Snijmachine heb ik, maar heeft iemand suggesties voor wat ik zou kunnen gebruiken als plastic? gelamineerde vellen heb ik al geprobeerd, het resultaat daarmee is wel geinig maar het gaat snel kapot (de lagen raken los). Ik zoek eigenlijk iets stevigers, misschien minimaal 1mm dik oid. Iemand suggesties misschien?

Zoiets wil ik maken maar dan met sjablonen ipv liniaal
Afbeelding

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:25

Amanda schreef:
Oeh die zijn mooi Marjoow!

Losse pagina gemaakt.
[ [url=m/Z9ezGT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel leuk dit!
Lekker simpel, hou daar wel van. Vind het ook leuk dat je zo'n pagina tussendoor doet. Doe ik soms ook als ik een lege overhoud naast bijvoorbeeld mijn monthly oid.

Ik heb mijn indeling weer veranderd. Zo heb ik en ruimte voor mij to do en ruimte voor leuke dingen.
Heb ook mega veel twinmarkers bij de action gehaald en clear stamps voor alles bij elkaar 10 euro. Ohja en cutting dies, maar die gebruik ik niet in mijn bujo.

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:22

Je weet dat twinmarkers op alcoholbasis zijn en makkelijk door papier heen bloeden? Ik weet niet of je er ervaring mee hebt, anders zou ik aanraden om een klein stukje te proberen op je papier op een stuk dat mag beschadigen. Ik zou ook minimaal 1 of 2 velletjes papier (printerpapier oid) onder je vel leggen want wat ik al zei ze bloeden door, je kan met een paar stroken met die pennen al snel 2 tot 4 pagina's in je bujo aantasten. De inkt lekt door het papier heen.

Vind het wel een superleuke pagina zo, ook met die plaatjes onderin

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:53

Telpeva schreef:
Je weet dat twinmarkers op alcoholbasis zijn en makkelijk door papier heen bloeden? Ik weet niet of je er ervaring mee hebt, anders zou ik aanraden om een klein stukje te proberen op je papier op een stuk dat mag beschadigen. Ik zou ook minimaal 1 of 2 velletjes papier (printerpapier oid) onder je vel leggen want wat ik al zei ze bloeden door, je kan met een paar stroken met die pennen al snel 2 tot 4 pagina's in je bujo aantasten. De inkt lekt door het papier heen.

Vind het wel een superleuke pagina zo, ook met die plaatjes onderin


Ik werk normaal met copic markers dus wist dit al :) alleen deze zijn een heel stuk goedkoper als de echte.

De dagen vallen bij mij ook precies achter elkaar dus je ziet er weinig van. En de rest beplak ik met plaatjes van pinterest, zie je er helemaal niets meer van :)

Gebruik ze trouwens ook voor het gewone tekenen. Dan gebruik ik veel dikker papier ivm blenden.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:58

Oh echt dat wist ik niet van je wat leuk :D Hier nog een copic gebruiker

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:10

Telpeva schreef:
Oh echt dat wist ik niet van je wat leuk :D Hier nog een copic gebruiker


Ooh dus toch, twijfelde al :')
Lastig onthouden soms wie wat doet.

Maar voor echte tekeningen maak ik de tekening en plak dan 2 blz achter elkaar. Anders wordt het inderdaad wel rommelig. En ik houd wel van af en toe ene bladzijde met een tekening of iets ertussendoor.

Mag zo weer voor de maand mei *\o/*

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:25

Ik zat ook nog te denken om ze ook te gaan gebruiken, maar dan om pagina's te markeren. Een hoekje inkleuren of de onderste rand oid, per onderwerp een andere kleur. Dan is het juist handig als het doordrukt, hoef je maar 1x wat neer te zetten op papier :D

Mijn dividers op de vorige pagina zijn ook gekleurd met markers, eerst markers, dan druppels erop met various ink in een willekeurige kleur, dan druppels blender erop. Maar dat is ook markerpapier dat ik op maat had gesneden ervoor

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:31

*komt even binnenvallen* zijn die twin markers goede dupes van copics, of valt dat tegen?

Hebben jullie trouwens ideeën wat ik hiervan kan maken? Heb een Rhodia Goalbook ( <3 ) maar weet niet zo goed wat ik van deze pagina's moet maken. Verjaardagen passen er niet op helaas (te veel op 1 dag haha).
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:33

Met meer verticale streepjes kan je er misschien monthly trackers van kunnen maken? of een mood tracker, dat je per dag een heel blokje inkleurt of met een woord opschrijft hoe je je voelde?

Twinmarkers zijn iets streperiger vergeleken met copics, ze hebben minder verschillende kleuren, en ze zijn voor zo ver ik weet niet hervulbaar. Ze hebben verder een dunne punt en beitelpunt (zoals de vierkante classic copics). De twinmarkers vind ik iets minder prettig maar vanwege de prijs heb ik ze toch allemaal gekocht, zeker als aanvulling op kleuren die je nog niet hebt vind ik ze ideaal. Ze werken soortgelijk als copics, en kunnen ook prima samen worden gebruikt met dezelfde technieken. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk erg goed.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:50

Ja trackers doe ik zelf niet veel mee haha.

Oké! die ga ik onthouden dan :D

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:36

Moet zeggen dat ik ze voor de prijs niks vind tegenvallen. Ze blenden redelijk ook.
Vind ze ook wat streperiger maar vind er best mee te werken. Begonnen met een tekening als test en valt me niks tegen.

Voor wat ze kosten vind ik ze heel prima.
Copics zijn fijner en mooier maar ook een stuk duurder dus dat is te verwachten.

Telpeva
Dat is wel een goeie nog van die hoekjes! Slim inderdaad, scheelt weer de helft :=

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:42

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe Filofax personal binnen gekregen <3
Afbeelding
Afbeelding

Morgen krijg ik mijn perforator, dan kan ik mijn overige papier gaan toevoegen :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:05

Zomaar een tip voor de mensen met een Arc, Filofax of andere planner die ze zelf kunnen vullen. Ik heb pagina's uit een puzzelboekje gescheurd :') gaatjes er in gedaan en voila, een paar pagina's met puzzels in mijn bujo. Leuk voor in de trein enzo :+

Lolacabana hoe is is je Filofax? ik heb ze altijd alleen maar achter glas kunnen bekijken in winkels :') Mooi hoor <3

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:22

Ik kijk al een poosje af en toe mee met jullie. Ik heb namelijk zelf ook een Bujo. Heel lang zoekende geweest hoe ik hem precies wil gebruiken. Nu een goede manier gevonden. Normaal plaats ik niet omdat ik ook best veel persoonlijke stukken erin schrijf. Wat ik heb gedaan enzo. Gisteren heb ik een shoot gedaan met een drachtige merrie en daar een pagina voor gemaakt. Deze vind ik wel leuk om te delen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Op de bruine vakjes heb ik inmiddels geschreven.

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:22

Ik vind hem heel lief zo sanneb, de kleuren geven ook een mooie sfeer! De mijne is heel saai vergeleken met die van jou, ik plak weleens een sticker, een stempel of een streepje washi maar scrapbooken is voor mij te ingewikkeld.