Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:11

Wat fijn, zoveel ervaringen! Ik ga eens kijken voor Thermarest slaapmatten.
Op de foto's zien ze er altijd zo ontzettend dun/hard uit :+


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:49


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 16:46

Me toch nog maar eens melden in mijn eigen topic. :')

Door een hoop geschuif met vakanties voor onze nieuwe manager leek het erop dat we ook dit jaar niet naar Engeland zouden kunnen gaan. Maar omdat hij weer moest schuiven komt hij precies terug als ik met vakantie zou gaan, dus de optie om naar Engeland op wedstrijd te gaan is er weer. *\o/*

Jammer genoeg is de boot nu 250,- duurder dan een paar maanden geleden, dus we hopen nog op een aanbieding.

Wel zullen we een paar dingen opnieuw moeten aanschaffen, waaronder een koelbox / vriezertje op stroom, want voor de honden moet voor een week KVV mee, en dat moet koel blijven. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:50

Wat fijn dat jullie toch kunnen gaan!
Balen van de boot, dat is toch best veel geld..

Ik had laatst echt geluk met een koelbox; bij de Welkoop stond een campingaz koelbox tussen de aanbiedingen die er voor de winter uit moesten, van 80 euro voor 25 euro *\o/*
Enige nadeel is dat die boxen meestal geen instelbare temperatuur hebben, en gewoon tot bv 20 graden onder omgevingstemperatuur koelen.
Voor hondenvlees zou ik denk ik een koelbox zoeken met compressor, die koelen beter.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 18:57

Het is even kijken wat het meest handige is, laatste keer zijn we zonder vlees gegaan maar dat is geen optie. We merkten dat de honden het vlees echt nodig hebben om voor de wedstrijden hun energie op peil te houden. :j

Misschien dat we een klein tafelmodel diepvries meenemen ofzo.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:13

KimD schreef:
Het is even kijken wat het meest handige is, laatste keer zijn we zonder vlees gegaan maar dat is geen optie. We merkten dat de honden het vlees echt nodig hebben om voor de wedstrijden hun energie op peil te houden. :j

Misschien dat we een klein tafelmodel diepvries meenemen ofzo.

Hoe ver wil je gaan? Verzin het maar en het kan gemaakt worden. Ik bouw een systeem voor je a 5000 euro, maar slaat dat dan nog ergens op?

Ik denk dat de simpelste en relatief goedkoopste oplossing inderdaad een compressor diepvriesje is, dat je op z'n eigen accu laat draaien, los van je auto systeem (als je al niet zoiets hebt).

https://www.amperewinkel.nl/compressor- ... tb-12v-24v
De eerste de beste hit op Google maar zoiets zoek je.

Andere gebieden waar dit spul standaard gebruikt wordt zijn de overland tochten in het 4x4-wereldje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:35

Euh, in Engeland zijn ook winkels?
Is het niet gemakkelijker om daar KVV (wat het ook maar is) kopen?

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:48

Ik wilde dus een camping koelkast/vriezer aanraden, maar zie net dat dat exact hetzelfde is wat ikke adviseert. Nooit geweten dat je dat een compressor diepvries noemt :')
Wij hebben idd ook zoiets (lokaal merk van hier) en voor ons werkt het prima. Zolang je rijdt, draait hij op stroom van de auto en als we op de kampeerplek zijn, gaat hij (nu nog) op netstroom van de camping.
Voor als je dat niet hebt, kun je denken aan een zonnepaneeltje (wordt onze volgende investering) of een generatortje. Voor ons werkt het ook wel als we overnacht staan om het ding gewoon uit te zetten, maar wij gebruiken hem niet als diepvries, meer als koelkast. Ik durf dus niet te zeggen hoelang iets bevroren blijft daarin. Als ik echter zie hoelang ons ijs bevroren blijft in de gewone ouderwetse koelbox (bij 30 graden) dan denk ik dat je best een eind komt.
Voor de zekerheid hebben wij wel altijd een starterpack voor de auto bij ons (of de boot), just in case ;)

BTW; Toen we nog in NL woonden, hadden we een ouder model 'camping koelkast' via Marktplaats van iemand overgenomen voor iets van 30 euro ofzo.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 04:51

Ik zou genoeg mee nemen voor de eerste aanpak, en de rest daar kopen.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:52

Wij moeten ook op zoek naar nieuwe slaapmatjes. Onze zelfopblaasbare zijn lek, of doen het gewoon slecht. Manlief heef een beetje genoeg van de zelfopblaasbare en wil naar schuimmatten. Maar dat zie ik niet zo zitten.

Dus nu is er een hoop getouwtrek wat het wordt. Misschien dat we ook te veel "goedkoop" hebben gekocht. En we zijn met onze slaapzakken wel heel zuinig (en zelfs dat heeft niet het gewenste effect, schijnbaar gaat de isolatie waarden dan toch achteruit) , maar de matjes moeten ook nog correct worden opgeslagen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:41

Uiteindelijk deze slaapmat van Exped gekocht, had em net binnengekregen:

https://www.de-kampeerwinkel.com/self-i ... apmat-2018

En dit opblaasbare reiskussen (maar dan in de 2018-versie, die is in een box-vorm (zonder afgeronde hoeken):
https://www.de-kampeerwinkel.com/cocoon ... l-2-kussen

Nu al super blij mee! Net opgepompt (met een pompzak) en dat ging heel erg makkelijk. Ook opbergen ging heel snel. Is ook heel erg licht van gewicht en compact. Dus ik ben benieuwd als ik ze in augustus in gebruik kan nemen!

Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:29


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:13

Ik had die geloof ik bij Decathlon gezien (daar hadden ze em zegmaar opgeblazen hangen) en voelde vrij hard/dun aan, ik zou er zelf echt rugpijn van krijgen. Als ik dat filmpje zie die bij dat product zit, zie je ook dat het maar een heel dun matje is. Maar als je geen probleem hebt met het slapen op een dunne ondergrond, zal het een prima matje zijn denk ik?

Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:25

Klopt, hij is dun. Heb even proefgelegen en ik raakte toch nergens de grond ofzo, maar omdat ik veel last van mijn lijf heb vraag ik me wel af of heb 2 weken lang ook nog ok is.

mvdende
Berichten: 5620
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:26

Dat matje heeft een dikte van 4.5 cm. Wat echt dik zat is.

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:56

Ik kom hier even binnenrollen. Vriend en ik willen dit jaar met de auto op vakantie en bij voorkeur naar een camping. We twijfelen nu over de Eifel in Duitsland, maar er staat nog niets vast. Hebben jullie tips voor een leuke camping (geen kinderen of honden die mee moeten) of een andere leuke bestemming (max 5 uur rijden van Nijmegen)?

Paar jaar terug zijn we naar Luxemburg geweest, daar willen we niet weer heen, maar we willen wel een soortgelijke vakantie :) (beetje wandelen, kastelen/musea, een keer naar een stadje...)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:04

Eelmo schreef:
Ik kom hier even binnenrollen. Vriend en ik willen dit jaar met de auto op vakantie en bij voorkeur naar een camping. We twijfelen nu over de Eifel in Duitsland, maar er staat nog niets vast. Hebben jullie tips voor een leuke camping (geen kinderen of honden die mee moeten) of een andere leuke bestemming (max 5 uur rijden van Nijmegen)?

Paar jaar terug zijn we naar Luxemburg geweest, daar willen we niet weer heen, maar we willen wel een soortgelijke vakantie :) (beetje wandelen, kastelen/musea, een keer naar een stadje...)

De vogezen? Ingeval prachtige kastelen! Wij zaten in de buurt van munster (Frankrijk)

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:39

Eelmo schreef:
Ik kom hier even binnenrollen. Vriend en ik willen dit jaar met de auto op vakantie en bij voorkeur naar een camping. We twijfelen nu over de Eifel in Duitsland, maar er staat nog niets vast. Hebben jullie tips voor een leuke camping (geen kinderen of honden die mee moeten) of een andere leuke bestemming (max 5 uur rijden van Nijmegen)?

Paar jaar terug zijn we naar Luxemburg geweest, daar willen we niet weer heen, maar we willen wel een soortgelijke vakantie :) (beetje wandelen, kastelen/musea, een keer naar een stadje...)


De camping van Landal Wirftal ligt in de eifel.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:02

Omgeving kronenburg en stadtlkyll is idd erg leuk! Ook kastelen en leuke stadjes. En de kraters van oude vulkanen leuk om te wandelen!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:39

Vannacht ga ik voor het eerst kamperen in onze oude Volvo V70. Het is dat of een pop-up tentje, ik gok dat dit een pak beter gaat zijn. Mijn hond mag mee en ze vindt kamperen het einde :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:01

Wij hebben maar weer een luchtbed gekocht. Die opblaasbare matjes vonden ze allemaal te dun of te duur als je een goed matje wilt hebben. O:)

Veel plezier black_kelpie! Waar ga je naar toe?

Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:31

Oh had dat gezegd, dan had je mijn luchtbed kunnen overnemen :o

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:34

SdaphneS schreef:
Veel plezier black_kelpie! Waar ga je naar toe?

NK Endurance :D


[ img ]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:51

Leuk Black_kelpie (toepasselijke hond ook bij je boktnaam :+ )

Hier gaat het eea aan kampeerspullen eruit. Niet omdat we gaan stoppen maar omdat we zo idioot veel hebben. Wij sparen tegenwoordig tenten, Haha!!
De rooftopper en de grote tent gaan eruit, de swag & gazebo blijven en dan willen we zijkanten voor de gazebo kopen en een extension voor de luifel die op de auto zit.
Iemand in dit topic in Queensland Australië O:)

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:13

Dankjulliewel voor de tips! :D Het Franse Munster is eigenlijk wel verder rijden dan ik zou willen, maar bracht me wel op een ander idee: Verdun! Weet iemand of de omgeving van Verdun een beetje leuk is? Of heeft dat puur en alleen oorlogshistorie?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amparo, Azmay, Babsiej, gaucho, Ineke2, Luna2013, MaanNaam, Yavanna en 74 bezoekers