Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:22

Ah wat zonde!
. Ja die boten verdienen er echt op... Die gaan op tijden dat ze niet vaak te zien zijn.
En je vliegt van hot naar her.. Die boten zijn zo vlug niet.

Je kan beter bij de haven van een camping kennismaken met mensen.. Wellicht mag je een x mee dan

Wij vinden het iig niet erg om een avondje mensen mee te nemen :D

[ img ]


nardxash
Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:38

Jolliegirl schreef:
Ah wat zonde!
. Ja die boten verdienen er echt op... Die gaan op tijden dat ze niet vaak te zien zijn.
En je vliegt van hot naar her.. Die boten zijn zo vlug niet.

Je kan beter bij de haven van een camping kennismaken met mensen.. Wellicht mag je een x mee dan

Wij vinden het iig niet erg om een avondje mensen mee te nemen :D

[ [url=m/1whb8k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik meen mij te herringeringen dat de boot om half 6-6 uur vertrok en dan had je de beste kans om de dolfijnen te zien.
Helaas zagen we alleen vinnen en dat telt bij de botenmaatschappijen als een dolfijn zien en dan houden ze je geld.
Wat een goede tip.
Ik zal dat zeker onthouden als ik de volgende keer naar Kroatië ga.
En wat een prachtige foto <3

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

Gaaf zeg! :D

Ik ben op zoek naar een niet al te grote camping in Istrië. Beetje boven in het liefst.
Moet wel wat te doen zijn in de omgeving. Zat te kijken in de buurt van Porec. Kom helaas alleen maar grote campings tegen en dat is eigenlijk echt niet wat ik zoek.

We gaan wel vlak voor het hoogseizoen dus het zal er dan nog niet heel druk zijn qua entertainment denk ik.

Een grote camping is op zich niet erg maar het moet er niet allemaal recht toe recht aan ingedeeld zijn.

Iemand nog tips?
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 25-03-18 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

leeslampje schreef:
Grit, dankjewel voor je toelichting. Ik lees inderdaad over deze camping ook wisselende ervaringen (van de reviews die negatief zijn, gaat bijna alles over geluid/lawaai). De plattegrond verklaart een hoop, het paarse gedeelte zou ik inderdaad nog durven overwegen. Ver weg van het zwembad en andere activiteiten :D

Het liefst wil ik een simpele piepkleine charme camping, maar die zijn in deze regio (of heel Kroatië) bijzonder zeldzaam merk ik.


Die kleine campings vind je langs de kust heel veel. Vooral richting het zuiden. Wij zitten onder split op een vrij kleine camping en zo zijn er nog een paar in de buurt.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:35

Yv_ schreef:
Ik gooi even een stipje in dit topic. Wij zitten ons te orienteren op een rondreis Slovenie /Kroatie.
Beide geen strandvakantie types, beide geen camping types. We willen echt een rondreis met de auto gaan maken. Eens kijken of er hier nog een paar tips zijn. Hoofddoel is Slovenie en dan een dag of 4 Kroatie erbij.

Vorige zomer Slovenie en een paar dagen Kroatie gecombineerd. Mijn ervaring in Kroatie (ook van dat jaar ervoor) zijn in dit topic te vinden en van Slovenie in dit topic; Grit @ [BEU] Tips voor Slovenië

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:55

Jolliegirl schreef:
Wij vinden het iig niet erg om een avondje mensen mee te nemen :D

[ [url=m/1whb8k.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jup, Jo en Wout nemen iedereen mee, zelfs ons 2x _O- _O-

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:00

Evelyne79 schreef:
Jolliegirl schreef:
Wij vinden het iig niet erg om een avondje mensen mee te nemen :D

[ [url=m/1whb8k.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jup, Jo en Wout nemen iedereen mee, zelfs ons 2x _O- _O-



Hahaha. Ja en dat was gezellig!

Die boottochten zijn zo massaal... Druk voor de dolfijnen...

Het is veel mooier als je ze ziet als ze niet zo opgejaagd worden.

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:20

Jolliegirl schreef:
Evelyne79 schreef:



Jup, Jo en Wout nemen iedereen mee, zelfs ons 2x _O- _O-



Hahaha. Ja en dat was gezellig!




Absoluut, al waren wij niet wereldvreemd van elkaar, via Bokt hebben jo en ik elkaar een aantal jaren geleden al leren kennen :D

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

nardxash
Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:31

Misschien dan toch vriendlief een keer aankijken voor een tripje naar Kroatië. <3

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:05

Wij hebben inmiddels geboekt en gaan halverwege juni voor twee weken naar Rovinj in Kroatië. We verblijven op camping Vestar. Hopelijk hebben wij een goede keuze gemaakt. :)

Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:22

Bij ons is Kroatië afgelopen jaar zo goed bevallen, dat we in juli weer terug gaan voor 18 dagen *D
Wij gaan weer naar de zelfde plek, Trogir. Dit jaar wel met het vliegtuig in plaats van de auto.

Kijk er nu al naar uit *\o/*

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:04

Mag ik jullie iets vragen ?

Ik heb een mooi hotel gezien vlakbij Rabac. Wij zouden dan echt begin vd bouwvak weg gaan met de auto maar is dat te doen ?
Ik meen te hebben gehoord dat het vorig jaar een drama is geweest om daar te komen ivm lange files . Kan zijn dat ik in de war ben met een ander land vandaar mijn vraag.

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:15

Altijd drama, zorgen dat je snachts gaat rijden.
Weekenden/begin vakanties/einde vakanties zijn het drukst.

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:43

Wij gaan dan 16 of 17 juli weg en dan week

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:44

Evem googlen dan waar welke vakanties dan zijn in europa.

melissac
Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:56

Wij gaan 16 juli naar Kroatië met de auto, we blijven 2 weken. en overnachten met de auto op de heen en terug weg in Oostenrijk. :)

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:45

viphorse schreef:
Mag ik jullie iets vragen ?

Ik heb een mooi hotel gezien vlakbij Rabac. Wij zouden dan echt begin vd bouwvak weg gaan met de auto maar is dat te doen ?
Ik meen te hebben gehoord dat het vorig jaar een drama is geweest om daar te komen ivm lange files . Kan zijn dat ik in de war ben met een ander land vandaar mijn vraag.

Zorgen dat je ‘s avonds laat of het best ‘s nachts de grens passeert, dan is het het rustigst.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:41

Aah leuk, dit topic! Ik ben zelf half Kroatisch en ben er dan ook elke zomer te vinden. Mijn grootouders wonen in Trogir, dus als iemand nog tips wil... :D Dit jaar gaan we weer met de auto, dan overnachten we meestal in bij de grens Duitsland/Oostenrijk.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."

ellentje0
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:52

Wat een leuk topic. Net geboekt. Wij gaan in een glamping tent naar Bijela Uvala, Porec.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

_Lorette_
Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:16

Wij hebben Dubrovnik geboekt, dus ik lees een beetje mee hier. :) Helaas gaan we in de meest warme en drukke periode. Daar probeer ik me op in te stellen. Ik kan helaas geen vakantie opnemen buiten de bouwvak.

We willen ook een dagje naar Kotor (Montenegro), maar ik heb geen ervaringen met het huren van een auto en ik zie op tegen de wachttijd voor de grens.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

lies_sparkle
Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:24

Leuk topic! Ik ben er vorig jaar geweest en vond het een heerlijk land!
Het enige lastige is dat ik veganistische eet en dat was een beetje moeilijk :+

Wij zijn eerst 5 dagen bij de plitvice meren geweest. 3 dagen in het park zelf met de gastvrouw die in het park gewerkt heeft. 1 dag gekajakt en nog een dag een hoe hiketocht gelopen. Ik was daarna goed op. Daarna zijn we naar brac gevaren met de veerboot en hebben daar genoten bande schoonheid van het eiland, de vissen met het snorkelen en de warmte. Tot slot zijn we richting pula gereden en ook hebben we porec aangedaan. Toen werd het ineens 50 graden maar alsnog heerlijk. Dit jaar oriënteer ik me op Slovenië. Maar Kroatië en deze rondreis was prachtig. Wij hebben overigens steeds in airbnb huisjes geslapen

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:43

Oh wat leuk dit topic, ik ga in augustus 2 weken een fly&drive doen in Kroatië samen met mijn vriend, helemaal zin in :D
We beginnen in Dubrovnik en eindigen in Zagreb. Tussendoor wordt het een beetje een mix van stadjes bekijken, strand en natuur. We gaan sowieso naar Plitvice en Krka.
Ik vind het geweldig om (wilde) dieren te spotten, iemand nog aanbevelingen of tips daarvoor waar je dit kunt doen? (Uiteraard geen parken oid waar het dierenwelzijn niet goed is).

Daarnaast, zijn de wegen makkelijk te rijden in Kroatië? Ik heb wel 4,5 jaar mijn rijbewijs, dus voor mij zal het wel te doen zijn alleen mijn vriend heeft hem pas een jaar en weinig gereden. Maar voor zover ik op google streetview kon zien zag het er vrij recht toe rechtaan uit.

Emily_
Berichten: 481
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:35

Arantes schreef:
Oh wat leuk dit topic, ik ga in augustus 2 weken een fly&drive doen in Kroatië samen met mijn vriend, helemaal zin in :D
We beginnen in Dubrovnik en eindigen in Zagreb. Tussendoor wordt het een beetje een mix van stadjes bekijken, strand en natuur. We gaan sowieso naar Plitvice en Krka.
Ik vind het geweldig om (wilde) dieren te spotten, iemand nog aanbevelingen of tips daarvoor waar je dit kunt doen? (Uiteraard geen parken oid waar het dierenwelzijn niet goed is).

Daarnaast, zijn de wegen makkelijk te rijden in Kroatië? Ik heb wel 4,5 jaar mijn rijbewijs, dus voor mij zal het wel te doen zijn alleen mijn vriend heeft hem pas een jaar en weinig gereden. Maar voor zover ik op google streetview kon zien zag het er vrij recht toe rechtaan uit.

De belangrijkste wegen zijn inderdaad gewoon goed te berijden! De wegen langs de kustlijn zijn wel weer met heel veel bochten etc. maar ook niet al te smal. Het is er alleen niet zo vlak natuurlijk. Ik denk dat het wel goed komt als je gewoon voorzichtig rijdt. :D Qua dieren spotten weet ik zo snel even niks helaas.

"Be the type of person that not only turns heads, but turns souls as well."

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:03

Ah oke, goed om te horen! Ja beetje bergachtig dacht ik al inderdaad, maar we gaan sowieso automaat huren dus daar moet dat (hopelijk) ook wel mee lukken :D

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 05:10

Hoe zit het met de grensovergang ? Is het er erg druk ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, carika, Earth, Esther, Ineke2, Jadero, Kmbrly, mirriezz, mvdende, perdjes, SJP, tiwi1969, veerledec, YandexBot en 75 bezoekers