Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:34

Daarom kampeer ik dus nooit in Nederland. Echt geen lol aan zo

...


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:00

Alsof overmatige regenval ophoudt bij de grens :+

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:01

Zo, dat is een behoorlijke hoeveelheid water zeg! Snap dat je dan naar huis bent gegaan.
Komend weekend gaat het weer sterk verbeteren zag ik net in het journaal. :D

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:16

Goof schreef:
Alsof overmatige regenval ophoudt bij de grens :+


Nee hihi.
Maar in zuid Frankrijk is de kans op een zondvloed als deze toch wat kleiner dan in Nederland. Zeker hoog - zomer

...

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:44

benangelique schreef:
Goof schreef:
Alsof overmatige regenval ophoudt bij de grens :+


Nee hihi.
Maar in zuid Frankrijk is de kans op een zondvloed als deze toch wat kleiner dan in Nederland. Zeker hoog - zomer

Ik kan me iemand herinneren die altijd naar zuid Frankrijk ging en daar wegregende terwijl het thuis 25+ graden was......

Ik kom al ruim twintig jaar in GB en ben er precies een jaar weggeregend.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:45

Mijn ene jaartje zomervakantie Frankrijk zijn we compleet verzopen :j

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:24

Mijn ervaringen met Frankrijk zijn ook vnl nat natter natst...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:05

Kom even binnenvallen.
Aangezien het hier over kamperen gaat:

Wat voor slaapmat is aan te raden? (wel graag betaalbaar, vind €150 euro of duurder ofzo eigenlijk too much)
Ik ga in augustus 16 dagen naar Canada en dan gaan we (wild)kamperen. We moeten zelf een slaapmat (en slaapzak) meenemen. Nou zijn die krengen vaak heel groot of zwaar of zijn zo dun/hard dat je net zo goed op de grond kan liggen en giga rugpijn krijgt :') Ik weet het echt niet.... Gisteren al even bij Decathlon gekeken, maar nog niet echt iets gevonden.

Welke zou dus licht en compact zijn en ook nog eens comfortabel zijn om 16 dagen mee te overleven?

Ohja en het moet ook makkelijk weer op te bergen zijn, want gaan iedere keer na 1 a 2 nachten weer door naar volgende plaats. Moet voor de heen- en terugreis in koffer kunnen zonder dat het 3 kwart van de ruimte inneemt. Tussendoor neem ik aan dat het ook in het busje waarmee we rond gaan rijden, kan worden gelegd.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:14

Misschien dan toch iets opblaasbaars.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:16

Ter plekke een luchtbed en pomp kopen? Zo heb ik het gedaan, opblaasbare matjes kosten me mijn rug.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:27

Hmm nee want we gaan met een groepsreis en geen garantie dat we op dag 1 al bij winkels zijn waar ze luchtbedden verkopen, gaan ook veel de natuur in. Dus dat wordt dan stressen :7 Zal het dus echt mee moeten nemen vanuit Nederland.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:40

Marije_jiplover schreef:
Mijn ervaringen met Frankrijk zijn ook vnl nat natter natst...


Afgelopen zomer twee weken Pyreneeën maar 2 dagen volop zon gehad :') echt om te huilen zo potdicht zat de lucht, we zijn van ellende een paar keer naar Perpignan gereden voor wat blauwe lucht.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:31

Luchtbedjes kunnen best in een tas. Als je geen pomp mee wil kun je ook blazen, maar dat kost even :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:00

Ja met de mond opblazen zou kunnen als je em maar 1x hoeft op te blazen, maar om dat iedere keer na 1 of 2 nachten weer te doen, kost behoorlijk veel tijd/energie :P
K ga ook maar eens bij de organisatie om raad vragen, wat voor slaapmatten zij vaak meenemen.

Tis gewoon onhandig dat het in het vliegtuig mee moet kunnen qua grootte en gewicht :P
Gelukkig heb k nog 4 maanden om er een te vinden die geschikt is.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:12

Is inderdaad niet wenselijk maar best te doen, ik had het er wel voor over in elk geval :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:51

Goof schreef:
Alsof overmatige regenval ophoudt bij de grens :+

Nee hoor! Wij zijn het afgelopen weekend hier in Queensland ook zowat weggespoeld. En wij kamperen vrij basic.... Het enige voordeel is dat het hier dan wel gewoon 27 graden is dus behalve tig keer kletsnat geregend, hebben we het niet koud gehad.
[ img ]


@1234: Je hebt van die zelfopblaasbare matjes die je heel klein kunt oprollen. Sowieso zijn de meeste wandelmatjes lichtgewicht dus behalve ruimte nemen ze weinig gewicht in beslag in het vliegtuig. Ik stop dat soort dingen altijd aan de buitenkant van mijn rugzak in de flightbag, maar ik reis nooit met een koffer (heb er niet eens een) dus weet niet hoe je dat met een koffer kunt oplossen.

Edit: foto toegevoegd.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 05:15

@1234, ik zweer bij de thermarest matjes. Kost wat maar ze gaan heel lang mee en zijn stukken comfortabeler dan goedkope matjes.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 06:25

Ik gebruik ook een thermarest matje. Heb hem tijdens backpacken in IJsland gebruikt. Isoleert goed, ligt lekker en is licht gewicht. ;)

Ik ben nu alleen wel op zoek naar een matje dat kleiner opvouwbaar is gezien het backpacken goed bevallen is. :D Ik ga mijn thermarest matje te koop zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 06:59


Sunflower0
Berichten: 179
Geregistreerd: 05-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:22

SusanH schreef:
Je hebt ook thermarest matjes die erg klein zijn op te vouwen, die heb ik gehad voor scouting, als we met rugzak gingen trekken. Zoiets had ik: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-pro ... olour=1204


Volgens mij heb ik juist die :P maar ik krijg hem opgevouwen tot circa 30 x 30 cm. Ik krijg de lucht er lastig uit?

Alvaron
Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:26

Ik zag van de week bij Decathlon een luchtbed met ingebouwde voetpomp. En verder thermarest matjes. Liggen lekker warm.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:30

Ik heb een vakantie lang mijn luchtbed opgeblazen elke paar dagen. Het blazen op zich was wel te doen maar het was vervelend om daar iedere keer mee bezig te zijn. Vooral waar anderen hun matje uitrolden en klaar waren. En het was koud!

De Perrysport heeft zo te zien wel aardig dikke zelfopblazende (10cm.) Rond de 75 euro.

Heel compact opvouwen is vaak wel even werk, maar als het onderweg in een busje gaat, hoef je het niet per se op z'n allerallerstrakst te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:49

Gebruiker201 schreef:
SusanH schreef:
Je hebt ook thermarest matjes die erg klein zijn op te vouwen, die heb ik gehad voor scouting, als we met rugzak gingen trekken. Zoiets had ik: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-pro ... olour=1204


Volgens mij heb ik juist die :P maar ik krijg hem opgevouwen tot circa 30 x 30 cm. Ik krijg de lucht er lastig uit?


Zit je er ook op met oprollen en de lucht eruit laten?

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:00

Ik heb zelf naast een luchtbed 2 zelfopblaasbare matjes. Één van een cm of 3, die kan klein maar is veel te dun om comfortabel op te liggen (ben zelf ook dun dus alle ledematen gaan slapen en ik krijg blauwe plekken) en die van 10cm past net in zijn eentje in mijn backpack...

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:54

Gebruiker201 schreef:
SusanH schreef:
Je hebt ook thermarest matjes die erg klein zijn op te vouwen, die heb ik gehad voor scouting, als we met rugzak gingen trekken. Zoiets had ik: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-pro ... olour=1204


Volgens mij heb ik juist die :P maar ik krijg hem opgevouwen tot circa 30 x 30 cm. Ik krijg de lucht er lastig uit?


Rol je het matje dan wel op de juiste manier op? Eerst gewoon oprollen, dan ventiel dichtdraaien en weer open rollen, dubbel vouwen en weer oprollen. Op het laatst weer even het ventiel open om het laatste beetje lucht eruit te laten.

Ik heb deze https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-tra ... olour=3232 die is net iets dikker. Ik ben een zij-slaper dus matjes zijn niet zo fijn maar dit matje is redelijk dik.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 64 bezoekers