paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:28

Kan je het er niet over hebben met je vriendin? Praat met haar en probeer er achter te komen wat je kan betekenen voor haar.
Net wat Stillangel zegt, ze hebben vaak gebrek aan eigenwaarde, zijn kwetsbaar.
Maar als je een goede vriendin van haar bent, kan je dit best ter sprake brengen.

En als ze echt af wil vallen en het lukt jou niet om te helpen adviseer een coach.

mystery1980
Berichten: 4223
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:09

Wat mij vaak helpt is als ik niet wil gaan sporten net iets laagdrempeligers gaan doen, stel dan bijvoorbeeld voor om een wandeling te maken ofzo. Als je afzegt voel je je daarna vaak rot dat je niks hebt gedaan, terwijl dat als je het sporten niet op kunt brengen maar wel gaat wandelen heb je tenminste toch nog wat hebt gedaan.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 15:49

Waarom vraag je niet aan haar wat ze nodig heeft? Het is voor iedereen verschillend. En als vriendin mag je toch ook weleens confronteren? Je kunt best eens aangeven dat ze vanalles wilt, maar wel afzegt. Waarom doet ze dat? Je wilt helpen maar krijgt niet dr kans. Gewoon zeggen

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:53

EmptyWords schreef:
Waarom vraag je niet aan haar wat ze nodig heeft? Het is voor iedereen verschillend. En als vriendin mag je toch ook weleens confronteren? Je kunt best eens aangeven dat ze vanalles wilt, maar wel afzegt. Waarom doet ze dat? Je wilt helpen maar krijgt niet dr kans. Gewoon zeggen

Oh dat heb ik ook wel gedaan hoor. Maar ik vroeg me af of mensen die in een beetje vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten, bijvoorbeeld veel steun hebben gehad aan iemand. En wat diegene dan heeft gedaan of doet.

Er is vast wel iets bij waar ik en mijn vriendin helemaal niet aan hebben gedacht toch?

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:57

Heb vandaag verwijzing voor mdl arts gekregen dus nu in afwachting van afspraak daar.

Ik zou het ook rustig bespreekbaar proberen te maken sintara. Je probeert alleen te helpen maar als zwaarder en vooral onzeker persoon kan je al snel iets te persoonlijk opvatten was mijn eigen ervaring

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:46

Eloya schreef:
Heb vandaag verwijzing voor mdl arts gekregen dus nu in afwachting van afspraak daar.


Ik hoop dat je snel terecht kan!!
Welk ziekenhuis ga je heen?

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:13

Ik heb volgende week donderdag 5 april de afspraak al. in deventer ziekenhuis.
dus ben benieuwd. heb vandaag opzich wel een goede dag dus dat is ook wel weer fijn.

Jullie nog tips voor makkelijke niet te zware avond maaltijden. Als ik al trek in eten heb heb ik vaak alsnog de energie niet om te koken. Maar alleen brood/crackers de hele dag gaat ook vervelen.

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:31

Vandaag les gehad. Ik merk dat ik met rijden nu echt profijt begin te krijgen van de X-co trainingen. Fijn!

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:54

Eloya schreef:
Ik heb volgende week donderdag 5 april de afspraak al. in deventer ziekenhuis.
dus ben benieuwd. heb vandaag opzich wel een goede dag dus dat is ook wel weer fijn.

Jullie nog tips voor makkelijke niet te zware avond maaltijden. Als ik al trek in eten heb heb ik vaak alsnog de energie niet om te koken. Maar alleen brood/crackers de hele dag gaat ook vervelen.


Ok, dat is gelukkig snel!

Tips:
Maak toch even een pan heerlijke soep. Bv courgette-soep. Kan je heerlijk op verschillende manieren maken. Heb je toch je vitamines binnen! Kan je ook van alles aan toevoegen, zodat je een maaltijd soep heb.

Toch wat rijst koken en dat met roerbakgroenten aanvullen. Ben je met 10 minuten klaar.

Eventueel salade met lekker komkommertje, tomaatje en alles wat jij lekker vind met een lekkere balsamico dressing. (kan ik je wel geven als je wilt)

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:54

rien10 schreef:
Vandaag les gehad. Ik merk dat ik met rijden nu echt profijt begin te krijgen van de X-co trainingen. Fijn!



Super!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:19

Mijn gewicht wil nog niet echt zakken. Ondanks dat ik 100% gezond bezig ben. Twijfel dus om voor de komende tijd een bijrijder te zoeken voor 2x per week. Wat zouden jullie doen? Hij staat nu 3x per week aan de longe en 24 u per dag buiten in de wei.. zo laten de komende maand ( in de hoop dat ik dan de eerste 5 kilo er af heb) of een bijrijder zoeken?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:27

Dat is wat je zelf wilt?

Heb je een bijrijder nodig?
Moet hij ohz? Hebben zowel jij als paard er belang bij/profijt van?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:05

TurboTinker schreef:
Dat is wat je zelf wilt?

Heb je een bijrijder nodig?
Moet hij ohz? Hebben zowel jij als paard er belang bij/profijt van?



Meer dat hij qua spieren ook goed blijft. Longeerbak is slecht.. max 20 min kan ik hier in longeren anders is die te mul.

Verder merk ik dat hij met rijden nog wel doorgepakt moet worden. Hier was ik zelf mee bezig maar nu dus gestopt.

In principe zou ik alles graag zelf willen doen omdat hij heel erg eenkennig is. Ik weet dus echt niet wat verstandig is.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 22:09

Is een maand wachten zo'n probleem? Ik heb er 11 maanden naast gestaan. Kan niet zeggen dat het paard er slechter van is geworden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 06:52

Ik zou het zelf doen en dan idd als jij je daar beter door voelt wachten tot er wat gewicht af is.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:32

EmptyWords schreef:
Is een maand wachten zo'n probleem? Ik heb er 11 maanden naast gestaan. Kan niet zeggen dat het paard er slechter van is geworden.



Voor mij niet hoor, voor zijn gedragsproblemen misschien wel *\o/*

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:20

Ik zou er toch wen maandje naast blijven BJ.

Hier 16 km hardgelopen. Zo nog naar t paard.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:56

Ik denk zelf dat een paard dat een ruiter gewend is echt niet zoveel anders wordt van tien kilo meer. Blijf gewoon allebei actief, twee vliegen in één klap. Gewoon rijden en lijnen. Doorgaan met leven en niet wachten op een bepaald gewicht. Beweging en rijden en de vreugde die dat geeft helpt je ook om andere dingen aan te kunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:59

Ik zou er voor die 5 kilo ook niet naast blijven eerlijk gezegd, gewoon lekker rustig aan oppakken.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:40

SusanH schreef:
Ik zou er voor die 5 kilo ook niet naast blijven eerlijk gezegd, gewoon lekker rustig aan oppakken.


Hmm daar heb je een punt. Ik wil alleen voorkomen dat ik ga denken van oh maar ik kan nu ooit rijden dus waarom zou ik af gaan vallen.

Nu moet ik echt aan de slag voor ik er weer op ga zitten.

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:44

bontejames schreef:
SusanH schreef:
Ik zou er voor die 5 kilo ook niet naast blijven eerlijk gezegd, gewoon lekker rustig aan oppakken.


Hmm daar heb je een punt. Ik wil alleen voorkomen dat ik ga denken van oh maar ik kan nu ooit rijden dus waarom zou ik af gaan vallen.

Nu moet ik echt aan de slag voor ik er weer op ga zitten.


Ik meen me te herinneren dat jij hier ooit foto's van jezelf postte en dat ik dacht "maar die is hartstikke slank"! Of was jij dat niet, zo'n mooi donker meisje?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 15:18

bontejames schreef:
SusanH schreef:
Ik zou er voor die 5 kilo ook niet naast blijven eerlijk gezegd, gewoon lekker rustig aan oppakken.


Hmm daar heb je een punt. Ik wil alleen voorkomen dat ik ga denken van oh maar ik kan nu ooit rijden dus waarom zou ik af gaan vallen.

Nu moet ik echt aan de slag voor ik er weer op ga zitten.

Werkte bij mij niet. Ik heb er 11 maanden naast gestaan maar niets afgevallen. Paard werd ongelukkig en ik ook. Afvallen wil ik nog steeds, dus daar zit t m niet in hoor.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:32

Hoe gaat het hier? Ik heb sinds ik mijn spiraaltje er uit heb laten halen ontzettend last van eetbuien! Ik merk dat ik nu wel eindelijk kan afvallen nu deze er uit is, maar oh man die drang naar zoetigheid! Ik hoop dat het nog een beetje gaat wegtrekken. :Y)

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:53

Hee meiden, wat is het stil hier!!!

Ik heb een vreselijke dip gehad aan het einde van de winter. Motivatie helemaal weg. Maar nu is het weer mooi weer en ik heb eindelijk mijn paard kunnen verhuizen naar de stal waar ik zo graag wilde staan en ik heb er echt zin in om er weer voor te gaan!!! Zelfs mijn vriend zo gek weten te krijgen om mee te doen: vanochtend samen op de weegschaal gestaan en onze benen, heupen en buik omtrek gemeten en opgeschreven. Hij wil er drie kilo af hebben (liefst vooral op zijn buik) en ik wil er 6 of 7 af. Maar vooral willen we samen naar een gezonder eetpatroon. Want ons overgewicht is niet zo erg (meer) maar er zijn weer wat slechte gewoonten ingeslopen. En eind juli gaan we trouwen, dus dan zou het wel leuk zijn, fit en gezond...

We gaan ons eetpatroon wat aanpassen en de alcohol een tijdje laten staan en zoveel mogelijk bewegen, al dan niet samen.

Blubblabhoi, hormonale eetbuien zijn de ergste... Hartigheid is meer mijn zwakte, maar als ik een keer op zoetigheid trek is een kop thee voor mij vaak wel een goede afleiding. Met name de Bengal Spice van Celestial Seasonings (Tijgerballenthee, noemen we het op het werk) werkt bij mij heel goed. Sterke kaneelsmaak maar niet bitter en een beetje zoetig, maar heb geen toegevoegde suiker kunnen ontdekken op de verpakking. Halve kantoor bij ons heeft de truc ontdekt...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:57

Wat goed Glamorgana dat je de draad weer op gepakt hebt en leuk dat je vriend ook mee wil doen :D

Ik heb hier de draad ook weer wat strakker getrokken vooral. stond al 3 weken stil. maar deze week is het eindelijk wat gezakt. Nu moet ik ook ongesteld worden en ik val altijd behoorlijk af in de week daarvoor xD en dat is nu.

Ik ben echt begonnen weer met smoothies maken! ik deed altijd vooral milkshakesmoothies zegamar, dus aardbeien, melk yoghurt ene en beetje vanillesuiker. Van de week voor het eerst een spinaziesmoothie geprobeerd! beviel echt goed :D besloten om dat vooral door te zetten, dus nu opzoek naar allemaal smoothierecepten. Vandaag staat spinazie, appel en aardbei op het menu.