(help) Hoe zijn jullie aan je bijrijdpaardje gekomen?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

(help) Hoe zijn jullie aan je bijrijdpaardje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 17:41

Hoii,
Dit is gewoon mijn allereerste forum op bokt :o waant ik wou jullie iets vragen hoe zin jullie aan je verzorgpaard/ pony of bijrijdpaardje/pony gekomen? :D ik ben nu namelijk 2 maanden opzoek naar een paardje/pony die ik kan verzorgen en rijden, maar ik kan er geen vinden die dicht bij genoeg staat. Ik woon namelijk in Heerhugowaard en daar staan wel wat paarden, maar niet zo veel. Dus hoe doen jullie dat? Fietsen jullie gewoon naar random stallen en hangen een briefje op? Of zetten jullie advertenties, want dat heb ik al op bokt én marktplaats gedaan, dus wat doen jullie?(maakt ni uit waar je vandaan komt) :o ik vind het trouwens ook goed als mensen hier een berichtje plaatsen (mensen uit NH) als ze een bijrijdster/verzorger zoeken :D

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.


Emmix
Berichten: 18
Geregistreerd: 10-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:49

Ik heb het via marktplaats steeds gedaan, zowel een advertentie zelf plaatsen als reageren op anderen.
Verder heeft mijn moeder een bijrijdpaard en doordat iemand die ook in de kudde stond een bijrijder nodig had, heeft ze mij daaraan gekoppeld. Dus marktplaats en via via, maar briefjes ophangen kan ook werken.

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 17:54

Emmix schreef:
Ik heb het via marktplaats steeds gedaan, zowel een advertentie zelf plaatsen als reageren op anderen.
Verder heeft mijn moeder een bijrijdpaard en doordat iemand die ook in de kudde stond een bijrijder nodig had, heeft ze mij daaraan gekoppeld. Dus marktplaats en via via, maar briefjes ophangen kan ook werken.


Okee bedankt :D

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8180
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: (help) Hoe zijn jullie aan je bijrijdpaardje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:07

Via mp en de bokt markt. Daar heeft een bokker het gelezen en aan haar stalhouder laten zien en daardoor nu 1 vast bijrijdpaard en nog 3 waar ik wat mee aan mag klooien. Weet niet hoe oud je bent maar je kan ook bij mensen in de buurt waar je paarden ziet staan langs gaan?

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: (help) Hoe zijn jullie aan je bijrijdpaardje gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:09

Advertenties zetten en kijken en heel brutaal aanbellen.
Momenteel is het hier juist enorm moeilijk om een betrouwbare verzorger te vinden ;)

Yanaa
Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:09

Ik kwam er, voor mijn eigen paarden, ook altijd via marktplaats aan of via stallingen waar ik dan werkte en ze iemand zochten voor bijv een pensionpaard.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Maureen_M
Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:10

Mijn vorige bijrijders hebben mijn pony per toeval gevonden. Soms kan een vriendelijke hallo al veel doen. We raakte aan de praat en van een half uurtje poetsen kwam af en toe rijden. En zodoende werden ze mijn vaste bijrijders en zijn ze nu inmiddels zelfs eigenaren.

Je zou dus de eigenaar aan kunnen spreken. Let wel op dat je niet zomaar iemand zijn terrein op loopt want niet iedereen waardeert dat. En ik heb even niet gekeken naar je leeftijd maar mocht je minderjarig zijn is het misschien verstandig je vader of moeder mee te nemen.

Voor veel eigenaren is een extra handje heel fijn.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 18:22

kitlover schreef:
Via mp en de bokt markt. Daar heeft een bokker het gelezen en aan haar stalhouder laten zien en daardoor nu 1 vast bijrijdpaard en nog 3 waar ik wat mee aan mag klooien. Weet niet hoe oud je bent maar je kan ook bij mensen in de buurt waar je paarden ziet staan langs gaan?


Ik ben over een maandjes 14, maar inderdaad ga ik dat wel proberen denk ik :o

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:23

Hoi, welkom op Bokt! :)

Je topic staat hier niet goed. Ik verplaats het daarom naar YRT.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 18:25

Azmay schreef:
Advertenties zetten en kijken en heel brutaal aanbellen.
Momenteel is het hier juist enorm moeilijk om een betrouwbare verzorger te vinden ;)


Ja, overal anders ;)

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 18:26

Leo schreef:
Hoi, welkom op Bokt! :)

Je topic staat hier niet goed. Ik verplaats het daarom naar YRT.


Wat is YRT als ik vragen mag? :)

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 18:27

Yanaa schreef:
Ik kwam er, voor mijn eigen paarden, ook altijd via marktplaats aan of via stallingen waar ik dan werkte en ze iemand zochten voor bijv een pensionpaard.


Ohja dat hoor je ook wel vaak :j

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Lisette1205
Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 18:29

Maureen_M schreef:
Mijn vorige bijrijders hebben mijn pony per toeval gevonden. Soms kan een vriendelijke hallo al veel doen. We raakte aan de praat en van een half uurtje poetsen kwam af en toe rijden. En zodoende werden ze mijn vaste bijrijders en zijn ze nu inmiddels zelfs eigenaren.

Je zou dus de eigenaar aan kunnen spreken. Let wel op dat je niet zomaar iemand zijn terrein op loopt want niet iedereen waardeert dat. En ik heb even niet gekeken naar je leeftijd maar mocht je minderjarig zijn is het misschien verstandig je vader of moeder mee te nemen.

Voor veel eigenaren is een extra handje heel fijn.


Ja, ik kan m'n ouders vragen om mee te gaan. Ik ben namelijk nog minderjarig (bijna 14) maar kan je bij pension stallen wel gewoon binnen lopen? :)

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.

Andriella
Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:49

Mijn eerste en nu nog steeds huidige verzorgpony is een shetlander waar ik via iemand die vroeger les gaf bij on op stal aan ben gekomen. Mijn eerste verzorgpaard waar ook op kon rijden ben ik via iemand aan gekomen die ontmoet had bij puppy training deze werd helaas erg ziek. De verzorgpony's die hierna kreeg ben ik via een advertentie op marktplaats aan gekomen. Helaas werden deze verkocht. Hierna kreeg ik mijn eerste lease paard, wie vroeger van onze stal was, verkocht werd maar bij ons bleef staan en vervolgens ter lease kwam en op dezelfde stal ben ik ook aan mijn volgende lease paard gekomen wie nu overigens mijn eigen paard is:)

Voor geïnteresseerde ik ben overigens heel rustig opzoek naar een leaser voor hem. (Wel goed ervaren ruiter en vraag hier dus een vergoeding voor) of een verzorger (dan is niet rijden) NH - Slootdorp


Wat je kan doen met je zoektocht naar een verzorgpaard/pony/bijrijdpaard enz. is sws kijken op marktplaats en bokt, maar ook als je Facebook hebt daarop. er zijn veel groepen speciaal voor mensen die een verzorgpony enz zoeken of die een verzorger/bijrijder zoeken. hiernaast kun je ook advertentie zelf op bokt, marktplaats maar dus ook via Facebook plaatsen. zie soms dat sommige via Facebook veel reacties krijgen!
Laatst bijgewerkt door Andriella op 22-03-18 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTreasures,
Because Horses Are Our Greatest Treasures.
Instagram: https://www.instagram.com/_horsetreasures_/
YoutubeKanaal: https://m.youtube.com/channel/UChWt-7K5YPqLQzQeQBWgE7A


Maureen_M
Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:49

Lisette1205 schreef:
Maureen_M schreef:
Mijn vorige bijrijders hebben mijn pony per toeval gevonden. Soms kan een vriendelijke hallo al veel doen. We raakte aan de praat en van een half uurtje poetsen kwam af en toe rijden. En zodoende werden ze mijn vaste bijrijders en zijn ze nu inmiddels zelfs eigenaren.

Je zou dus de eigenaar aan kunnen spreken. Let wel op dat je niet zomaar iemand zijn terrein op loopt want niet iedereen waardeert dat. En ik heb even niet gekeken naar je leeftijd maar mocht je minderjarig zijn is het misschien verstandig je vader of moeder mee te nemen.

Voor veel eigenaren is een extra handje heel fijn.


Ja, ik kan m'n ouders vragen om mee te gaan. Ik ben namelijk nog minderjarig (bijna 14) maar kan je bij pension stallen wel gewoon binnen lopen? :)


Een pensionstal is ook niet ten alle tijden toegankelijk voor iedereen. Dat staat meestal vermeld bij de ingang.

Heb vooral een beetje geduld! En neem ook genoegen met de klusjes die erbij komen kijken of dat er niet eens gereden word. Veel eigenaren willen eerst wat vertrouwen krijgen in een verzorger.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

lianne304
Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:54

Toen der tijd was ik 11 en ging ik deur langs deur,
Netjes en beleefd blijven "mag ik u wat vragen zijn dit uw paarden?" Was dan mijn openings zin meestal en daarna vragen of je ze zou mogen verzorgen.
Heb heek vaak ja te horen gekregen en daar was ik dan ook te poetsen of te helpen enkel was het meeste iets te ver weg vooral toen ik verhuizde.

maar met mijn lange zoektocht me droom pony ontmoet en alles mag er mee net als me eigen.(heb heel veek over haar te zeggen maar stal er dan ook elke dag te mesten te voeren en meestal zelf binnen en buitenzetten ze is dus wel iets meer dan een gewoone verzorg)En nu anderen in het dorp mij met mijn pony zien heb ik er 3 bijrijpaarden bij gekregen en een groep shetlanders waar ik mee bezig ben voor de kar en voor de kleine kinderen om te rijden.

Vooral geduld hebben raad ik je aan hoe meer je streeft naar perse nu iets te willen verzorgen dan kan het snel tegen vallen
Laatst bijgewerkt door lianne304 op 22-03-18 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:55

Hier ook via marktplaats. Nu al iets van 10 jaar mijn verzorgpony's

Anna_98
Berichten: 449
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:59

Mijn huidige bijrijpaard heb ik op marktplaats gevonden. Had daarbij mazzel dat de eigenaresse bevriend is met een paar familieleden van mij en ze daardoor voor mij heeft gekozen. Paard staat in de buurt van Heerhugowaard en waren in een paar dagen al iets van 5 reacties op, dus heel veel succes!

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:00

Lisette1205 schreef:
Leo schreef:
Hoi, welkom op Bokt! :)

Je topic staat hier niet goed. Ik verplaats het daarom naar YRT.


Wat is YRT als ik vragen mag? :)


Young Rider Talk (een subforum) :)

beetje22
Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:24

Ik heb zo’n 8 jaar gewacht voordat ik een bijrijdpaardje had gevonden. Heb dus geduld. +:)+ Mijn huidige bijrijdpaardje heb ik gevonden, nadat een meisje uit mijn klas (zij wist dat ik op zoek was) mij het nummer gaf van een stalgenootje van haar.

I'm a surpfeiffer. [o]

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:28

Oeh, ik heb al regelmatig bijrijdpaardjes gehad. Ff denken:

* langs de deur gaan bij iemand met paarden
* via kennissen
* via Marktplaats
* via vriendinnen
* via m'n vroegere bedrijfsleider

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 6 bezoekers