Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:00

Ik vond de mensen daar fantastisch, maar ook de sfeer overall (op het graf van Khamenei na, mén wat kun je een tombe verknallen door er een soort van mega indoorsporthal omheen te zetten :') ). Heel gastvrij en met name in het oosten nog wel conservatief (conversaties vrouw-vrouw man-man), maar in de rest van het land veel moderner. Daarnaast kun je als vrouw redelijk anoniem over straat met hoofddoek en grote zonnebril :+ Je staat dan midden in het 'gewone' leven, maar wel met een randje hoor, de vrijheid buiten het huis is beperkt. Zodra ik mijn zonnebril af had, kreeg ik horden kinderklassen achter me aan (blauwe ogen) :D :D


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:03

Ik heb donkere ogen en donker haar, dus het enige wat mij weggeeft is dat ik sproetjes krijg als ik bruin word en dat ik 1.88 ben. Waar ik nu zit is dat ook wel echt een ding, zijn wel meer meiden die wat langer zijn maar vooral buiten de uni word ik echt aangekeken :') Moet wel zeggen dat het hier met straatintimidatie echt 100 meevalt. Heb pepperspray op zak en probeer niet tot weinig alleen over straat te gaan 's avonds maar het enige wat ik tot nu gehoord heb is dat ik een goede kont heb voor een witte meid en daar kon ik wel om grinniken. Word voor de rest echt met rust gelaten op een aantal bedelaars na. Het enige wat soms vervelend is is als we als groepje internationale studenten over straat gaan 's avonds, dan willen ze nog wel eens achter je aan lopen of je arm vastpakken.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:18

Eefske schreef:
Picassox schreef:
Ik zit momenteel trouwens in Colombia (al bijna twee maanden) als onderdeel van m’n wereldreis. Colombia is ook echt fantastisch, een zekere eervolle nummer twee bestemming op mijn lijstje ‘beste bestemmingen ooit’, dus als je een beetje tijd hebt en zin in avontuur; Colombia heeft echt alles! :)


Leuk om te horen :j Ben wel heel benieuwd wat er dan op nummer één staat?!


Mongolië dus! :D

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:15

Emmaa_ schreef:
USA gelijk na Iran zou ik op dit moment ook even niet doen..

Dat het verplicht is kreeg ik idd mee, maar vind het altijd lastig om te bepalen in hoeverre dat ook voor toeristen geldt en hoe snel je problemen krijgt als je het niet doen. Afgaande op een aflevering van Anthony Bourdain ( :') ) zijn de mensen iig wel heel vriendelijk, heb jij dat ook zo ervaren? Volgens mij is het echt zo'n land waar iedereen oordelen over heeft maar wat uiteindelijk misschien wel een van de leukere bestemmingen is. In mijn geval zou ik niet in m'n eentje reizen maar waarschijnlijk met mijn vriend oid, denk dat dat het ook wel makkelijker maakt. Maar eerst Cuba, daar willen we echt nog dolgraag naartoe voordat het volledig overspoeld wordt met Amerikanen in resorts.


Het moet inderdaad ook als toerist, en het niet doen is geen goed idee, maar ze zijn er best makkelijk in, dus een beetje haar laten zien is niet erg. Sterker nog, ik had een echte hijab meegenomen en mijn Iraanse vrienden vonden dat ik er maar veel te religieus uitzag. Kreeg ook overal de vraag of ik soms een bekeerde moslima was :D De problemen met Iran zitten 'm vooral in het regime, dat internationaal gezien lastig vrienden maakt, maar vond de mensen inderdaad enorm vriendelijk en behulpzaam. Het is niet echt een toeristische bestemming, dus ze zijn vaak heel nieuwsgierig naar wat jij in Iran doet. Zo werd ik op sleeptouw genomen door een familie van drie generaties die alles wilden weten over Nederland.. en daarna door een groep jonge meiden die graag wilden weten wat ik daar wel niet alleen deed :D En ook kleine meisjes die hun Engels wilden oefenen, zo schattig.. 'excuse me miss, are you a tourist?' en 'thank you for talking to me' <3 <3 <3 Waar ter wereld heb je dat nog?

Ik heb de foto's nog niet op de computer gezet, maar op https://www.instagram.com/dutchie_abroad/ alvast een voorproefje. Iran is schitterend, maar kampt met een behoorlijk imago probleem, dus wellicht dat ik later nog eens een heel topic maak.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:56

Sakura789 schreef:
Margoooo schreef:
Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.


Mmmm OK -O- -O- Dan maar even wachten op een nieuwe president.

Zou heel graag een rondje in het noord westen willen gaan maken. Alleen met veel familie en vrienden in USA is het dan toch wat lasting. Met name als we met spoed daar naar toe moeten (ziekte ofzo). Ik heb hier een collega die gewerkt heeft in Irak en gewoon geen visum kan krijgen.


Dit was helaas al zo tijdens Obama (toen zat zij er). Maar nogmaals, het is dus geen probleem alleen niet met een ESTA. Dus gewoon even een visum aanvragen, is niet moeilijk.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:30

Niet moeilijk misschien, wel duur... 160 euro ;(

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

meeikk
Berichten: 2610
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:35

Narya schreef:
Niet moeilijk misschien, wel duur... 160 euro ;(


Het visum is dan wel 10 jaar geldig als het goed is! :)

Never let the fear of striking out keep you from playing the game.


nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 02:45

Sakura789 schreef:
Iedereen op reis? :+

Zijn hier nog ervaringen met Equador? In het kader van ‘we gaan bijna op reis, maar laten we alvast de volgende grote reis plannen’.



Ik zit momenteel in Ecuador!! Ik vind het fantastische! *\o/*

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 06:47

Ik dacht net... niemand in Ecuador geweest?

Hoe reis je? Local met bussen en treinen? Ga je ook naar Galapagos?

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:18

Sakura789 schreef:
Ik dacht net... niemand in Ecuador geweest?

Hoe reis je? Local met bussen en treinen? Ga je ook naar Galapagos?


Met de bus, en van Cusco naar Lima vlieg ik, omdat het super goedkoop is.
Ben ook Galapagos geweest, persoonlijk vind ik het heel mooi maar gezien het geld vind ik het het niet waard. Heb ik Peru the poor man Galapagos gedaan en de zelfde dieren gezien voor nog geen 100 euro

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:37

Wat doen jullie als het regent? Ik ben momenteel (weer) in Georgië. Normaal gesproken ben ik iemand die naar het mooie weer reist, maar nu eens niet. Morgen en woensdag is het weer nog goed, maar donderdag en vrijdag zal het voornamelijk gaan regenen. Iemand tips? Ik was van plan om naar een leuk stadje te gaan en een buitenrit te maken, maar ik denk dat regen dat behoorlijk kan verzieken.

mvdende
Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:17

Ben je aan het kamperen? Hopelijk niet... anders Lekker dagje binnen hangen. Administratie doen, boodschappen halen. Wasje wassen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 04:57

Nee gelukkig niet. Maar heb maar een korte trip, dus dingen als wassen etc hoef ik niet te doen.

mvdende
Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:50

Museum? Zwembad/sauna? Groot winkelcentrum?

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:09

Zit je in Tbilisi? Daar zit een heel groot badhuis!

Anders inderdaad een museum, taxi naar een plaats waar het wel droog is (Vardzia, Mitskaheta)?

Bij lange reizen gebruikte ik meestal de tijd om even de sociale contacten weer aan te halen, mailen, skypen, route verder uitstippelen. Ergens in een kroeg of iets dergelijks, je zag het dan meer doen en dat kan leiden tot weer nieuwe contacten en reisgenoten :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:49

Ik ben nu in poedersuiker, maar wil donderdag weer ergens anders heen. Ik heb als gezocht naar droge plekken, maar die zijn er niet helaas. Het plan was sighnaghi, iemand daar al geweest?

mvdende
Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:51

Dat is beter, de Bokt censuur uit. Je zat in poedersuiker :D

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:22

Ola, waarom zijn er geen aparte topics voor elke werelddeel? :+

Ik ben de afgelopen 2 jaar in Zuid-Afrika geweest. Beide keren een maand, de eerste keer een vrijwilligersproject en afgelopen jaar gaan backpacken.
Dit jaar wil ik iets anders, maar weet niet wat .. voor 2 / 3 maanden, Azië en Australië trekt mij helemaal niet en voor m'n gevoel ligt alles in West / Zuidelijk Afrika te ver uit elkaar dat je voornamelijk onderweg bent.
De landen die me heel leuk lijken zijn Mongolië, Nepal en Peru ( :+ ) wil het liefste vrijwillerswerk combineren met rond reizen dus ik hoor graag jullie ervaringen !
Ik wil op sommige punten best zelf rijden, maar niet alles ivm veiligheid.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:26

Zuid Amerika is volgens mij heel leuk. Peru ben ik zelf geweest en over Colombia hoor ik ook zeer positieve verhalen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:10

Zuid en midden Amerika is fantastisch!
Inmiddels al best wat kunnen “wegstrepen”
In zuid nu Colombia, Peru, Bolivia en Ecuador gedaan.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:19

De drie landen die je noemt ben ik niet geweest nog, maar ik hoor alleen maar goede verhalen over! Nepal zou ik vooral aanraden als je veel wilt hiken. Misschien gewoon kijken waar je vrijwilligerswerk kan doen wat je het meest aanspreekt?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:30

Zuid Amerika is heerlijk :D

Hier het plan om eens een lange fietsreis te gaan maken. Ben veel verhalen aan het lezen om te kijken welk land het meest geschikt zou kunnen zijn. Of juist welke route de mooiste uitdaging gaat geven.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 03:10

Welke richting zit je aan te denken? Ik heb iig wel eens gehoord van fietstochten in Vietnam! Gaaf idee wel!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 07:59

Iets met een constante temperatuur, bij voorkeur hoog ipv laag. Redelijk begaanbare wegen, wel klimmen, maar geen extreme hoogtemeters aan begin. Relatief veilig, eenvoudig kamperen of goedkoop land qua hostels en uit eten.

Vietnam staat sws al op mijn ‘te bezoeken landen’ lijstje, zal zeker even op zoek gaan naar ervaringsverhalen :j

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 01:42

Ja Vietnam is opzich wel vrij heuvelachtig haha. Maar denk nog wel goed te doen, misschien niet helemaal tot aan Sapa/Ha Giang maar zeker midden/noorden is prima te doen. Wel lastig misschien om de juist wegen te vinden, ik reed dan wel op een motor maar de Highway 1 wil je absoluut vermijden.

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Ann, ardanwan, GrapeshotBot, henshem, Kmbrly, Naskur11 en 66 bezoekers