Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:56

Ik zit ook erg in twijfel. Het lukt nog niet echt om een reismaatje voor India te vinden, dus wellicht ga ik toch mijn plannen wijzigen. Zowel sri lanka, Nepal, Myanmar en Vietnam trekken mij heel erg. Liggen alleen niet echt onwijs naast elkaar...

Heeft iemand ervaringen met Myanmar recent? Het schijnt wat onrustig te zijn daar maar van wat ik lees valt dat voor toeristen best mee en is het goed te reizen.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:56

Ik vond het eten in China heel lekker. He vindt haast overal wel gelakt varkensvlees en zo. Geen gluten lijkt me moeilijker uitleggen maar het zit in niet zoveel gerechten denk ik? Is ze allergisch of intolerant? Zorg zeker dat je zo’n plaatje/tekening meehebt die het uitlegt.

Meer dan 10kg in een backpack lukt bij mij ook niet, en mijne is wel duur en goed afgesteld. Om comfortabel te trekken zou ik op 8 kg mikken als ik echt lang met de pack moet rondlopen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:18

Ik backpack met een rolkoffer :') Klinkt stom, maar vind ik persoonlijk veel fijner.

Vriend van mij zit nu in Sri Lanka, is het ook niet heel rustig.

Vietnam staat ook echt op mn lijstje! Dat is ook eventueel makkelijk te combineren met Laos en Cambodja.

kosseh
Berichten: 2583
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:55

Emmaa_, de banden van de gene die ik heb zijn juist fijn. Lekker dik. Het nadeel is vooral de rugplaat. Die blijft niet mooi glad zitten.

poes schreef:
Ik vond het eten in China heel lekker. He vindt haast overal wel gelakt varkensvlees en zo. Geen gluten lijkt me moeilijker uitleggen maar het zit in niet zoveel gerechten denk ik? Is ze allergisch of intolerant? Zorg zeker dat je zo’n plaatje/tekening meehebt die het uitlegt


Intolerant. Het zit vaak in soja saus, wat ze veel gebruiken. De uitleg gaan we proberen te krijgen in chinees. De kruisbesmettingen zorgen er ook al voor de ze ziek wordt. Die zijn het lastigst om te voorkomen.

Anna, misschien overwegen om alleen te gaan? Komt vast wel leuke mensen tegen toch. En anders heb je iedergeval geen last van iemand die iets anders wil haha

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:35

Haha nou als het werkt met een rolkoffer, prima toch? Ik hou het bij mn backpack, maar ik kan me best voorstellen dat je, als je niet al te primitieve/jungle/hike achtige plannen hebt dat een koffer goed werkt.

Kosseh, sojasaus lijkt me wel een dingetje in China :+
Maar meer dan in het Chinees de uitleg zou ik zo ook niet kunnen bedenken.

Overigens lijkt het me fantastisch om weer alleen te gaan reizen! Alleen twijfel ik (lees: ook mijn ouders :+ ) over de veiligheid van alleen reizen in India.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:53

Anna schreef:
Ik zit ook erg in twijfel. Het lukt nog niet echt om een reismaatje voor India te vinden, dus wellicht ga ik toch mijn plannen wijzigen. Zowel sri lanka, Nepal, Myanmar en Vietnam trekken mij heel erg. Liggen alleen niet echt onwijs naast elkaar...

Heeft iemand ervaringen met Myanmar recent? Het schijnt wat onrustig te zijn daar maar van wat ik lees valt dat voor toeristen best mee en is het goed te reizen.


Recent als in 2016: goed te doen. Je merkt er idd als toerist niets van. Wel vinden sommige mensen het 'verkeerd' om er heen te gaan omdat je met je geld indirect het leger steunt. Dat is iets persoonlijks denk ik.

Ik vond Myanmar geweldig, was er ook alleen! Kan het zeker aanraden. Ik hoor het wel als je tips wilt of vragen hebt. Zelfde voor Laos, Thailand, Cambodja, Vietnam of Maleisië; ik geef graag tips :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:55

Dat is goed om te horen. Mijn vorige reis was naar Thailand, Maleisië, Cambodja. Vietnam en Laos hou ik nog in mijn achterhoofd :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:01

Een vriendin van me heeft net een half jaar in Myanmar gewoond en ook veel gereisd. Net afgelopen week terug gekomen. Volgens mij ging dat allemaal helemaal prima.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:02

Ik vond alles heel leuk haha, alleen Cambodja iets minder. Vietnam heb ik een motor gekocht en dat maakte de trip wel heel speciaal. Myanmar heb ik hele leuke mensen ontmoet dus dat maakt het ook wel heel leuk.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:11

Dat is ook mijn ervaring. Ik ben een echte geschiedenis/cultuur gek en ik vond het land in dat opzicht fantastisch. Echter wat het verder te bieden heeft, zoals natuur etc viel wat tegen na de buurlanden. Alhoewel ik Koh Rong wel weer een van de fijnste eilanden vond.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:52

Ja de natuur viel mij ook met name tegen. Ik ben niet op Koh Rong geweest maar op Koh Rong Samloen en dat was wel echt geweldig!

Ik ben nu een roadtrip door USA aan het plannen en ik schrik van de prijzen, en mis Azië haha.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:58

Haha en dat terwijl Amerika echt nog wel meevalt als je het vergelijkt met Europa. Benzine is iig echt heel erg goedkoop, daar heb ik me echt over verbaasd afgelopen zomer. Hotels kan je ook goedkoop vinden als je een beetje zoekt, wij hebben veel in motels gezeten en dan is het reuze goed te doen.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:30

Ik ben net terug uit Iran en in love <3 Wat een fantastisch mooi land en bizar goedkoop ook nog, echt een aanrader voor dames die eens van de standaardlanden willen afwijken :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:12

Gaaf! Het staat nog steeds op mijn lijst. Ben nu in buurland Azerbeidzjan.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:20

Ohhh, dat staat dan weer op mijn lijst! Hoe is het daar?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:31

Narya schreef:
Ik ben net terug uit Iran en in love <3 Wat een fantastisch mooi land en bizar goedkoop ook nog, echt een aanrader voor dames die eens van de standaardlanden willen afwijken :j

Ah wauw! Ik wil zo ongelofelijk graag naar Iran, dus ben heel benieuwd hoe je dat als vrouw hebt ervaren. Heb je daar een hoofddoek gedragen op straat?


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:36

Ja, een hoofddoek is verplicht, maar veel Iraanse dames en toeristen dragen 'm losjes en laten soms de helft van hun haar gewoon zien :P Ik heb één onprettige situatie gehad, die voorkomen had kunnen worden als ik niet zelf iets oerstoms gedaan zou hebben, maar voor de rest van de tijd vond ik Iran als vrouw alleen echt prima te doen. Ik werd nauwelijks aangesproken op straat, of alleen voor een heel kort gesprekje. Ik heb mij er bijzonder veilig gevoeld en vond de mannen enorm respectvol tegenover vrouwen :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:37

Narya schreef:
Ohhh, dat staat dan weer op mijn lijst! Hoe is het daar?

Fantastisch! Ben ondertussen bezig met mijn 5e maand hier, sinds ik hier in juli voor het eerst was.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:15

Iran is heerlijk *\o/* <3

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met daarna een bezoek aan de USA? Dat is het enige wat me tegen zal houden om weer te gaan..

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:28

Leuk om eens out of the box te denken! Ik zou zelf nooi aan Iran gedacht hebben om heen te gaan.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:18

Wat ontzettend gaaf, Iran! Heb je foto's? Staat hoog op mijn lijstje, net als Kirzigië.

Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:56

Hier staat Iran ook hoog op de lijst! Wordt waarschijnlijk dit jaar of begin 2019. :D Kirgizië spreekt me overigens ook enorm aan, ik ben in 2016 naar Mongolië (wat op elkaar schijnt te lijken) geweest en dat is by far een van de mooiste bestemmingen waar ik ooit geweest ben...

Ik zit momenteel trouwens in Colombia (al bijna twee maanden) als onderdeel van m’n wereldreis. Colombia is ook echt fantastisch, een zekere eervolle nummer twee bestemming op mijn lijstje ‘beste bestemmingen ooit’, dus als je een beetje tijd hebt en zin in avontuur; Colombia heeft echt alles! :)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:53

Picassox schreef:
Ik zit momenteel trouwens in Colombia (al bijna twee maanden) als onderdeel van m’n wereldreis. Colombia is ook echt fantastisch, een zekere eervolle nummer twee bestemming op mijn lijstje ‘beste bestemmingen ooit’, dus als je een beetje tijd hebt en zin in avontuur; Colombia heeft echt alles! :)


Leuk om te horen :j Ben wel heel benieuwd wat er dan op nummer één staat?!

She believed
She could
So she did

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:45

Margoooo schreef:
Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.


Mmmm OK -O- -O- Dan maar even wachten op een nieuwe president.

Zou heel graag een rondje in het noord westen willen gaan maken. Alleen met veel familie en vrienden in USA is het dan toch wat lasting. Met name als we met spoed daar naar toe moeten (ziekte ofzo). Ik heb hier een collega die gewerkt heeft in Irak en gewoon geen visum kan krijgen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:51

USA gelijk na Iran zou ik op dit moment ook even niet doen..

Dat het verplicht is kreeg ik idd mee, maar vind het altijd lastig om te bepalen in hoeverre dat ook voor toeristen geldt en hoe snel je problemen krijgt als je het niet doen. Afgaande op een aflevering van Anthony Bourdain ( :') ) zijn de mensen iig wel heel vriendelijk, heb jij dat ook zo ervaren? Volgens mij is het echt zo'n land waar iedereen oordelen over heeft maar wat uiteindelijk misschien wel een van de leukere bestemmingen is. In mijn geval zou ik niet in m'n eentje reizen maar waarschijnlijk met mijn vriend oid, denk dat dat het ook wel makkelijker maakt. Maar eerst Cuba, daar willen we echt nog dolgraag naartoe voordat het volledig overspoeld wordt met Amerikanen in resorts.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, fohadie, Luzerna, maaikemuis, mmajar, Pjotar, sandra1312, Theseus en 70 bezoekers