[FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

[FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 20:20

Hoi allemaal! Hoewel de Olympische Winterspelen inmiddels weer afgelopen zijn, wil ik jullie graag nog even meenemen naar de ongelofelijke reis die ik vorige maand heb mogen maken naar de Olympische spelen in Zuid-Korea!

Half januari kwam ik op een nieuwssite een quiz tegen over de Olympische spelen waarmee je een reis naar de Olympische Winterspelen kon winnen, dus even ingevuld en verder niet al te veel meer aan gedacht.
Tot er twee weken later ineens een telefoontje kwam.. Gewonnen :wow: *\o/*

Samen met mijn zus mocht ik van 10 tot 15 februari naar PyeongChang, alles was geregeld en verzorgd, vlucht, hotel, eten, vervoer, schaats, ski en snowboard wedstrijden, een tour door Seoul..

Op 10 februari vertrokken we, op Schiphol hebben we onze groepsgenoten ontmoet, in totaal waren we met 19 man, voornamelijk prijs winnaars. We herkenden elkaar al van verre aangezien we allemaal een oranje officiële TeamNL jas hadden gekregen. (Op Schiphol kregen we dan ook een heleboel succeswensen en maakte veel mensen foto's van ons :') :') )

Na een lange vlucht kwamen we aan in Seoul. In Zuid-Korea stond alles in het teken van de Olympische spelen. Zo troffen we op het vliegveld al de bekende mascottes van de spelen!

[ img ]

Vanuit Seoul zijn we met een bus naar PyeongChang / Gangneung gereden. Hier aangekomen snel inchecken in het hotel en daarna onze eerste typisch Koreaanse maaltijd, hotpot! Niet helemaal mijn ding, maar leuk om mee te maken :)

De volgende ochtend zijn we naar de Snowboard Slopestyle finale dames geweest. Hierin deed de Nederlandse Cheryl Maas mee. Het was hier echt verschrikkelijk koud!! Naast de kou waaide het ook nog eens behoorlijk waardoor de meeste snowboardsters de finish niet eens gehaald hebben.
Ondanks de kou was het een onwijs leuke ervaring, we hadden het erg gezellig op de tribune.
Zelf Willem-Alexander kwam gezellig bij ons zitten <<)

[ img ]

:brr: (Het lijkt best zonnig.. maar geloof me :') )
[ img ]

In de middag zijn we naar het strand van Gangneung geweest, dit is echt prachtig!

[ img ]

Hier staan ook de bekende Olympische ringen die de afgelopen periode veel op tv waren.

[ img ]

Deze avond was het weer tijd voor een nieuwe culinaire ervaring.. een Koreaanse Barbecue! In Korea is al het eten echt vreselijk pittig, zelfs de sla is dankzij de dressing alleen te eten met een glas water erbij. Het vlees op de barbecue was erg lekker, al blijft het wennen dat de Koreanen geen messen gebruiken maar hun eten knippen met een schaar :+

Na het eten snel door naar de schaatshal. De 1500 meter van de vrouwen. Dit is echt heeeel gaaf! Het was super spannend en uiteindelijk Ireen naar het goud kunnen juichen en Marrit Leenstra won brons!

Na weer een korte nacht vroeg vertrokken naar de Skibaan. Hier werden we met de stoeltjeslift naar de piste gebracht, het uitzicht was fantastisch!

[ img ]

De skipiste lag in een dal, heerlijk uit de wind en vol in de zon, heel wat anders dan de dag ervoor!

[ img ]

Ook hier stonden Olympische ringen.. daar moet je natuurlijk mee op de foto *-:)

[ img ]

Deze middag hadden we twee uurtjes tijd om de buurt rondom het hotel te verkennen, wij zijn naar een supermarkt geweest om wat lokale producten te kopen en hebben een korte bijslaap poging gedaan.
Aan het einde van de middag vertrokken we naar het Holland Heineken Huis, hier was Edwin Evers net bezig met zijn ochtendshow (tijdverschil is 8 uur). In het HHH hebben we een super de luxe diner gehad, dit was echt heerlijk!

Na het eten snel terug naar de ijsbaan voor de 1500 meter heren.
En ja hoor.. weer twee medailles! Goud voor Kjeld Nuis en Zilver voor Patrick Roest *\%/*

[ img ]

De Nederlanders zijn altijd goed te herkennen in het stadion, wij zijn één van de weinige landen die zich zo uit dost met oranje kleding, vlaggetjes, hoedjes, etc. Veel Aziaten wouden dan ook met ons op de foto, voor hun was dit vrij nieuw. Vanuit het thuisfront stroomde onze telefoons steeds vol met foto's van de televisie, we zijn redelijk vaak gespot :)F

[ img ]

Na deze wedstrijd kwamen we echt feestend naar buiten, waar we meteen werden geïnterviewd door SBS6 :+ Ook Filemon stond te filmen en is met onze bus meegereden naar het Holland Heineken Huis.

Het Holland Heineken Huis was echt groot feest! Er waren die avond 3 huldigingen want ook Yara van Kerkhof had een medaille gewonnen bij het shorttrack. Het was echt een fan-tas-tische avond _/-\o_

[ img ]

Na een paar uurtjes slaap stond onze bus alweer te wachten om ons naar Seoul te brengen. Gelukkig hadden we een heerlijke bus dus konden we nog wat slaap inhalen :z

Seoul is echt een geweldige stad.. Enorm groot, enorm druk, maar erg mooi! Leuke winkels, Lieve mensen.. echt super :j

[ img ]

We hebben hier in sneltreinvaart een tour gekregen en hebben veel moois mogen zien, gelukkig hadden we de hele week een fantastische Koreaanse gids!

[ img ]

Tijdens wat vrije uurtjes zijn wij met een groepje van 6 de stad wat gaan verkennen. Dit was echt hilarisch.. We hadden alle 6 onze TeamNL jas aan dus werkelijk heel Seoul dacht dat wij Olympische Sporters waren en wou met ons op de foto. We werden non-stop achtervolgt en aangesproken, 'Can we have Picture?' 'Oh my god.. Oh my god'! 'I have seen you on television!! '' En heel eerlijk... ik vond het geweldig :') :') :') Eindelijk beroemd :D :+

[ img ]

'S avonds stond er weer een diner gepland, dit maal op de 33e verdieping van een suuuper chique restaurant. Dit hadden we totaal niet verwacht, de meeste van ons liepen dan ook in een jogging broek en fleece trui :') We kregen een heerlijk en prachtig 8 gangen diner.. Met het allermooiste uitzicht dat je maar kunt bedenken..

[ img ]

Na het eten was het alweer tijd om door te reizen richting vliegveld en ons klaar te maken voor de 11,5 uur durende terugreis..

En nu.. nu heb ik heimwee -O- En wil ik in 2020 weer naar de Olympische spelen... en in 2022.. en 2024.. en.. naja.. de sfeer daar is onbeschrijfelijk, ik zou het heel graag nog eens mee maken!

Al met al ben ik suuuper dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken. Alles was tot in de puntjes verzorgd, top geregeld, fantastische dingen gezien en geweldige mensen ontmoet. _/-\o_

En omdat het natuurlijk onmogelijk is om de reis samen te vatten in een paar foto's.. ook nog een video met alle hoogtepunten!

Laatst bijgewerkt door Murthul op 11-03-18 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [FOTO] tag toegevoegd


deksel
Berichten: 3758
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Mijn reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:24

oooH, wat ontzettend gaaf. Ziet er top uit!

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Chalpaca
Berichten: 146
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:24

Wauw ziet er supergaaf uit, wat leuk dat je zoiets heb meegemaakt! Kan je nog wel even van nagenieten!


jilinda
Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:25

Waauuw!! Dat is nog eens een gave prijs om te winnen.
Je bent duidelijk een hele bijzondere ervaring rijker :j

Sharante <3
♥Impossible is not a word, it's just a reason for someone not to try ♥

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:29

Wauw wat een gave trip! En ook nog eens als prijs, geweldig! :)F
Ik heb de spelen braaf via tv en internet gevolgd en ‘voel’ dan het sfeertje al, ik kan me niet voorstellen hoe intens dat daar moet zijn geweest. Wat fantastisch voor je en tof dat je ons zo mee laat genieten +:)+

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:29

Wat een suuper leuk topic en een leuk verhaal! eentje om te koesteren <3

tienus63
Berichten: 11735
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:31

Wat beschrijf jij jullie reis ontzettend leuk.
Video niet eens bekeken, het genieten van jullie spreekt al uit je verhaal en de foto’s.
Hele blije en dankbare prijswinnaars.
Gefeliciteerd.

#trotsoponzeboeren

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:31

Wow, wat gaaf zeg dat je die prijs had gewonnen en het daar zo naar je zin hebt gehad. Het plezier spat van de foto's. Wat een unieke ervaring.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:34

Wat super gaaf zeg! Ik denk echt dat dit een once in a lifetime prijs/vakantie is!!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:34

Wauw!! Echt heeel gaaf!!


Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mijn reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:37

Wát gaaf zeg!!! :wow: *\o/*

Wat een toffe tijd hebben jullie daar gehad!! Kan niet zeggen dat ik niet stiekem een beetje jaloers ben :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 21:12

Bedankt allemaal :)

We hebben nog dubbel mazzel gehad.. later hoorde we namelijk dat eerst iemand anders onze prijs gewonnen had, maar toen ze diegene belde wou die helemaal niet >;) en toen mochten wij :D

purny
Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:40

Gaaf hoor! Ben jaloers.
Enne kleine tip: je kan je opgeven als vrijwilliger voor Tokio. Ben je er toch een beetje bij als je word uitgekozen :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Olympia
Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:55

Wat gaaf!

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Nicje87
Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:57

Wauw zooo gaaaaf !!! Nu wil ik ook!!!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 02:24

Wow dat is gaaf om mee te mogen maken zeg!!!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

dejavu
Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:57

Wat fantastisch! Mooi verslag van een onvergetelijke reis. :)

janouk
Blogger
Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:30

Ja hoor.....win je even een prijs.
Wat een belevenis. Jaloers

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:46

Wauw wat een gave reis! Dat is nog eens een mooie prijs om te winnen!

Hannemarie
Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:49

Wauw wat gaaf! :D
Echt een leuke prijs, het straalt er aan alle kanten vanaf dat jullie genoten hebben!

En ik zie een bekend gezicht, wat leuk! Ik heb met Lisanne op de opleiding gezeten :D

♥♥♥




sinds 3 november 2010 21:15 bij de shethouders

Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 20:36

Hannemarie schreef:
En ik zie een bekend gezicht, wat leuk! Ik heb met Lisanne op de opleiding gezeten :D


Wat grappig! We zijn erg veel met Lisanne en Astrid opgetrokken :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:05

Wat een gave prijs. Geweldig. Je zal wel ontzettend genoten hebben.

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:19

Wat een geweldige ervaring moet dit geweest zijn, erge leuke herrineringen van zo’n gave reis!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

luuntje
Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:56

Wat gaaf.
Echt een super ervaring.

[o]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Reis naar de Olympische Winterspelen in PyeongChang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:03

Wauw wat een super prijs om te winnen zeg!
Het ziet eruit als een mooie ervaring. :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Laura82 en 59 bezoekers