Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:54

MPH schreef:
In November is het nog heel wisselend. Kunnen mooie dagen tussen zitten maar ook veel regen. Ligt er wel aan waar in NZ je zit. Mooiste maanden zijn Jan en Feb.


Die maanden is het voor ons helaas moeilijk om vrij te krijgen.
we zouden een rondtocht willen doen door nieuw zeeland.


Fudge
Berichten: 1012
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:09

NiNa_14 schreef:
MPH schreef:
In November is het nog heel wisselend. Kunnen mooie dagen tussen zitten maar ook veel regen. Ligt er wel aan waar in NZ je zit. Mooiste maanden zijn Jan en Feb.


Die maanden is het voor ons helaas moeilijk om vrij te krijgen.
we zouden een rondtocht willen doen door nieuw zeeland.


Ik ben in november (en eerste week dec) geweest. Hebben 1 week wat minder mooi weer gehad, voor de rest alleen maar top. Het is een beetje net als in Nederland; je kunt een prachrig zonnig en warm voorrjaar hebben, maar ook regen. Al geld dot ook wel in enige mate voor jan en dec.

Voordeel is dat he het écht toeristenseizoen net voor bent

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:25

Ik ben 2 jaar geleden in januari geweest en wij hebben best veel regen en bewolkte dagen gehad. Daarbij ook temperaturen tussen de 8 en 33 graden 8)7

Helaas was er zo veel regen gevallen dat we bijvoorbeeld niet naar de Franz jozef gletcher konden lopen :(

MPH
Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:19

Daar kun je sowieso niet heen lopen. Of bedoel je naar het einde van de gletsjer? Frans Josef heeft overigens meer dan 300dgn per jaar regen, dus de kans dat het daar droog is is niet groot.

November is trouwens ook een stuk goedkoper dan hoogseizoen. Qua weer kan het alle kanten op. Het is hoe dan ook lekkerder dan in Nederland rond die tijd van het jaar ;) zelfs in de regen is het nog steeds prachtig, en sommige plekken zijn mooier in de regen!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 11:15

Ik ben weer terug, 6 weken en maar 2 dagen regen! Was echt top :D

Het weer is echt heel veranderlijk nu, zelfs de Kiwi's waren redelijk verbaasd. Nelson heeft behoorlijk wat regen gehad en Thames en Miranda hebben echt veel schade gehad van de storm.


Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:50

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, Gribaldi! *D
Heb je met de Stray Bus gereisd? Welke route heb je gedaan?

Ik vertek 30 maart naar Auckland (via Zürich en Hong Kong) en vlieg op 3 mei weer terug :):)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 10:36

Ik heb een auto gehuurd en ben beide eilanden afgegaan. Zuider eiland is de natuur prachtig maar weinig mensen dus je moet echt van de natuur en rust houden. Noorder eiland was meer mijn ding maar dat is meer omdat er veel meer agrarisch leven was.

Heb veelal van alles gezien en gedaan maar voornamelijk veel hikes. Ben niet zo dol op hele toeristische plekken maar dat komt door een bepaald slag volk haha.

Ga je met een bus of zelf rondtoeren?

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:39

Ik ben eerst een week bij paardenmensen aan de Bay of Plenty die ik via een FB groep ken en stap daarna op zo'n toeristenbus :D Ik was eerst erg huiverig, maar hoor er toch heel goede dingen over :j Ik heb overwogen een auto te huren en zelf rond te toeren, maar dat lijkt me toch een tikkie te eenzaam! -O-

Plan is om (naast de week bij vrienden, waar tenminste vier 'horse treks' staan gepland) op een paar epische locaties paard te rijden 8-) 2x op het Noorder- en 2x op het Zuidereiland :):)

MPH
Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:58

Leuk, ik heb ook een paar keer met Stray gereisd. Ook met de auto en met de camper (zat er een jaar). Vond persoonlijk de auto het meest relaxed, maar heb ook zeker genoten van m’n reis in de bus. Je leert heel snel veel mensen kennen en was erg gezellig. Je ziet echt de plekken waar je zelf niet zo snel komt (vond de culturele stops meer dan de moeite waard, lake aniwhenua met stip op nummer 1)

Heel veel plezier!!

mvdende
Berichten: 5617
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:05

Ik vond lake ANIWHENUA juist echt niet zo leuk. Een stuk sjacherijn bij de receptie toen ik erachter kwam dat je er ook kan kamperen en ik persoonlijk vond het eten echt niet lekker. De kookworkshop was het enige positieve puntje. Maar deze stop is heel erg duur!

MPH
Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 07:46

Oh echt? Wij hadden echt een soort kumbaya moment daar. Na de hangi een heel emotionele eigenaresse die over het dorp vertelde en savonds een dorpsoudste die legendes bij het kampvuur vertelde. Inderdaad wel een dure stop, maar ik vond het het meer dan waard. Ik was er 4 jr geleden, toen een van de eerste groepen die er stopte, dus misschien is het ook wel veranderd in de tijd..

Tumvum
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: Linde - Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:14

Wranglerbutt schreef:
Ik ben eerst een week bij paardenmensen aan de Bay of Plenty die ik via een FB groep ken en stap daarna op zo'n toeristenbus :D Ik was eerst erg huiverig, maar hoor er toch heel goede dingen over :j Ik heb overwogen een auto te huren en zelf rond te toeren, maar dat lijkt me toch een tikkie te eenzaam! -O-

Plan is om (naast de week bij vrienden, waar tenminste vier 'horse treks' staan gepland) op een paar epische locaties paard te rijden 8-) 2x op het Noorder- en 2x op het Zuidereiland :):)


Ik werk nu sinds een jaar op een farm en begeleid alle horsetreks, super druk in de zomer, de treks zijn geweldig gaaf! 1000 acres en rond de 40 paarden, waarvan 2 van mij! Kom langs ;) we zitten op het Noordereiland ongeveer een uur van whangarei aan de kust!


Mijn goud rinkelt niet, maar staat op stal.

Wranglerbutt
Berichten: 10367
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:34

Onwijs gaaf, Tumvum! +:)+
Hoe lang rijden vanuit Auckland? Ik hou in principe 2 dagen in Auckland 'over' op het einde van mijn tour.
Ik was van plan om een strandrit in Muriwai te regelen, maar als het te doen is om het Northland in te rijden, is een ritje met jou misschien ook een optie 8-)

Heb je Facebook? OK als ik je toevoeg? (Fb naam via pb?)

mvdende
Berichten: 5617
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:16

Ik zat er in 2015. 3 jaar geleden. We zouden ook een speciale school bezoeken, maar dat ging niet door omdat het vakantie was. Nee. Van mij had het niet gehoeven.

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:39

Ik ben er in 2015 geweest, 9 weken. Ik begon in mijn eentje en heb met de stray bus gereisd wat erg leuk was. Sommige stops leuker dan andere. Lake Aniwhenua was leuk maar Blue Duck station was mijn favoriet.

Het weer was lekker wisselend. Zon, kou, regen. Kortom, altijd extra laagjes mee/aan. Wij waren er van november tot begin januari. Eerst heb ik drie weken zelf gereisd en daarna samen met mijn vriend die me als verrassing is komen opzoeken.

Vond het een prachtig land met vriendelijke mensen

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 13:39

Ik vond blue duck vreselijk! Onsympathieke en onvriendelijke mensen.
Ben naar een oudere man geweest en daar echt genoten van de rit en de boerderij. Vond het een bijzondere ervaring zeker omdat dit de laatste rit was.

Tumvum
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: Linde - Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:39

Wranglerbutt schreef:
Onwijs gaaf, Tumvum! +:)+
Hoe lang rijden vanuit Auckland? Ik hou in principe 2 dagen in Auckland 'over' op het einde van mijn tour.
Ik was van plan om een strandrit in Muriwai te regelen, maar als het te doen is om het Northland in te rijden, is een ritje met jou misschien ook een optie 8-)

Heb je Facebook? OK als ik je toevoeg? (Fb naam via pb?)


3,5 uur ongeveer :). De plaats waar ik werk heeft ook een backpackers dus je zou hier de nacht kunnen blijven. Kijk maar op http://www.thefarm.co.nz/. Zeker weten waard!

Mijn goud rinkelt niet, maar staat op stal.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:24

Ik ben inmiddels een stuk verder met het plannen van mijn reis.
We hebben nu een voorstel liggen van Riksja (reisorganisatie) met een huurauto.

Maar wat zouden jullie aanraden huurauto of camper?
Onze beredenering is dat we maar een maand gaan en dat we het meeste uit onze tijd daar willen halen. En dus niet meer hoeven te zoeken naar overnachtplekken met de camper.

Verder vraag ik me af wat jullie kwijt waren voor een rondreis van een maand.
We zouden nu met wat excursies, 28 overnachtingen en auto 2700,-pp kwijt.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 08:28

Campervan, ideaal! Je komt op zoveel mooie plekken en je zit niet zo tijd gebonden om op een camping te komen oid.

Is dat incl. vliegtickets? Volgens mij is de prijs wel normaal hoor maar heb je daar ook eten en drinken bij gerekend?

Ik heb echt geen idee wat mijn reis gekost heeft :')

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:47

gribaldi schreef:
Campervan, ideaal! Je komt op zoveel mooie plekken en je zit niet zo tijd gebonden om op een camping te komen oid.

Is dat incl. vliegtickets? Volgens mij is de prijs wel normaal hoor maar heb je daar ook eten en drinken bij gerekend?

Ik heb echt geen idee wat mijn reis gekost heeft :')


Vliegtickets komen daar nog op.
We zouden met de auto rond trekken en overnachten in B&Bs. Camper twijfelen we nog over zijn bang dat we dan ook veel tijd kwijt zijn met een overnacht plek.
Eten, drinken en benzine komt er ook nog bij maar daar hebben we rekening mee gehouden. Zouden 4 excursies doen, die zitten erbij in.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 08:50

Hoe bedoel je dat je veel tijd kwijt zou zijn met een overnacht plek?

Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.. Ik vond het heerlijk in de natuur staan met enkel een wc.
Lekker wat koken en genieten van de rust :)

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:11

gribaldi schreef:
Hoe bedoel je dat je veel tijd kwijt zou zijn met een overnacht plek?

Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.. Ik vond het heerlijk in de natuur staan met enkel een wc.
Lekker wat koken en genieten van de rust :)


Het zoeken ervan, waren wij andere jaren (in andere landen) niet zo goed in :+ .

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:37

gribaldi schreef:
Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.

Is dat WikiCamps toevallig? Wij gebruiken die hier in Australië veel en die is echt super makkelijk!! Maar ik weet niet of die ook voor NZ bestaat?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5617
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:41

Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:49

mvdende schreef:
Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.


We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chantal_bel, ChelseaAyLee, DotBot, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Larissa123, Letje01, Luxorvalkje, MayoNeighs, ogidni, purny, runnerfan, Sanne1802, Swift en 64 bezoekers