Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:19

Even een headsup; Prison Escape gaat vanaf 7 april verder in Breda *\o/*
Het wordt supergaaf, ook als je hem in Rotterdam al hebt gedaan.


sans6
Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:30

In Alkmaar inmiddels 6 kamers waarvan de oudste eruit gaat in mei. Daar komt een nieuwe voor in de plaats.
In Schagen (buurt van Alkmaar ) ook nieuwe

You're immortal until proven otherwise

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:38

Na het lezen van dit topic weer helemaal zin er in.

Het de meisjeskamer gedaan en de andere daar. Was echt heel leuk. Vooral de filmpjes aan het eind.
In delft eentje al weer tijdje terug over een tandarts.
Nog een paar die ik al weer vergeten ben :P
De laaste was in Praag. Best lastig zoiets in een andere taal doen, met 5 min extra speel tijd kwamen we er uit.

Binnenkort wil ik er weer een gaan doen. Weet alleen nog niet welke

Fair
Berichten: 3553
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:41

Ik ben naar Escape room als vegas geweest en die was echt supertof!

Laatst ben ik naar die van groningen geweest, engels familie drama. Echt niets aan. Super saaie kamers en veel te klein voor met hoeveel spelers je bent. Ook was het niet echt een geweldige ervaring omdat er niet geblinddoekt werd, dus je wist precies waar je je bevond en je had niet echt het idee dat je ergens anders was. (1 deur van de wachtkamer af zegmaar. :P )

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:44

Fair schreef:
Ik ben naar Escape room als vegas geweest en die was echt supertof!

Laatst ben ik naar die van groningen geweest, engels familie drama. Echt niets aan. Super saaie kamers en veel te klein voor met hoeveel spelers je bent. Ook was het niet echt een geweldige ervaring omdat er niet geblinddoekt werd, dus je wist precies waar je je bevond en je had niet echt het idee dat je ergens anders was. (1 deur van de wachtkamer af zegmaar. :P )


Ik ben nog nooit geblinddoekt met een escaperoom eigenlijk. Altijd een deur naast de 'wachtkamer'. Ik heb wel eens geboeid gezeten :').
En een keer met 8 spelers een gedaan, maar dat was veel te veel voor die kamer, dat was ook niet zo leuk. En die had 1 extra kamer waar je maar met 3 man in kom. De overige zaten dus de hele tijd in de zelfde kamer.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:54

Meld zich! Escaperooms zijn leuk *\o/* Een absolute aanraden is Kamer 237 in Volkel. Beste die ik ooit gedaan heb.

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:56

Iemand al naar de escape room in Zandvoort geweest? Ik ben benieuwd of die de moeite waart is.

Geblindoekt ben ik ook nog nooit. Wel met zijn 4en op een vierkante meter met 1 hand geboeid aan het plavon gezeten. Heeft best veel moeite gekozen om los te komen en verder te kunnen.

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:51

Echt mijn aller vetste all time is by far The Experiment in Zwolle. Tot in de details alles overtreffend!

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

MelissaH1996
Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:54

Nou wij zijn afgelopen zondag voor het eerst een escaperoom wezen doen in Deventer met het hele (samengestelde) gezin van 8 personen. Super leuk! Vliegende Hollander heette de kamer en we zijn uiteindelijk ook in drie verschillende kamers terecht gekomen. Zeker iets wat ik nog een keer zou willen doen! :D

Kerstmuts

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:59

Elise_K schreef:
Echt mijn aller vetste all time is by far The Experiment in Zwolle. Tot in de details alles overtreffend!



Eens! Ook al woon je ver weg dan is die het nog waard om er heen te rijden. En naast het station ;)

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:43

Wij gaan er een in Breda doen komen weekend. Geen idee welke.
Iets met een kantoor. Wil me nog niet teveel inlezen, laat me graag verrassen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:40

Bij Escaperoom 076?
Heb daar eentje met kantoor thema gedaan, was leuk :j

fiets a fake smile

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:45

Ik heb een relatief nieuwe gedaan in Houten. Chemical lab heet deze volgens mij. Ik vond hem erg cool maar heb niet veel ervaring met escape rooms. Wij haalden hem net niet trouwens maar als we met minder mensen waren geweest denk ik wel dat hij gelukt was. We hadden teveel afleiding en ruis daardoor.
Iemand daar nog meer geweest?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:47

x_spekkie_x schreef:
Ik ken alleen (van naam) de Escape Room in Bunschoten: http://www.escaperoom.nl/
Wie is hier wel eens geweest?


Ben ik geweest!
Ik zal je vertellen, wanneer je hier ooit geweest bent, vallen alle andere escape rooms tegen :j
Wat een gave ervaring was het daar.

Ik heb er nu ongeveer 25 gedaan en ook de 2 prison escapes en de meisjeskamer in bunschoten zit vol verassingen.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:38

Heb er één in de Eacape factory in Amsterdam-Noord gedaan. Een Wild-wild-west thema. Leukste was nog dat we met 2 groepen waren en allebei in 'dezelfde' kamer zaten en je via een scherm kon zien hoe ver de andere groep was (dmv aantal opgelosten puzzels). Dit verhoogde de onderlinge competitie (waar wij wel van houden). Erg leuk!

Andere was een Alice in Wonderland thema (ook ergens in Amsterdam). Wederom twee groepen in dezelfde kamer, maar ditmaal kon je niet volgen waar de andere groep was. Verder was deze kamer net even te groot om er binnen de tijd uit te komen, wat jammer was. Je had te weinig tijd om zelf even na te denken en dus werd er steeds maar snel een hint gevraagd om snel verder te kunnen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:49

Zijn er nog mensen ge-escaped de laatste tijd?

Ik heb er gisteren één gedaan die wat mij betreft bij de top van de escaperooms hoort.
Jachthuys in Genemuiden. Veel technologie, niet alleen cijfersloten e.d.
En dat was escaperoom nr. 10

Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:50

Ik heb er laatst 1 gedaan in de Bijlmerbajes, heel leuk :D

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:38

Wij doen er eentje per maand.

Tot nu toe wat mij betreft de beste kamers:

freak show in delft
honeymoon hotel in zoetermeer
the graveyard in nijmegen
las vegas in nijmegen
the cooper case in voorburg

en gaan vrijdag de meisjeskamer doen :D

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:50

Wat leuk een topic over escape rooms! Ik heb niet echt bijgelezen moet ik zeggen. Heb 1 keer een escape room gedaan en vond het super gaaf!

Ik heb toen Engine room gedaan in Rotterdam. Hele gave kamer....kan alleen even niet op de naam komen van het bedrijf die de kamer had....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:23

Ik ben 1,5 week terug in Portugal naar een escape room geweest. Maar die was niet leuk :')
Klein kamertje en de aanwijzingen waren super onduidelijk. Moesten steeds hints krijgen, want we kwamen er echt niet uit. We vonden alleen maar slotjes en soms wel aanwijzingen, maar dan was het onduidelijk wat we ermee moesten.
Daarnaast was het klimaat in de kamer niet bepaald bevorderlijk voor het denkvermogen/concentratie, was snikheet. Er was ook een slotje die qua code verkeerd was ingesteld. We hadden wel de uitkomst gevonden die we bij dat slotje moesten invoeren maar slotje ging niet open. We hadden in onze groep een slimmerik die de cijferslotjes kon kraken dmv een trucje :') Zelfs de mensen van de escape room kregen em namelijk niet open. Was wel leuk dat je via een verschuifbare kast naar een andere ruimte kon gaan en via daar weer naar een kleinere ruimte.
Maar vond de escape rooms in NL veel leuker. Bovendien was het hier niet de kunst om te ontsnappen, maar om de clue te vinden van de moordzaak. Dus het moordwapen.

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:33

Gisteren weer eentje gedaan! Escapetales in Bussum, de Trein. Heel gaaf. Hij is officieel niet eng, maar ik vind álles in Escape rooms spannend. Iets aan tijdsdreiging en opgesloten zitten in een ruinte maakt mij en soort labiel konijn, ik schrik óveral van en vind ineens alles eng. Dus ik schrik al minstens vijf keer van dingen die niet bedoeld zijn om je te laten schrikken. De Meisjeskamer overleef ik niet denk ik.

Maarja, ik kan je deze van harte aanbevelen.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:55

ruitje schreef:
Wij komen net uit de Escape Room in Delft, super toffe ervaring!
De sfeer, de puzzels, echt alles klopt :)

Wie heeft er nog meer escape rooms bezocht en welke zijn aan te raden en welke niet?


Niet alles gelezen, maar die in Naarden over illumnati. Die is ook echt heel gaaf!
Zijn we met nog 50 seconden uitgekomen :Y)

Ook zou ik nog graag naar Bloody Mary willen in Amersfoort! Schijnt ook heel gaaf te zijn!

Wave after wave

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:58

Bloody Mary hebben wij ook overwogen ja, omdat we nu in die omg op vakantie zijn. Maar toch maar voor een niet-scary gegaan. Mijn broertje weigert sowieso pertinent een scary escape room en ik trek het wss ook niet :')

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:19

Ik heb afgelopen weekend escaperoom in Zeewolde gedaan, zit op het terrein van een stal.
The Illusionist, leuke kamer met veel verschillende puzzels *D.
Tijd was volgens mij iets van 52 minuten.

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:00

Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, EsmeeKKK, Maanon_, mvdende, Noor17, Paloma_Janet, StonedRomy, YaraNls en 70 bezoekers

cron