Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:36

Edinburgh is leuk :D
Over 2 weken een dagje Hamburg op m'n verjaardag

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:02

xCaitlin schreef:
Hoi allemaal, mijn vriend en ik willen een paar dagen weg maar twijfelen tussen Madrid en Milaan. Ik heb meer met Spanje en hij met Italië dus we komen er niet echt uit. Zijn hier mensen die in beide steden of in een van de twee zijn geweest die ervaringen kunnen uitdelen? Andere tips zijn ook welkom!

Milaan vond ik mwah en ontzettend duur. Dan liever Florence, wat al gezegd werd. Maar Madrid... Daar zou ik kunnen wonen <3

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:08

Madrid is ook flink aan de prijs hoor, vooral als je er niet een echt budgetreisje van wil maken.. Maar imo wel het geld waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:34

Ik vond het in Madrid wel meevallen qua prijzen. Gewoon, normaal. Maar 8 of 9 euro voor een frisje op een terrasje in centrum Milaan vond ik krankzinnig.

xCaitlin
Berichten: 2029
Geregistreerd: 16-05-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:11

Ja dat hoorde ik dus ook over Milaan. We willen rond september/oktober sowieso nog naar Toscane dus dan gaan we waarschijnlijk ook naar Florence. Dus dan wordt het nu denk ik Madrid of Valencia, dat is ook nog een optie.. lastig! Dank voor jullie hulp iig :)

Leef lang, pluk de dag

Tumblr

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:08

Ik ga de eerste week van mei 5 dagen naar Budapest, iemand tips voor bezienswaardigheden/leuke dingen om te doen?

En ik zit erover te denken om dit jaar ook naar Helsinki te gaan, is iemand daar al eens geweest? Wat is een goede tijd om te gaan, en nog belangrijker: kun je je daar een beetje redden met Engels/Duits? Ik kom een eind met de meeste talen, maar Fins wil nog niet echt lukken :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:51

Wij gaan in het paasweekend naar Kopenhagen!!!! Gekregen voor ons 5-jarig samenzijn :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:32

Foaly schreef:
Ik ga de eerste week van mei 5 dagen naar Budapest, iemand tips voor bezienswaardigheden/leuke dingen om te doen?

En ik zit erover te denken om dit jaar ook naar Helsinki te gaan, is iemand daar al eens geweest? Wat is een goede tijd om te gaan, en nog belangrijker: kun je je daar een beetje redden met Engels/Duits? Ik kom een eind met de meeste talen, maar Fins wil nog niet echt lukken :+


Scandinavie staat bekend als de plek waar non-native speakers het beste Engels spreken wereldwijd, dus ik denk niet dat je je over het taalprobleem heel erg zorgen hoeft te maken :)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:21

Hoi hoi! Ik ga volgende week naar Valencia!
Heel veel zin in en natuurlijk hoop ik nog op een paar leuke tips. We gaan 5 dagen *\o/*

Pronkdame fan Bommelsteyn B+10, L1+2 (verkocht)
Toke Fan Faerch (Bartele 472 x Andries 415) B+6

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:10

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Leuven en Brussel. Over Brussel is genoeg te vinden, maar wat is leuk in Leuven? En waar Kun je er leuk winkelen of eten?
Leuke tips zijn welkom :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:55

Leuk zeg, ik ben er nog nooit geweest..

Wij hebben net een stedentrip naar Sofia geboekt, nog maar even flink inlezen :j tips zijn ook hier welkom!

Rock this day like there is no tomorrow

desireeee_x
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:50

A.s. zondag gaan mijn vriend en ik voor 5 dagen naar Budapest

Iemand nog leuke tips om te doen ? :)

Starwin: Dressuur ; B+10 Springen ; B+8 :D
Bonny : B+10

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:55

Ooh ik volg even voor tips in Budapest! Ik ga 10 mei 4 dagen met mijn moeder naar Budapest :) Ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen desireeee_x!

Tevens waarschijnlijk nog een leuk tripje op de planning; mijn vriend heeft een vriend in Berlijn wonen. Die heeft ons uitgenodigd om 22 juni 3 dagen naar Berlijn te komen! Mogen gratis bij hem in het appartement overnachten en hij gaat ons dan Berlijn laten zien :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:47

Foaly schreef:
Ik ga de eerste week van mei 5 dagen naar Budapest, iemand tips voor bezienswaardigheden/leuke dingen om te doen?

En ik zit erover te denken om dit jaar ook naar Helsinki te gaan, is iemand daar al eens geweest? Wat is een goede tijd om te gaan, en nog belangrijker: kun je je daar een beetje redden met Engels/Duits? Ik kom een eind met de meeste talen, maar Fins wil nog niet echt lukken :+

Ga een gratis tour door de stad doen! Super leuk om te doen en je ziet echt heel veel van de stad. :j

Daarnaast is het bezoeken van de burcht heel erg leuk. Budapest is echt een super leuke stad om veel in rond te lopen en te ontdekken.

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:57

Half juni gaan mijn vriend en ik naar Sofia, iemand tips voor leuke restaurantjes? Uiteraard zijn andere tips ook welkom.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:26

Rienn schreef:
Half juni gaan mijn vriend en ik naar Sofia, iemand tips voor leuke restaurantjes? Uiteraard zijn andere tips ook welkom.


Wat leuk, wij ook! Is ook de eerste keer voor ons haha :)

Rock this day like there is no tomorrow

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:52

_sharonnn schreef:
Rienn schreef:
Half juni gaan mijn vriend en ik naar Sofia, iemand tips voor leuke restaurantjes? Uiteraard zijn andere tips ook welkom.


Wat leuk, wij ook! Is ook de eerste keer voor ons haha :)


Leuk! Ben ontzettend benieuwd.
Wanneer gaan jullie precies?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:36

Ola :)

Wie heeft er leuke tips voor mij en een vriendin voor een lang weekend weg? Vliegticket ongeveer 150€ en we willen in een simpel, maar gezellig hostel overnachten. Strand is leuk, maar hoeft zeker niet. Overdag cultuur snuiven en parken bezoeken en savonds de stad in lijkt ons perfect! Ik hou van kapotte dingen dus Rome en Athene staan voor mij boven aan :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:55

Ik kan je echt Sofia aanraden, we zijn net een paar uur terug, het is daar lekker goedkoop (je hebt daar de Bulgaarse lev en €1 staat gelijk aan 2 lev, de prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland, maar je betaalt dus feitelijk de helft zeg maar :) ) het eten is er lekker en goedkoop, een cocktail kost 7 lev dus €3,50 en een vliegticket er heen kost €65 voor 2 personen (retour) Oja voor het openbaar vervoer heb je een dagpas die 4 lev ( €2 ) kost. Het is totaal niet toeristisch en het is een leuke en mooie stad. Als je meer wilt weten, mag je pb’en. Alle info is nu nog vers haha

Rock this day like there is no tomorrow

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:32

Wij gaan volgende week maandag, super veel zin in. Heb van een maatje van opleiding ook al heel wat tips gekregen, hij werkte veel met Bulgaren en zijn oud collega’s vinden het super tof om mij tips te geven wat ik vooral moet zien.

Hoe was het weer? Ik zie vooral warm weer staan, dus aan kortebroeken, rokjes en jurkjes heb ik genoeg?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:05

Rienn schreef:
Wij gaan volgende week maandag, super veel zin in. Heb van een maatje van opleiding ook al heel wat tips gekregen, hij werkte veel met Bulgaren en zijn oud collega’s vinden het super tof om mij tips te geven wat ik vooral moet zien.

Hoe was het weer? Ik zie vooral warm weer staan, dus aan kortebroeken, rokjes en jurkjes heb ik genoeg?


Het weer was fantastisch, korte broeken weer zeg maar :) het is er gelukkig niet benauwd dus dat scheelt een hoop. Wat ik je echt kan aanraden is om met het openbaar vervoer te reizen, een dagkaart kost je 4 lev (omgerekend €2) en is veel goedkoper dan een taxi. Heb je een transfer vanaf het vliegveld of ga je met de auto heen? Denk erom dat de taxi chauffeurs oplichters zijn, dus gewoon even rustig kijken als je aankomt :)

Rock this day like there is no tomorrow

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:09

Ik ga volgende week vrijdag voor 3 dagen naar Berlijn met mijn vriend.
We overnachten dan bij een vriend van hem in Berlijn, dus super goedkoop verblijf!
We hebben dus 3 dagen en ik wil zoveel mogelijk zien, alleen is mijn vriend nogal van het.. Rustig aan... Terrasje pakken... Dus ik ben benieuwd hoeveel ik kan zien dan :')
Iemand nog tips wat we sowieso écht moeten gaan bekijken?

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:54

_sharonnn schreef:
Rienn schreef:
Wij gaan volgende week maandag, super veel zin in. Heb van een maatje van opleiding ook al heel wat tips gekregen, hij werkte veel met Bulgaren en zijn oud collega’s vinden het super tof om mij tips te geven wat ik vooral moet zien.

Hoe was het weer? Ik zie vooral warm weer staan, dus aan kortebroeken, rokjes en jurkjes heb ik genoeg?


Het weer was fantastisch, korte broeken weer zeg maar :) het is er gelukkig niet benauwd dus dat scheelt een hoop. Wat ik je echt kan aanraden is om met het openbaar vervoer te reizen, een dagkaart kost je 4 lev (omgerekend €2) en is veel goedkoper dan een taxi. Heb je een transfer vanaf het vliegveld of ga je met de auto heen? Denk erom dat de taxi chauffeurs oplichters zijn, dus gewoon even rustig kijken als je aankomt :)


We hebben nog geen transfer vanaf het vliegtuig, even goed uit zoeken voordat we vertrekken. Van de taxichauffeurs had ik al begrepen inderdaad, zo min mogelijk gebruik van maken.

Hoe lang zijn jullie gebleven?

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:00

Als je weet waar heen moet en een kaart hebt van de stad met bushaltes, zou ik aanraden met het ov te gaan :) er is wel een “hokje” bij de bushalte bij het vliegveld, is niet te missen, degene in het hokje kan je vast helpen, meestal is hun Engels wel goed. Wij zijn 5 dagen geweest! Hier een kleine impressie:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Rock this day like there is no tomorrow

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:29

Ik quote mezelf even van een aantal pagina’s terug :)

Citaat:
Leeuuk! Ik ben in Sofia geweest en het is echt een leuke stad, heel veilig. Je moet zeker de bulgarian food tour doen, die is gratis (op het einde kan je tippen) en brengt je op allerlei leuke plekken. Verder kan je ook een wandeltocht op de vitoshi mountain doen met een gids, dat is echt een hele mooie tocht. Ook gratis trouwens, wederom op het einde kan je fooi geven. Je kunt werkelijk overal voor weinig geld eten, vooral lokale dingetjes zijn goedkoop maar ook ketens zijn niet duur. Wij hebben bij ‘happy’ echt mega lekker gegeten en gedronken voor 12,50 pp, ideaal. De mensen spreken over het algemeen slecht engels en niet alles is even duidelijk, maar met het internet erbij kom je een heel end. Er zijn super veel mega shopping malls dus als je een dagje wilt shoppen kan je dat daar ook zeker goed doen. Qua slapen, wij zaten in een airbnb en dat was echt top, zeker aan te raden. Echter de hotels zijn ook niet duur dus dat kan je ook zeker overwegen.


Edit: je kunt prima met de taxi, die zijn mega goedkoop. Je moet alleen letten op het logo, kan je op internet wel info over vinden. Je hebt bij winkelcentra ook gewoon plekken waar taxi’s verzamelen en daar kan je zo instappen.

Elk bad heeft er eendje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers