Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:59

Therm a rest is niet goedkoop maar is het geld meer dan waard. Fijnste matje wat ik ooit gehad heb. Met scouting in alle seizoenen mee op pad geweest, ook op ongelijke grond mee gelegen en altijd heerlijk kunnen liggen. Ook al was het matje niet dik, het voelde als je er op lag echt als een lekker dik matras aan.


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:01

Je moet net even een goede aanbieding tegenkomen inderdaad.
Wij gaan de komende tijd niet investeren in onze kampeeruitrusting, kleinere auto gekocht dus volgens mij past het niet eens allemaal meer in de auto. :=
Voor komend jaar staan toch alleen vliegvakanties op het programma.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:11

ik doe geen oog dicht op die thermarests (ook niet de nieuwe), verschrikkelijk. Ik heb een flink luchtbed, en geen last van de kou. Ook niet in Bryce met nachtvorst, maar een klein tentje scheelt wel veel.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:18

Ja, nou dat kleine tentje maakte voor mij geen verschil.
Ik zal eens wat websites afstruinen en aanbiedingen in de gaten houden. Vind een matje prima, maar ik moet wel echt goed liggen ivm mijn gewrichten.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:42

andere opties: thermo ondergoed, een lakenzak in je slaapzak, mss iets proberen met Back on Track?

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:31

Die matjes kan ik echt niet hebben met m'n rug! Ondingen zijn het.

Hier helpt isoleren: deken, luchtbed, dekbed+fleece+matrashoes en daar lig ik dan pas op met broek,trui,sokken en 3 dekens. Alle ruimte in de auto wordt gevuld met dekens tot t niet meer past.
Zo slaap ik met nachten rond de 10 -15 graden heerlijk (hoofd altijd onder de deken, mocht je niet zo slapen neem dan een muts mee).

M'n vriend ligt in z'n onderbroek met 1 deken, hoogstens bij 10 graden half stukje deken erbij. _O-

Niet banketstaaf maar poetsen.

Shadow0
Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:52

Een thermarest op een luchtbed vind ik goed liggen. Ik denk dat zo'n isolatiematje (dus schuim en aluminiumfolie) op het luchtbed en dan nog een deken / dekbed erop (geen dons, dat drukt in en isoleert dan niet meer) redelijk zou moeten werken. Ook zo'n noppenmatras of dunne kussens voor tuinstoelen kunnen helpen.
Verder scheelt het als je niet koud de slaapzak ingaat, en zijn colaflessen met warm water op zich prima kruiken (al dan niet in skisok gestopt), maar kijk uit dat je geen te hete kruik op het luchtbed krijgt, want daar kan de lijm niet altijd tegen :oo

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:14

Die luchtbedjes van Exoed liggen ook superfijn. Zijn 7 of 9 cm dik. Daar zit of dons, DownMat, of kunstvezel, SynMat, in ter isolatie. Zelfs met temperaturen onder nul raak je geen warmte kwijt via het luchtbed. Ik vind ze alleen wel kraken als ik weer eens lig te woelen. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:22

Een reddingsdeken onder het luchtbed helpt heel goed.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:45

Iemand van jullie nog tips voor een leuke camping met kids in de eifel? Heb nu mijn oog laten vallen op landal wirftal, iemand van jullie daar mee bekend?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:19

Land al is altijd goed :j wij hebben ervaring met de andere 2 parken van Landal in Duitsland en daar leuke vakanties gehad.

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:38

Mag ik ook aanhaken?
Sinds een jaar hebben wij er oldtimer Mercedes 409 waarmee we lekker rondtouren. Geen plannen maken en zien waar de zon 8ns heen brengt
[ img ]

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:08

Oh, een Düsseldorfer! Lid van de club, neem ik aan?
Benzine of Diesel?

Interesse in onderdelen of tech. gegevens? Ik heb twee 608's gehad en daar de nodige gegevens bij verzamelt. Roep maar, zal ik kijken wat ik voor je heb.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:22

Wat een leuk ding!

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:31

ja idd lid van de club

het is een benzine waar we eeb lpg tank onder hebben laten zetten.
Afgelopen voorjaar/ zomer hebben we hem omgebouwd tot camper.
In maart gaat hij de winterstalling uit en gaan we verder met verbouwen. Er moet nog een keukenblokje in en we gaan de roestplekjes aan de buitenkant behandelen.
Echt een meerjaren project.
Mochten we tegen die tijd wat nodig hebben aan info en materiaal ga ik je zeker een bericht sturen ikke

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:04

Esther_r20 schreef:
ja idd lid van de club

het is een benzine waar we eeb lpg tank onder hebben laten zetten.
Afgelopen voorjaar/ zomer hebben we hem omgebouwd tot camper.
In maart gaat hij de winterstalling uit en gaan we verder met verbouwen. Er moet nog een keukenblokje in en we gaan de roestplekjes aan de buitenkant behandelen.
Echt een meerjaren project.
Mochten we tegen die tijd wat nodig hebben aan info en materiaal ga ik je zeker een bericht sturen ikke

Zal ik alvast de dokumentatie digitaliseren. Ik heb nog een gekopieerde versie :D

Versie met stuurbekrachtiging? Als dat niet zo is en je wil er stuurbekrachtiging op, zorg dan dat je de complete set hebt, inkl stuurkolom en stuur want de aansluiting op het stuurhuis is anders!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:22

Vraag voor de mensen met kinderen, vanaf hoe oud namen jullie ze mee kamperen?

Ik vind het nogal optimistisch om juni dit jaar te gaan kamperen met een baby, mijn man denkt daar anders over en ziet eigenlijk geen problemen. Ter beeldvorming; de baby moet nog geboren worden en zou dan een maand of drie zijn... :+

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:31

Vorig jaar is onze zoon mee geweest kamperen in de caravan, hij was toen 10 maand.
Dit jaar gaan we uiteraard weer. Er iets niets mooier dan dat met een kind vind ik :-). Hij vond het fantastisch en had veel te zien.
3 maand zou mij denk ik ook te vroeg zijn.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:37

Dat is wel een verschil in leeftijd ja. En wij kamperen dan ook nog eens met een tent. Ik ga wel voorstellen dat we eind van het seizoen gaan en dan begin seizoen ergens in een huisje bijvoorbeeld. Zelf vond ik het vroeger ook geweldig om te kamperen als kind, de beste vakanties! Het lijkt me inderdaad geweldig om dat nu ook te gaan doen met ons eigen kind *\o/*

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:41

Ik was 2 weken oud toen ik mee ging kamperen.

Come over to the dark side, we have cookies!

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:46

Oh wow, dat is dapper van je ouders!
De baby komt eind deze maand, begin volgende maand, dus dan ga ik sowieso niet kamperen haha!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:50

Ik was 9 maanden toen ik voor het eerst mee ging kamperen, en dat ging prima voor zover ik weet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:43

Maand of 3 is wel jong zeker in juni kan het nog knap fris zijn. Het kan wel, mits je echt een goed verwarmd toiletgebouw met babyruimte hebt, en een goed verwarmde caravan. Tent zou ik echt nog niet doen met zo'n kleintje. Onze dochter hebben we met 6 maanden voor het eerst mee gehad met de caravan. Maar eind zomer (frisse avonden!) en geen verwarmd toiletgebouw. Dat was afzien. Ik was heel blij met de Zwitsal kant en klare washandjes. Uiteindelijk is ze maar 1 keer in bad geweest de andere dagen was het te koud.

Alvaron
Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:55

Heel eerlijk, 3 maand vind ik te jong. Vorig jaar had ik buren met een 3 maand jonge baby en die lag de hele nacht te huilen. Niet leuk voor de anderen op het kampeerterrein, maar ook niet voor de ouders die heus wel weten dat de buren er ook wakker van liggen.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:57

Oja, nog een tip voor als het dus niet gaat (zoals hierboven) ga de eerste keer niet ver van huis :j kun je snel weer terug mocht het toch niet goed gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 57 bezoekers