Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:44

Dat is wel apart zo met de herfstkleuren. Meestal zie je alleen de zomerse look :D
Wij hebben toen ook de lange route gelopen, inderdaad lekker rustig.


Hopelijk zet de griep niet door Jen :(:)


jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:49

Mooi hoor, wij rijden nou weg naar de meren. Griep zet gelukkig niet echt door. Nog wel lekker duffe kop en super verkouden.
Hadden jullie echt twee dagen nodig mirriezz? Wij hopen het in een dag te halen :Y)

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:43

Wij vonden een dag lang genoeg, we hebben de 18km ronde gelopen en alle houten bruggetjes wel twee keer gehad :D

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:44

Ligt eraan hoe vroeg je gaat vind ik! Wij waren er de eerste dag om 15.00 uur, en dan loop je maar een klein stukje. Dag 2 waren we er om 7.30 uur, dan loop je ook nog een flink stuk. Dag 1 3 uur gelopen, dag 2 2,5. Dus je red het op zich makkelijk in 1 dag!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:51

iirrssjjee schreef:
Ligt eraan hoe vroeg je gaat vind ik! Wij waren er de eerste dag om 15.00 uur, en dan loop je maar een klein stukje. Dag 2 waren we er om 7.30 uur, dan loop je ook nog een flink stuk. Dag 1 3 uur gelopen, dag 2 2,5. Dus je red het op zich makkelijk in 1 dag!


Dit inderdaad een beetje. Ik zou je adviseren wel de 'lange' boot te nemen, omdat de paden langs de benedenmeren niet super interessant zijn. Wandel daar langs de kant waaraan de parkeerplaatsen liggen (oost?) En neem de boot terug. Dan heb je echt genoeg aan 5 uur, moet je alleen even kijken hoe lang je overal stil wilt staan.

Wij hebben gisteren alles gelopen en vonden de wandelroute via de westkant (denk ik dus) van de benedenmeren mooi, maar wel lang. We hebben daar zeker 1,5 uur over gedaan (vanaf boot tot boot). Wel heerlijk rustig, maar niet iets om speciaal extra tijd voor uit te trekken. De oostkant is de helft van de afstand en je ziet praktisch hetzelfde.

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:00

Als je zorgt dat je er op tijd bent ( wij waren er om 7.30) park gaat om 7.00 uur open.
Dan ben je de bussen voor, die komen volgens mij vanaf een uurtje of 10.00
dan heb je het grootste deel al gehad met lopen nl.
en wij waren daarbij mooi de warmte voor, rond 11.00 uur begon het toen echt warm te worden, hoewel het maar 27 graden werd de dag dat wij gingen.
laatste stuk lopen tussen 11.00 en 12.30 was ook echt beduidend drukker
wij hebben de route van 8 km gelopen, mede door mijn blessure durfde ik de 18 niet aan, maar ik denk wel dat je met de 8 ook wel echt de mooie stukjes gezien hebt, de route van 18 liep ook een stuk waar de bus terugreed, dat vond ik echt niks meer bijzonders dat stuk.

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:26

We waren er rond kwart over 8 en om 1 uur zijn we weer vertrokken van de parkeerplaats. Alles gezien hebben de route van 8km gelopen. Wel wat busladingen Japanners tegengekomen maar voor de rest kon je lekker rustig rondlopen en kijken. Heel wat foto's gemaakt, wat is het water kraakhelder daar zeg. Heb echt m'n ogen uitgekeken.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:42

Mooi hoor! <3 Ik heb heimwee.. :+

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:52

In september wil ik tijdens mijn vakantie een dag of 4-6 in Kroatië doorbrengen. Ik denk aan Istrië, omdat dat enigszins op de route ligt.

Hebben jullie tips voor campings waar je een mobile home (of huisje of zoiets) kunt huren in Istrië? Ik zoek een camping die heel rustig is. Dus bijvoorbeeld geen kinderdisco 's avonds. Liefst vlakbij zee, met veel schaduw op het terrein of een afdakje bij de accommodatie... maar dat is allemaal geen vereiste.

Ik vind op internet vooral enorme campings met entertainment en gericht op kinderen. Kinderen vind ik niet erg, het entertainment of overlast van kinderen wel... of raden jullie me aan buiten Istrië te kijken? (campingtips zijn dan ook welkom!)

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:15

Ik let bij reviews van campings hier ook wel op, wij willen ook niet dat het lawaai ons op zoekt. En bij veel campings lees je deze klachten. Bijvoorbeeld omdat er een discoboot vlak langs komt of er een grote disco net buiten de camping zit.
Dus hier kun je op letten en verder is het geluk hebben met je directe vakantiegangers.

We hebben vorig jaar op een grote camping gestaan, maar dan zijn er ook aparte blokken en wij hebben absoluut geen geluidsoverlast gehad. Een blok verderop kwamen we lopend wel langs zo'n horror gezelschap, daar zouden wij absoluut zijn vertrokken.


Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:43

Wij gaan al jaren naar zelena laguna.
Prima vertoefen.

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:14

@ Grit: welke camping was dat?

@ jolliegirl: die camping had ik gezien, werd ook vaak in dit topic als tip genoemd. Maar het vele entertainment (voor kinderen en zelfs voor volwassenen) schrikt ons echt af. Dat lees ik ook in de reviews (veel klachten over geluid / lawaai). Hier gaan we dus zeker niet naartoe, sorry :)

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:06

Amines Park Mareda, en dan in het paarse gedeelte HH Mareda Premium Village (mobile home).
Vanaf de camping gaat er een boemeltreintje naar Novigrad.

[ img ]


[ img ]

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:52

Grit, dankjewel voor je toelichting. Ik lees inderdaad over deze camping ook wisselende ervaringen (van de reviews die negatief zijn, gaat bijna alles over geluid/lawaai). De plattegrond verklaart een hoop, het paarse gedeelte zou ik inderdaad nog durven overwegen. Ver weg van het zwembad en andere activiteiten :D

Het liefst wil ik een simpele piepkleine charme camping, maar die zijn in deze regio (of heel Kroatië) bijzonder zeldzaam merk ik.

Izzy19
Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:12

Wij zouden ook heel graag eens naar Kroatië gaan en het schijnt dat daar ook mooie plaatsen zijn om te windsurfen? Iemand daar ervaring mee of die plaatsjes weet waar dat inderdaad kan?

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:25

Leuk. Mijn vriend en ik willen aankomende zomer ook naar Kroatië gaan.

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, in Umag.

Wij gaan met de auto en willen een combinatie van wat cultuur, natuur en relaxen. Graag een camping. We gaan twee weken trouwens, eind juni.

Als jullie tips hebben, hoor ik het heel graag!

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:10

Lanterna vonden wij geweldig :-).

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:34


Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:46

Hallo allemaal!
Mijn vriend en ik willen deze zomer naar Kroatie. We hebben een tent en ik zou zelf op 2-3 plekken willen staan, bijv ergens wat meer landsinwaarts en wellicht een of twee verschillende plekken rond de Dalmatische kust. We zijn echte natuur liefhebbers, maar willen uiteraard wel wat stadjes en natuurlijk de Kroatische cultuur meepakken! Zelf ben ik een heel jaartjes terug met m'n ouders naar Istrie (Porec) geweest, dus dat hoef ik zelf niet per se nog eens te zien. Is het land een beetje te bereizen zonder een eigen auto, of is het toch wel aan te raden om bijv een auto te huren daar?

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:40

Hoi allemaal,

Mijn vriend en (vooral) ik willen dit jaar op vakantie naar Kroatië. Op dit moment ben ik druk op zoek naar een camping waar we met een eigen tent naartoe kunnen. Heeft iemand leuke suggestisch? We willen liever geen massa camping met meer dan 1000 plekken.

De camping zalena Laguna heb ik hier al voorbij zien komen alleen ben ik bang dat dit al best een behoorlijke camping is. :)

<3

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:48

Ik gooi even een stipje in dit topic. Wij zitten ons te orienteren op een rondreis Slovenie /Kroatie.
Beide geen strandvakantie types, beide geen camping types. We willen echt een rondreis met de auto gaan maken. Eens kijken of er hier nog een paar tips zijn. Hoofddoel is Slovenie en dan een dag of 4 Kroatie erbij.

♥ Rewrite the Stars ♥

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:04

Zelena laguna is groot. Maar leuk!

Daarnaast heb je nog belia uvala ofzo.. Die is wat kleiner dacht ik.

Wij gaan iig weer naar Zelena, maar zitten einde van het seizoen.

nardxash
Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:14

Ik meld mij ook.
Vorig jaar 2 weken in Kroatië geweest en ben helemaal verliefd op het land.
Ik ben wezen kamperen in porec en heb daar onder andere de stad bezocht, een dolfijnenboottocht gedaan en een dag naar rovinj.
Verder heerlijk aan het zwembad gezeten omdat we toen een hittegolf hadden.
[ img ]

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:16

Dolfijnen gezien?

Wij hebben een eigen boot mee en gaan altijd net voordat de boottochten gaan, dan heb je meer kans :D

nardxash
Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:18

Jolliegirl schreef:
Dolfijnen gezien?

Wij hebben een eigen boot mee en gaan altijd net voordat de boottochten gaan, dan heb je meer kans :D

Helaas alleen de vin van de dolfijn.
Heb ze op de camping waar ik toen verbleef beter kunnen zien <3
Wat gaaf dat je een eigen boot heb.
Dan heb je inderdaad meer kans om ze te zien.
Hoop ze toch ooit nog een keer te spotten, het zijn prachtige dieren

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 61 bezoekers