Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:55

Wij hebben net weer geboekt. Twee weken Papagayo Resort in maart. Kan nu al niet wachten.
Wat ben ik verknocht aan dat eiland! We hadden eigenlijk wel heel graag een andere locatie gewild, maar toch komen we puntje bij paaltje steeds weer uit op Curacao...Tijd voor een huis daar! Hihi.


Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:14

Wij gaan 16 maart 3 weken, samen met mijn ouders, zus en zwager. Ik heb er onwijs zin in... Moet alleen nog even een goedkope auto huren. Appartement hebben we gehuurd voor 40 euro per nacht geloof ik met zijn 2en. Prima prijsje :)

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:16

Heerlijk Prairy! Welk gedeelte zitten jullie? Gezellig clubje zo te zien. Ben nu ook even aan het kijken voor een huurauto. Net contact gehad met Jan Thiel Car Rentals maar die mogen geen auto's afgeven op de airport. Iemand suggesties? :-)

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:27

Ik ga met Mn zusje in september 10 dagen als het goed is! Ze wilt heel graag naar het kontiki resort.. ik vraag me alleen af of je beter nu kan boeken of een last minute ? :)

Ben echt een leek met vakanties dus zulke dingen weet ik nog niet :+

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 06:17

Naomi_Haffie schreef:
Ik ga met Mn zusje in september 10 dagen als het goed is! Ze wilt heel graag naar het kontiki resort.. ik vraag me alleen af of je beter nu kan boeken of een last minute ? :)

Ben echt een leek met vakanties dus zulke dingen weet ik nog niet :+

Ik weet niet hoe het in september is,
Wij gingen altijd in mei of juni en dan loont het héél erg om op het laatst te boeken. Soms zaten wij voor bijna de helft van de prijs in vergelijking met anderen die op tijd geboekt hadden.

Nu moet ik wel zeggen dat kontiki heel snel vol zit. Daar zou ik het risico niet snel durven te nemen.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:27

Wij hebben toch gekozen voor het bon bini resort wij gaan in september 16 dagen. Kontiki was in die periode toch 600 euro pp duurder.

Vorig jaar daar ook gezeten en het is een heerlijke rustige plek. Met super nette huisjes, inclusief keuken vriezer enz.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:01

Wij hebben net onze vakantie gehad. 10 dagen, 3 reizen dus zaten er goed 7 dagen. Meer dan zat :Y)
Zaten in het Chogogo resort. Super huisjes! Keukenblokje, koelkast en vriezer. Balkonnetje met hangmat. Heerlijk voor in de avond en ochtend _O-


Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:04

Klaasje schreef:
Heerlijk Prairy! Welk gedeelte zitten jullie? Gezellig clubje zo te zien. Ben nu ook even aan het kijken voor een huurauto. Net contact gehad met Jan Thiel Car Rentals maar die mogen geen auto's afgeven op de airport. Iemand suggesties? :-)


Tussen Willemstad en Westpunt, Sint Willibrordus.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:54

Hoi!! Wij willen eind mei naar Curacao. Wat raden jullie aan? All Inclusive of niet? Nu boeken of last minute? Welke locatie. Hoe lang? Wij houden wel van lekker chillen aan het strand en af en toe een uitstapje, maar we hoeven geen hele hoop dingen te zien. Het gaat ons vooral om een relax vakantie!

Boeken jullie alles los van elkaar of juist via een reisorganisatie?

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:51

Geen all inclusive en zeker laat boeken. Was bij ons altijd erg voordelig.

Los boeken is alleen maar duurder, tui corendon en kras hebben zulke goede aanbiedingen.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:53

Haha wij hebben dus vrij vroeg geboekt en alles los afgelopen keer :P . Maar Tui heeft inderdaad vaak wel mooie aanbiedingen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:56

Ik vind het alleen een beetje eng altijd om Last minute te boeken hihi. Neem je dan wel al vrij van het werk enz? Want bij ons gaat dat bv niet twee weken van te voren.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:58

iirrssjjee schreef:
Hoi!! Wij willen eind mei naar Curacao. Wat raden jullie aan? All Inclusive of niet? Nu boeken of last minute? Welke locatie. Hoe lang? Wij houden wel van lekker chillen aan het strand en af en toe een uitstapje, maar we hoeven geen hele hoop dingen te zien. Het gaat ons vooral om een relax vakantie!

Boeken jullie alles los van elkaar of juist via een reisorganisatie?

Zou zeker geen All Inclusive doen eigenlijk (is er ook niet zoveel). Wij hebben dat vorig jaar een keer gedaan omdat verder alles al vol zat. Kwamen op een resort terecht bij Mambo die vol zat met Amerikanen (niks op tegen, maar de gehele entourage werd daar ook op aangepast leek het wel). De tuinen rondom het zwembad en bij terras stonden vol met bouwlampen, erg sfeervol was het dus niet. Om 17.00 uur iedereen al opgedoft in de rij voor een plaatsje in het all inclusive restaurant en ruzie maken over wie er eerst was. Echt niks aan. Bovendien werd er behoorlijk alcohol genuttigd wat 's ochtends al begon, gevolg kan je wel invullen.

Ik zou gewoon lekker op basis van logies (en evt. ontbijt) boeken, dan kan je 's avonds eten in leuke restaurantjes (auto is wel aan te raden). Voor een relaxvakantie zit je zeker goed op Curacao! Wij boeken altijd bij TUI (hebben nu volgens mij ook kortingen) en Jan Thiel is toch wel ons favoriet.

In mei zal het wel wat meevallen met de drukte, in de herfst/winter is het meestal wel mazzel hebben als je nog iets leuks kan boeken last minute. Wij wouden in januari/februari maar waren te laat, is nu maart geworden.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:25

Wij willen gaan boeken voor september. In het Trupial hotel. Mensen ervaringen?
Ook chogogo gezien maar dat wordt weer 100 euro duurder...

Wat zijn de must see’s en do’s?

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:30

Wij gaan volgende maand, dan kan ik wat ervaringen delen. We gaan eerst naar Aruba en daarna naar Curacao :)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:04

Flowq schreef:
Wij willen gaan boeken voor september. In het Trupial hotel. Mensen ervaringen?
Ook chogogo gezien maar dat wordt weer 100 euro duurder...

Wat zijn de must see’s en do’s?


Vanaf Trupial kun je niet echt lopen naar het strand (Jan Thiel). Dus je zult wel een auto nodig hebben dan. Wat dat betreft kun je dan beter 100 euro meer betalen en op loopafstand van het strand zitten :)

Tips; Je kunt in 1 dag naar westpunt rijden, heenweg via Weg naar Westpunt, terugweg via St. Willibrordus (langs verlaten resort en Flamingo area)

Verder wbt stranden:
Kas Abao is een prachtig strand, net als grote knip. Naast Grote knip zit ook Playa Grandi, hier zwemmen veel schildpadden, waar je dus gewoon tussen kunt snorkelen. Daarnaast zit playa Forti, waar je van de rots (ca 10m hoog) kunt springen :))

Hee nieuwsgierig aagje!

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:16

Wij vonden het Bon bini beach resort ideaal qua ligging. Auto heb je sowieso nodig.

Verder zou ik een tripje naar klein curaçao aanraden en inderdaad westpunt. Ook de quad tour over de st. jorisbaai is leuk en een landhuis bezoeken is ook de moeite waard.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:34

Ik heb een jaar op curacao gewoond, en ik zou zeggen boek gewoon een los vliegticket, en dan een airbnb, eentje in willemstad (een weekje) en dan nog een half weekje ergens op westpunt, auto huren en klaar!

Alle vrijheid, en je hoeft niet steeds op en neer naar westpunt voor de mooiste strandjes.

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:38

Is Klein Curacao ook aan te raden als je al op wat meerdere tropische bestemmingen bent geweest (o.a. Seychellen, Malediven, Bahama's en Hawaii)? Het is een vrij duur daguitje, maar als het echt de moeite waard is hebben we het er wel voor over :)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:47

Nessie schreef:
Is Klein Curacao ook aan te raden als je al op wat meerdere exotische bestemmingen bent geweest (o.a. Seychellen, Malediven, Bahama's en Hawaii)? Het is een vrij duur daguitje, maar als het echt de moeite waard is hebben we het er wel voor over :)


Tsja, wat is de moeite waard. Wij vonden het gewoon een super chill dagje, lekker met de boot, mooi bounty strand, lekker snorkelen, goede sfeer en lekkere BBQ.
Het eiland verder is voornamelijk wit zandstrand met helderblauw water.

@Fading, dat is inderdaad ook een super manier om het eiland te ontdekken!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:01

Flowq schreef:
Wij willen gaan boeken voor september. In het Trupial hotel. Mensen ervaringen?
Ook chogogo gezien maar dat wordt weer 100 euro duurder...

Wat zijn de must see’s en do’s?

September is wel erg hot! Wij waren er vorig jaar in september, maar toen was het belachelijk heet. Wel hadden wij het toen dubbelop ivm de orkaan Irma, daardoor was het nog warmer omdat de wind weggetrokken werd.

We zijn ook in maart geweest afgelopen jaar en daarvoor december, januari en februari, dat was qua temperatuur wel een heel verschil.

Chogogo resort is prima!

Wij gaan in oktober weer om te oriënteren voor een huis enzo. Kan niet wachten. Papagayo Resort is ons favoriet wat resorts betreft.

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:09

Fading schreef:
Ik heb een jaar op curacao gewoond, en ik zou zeggen boek gewoon een los vliegticket, en dan een airbnb, eentje in willemstad (een weekje) en dan nog een half weekje ergens op westpunt, auto huren en klaar!

Alle vrijheid, en je hoeft niet steeds op en neer naar westpunt voor de mooiste strandjes.

Dit zou ik ook aanraden, als je vaker op Curaçao geweest bent. :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:06

Chogogo is geboekt! Het wordt wel eind september. Oktober zou ook kunnen maar vanwege het budget waardoor we in de zomer niet kunnen gaan werd dat toch wel echt te lang wachten.

Bedankt voor de tips! Airbnb hebben we ook bekeken, maar willen inderdaad eerst het eiland verkennen en dan zien we de volgende keer wel weer verder :)
Nu willen we vooral naar

-marine kazerne (vader is oud-marinier)
-westpunt
-Christoffelberg beklimmen :')
-Mambo Beach (lions dive)
-klein Curacao
-Willemstad
-snorkelen bij de schildpadden

Misschien dan nog de quadtour. Maar meer tips zijn nog steeds erg welkom!

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:26

Super leuk! Heb je los geboekt of als pakket incl. Vliegen?
Wij verblijven diezelfde periode zoals het nu lijkt ernaast in Papagayo.

Qua excursies, wij zijn een keer met een soort Jeep Safari naar Westpunt geweest met Curaçao Actief. Super leuk en heb je veel hotspots in een keer.
In Willemstad kan je met een gids in een tuktuk langs hotspots in en om de stad.

Oh, en als je van een drankje en dansje houdt moet je natuurlijk ook een keer happy hour doen! Zanzibar of Mambo (wet and wild, als die er nog is tenminste) zijn ons favoriet.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:35

Klein Curaçao vond ik echt niks aan. Enige wat tof was was de powerboat erheen. Dat is echt een aanrader. Doen ook een tour langs het eiland als je niet naar KC wil.

@Prairy; waar zat je in St.W? Daar heb ik ook gezeten. Ideale locatie vond ik!
In Willemstad zelf ook heel leuk gezeten.
Ook 2x op Jan Thiel, maar dat is niet aan mij besteed.
Denk dat de meeste tips wel gegeven zijn.

Voor de mensen op Jan Thiel; je kan leuk eten bij De Kleine wereld. Hebben ook gratis shuttle, zie hun website.
Verder eten we toch altijd wel een keertje bij Karakter en ook De Buurvrouw is erg leuk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura en 75 bezoekers