KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:17

Pantykous schreef:
KahluaB schreef:
Beetje laat maar, leuke merrie ! :)
Ga je haar uiteindelijk zelf rijden ? En idd een mooie afstamming! NU geeft ze bijna altijd met uitstraling.


Er heeft 1x iemand anders opgezeten want ik wist niet hoe ze was natuurlijk, maar top instelling! Nu rij ik haar zelf. :j
https://www.youtube.com/watch?v=AsMilervGN8

Voor de ibop breng ik haar wel weg, daar ben ik niet handig genoeg voor.


Even voor mijn beeld, hoe werkt dat dan? Mijn paard is nu ster, zou op de CK voorlopig keur kunnen worden. Als dan de Ibop voldoende wordt afgerond is ze elite. Ik heb begrepen dat ze als het veulen goed is gewoon op de CK voorgesteld kan worden, maar ze moet dan dus wel vrijspringen nog?

*edit
Ik zie hierboven een antwoord, lijkt mij dus ook van toepassing op de CK.


Ze is al ster dus dan hoeft ze helemaal niet meer vrij te springen, dat is al beoordeeld op de stamboekkeuring. Op CK worden ze alleen op stand en aan de hand beoordeeld (stap en draf). Op de IBOP hangt het tegenwoordig volgens mij van leeftijd af of daar nog vrijspringen getoond moet worden naast de verrichting onder het zadel. Maar dat is wel in het reglement te vinden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:18

Ach zo, dank dames :D Nou ja ik kan me voorstellen dat een matig veulen misschien toch de jury's beinvloed, ook al zou dat misschien niet moeten.

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:21

Uiteindelijk speelt alles wel een beetje mee en een dosis geluk kan ook nooit kwaad. :D

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:00

Hoe bereiden jullie je paard eigenlijk voor op de CK? Ik heb er totaal geen ervaring mee en wil het daarom laten doen. Ze is wel gewoon onder zadel in training, dus ik vraag me af wat handig is.

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:42

paardje schreef:
Hoe bereiden jullie je paard eigenlijk voor op de CK? Ik heb er totaal geen ervaring mee en wil het daarom laten doen. Ze is wel gewoon onder zadel in training, dus ik vraag me af wat handig is.


Als je echt al een paard in sportconditie hebt zou ik alleen het longeren iets meer gaan oppakken voor de keuring. Rugbespiering wordt door rijden altijd iets minder mooi en dat kun je dan met het longeren mooi behouden. Ik deed met onze springer ongeveer 2x per week longeren, een maand voor de CK.

Verder zou door het rijden de rest van de bespiering wel in orde moeten zijn.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:45

Sue_ schreef:
paardje schreef:
Hoe bereiden jullie je paard eigenlijk voor op de CK? Ik heb er totaal geen ervaring mee en wil het daarom laten doen. Ze is wel gewoon onder zadel in training, dus ik vraag me af wat handig is.


Als je echt al een paard in sportconditie hebt zou ik alleen het longeren iets meer gaan oppakken voor de keuring. Rugbespiering wordt door rijden altijd iets minder mooi en dat kun je dan met het longeren mooi behouden. Ik deed met onze springer ongeveer 2x per week longeren, een maand voor de CK.

Verder zou door het rijden de rest van de bespiering wel in orde moeten zijn.

Ik rij ze ook 2 weken voor de keuring daarom niet meer. Enkel longe werk dan en het opdraven aan de hand oefenen net als het opstellen

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:50

Ja precies dat! Wij hadden een merrie bij de EPTM waar ze nog commentaar kreeg over de rugbespiering. En bij de CK en NMK juist complimenten over de rugbespiering. Longeren kan daar echt zoveel verschil in maken.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:00

Leuk dat dit topic weer actief is!

Sue..... Die Governor is echt knap!

Kahlua......Kan fijn bewegen die feel goed, mooie maat ook al!

Vulina....Gave merrie!!


Mijn merrie is eind juni uitgerekend van just wimphof. Wil voor die tijd proberen om haar sport te krijgen en dan kijken of we ergens dit jaar nog haar ergens ster kunnen krijgen. Of op een stamboekkeuring of eventueel thuiskeuring.

Ze is al PROK en is al eens beoordeeld als 3 jarige op de thuiskeuring maar werd toen net geen ster op exterieur.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

paardje
Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:41

xx_Irisje schreef:
Sue_ schreef:
Als je echt al een paard in sportconditie hebt zou ik alleen het longeren iets meer gaan oppakken voor de keuring. Rugbespiering wordt door rijden altijd iets minder mooi en dat kun je dan met het longeren mooi behouden. Ik deed met onze springer ongeveer 2x per week longeren, een maand voor de CK.

Verder zou door het rijden de rest van de bespiering wel in orde moeten zijn.

Ik rij ze ook 2 weken voor de keuring daarom niet meer. Enkel longe werk dan en het opdraven aan de hand oefenen net als het opstellen


Dank! Ik besteed het uit, dus ben heel benieuwd naar het advies straks. Wellicht moet ik haar wel tijdelijk verhuizen (alhoewel ik mijn twijfels heb of ik dat wil).

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:51

Hoe maken jullie je merries verder klaar? Mijn merrie staat straks al even stil natuurlijk ivm veulen, maar denk dat ik dat longeren wel nog even op ga pakken. En qua voer?

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:08

Heel erg afhankelijk van het paard pantykous. Bella heb ik toen bijvoorbeeld in aanloop naar de keuring juist schraal in het voer gehouden, die was in sportconditie en moest vooral niet teveel extra energie hebben met haar hete en rillerige karakter. Zelfs de ochtend van de CK eerst nog gereden :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:01

Ik heb [***] 2 dagen voor de keuring halve dagen op het land gehad ipv hele dagen en geminderd met hooi. Maar qua biks niet meer of minder!

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:28

Ik heb onze merrie prok laten keuren op 8 januari. De dierenarts zou de foto's naar het KWPN doorzetten. Weet iemand hier hoelang het meestal duurt voor je daar iets van hoort?

PaysBas
Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:58

Kady1 schreef:
Ik heb onze merrie prok laten keuren op 8 januari. De dierenarts zou de foto's naar het KWPN doorzetten. Weet iemand hier hoelang het meestal duurt voor je daar iets van hoort?


Binnen 10 werkdagen krijg je een update te zien via .MijnKWPN
Had de bevestiging digitaal eerder binnen dan de brief.
Neem aan dat je wel lid bent vh KWPN en de merrie op jouw naam hebt gezet anders krijg je ook geen PROK. Dat waren wel de restricties waar ik aan moest voldoen.

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:10

ja zeker merrie staat op mijn naam en ik ben lid :)


Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:43

Kady1 spannend ik duim voor je!

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:11

Spannend Kady! :)

Vandaag wordt het gebit van onze dame even gecheckt. Zal vast niet veel aan hoeven gebeuren maar wel fijn om even te checken voordat we er straks een bit in douwen. :D

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:24

Sue_ schreef:
Spannend Kady! :)

Vandaag wordt het gebit van onze dame even gecheckt. Zal vast niet veel aan hoeven gebeuren maar wel fijn om even te checken voordat we er straks een bit in douwen. :D


Bij mijn (bijna) 3jarige heeft de tandarts 2 wolfstanden verwijderd en een dop van de kiezen gehaald !

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:29

zo dat is nogal wat.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:59

Sue_ schreef:
Spannend Kady! :)

Vandaag wordt het gebit van onze dame even gecheckt. Zal vast niet veel aan hoeven gebeuren maar wel fijn om even te checken voordat we er straks een bit in douwen. :D

Dat dacht ik vorig jaar ook maar daar haalde ze toen echt 2 enorme wolfskiezen uit.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:59

Die 2/3 jarigen hebben juist alijd veel bij de tandarts haha

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:02

Nouja we zullen zien! :D

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:19

Sue_ schreef:
Spannend Kady! :)

Vandaag wordt het gebit van onze dame even gecheckt. Zal vast niet veel aan hoeven gebeuren maar wel fijn om even te checken voordat we er straks een bit in douwen. :D


Bij mijn 3 jarige twee wolfskiezen en meerdere doppen, dus lekker verdoofd en twee weken rust.
Ga er maar niet vanuit dat ze niks hebben haha, zeker op deze leeftijd niet! *D

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:25

Haha het zal per paard verschillen. :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:36

Vanaf welke leeftijd gaan jullie naar de tandarts. Ik zelfs dacht aan 2,5 jaar voordat ik begin met basislongeerwerk en een bitje of doen jullie het anders?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers