Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:58

Wij hebben getwijfeld over Grand Park Lara omdat de prijs zeer aantrekkelijk was. Ik denk dat het daar echt prima is en dat je sowieso in Lara weinig verkeerds zult treffen.

Spannend Boooo, ben benieuwd waar jullie op uit komen!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Nathazzz
Berichten: 856
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:31

De recensies zijn ook over t algemeen heel lovend dus ik heb geboekt. 2 augustus 2018 zitten we een week in Grand Park Lara! *\o/*

Don't call it a dream, call it a plan.

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:37

Kom even het topic binnenvallen, maar ga waarschijnlijk volgende week naar Izmir toe.
Iemand tips waar te verblijven en wat te doen? :D

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:21

Waarom heb je gekozen voor Izmir, als ik vragen mag? Ben er zelf nog nooit geweest, alleen eens op het vliegveld, dus kan je verder niet helpen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:58

Ik ben zelf ook nog nooit in Izmir geweest.. De broer van mijn man zit daar op school. Geen tips voor je dus, ik neem aan dat je niet voor een zon vakantie gaat :+

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:27

Ik zit zelf op Cyprus, Izmir is lekker dichtbij en betaalbaar. Haha en nee voor het weer, wel om er even tussen uit te zijn in een andere omgeving. Zelf nog nooit in Turkije geweest maar mensen hier zeggen dat Istanbul met kerst en nieuwjaar niks is vanwege de gevechten tijdens het uitgaan en vele dronken mensen dus leek dit ons een goed alternatief.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:13

Ahhh ik snap het!
Istanbul is echt prachtig! Maar dat ontwijk ik ook liever met kerst en oud&nieuw. Vind het dan toch net iets te riskant.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

En hoe was het in Izmir?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:30


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

justdjen
Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:35

Hallo!

Ik kom hier even binnen vallen, ik heb hulp nodig..

Wij zijn ons aan het oriënteren voor onze vakantie, dit zal september/oktober zijn.
Door de jaren heen hebben we al heel wat bestemmingen bezocht oa; Thailand, Dominicaanse Republiek, Mexico. Maar door de komst van ons kindje, zoeken we het nu iets dichterbij huis.

Afgelopen zomer zijn we naar Mallorca geweest, was echt super leuk. Uiteraard ben ik op de hoogte van Turkije maar het trok ons niet :+ Nu probeer ik me er toch enigszins in te verdiepen aangezien het voor ons als gezinnetje, wél een geschikte optie zou kunnen zijn.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer..zóveel plaatsen en zoveel mogelijkheden :roll:

Onze voorkeuren;
- kindvriendelijk, ons kindje is een echt waterratje (is 3 jaar in september/oktober)
- Swim up kamer heeft enorme voorkeur
- GOED eten
- Geen overdreven grote, massale accommodatie. Liefst zelfs laagbouw
- minimaal 4 sterren
- transfer maximaal 1 uur

Wie oh wie kan mij meer vertellen over a) een geschikte locatie en b) een geschikte accommodatie?

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:51

Nadir schreef:
Kwam nog een leuk artikel tegen:

Leuke badplaatsen aan de Turkse Riviera


Jammer dat ze Bodrum hebben overgeslagen :D


justdjen: Houdt er wel rekening mee dat het in september/oktober al fris kan zijn. Vooral in oktober in de avonden heb je wel een vestje nodig. 3 jaar geleden was ik er in september, toen hadden we overdag zo'n 25/27 graden dus dat is wel lekker.

Ik zou eerst een hotel zoeken die aan je eisen voldoet, en daarna pas plaatsen tegen elkaar gaan afwegen. In iedere plaats zijn er dezelfde excursies te doen (als je dat wilt), kindvriendelijk ook in alle plaatsen wel wat te vinden.
Pakketreizen boek ik altijd via Vakantiediscounter, kom daar altijd het goedkoopste uit.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:10

Bodrum ligt niet aan de Turkse Riviera, maar aan de Egeische Zee. :D

Justdjen, ik sluit mij aan bij Bo. Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. Als je vliegt op Antalya zou ik qua transfertijd kiezen voor bijvoorbeeld Side, Belek of Lara. Dat is allemaal op zo'n 15-45 min van de luchthaven.

In Lara staan veel grote resorts, maar er zijn wel kleinere resorts te vinden, bijvoorbeeld het Lara Family Resort.

Wij zijn de afgelopen 2 jaar naar Akka Antedon in Beldibi geweest. Het was daar echt geweldig. Onze kinderen waren toen 1,5 en bijna 4 en afgelopen jaar 2,5 en bijna 5. Het is een relatief groot hotel, maar daar merk je helemaal niets van. Het zwembad is zo onwijs groot, je hebt echt van niemand last. Er staan zoveel bedjes langs het zwembad dat er echt altijd plek is. Handdoekje leggen heb ik daar ook niet gezien. Het eten was fenomenaal, personeel erg vriendelijk en voor kinderen een hoop te doen. Het is vanaf de luchthaven ongveer 40 minuten rijden. Kijk maar eens op Zoover voor foto's en ervaringen. Wij hebben dit overigens 2x gewoon bij Sunweb geboekt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:31

Zo ik had even niet goed gelezen haha :=

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:32


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:18

Nee, wel naar gekeken, maar viel voor ons af omdat het niet direct aan het strand zit. Maar het zal er vast heerlijk zijn!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

justdjen
Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:01

Wat leuk dat er al reacties zijn! Top!

Ik heb ga maar weer even verder met mijn zoektocht..
Zijn er nog plaatsen waar we echt niet naar toe zouden moeten?

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:47

Ik zou het niet weten justdjen. Voor mij is de transfertijd wel een dealbreaker, zeker als je reist met kinderen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:03

Dreamy: Nope niet geweest, ziet er wel goed uit!

Justdjen: Als je de bekende plaatsen aanhoudt komt het vast wel goed. Goed de recensies lezen over wat er in de buurt is en je niet zo afgelegen zit (tenzij je dat wilt natuurlijk :+ ).
Kan me ook geen plekken bedenken waar je echt niet naartoe moet.

justdjen
Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:29

Nadir schreef:
Ik zou het niet weten justdjen. Voor mij is de transfertijd wel een dealbreaker, zeker als je reist met kinderen.


Hier precies hetzelfde! Afgelopen zomer zelfs een privé transfer geboekt om de transfertijd enigszins in het redelijke te houden.

Ik heb het idee dat je in Turkije veel meer waar voor je geld krijgt t.o.v. andere bestemmingen. Ik heb wel al een paar leuke hotels gezien ondertussen.

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:15

Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom gaan wij dit jaar toch weer naar Turkije, ookal wilden we eigenlijk eens ergens anders naartoe.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:13

Wij hebben net Tunesie geboekt.
Wel een keer leuk voor mijn man om ergens anders heen te gaan :+
Zelfde als ik in Turkije zou wonen, en we iedere keer naar NL op vakantie gaan.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:18

Ah, het zal vast ook prima zijn daar! Gaan jullie dan ook iets doen of alleen zon/zee/strand?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:52

justdjen schreef:
Hallo!

Ik kom hier even binnen vallen, ik heb hulp nodig..

Wij zijn ons aan het oriënteren voor onze vakantie, dit zal september/oktober zijn.
Door de jaren heen hebben we al heel wat bestemmingen bezocht oa; Thailand, Dominicaanse Republiek, Mexico. Maar door de komst van ons kindje, zoeken we het nu iets dichterbij huis.

Afgelopen zomer zijn we naar Mallorca geweest, was echt super leuk. Uiteraard ben ik op de hoogte van Turkije maar het trok ons niet :+ Nu probeer ik me er toch enigszins in te verdiepen aangezien het voor ons als gezinnetje, wél een geschikte optie zou kunnen zijn.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer..zóveel plaatsen en zoveel mogelijkheden :roll:

Onze voorkeuren;
- kindvriendelijk, ons kindje is een echt waterratje (is 3 jaar in september/oktober)
- Swim up kamer heeft enorme voorkeur
- GOED eten
- Geen overdreven grote, massale accommodatie. Liefst zelfs laagbouw
- minimaal 4 sterren
- transfer maximaal 1 uur

Wie oh wie kan mij meer vertellen over a) een geschikte locatie en b) een geschikte accommodatie?



Aquafantasy in kusadasi (voldoet aan al je wensen behalve de swim up), wij zijn er in september 2016 geweest en het was er top! (er passen wel veel mensen op het resort maar het is zeer ruim opgezet en allemaal laagbouw, je waant je in een groot park).
Eten is prima en ik ben een zeikerd/moeilijke eten

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:14

Nadir schreef:
Ah, het zal vast ook prima zijn daar! Gaan jullie dan ook iets doen of alleen zon/zee/strand?


Voornamelijk zon zee strand, maar ons hotel ligt aan de medina van Sousse dus dat is wel leuk :D

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:12

Ik wil in mei samen met mijn vriend naar Turkije alleen we hebben geen idee welk hotel, we hebben er nu 1 gevonden die ons opzich wel leuk lijkt (kamelya k club)
Onze wensen zijn
* uiteraard all in
*max een uur met de bus vanaf vliegveld
*glijbanen
* liefst 5 sterren
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 19-02-18 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nuscaniels, Snorlex en 66 bezoekers