Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:33

ikkeniet schreef:
Ik ga volgende week met een vriendin vanaf donderdag, vlucht om 7.00uur tot zondag, vlucht om 20.00uur naar Mallorca met Transavia. Kosten €228 samen.
Appartement met uitzicht op zee € 148
4 dagen een auto € 45 incl afkoop eigen risico en verzekeringen, onbeperkt kilometers.


Wij zitten er ook over na te denken om naar Mallorca te gaan. Wij zouden in maart en anders in mei heen willen :) weet je ook hoe het weer daar een beetje is? Ik moet me er nog verder in verdiepen haha

Rock this day like there is no tomorrow


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:43

tesseke schreef:
Oké, een hele hap uit het budget, maar net Londen geboekt! Hebben gekozen voor het London Visitors Hotel en gaan van maandag tot vrijdag met de Eurostar. Tickets voor de Lion king zijn ineens meegeboekt. *\o/*

Nu is het nog kijken wat we precies allemaal willen zien en doen, en of het voordeliger is om de Londen pass erbij te nemen.

Waarschijnlijk is dat wel zinvol. OV-systeem in London is ok, daar kan de rest van GB een puntje aan zuigen.

Goede voorbereiding is het halve werk; vergis je niet in de afstanden, London is geen kleine stad.

Met de lage pond is het allemaal best betaalbaar. Voor je idee: de levensstandaard in GB zou een koers van 1,40 a 1,60 voor de pond rechtvaardigen (en dat was ie ook voor de Brexit) maar hij staat op ongeveer 1,13......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:53

Hier zojuist een hotel geboekt in Venetie in de buurt Cannaregio. Meer mensen die in deze buurt zijn geweest?

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:54

Voor iedereen die nog twijfelt aan een hotel of hostel: airbnb is je vriend :)! Heel veel leuke huisjes, b&b’s en kamers daar voor een zacht prijsje :)

Valencia is een stad waar het warm, gezellig en schoon is. Was er afgelopen voorjaar en vond het top!

Over een week gaan we een weekend naar Londen, vriendje (19) en ik (17) en we zijn niet zo van musea en veel shoppen. Eerder lekker rustig aan doen en beetje goedkoop ;)
Hebben jullie leuke bezigheden?

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:37

Ik ga eind februari een paar dagen naar Krakau, nou willen we al 2 excursies doen naar Auschwitz en naar de zoutmijn. Hier nog mensen aanraders voor in de stad zelf? Qua eetgelegenheden of leuke bezienswaardigheden?

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:40

Sandyislief schreef:
Ik ga eind februari een paar dagen naar Krakau, nou willen we al 2 excursies doen naar Auschwitz en naar de zoutmijn. Hier nog mensen aanraders voor in de stad zelf? Qua eetgelegenheden of leuke bezienswaardigheden?


Wij hebben er lekkere sushi gegeten, en ook nog een hele lekkere Italiaan gevonden, was ook mega druk daar. Mocht je daar van houden, dan kan ik even namen zoeken.
Ik vond het gewoon door de stad lopen en het kasteel erg leuk, veel moois te zien :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.


Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:59

Ja kom maar door met de namen! Wij zijn dol op Italiaans eten. Het kasteel lijkt mij ook leuk dus zet ik ook op het lijstje! Tnx!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:01

Sandyislief schreef:
Ja kom maar door met de namen! Wij zijn dol op Italiaans eten. Het kasteel lijkt mij ook leuk dus zet ik ook op het lijstje! Tnx!


Even gezocht: de Italiaan heet Bianca en heeft ook een vermelding in de Michelingids. Denk dat reserveren daar handig is! De tent waar we sushi gegeten hebben heette Nago.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:28

Ah dank je wel!

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:12

Fietstocht door Krakau is zeer aan te raden! :)

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:16

Iemand do's en don'ts voor Venetië?? Wij gaan in maart 4 dagen heen en zitten in Cannaregio.

N_Quirro
Berichten: 343
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:29

Even een vraag!
Ik wil samen met een vriendin een paar dagen naar (waarschijnlijk) Milaan toe, heeft er iemand nog tips voor een hotel die goed gelegen ligt?
We willen midden februari met het vliegtuig erheen :)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:52

N_Quirro schreef:
Even een vraag!
Ik wil samen met een vriendin een paar dagen naar (waarschijnlijk) Milaan toe, heeft er iemand nog tips voor een hotel die goed gelegen ligt?
We willen midden februari met het vliegtuig erheen :)


Wij zaten in het Ibis hotel. Wel uit het centrum, maar met de tram binnen 10minuten in het centrum!

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:00

Ik ga volgende maand een dagje Hamburg doen op m'n verjaardag.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:09

purny schreef:
Ik ga volgende maand een dagje Hamburg doen op m'n verjaardag.


Schijnt best een leuke stad te zijn :D :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Faringo
Berichten: 8134
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:39

Afgelopen jaar Milaan gezien en dit jaar eind september 5 dagen Rome. Lekker goedkoop hotel gevonden via Booking.com en gunstige vliegtijden dus hebben echt bijna 5 volle dagen.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:02

Iemand nog goede tips voor Lissabon en de omgeving daarvan? We gaan 7 dagen naar estoril :)
Al wel wat dingen in het topic gelezen!

N_Quirro
Berichten: 343
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:06

iirrssjjee schreef:
N_Quirro schreef:
Even een vraag!
Ik wil samen met een vriendin een paar dagen naar (waarschijnlijk) Milaan toe, heeft er iemand nog tips voor een hotel die goed gelegen ligt?
We willen midden februari met het vliegtuig erheen :)


Wij zaten in het Ibis hotel. Wel uit het centrum, maar met de tram binnen 10minuten in het centrum!


Dank je wel voor de tip! Ons plan is toch veranderd.. we willen naar Lissabon in februari.
Het liefst een hotel die wel in het centrum ligt met leuke restaurants en winkels!

Iemand tips? :o

tesseke
Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:28

N_Quirro schreef:
Dank je wel voor de tip! Ons plan is toch veranderd.. we willen naar Lissabon in februari.
Het liefst een hotel die wel in het centrum ligt met leuke restaurants en winkels!

Iemand tips? :o


Wij zijn vorig jaar in februari in Lissabon geweest! Helaas geen tips qua hotel. Wij hadden een hostel, maar dit was geen aanrader. Ga zeker naar torre de belem! Eten in de foodmarket aan het station is ook erg leuk (en lekker, veel keuze). En iets verder heb je de 2 kleine trammetjes.

Als je langer gaat, zou ik zeker een dag naar Sintra gaan. Ik denk dat er rechtstreekse treinen rijden.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:33

Iemand misschien een fijne tip voor bagagestuk? Wij mogen een bagagestuk mee van: 56 x 45 x 25cm maar willen het liefst een fijne rugzak ipv koffer met wieltjes ivm stukken lopen naar het hotel.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:27

Hiii mag ik me melden?

Ik heb sindskort de smaak te pakken wat betreft stedentripjes! :D

Precies een week geleden ben ik naar Dublin vertrokken voor 3 dagen, overnacht in een hostel. Super leuke dingen gedaan en gezien, de tofste mensen ontmoet en dus een hele ervaring rijker! <3

4, 5, 6 maart ga ik naar ergens in Zuid-Europa via Srprs.me! Ik kreeg vanochtend de hint dat ik 4 maart om 09:00 uur op Schiphol moet staan.

In april ga ik een weekendje Belfast boeken.

Verder staan nog op mijn lijstje:
- Lissabon
- Valencia
- Venetië
- Praag
- Budapest
- Wenen
- Stockholm
- etc. :')

Ik hoop dat het me lukt om ongeveer 1x per maand een tripje te maken dit jaar. Het ultieme doel! :D

xCaitlin
Berichten: 2029
Geregistreerd: 16-05-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:46

Hoi allemaal, mijn vriend en ik willen een paar dagen weg maar twijfelen tussen Madrid en Milaan. Ik heb meer met Spanje en hij met Italië dus we komen er niet echt uit. Zijn hier mensen die in beide steden of in een van de twee zijn geweest die ervaringen kunnen uitdelen? Andere tips zijn ook welkom!

Leef lang, pluk de dag

Tumblr

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:10

Ik vind Milaan zelf niet zo heel erg leuk, Florence oid is dan leuker in Italië. Madrid is wel een hele toffe stad.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:08

Ik vind Milaan ook niet zo heel veel voorstellen. Ik had het na 1 dag eigenlijk al wel gezien... Madrid ben ik niet geweest dus kan ik niet over oordelen.

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:34

Ik vond Milaan ook niet heel speciaal, wel leuk maar ik heb mooiere plekken gezien. Madrid staat heel hoog op mijn lijstje maar heb ik nog niet gezien..

Ik ga volgende week paar daagjes Londen heel veel zin in!
En ben nu een tripje aan het plannen naar Edinburgh.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Silly_Woman en 72 bezoekers