KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:34

Kahlua, heb je de mogelijkheid haar eerst sport te krijgen?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden


Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:50

Onze dame zat in het nakomelingenonderzoek van governor. Daarom uiteindelijk alleen d-oC en geen prok. Is ook niet van belang want we weten nu zelf wel dat ze goed is.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:51

Vulina schreef:
25 euro erbij en dan heb je een prok en sport keuring inéén ;)


Ah ja zo, voor mij was het de aankoopkeuring dus ik moest wel.

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:39

Vulina schreef:
Kahlua, heb je de mogelijkheid haar eerst sport te krijgen?

Nou.. , eigenlijk niet , mijn dochter springt met haar een foutloos BB parcours en ze gaan nu voor de B, maar het ontbreekt haar aan ervaring.
Ze heeft volgens de kenners wel hele mooie springmanieren.
Uitbesteden kost ons helaas teveel.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 04:30

Oh wat leuk dat het hier weer leeft!

Ik zag een knappe Governer voorbij komen van Sue (erg fan van deze nakomelingen!)
Was ze 2 op die foto? De meeste zijn een stuk minder knap dan!

En een leuke Feel Good van Kahlua! Lastig he, hengstenkeuzes! Ik ben er dit jaar gewoon niet uitgekomen, liep continu achter de feiten aan.
Met dat slungelige komt het wel goed, ze groeien vaak enorm in het werk!

Tijd zat toch, Lisch, ze worden pas 4 dit jaar!

En een mooie Numero Uno, knap bekkie zit erop!

Op zich maakt dat groene weinig uit voor de IBOP maar ze moeten zich wel laten zien natuurlijk Bobje, ik vind dat toch lastig in te schatten altijd.

Wauw, toffe merrie Vulina! Daar zie je duidelijk de Jetset in terug!

Er kan nog een hoop veranderen Jester, degene die nu 3 worden knappen vaak in een paar maanden enorm op.
Wat een lekker buikje heeft Jilla, mooi kind is ze aan het uitbroeden!

Ik ga dit jaar met Sjaan naar de CK, hopen dat ze Elite wordt, ik ben dr nu weer aan het aanslingeren, na een lelijke schaafwond half december heeft ze rust gehad, wil haar nu weer oppakken maar nu doet mijn lijf even niet mee, hoop er volgende week weer op te kunnen.
Verder verwacht ik nog een projectje voor de SK maar als dat zover is dat meld ik dat wel.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:31

Jester_ schreef:
Nee heeft wel de eptm gelopen maar dit ging niet goed helaas!
Ze is en negro x serano gold :j


Wel een leuk paard! EPTM als 3-jarige moet ze maar net passen. Zijn er veel die dan echt nog te jeugdig zijn.
Maar ze zal dan nu toch eerst naar de stamboekkeuring moeten he. Wanneer is ze uitgerekend? :) (en van welke hengst?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:36

xx_Irisje schreef:
Ik zag een knappe Governer voorbij komen van Sue (erg fan van deze nakomelingen!)
Was ze 2 op die foto? De meeste zijn een stuk minder knap dan!


ja was in oktober. Nu moet ik wel zeggen dat ze al onder deken staat hoor. haha. We hebben haar thuis in opfok gehad met een vriendinnetje. Ietwat "verwend" dus.

Zo was ze in december.
[ img ]

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:42

Iris is Sjaan die vos? :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:44

KahluaB schreef:
Nou.. , eigenlijk niet , mijn dochter springt met haar een foutloos BB parcours en ze gaan nu voor de B, maar het ontbreekt haar aan ervaring.
Ze heeft volgens de kenners wel hele mooie springmanieren.
Uitbesteden kost ons helaas teveel.


Dan zou ik idd keuring proberen. Hoe springt ze los?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:47

We hebben ook nog een andere 3-jarige. Een springer. Freedom x Vleut x Manhattan. Stoer ding maar wij hebben thuis niet echt een mogelijkheid tot losspringen, dus vind het weer zo'n gedoe om daarmee naar de keuring te gaan haha.

Dit is haar. (beetje slechte standfoto)
[ img ]

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:07

Sue_ schreef:
Iris is Sjaan die vos? :)

Ja, Sjaan is de vos, zelf gefokt uit mijn oude Jazz merrie.

Dat verwennen heeft dr duidelijk goed gedaan. Mooi paard hoor.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:14

Sjaan is tof! Zag al eens een foto langskomen. :) Die moet toch elite kunnen worden!

De data van de stamboekkeuringen zullen ook wel binnenkort op de agenda verschijnen denk ik. Hopelijk is er op de locatie waar wij heen willen eerst nog een oefenavond. Lijkt me wel zinvol. Verder nog even geduld hebben voordat we met haar gaan beginnen. Maar ach... het weer is er toch nog niet naar. :D

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:17

Sue_ schreef:
We hebben ook nog een andere 3-jarige. Een springer. Freedom x Vleut x Manhattan. Stoer ding maar wij hebben thuis niet echt een mogelijkheid tot losspringen, dus vind het weer zo'n gedoe om daarmee naar de keuring te gaan haha.

Dit is haar. (beetje slechte standfoto)
[ [url=m/JNqvrj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zijn er in alle/de meeste regios oefenspring/vrijbewegen avonden.
Dan kun je ook kijken hoe ze springt. Mij is verteld dat je vooral niet teveel moet oefenen.
Leuk dier! Wat meet ze?


Sue_ schreef:
KahluaB schreef:
Nou.. , eigenlijk niet , mijn dochter springt met haar een foutloos BB parcours en ze gaan nu voor de B, maar het ontbreekt haar aan ervaring.
Ze heeft volgens de kenners wel hele mooie springmanieren.
Uitbesteden kost ons helaas teveel.


Dan zou ik idd keuring proberen. Hoe springt ze los?
Het antwoord staat in je quote. ;)
Toen ze net zadel mak was hebben we haar 1x loslaten springen ,daarna niet meer.
Mijn dochter blijft haar gewoon door rijden en we gaan naar een oefenspringavond .Dan horen en zien we wel hoe ze het doet. Adh daarvan beslissen we of we haar voorbrengen. :j

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:28

Pantykous schreef:
Dit is Imkebellie:


[ [url=m/HzQyC8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxT4h0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VHSJgX.jpg]Afbeelding[/url] ]


IMKEBELLIE W STER, PROK 18-04-2013 , BRUIN
V. NUMERO UNO PREF V. LIBERO H PREF
M. PIABELLIE W RP STB KEUR, SPORT-(SPR)
V. LUX
M. ISABELLIE RP STB KEUR, PREF, PREST
MV. AMETHIST -- JOOST PREF

Ze is 13 april uitgerekend van Vagabond de la Pomme.


Beetje laat maar, leuke merrie ! :)
Ga je haar uiteindelijk zelf rijden ? En idd een mooie afstamming! NU geeft ze bijna altijd met uitstraling.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:30

Sue_ schreef:
Jester_ schreef:
Nee heeft wel de eptm gelopen maar dit ging niet goed helaas!
Ze is en negro x serano gold :j


Wel een leuk paard! EPTM als 3-jarige moet ze maar net passen. Zijn er veel die dan echt nog te jeugdig zijn.
Maar ze zal dan nu toch eerst naar de stamboekkeuring moeten he. Wanneer is ze uitgerekend? :) (en van welke hengst?


Jaa klopt, ze is berdee nog niks. Ja vb haha, en prok ggk dat dan wel. Ze is in april uitgerekend van Jerveaux!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:30

Sue_ schreef:
xx_Irisje schreef:
Ik zag een knappe Governer voorbij komen van Sue (erg fan van deze nakomelingen!)
Was ze 2 op die foto? De meeste zijn een stuk minder knap dan!


ja was in oktober. Nu moet ik wel zeggen dat ze al onder deken staat hoor. haha. We hebben haar thuis in opfok gehad met een vriendinnetje. Ietwat "verwend" dus.

Zo was ze in december.
[ [url=m/vAFvPX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou een heel knap beestje hoor!!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:41

Jester_ schreef:
Jaa klopt, ze is berdee nog niks. Ja vb haha, en prok ggk dat dan wel. Ze is in april uitgerekend van Jerveaux!


Ah wel mooi optijd uitgerekend! Meeste stamboekkeuringen zijn in juni geloof ik. Dat moet dan wel lukken als ze nu ook wat doorgetraind wordt.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:42

Zou met een ouder paard dat al langer onder het zadel is alleen naar de stamboekkeuring gaan als ze echt goed los blijven springen. Vaak wordt dat minder bij paarden met meer ervaring (hoewel zowel Bella als gupje simpel ster werden op het losspringen, terwijl gup toen zelfs al Z-geklasseerd was).

Ik heb mogelijk een 3-jarig zusje van gup voor de stamboekkeuring, maar die is nog erg jeugdig dus even zien hoe ze ontwikkelt. Verder nog een hele grote 4-jarige die in april moet veulenen, die ga ik denk ik na het afspenen beleren en klaar maken voor de IBOP. Maar dat zal dan wel begin 2019 worden voor ze daar aan toe is :j
De 5-jarige numero uno is exterieurmatig sterwaardig, maar liet zich bij vrijspringen niet zien. Die kan evt via IBOP ster worden, maar ze loopt al simpel door het L-springen dus ik denk dat ik dat via de sport doe. Als ze ster is bied ik haar tzt een keer aan op de CK voor elite (is al PROK).


Met een veulen aan de voet mogen ze niet vrijbewegen/vrij springen toch? Dus dan kun je net zo goed thuiskeuring laten doen voor exterieur, hoef je ook niet met veulen te slepen :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:43

KahluaB schreef:
Volgens mij zijn er in alle/de meeste regios oefenspring/vrijbewegen avonden.
Dan kun je ook kijken hoe ze springt. Mij is verteld dat je vooral niet teveel moet oefenen.
Leuk dier! Wat meet ze?


Ik gok zo'n 1.65.
Ja weet ook gewoon nog niet wat te doen met haar. Wellicht ook maar gewoon zadelmak maken. We hebben niet echt fok-plannen met haar.


KahluaB schreef:
Het antwoord staat in je quote. ;)
Toen ze net zadel mak was hebben we haar 1x loslaten springen ,daarna niet meer.
Mijn dochter blijft haar gewoon door rijden en we gaan naar een oefenspringavond .Dan horen en zien we wel hoe ze het doet. Adh daarvan beslissen we of we haar voorbrengen. :j


Mooi doel en dan zie je wel wat de kenners ervan zeggen! Leuk

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:54

Gomir, met een veulen aan de voet mogen ze gewoon vrijspringen. Wij hebben destijds een elfjarige zogende VB merrie aangeboden. Veulen even thuisgelaten. Merrie sprong werelds en werd vlot ster.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:00

Je hebt gelijk hoogendroog, in het stamboekreglement staat tegenwoordig het volgende:
Citaat:
Alle paarden in de fokrichting springpaard zullen zich in het vrij springen tonen. Zogende merries nemen, mits beoordeelbaar, deel aan het vrij springen wanneer het veulen niet in de keuringsbaan aanwezig is. Nemen ze niet deel aan het vrij springen dan kan in dat geval geen predikaat worden toegekend. Stamboekopname op basis van exterieur en beweging is echter wel mogelijk.


Mag dus alleen als het veulen er niet bij aanwezig is in de baan. Hangt dus erg van je merrie (en leeftijd van het veulen) af of dat haalbaar is.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:01

KahluaB schreef:
Beetje laat maar, leuke merrie ! :)
Ga je haar uiteindelijk zelf rijden ? En idd een mooie afstamming! NU geeft ze bijna altijd met uitstraling.


Er heeft 1x iemand anders opgezeten want ik wist niet hoe ze was natuurlijk, maar top instelling! Nu rij ik haar zelf. :j
https://www.youtube.com/watch?v=AsMilervGN8

Voor de ibop breng ik haar wel weg, daar ben ik niet handig genoeg voor.


Even voor mijn beeld, hoe werkt dat dan? Mijn paard is nu ster, zou op de CK voorlopig keur kunnen worden. Als dan de Ibop voldoende wordt afgerond is ze elite. Ik heb begrepen dat ze als het veulen goed is gewoon op de CK voorgesteld kan worden, maar ze moet dan dus wel vrijspringen nog?

*edit
Ik zie hierboven een antwoord, lijkt mij dus ook van toepassing op de CK.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:06

Pantykous schreef:
KahluaB schreef:
Beetje laat maar, leuke merrie ! :)
Ga je haar uiteindelijk zelf rijden ? En idd een mooie afstamming! NU geeft ze bijna altijd met uitstraling.


Er heeft 1x iemand anders opgezeten want ik wist niet hoe ze was natuurlijk, maar top instelling! Nu rij ik haar zelf. :j
https://www.youtube.com/watch?v=AsMilervGN8

Voor de ibop breng ik haar wel weg, daar ben ik niet handig genoeg voor.


Even voor mijn beeld, hoe werkt dat dan? Mijn paard is nu ster, zou op de CK voorlopig keur kunnen worden. Als dan de Ibop voldoende wordt afgerond is ze elite. Ik heb begrepen dat ze als het veulen goed is gewoon op de CK voorgesteld kan worden, maar ze moet dan dus wel vrijspringen nog?

*edit
Ik zie hierboven een antwoord, lijkt mij dus ook van toepassing op de CK.


Op de CK hoeven ze alleen niet meer vrij te springen, alleen aan de hand tonen. :)

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:08

Je merrie hoeft niet meer los te springen Pantykous. :) Dat heeft ze op de stamboekkeuring al gedaan. Ze kan op de CK voorlopig keur worden en daarna zal ze nog een IBOP of (verkorte) EPTM moeten lopen of Sport-springen.

Hoe het veulen is staat daar los van.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:16

Sue_ schreef:
Hoe het veulen is staat daar los van.
Vroeger (20 jaar geleden?) was het idd wel anders ; toen moest een merrie op de keuring , om voor het predicaat Keur in aanmerking te komen een goed veulen "aan de voet" hebben.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie en 50 bezoekers