Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:38

Eefske schreef:
nova_zodiax schreef:
Eefske, ik ben zelf afgelopen april in Mn eentje naar Colombia geweest. Goed te betalen en echt wel veilig!


Ik lees je berichtje nu pas. Waar ben je allemaal geweest? De reisadvieskaart kleurt angstvallig veel rood ;) En sprak jij Spaans?

Andere suggesties zijn ook nog welkom trouwens mochten er nog mensen met ideeën zijn :j


Ik spreek op een aantal woorden na, geen Spaans. Ik ben gestart in Bogota, villa del leyva, san gill, santa marta, tyrona, palamino, Minca, cartagena, meddelin, quatape en terug naar Bogota.

Ik heb me echt super veilig gevoeld daar, iedereen wil je helpen enz. Vond het een van mijn leukste reizen die ik gedaan heb

Mocht je andere tips willen over midden/zuid Amerika, ik heb ook Mexico, Belize, Panama , costa Rica en guatamal gedaan. In Azië zou Maleisië nog een mooie opties kunnen zijn ,

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:50

Ik ben in september 2 weken in Peru geweest. Mijn vrienden hebben 1,5 week langer gereisd. Onze trip was Lima-cusco-ollantaytambo-macchu Picchu-heilige vallei-cusco-Puerto maldonado jungleverblijf (dikke aanrader, zoveel dieren gezien en vooral de macaws!!!!). Hierna ben ik teruggegaan naar Lima. Vrienden zijn doorgereisd naar la paz-Titicacameer-Uyuni-arequipa-nog iets-Lima. Heb je specifieke vragen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Laura_
Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:21

Wat zouden jullie aanraden voor de eerste keer alleen reizen als 20-jarige? Ik heb vaker gebackpackt (vorig jaar een maand door Duitsland-Tsjechië-Hongarije-Oostenrijk-Slovenië, en het jaar daarvoor 2 weken door Schotland), maar nog nooit alleen. Maar dit jaar wil ik het wel eens proberen :D Niet al te lang, maximaal 2 weken denk ik (ivm budget en omdat ik niet weet of het gaat bevallen in m'n eentje).
Ik zit zelf te denken aan Portugal/Spanje of Italië, of weer naar Oost-Europa en dan 1 of 2 landen waar ik vorig jaar niet ben geweest zoals Roemenië of Macedonië.

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:30

Ik heb in zowel Italië als Oost-Europa alleen gebackpackt en vond het beide prima te doen. Italië is alleen wat duurder (zeker de treinen daar) en voor mijn gevoel trof ik meer 'wereldse' reizigers aan in Oost-Europa dan in Italië.

Verder is het OV in Oost-Europa weer wat slechter geregeld, hoe verder je naar het Oosten gaat hoe meer je met bussen moet reizen omdat treinen daar slecht zijn. (En je hebt ook niet overal Flixbus oid, wat ik zelf wel een super fijne busdienst vind in combinatie met de app).

Weet dus niet precies wat je wilt :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:03

_Laura_ schreef:
Wat zouden jullie aanraden voor de eerste keer alleen reizen als 20-jarige? Ik heb vaker gebackpackt (vorig jaar een maand door Duitsland-Tsjechië-Hongarije-Oostenrijk-Slovenië, en het jaar daarvoor 2 weken door Schotland), maar nog nooit alleen. Maar dit jaar wil ik het wel eens proberen :D Niet al te lang, maximaal 2 weken denk ik (ivm budget en omdat ik niet weet of het gaat bevallen in m'n eentje).
Ik zit zelf te denken aan Portugal/Spanje of Italië, of weer naar Oost-Europa en dan 1 of 2 landen waar ik vorig jaar niet ben geweest zoals Roemenië of Macedonië.

Als je buiten Europa wil kan ik je Canada ook van harte aanraden. Vliegen op Toronto is niet zo duur en vanaf daar heb je in 2 weken genoeg tijd om te treinen naar bijvoorbeeld Ottawa of Montreal. Enorm gaaf land, betaalbaar en hele vriendelijke mensen.

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:52

Mag ik me melden? Vriend en ik willen in het najaar 3 weken backpacken (langer kan helaas niet ivm werk enzo). Zijn beiden erg ervaren reizigers, ik ben al in een groot deel van Azië geweest en hebben beide lange tijd in Australië gezeten.

Keus lijkt te zijn gevallen op Indonesië; Sumatra en Java (eventueel paar dagen Bali maar hoeft van mij niet per se, ben er al geweest). Maar vind het leuk om hier inspiratie op te doen en wellicht dat er mensen tips voor ons hebben :)

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:57

Mag ik mij hier ook melden? Lees zoveel verhalen over verschillende landen! Zelf 2 jaar geleden mijn backpackervaring opgedaan door 3 maanden alleen door zuid oost Azië te reizen.

Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.

Als beginnend backpacker kan ik trouwens Thailand en Maleisië aanraden. Beiden supergoed te doen, makkelijke infrastructuur en heel veilig.

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:16

Anna, je kunt aroundtheglobe.nl proberen, Nederlands forum! Ik heb via daar ook iemand gevonden waarmee ik kon hiken in de Blue Mountains (Australië), wilde dat toen niet alleen doen en ook niet met een dure tour. Prima oplossing dus :D.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:08

Mijn nicht is naar India geweest en die heeft er daar veel aan gehad om met een neppe trouwring rond te lopen. Wel eentje van degelijke kwaliteit zodat je niet van die afdrukken rondom je vingers krijgt, maar eentje die 'echt' lijkt. Zij vond dat in India heel fijn omdat er toch wat meer respect is voor een getrouwde vrouw en ze dan doorgaans wel met rust gelaten werd. Verder vertelde ze dat het toch wel het fijnst is om snel aan te haken bij een groepje of een reisgenoot en daarmee samen rond te gaan trekken, veiliger en ook een stuk relaxter.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:51

Anna schreef:
Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.


Je zou bokt.nl kunnen proberen. Narya bijvoorbeeld, die zou ook best nog eens naar India willen, maar die durft ook niet alleen :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:37

:D tijdje terug hadden we ook een topic waar de reismaatjes zochten! Daar zaten gibraldi en ik alleszins in.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:41

Narya schreef:
Anna schreef:
Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.


Je zou bokt.nl kunnen proberen. Narya bijvoorbeeld, die zou ook best nog eens naar India willen, maar die durft ook niet alleen :')

Deze reactie _/-\o_ :')

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:57

Narya schreef:
Anna schreef:
Al heel lang zou ik ook graag naar India gaan! En hoewel het alleen reizen me goed is bevallen durf ik dat naar India nog niet aan. Heeft iemand ervaring met het online zoeken van een reismaatje? En eventueel tips voor waar in India je moet zijn? Idee is om 2-3 maanden weg te zijn, maar daarbij wil ik ook graag nog naar sri lanka en eventueel Nepal of Myanmar gaan.


Je zou bokt.nl kunnen proberen. Narya bijvoorbeeld, die zou ook best nog eens naar India willen, maar die durft ook niet alleen :')

Haha ik durf ook niet alleen en wil daar ook heen O:). Maar heb op dit moment even het geld er niet voor (ik ga al naar een ander land ook _O-).

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:04

Haha wel goeie connecties om zo op te doen!

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:41

Ik ben net terug uit India na een maand rondreizen.
Kan niet zeggen dat ik me onveilig heb gevoeld als vrouw zijnde, maar ik had ook altijd mijn vriend naast me lopen eigenlijk. Dus dan is het niet vergelijkbaar denk ik..

Vond de mannen eigenlijk juist heel beleefd/afstandelijk naar me toe. Spraken altijd in eerste instantie mijn vriend aan en spraken altijd beleefd met 'Miss'. In Afrika werd je na gesist.. "Pssst, sister, psssst" :') Dat was een stuk vervelender haha.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:12

Ik ga zo een weekendje naar Cyprus (eind januari). Heeft iemand tips? Ik vlieg op Paphos; wilde daar wat archeologische plekken bezoeken. Dan door naar nicosia. Ben benieuwd naar de stad die eigenlijk in twee landen ligt. Dan halverwege de volgende dag weer terug naar Paphos. Ik heb in totaal 3 dagen.

Klinkt gek om zo kort "helemaal" naar cyprus te gaan, maar woon momenteel in Israel en dan is het maar een uurtje vliegen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:09

Emmaa_ schreef:
Mijn nicht is naar India geweest en die heeft er daar veel aan gehad om met een neppe trouwring rond te lopen. Wel eentje van degelijke kwaliteit zodat je niet van die afdrukken rondom je vingers krijgt, maar eentje die 'echt' lijkt. Zij vond dat in India heel fijn omdat er toch wat meer respect is voor een getrouwde vrouw en ze dan doorgaans wel met rust gelaten werd. Verder vertelde ze dat het toch wel het fijnst is om snel aan te haken bij een groepje of een reisgenoot en daarmee samen rond te gaan trekken, veiliger en ook een stuk relaxter.


Ik had exact dezelfde ervaring, ook een ‘trouwring’ omgedaan, aanhaken bij een groepje is sowieso een goed idee. India is behoorlijk intens maar erg gaaf! :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:31

Iedereen op reis? :+

Zijn hier nog ervaringen met Equador? In het kader van ‘we gaan bijna op reis, maar laten we alvast de volgende grote reis plannen’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:34

Sakura789 schreef:
Iedereen op reis? :+

Zijn hier nog ervaringen met Equador? In het kader van ‘we gaan bijna op reis, maar laten we alvast de volgende grote reis plannen’.

Haha mijn vriend en ik zijn dit ook aan het doen :)) Hij vliegt over twee weken naar mij toe in Zuid-Afrika maar we zijn stiekem aan het plannen om volgend jaar naar Cuba te gaan.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:37

Volgende maand zitten we rond deze tijd in het vliegtuig naar Johannesburg (trip door heel Botswana, Vic falls, Caprivi). Najaar een autorit door Marokko en ik voel me echt erg dat ik nu alweer aan het inlezen ben voor Equador :o

In de zomer blijven we lekker altijd in Nederland, dan is het weer meestal goed genoeg :D

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:38

Gaaf! Ik wil na mijn semester hier graag nog naar het noorden, maar moet even kijken hoe dat agendatechnisch nog mogelijk is. En of ik een reismaatje kan vinden, want ga het niet in m'n eentje doen. En ja zomer ben ik ook in NL, volgende zomer ook denk ik. Als we naar Cuba gaan gaan we sowieso buiten het hoogseizoen en ik vlieg eind juni weer terug naar Nederland.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:46

Ik ga naar aanleiding van de tips van nova_zodiac naar Colombia over een maand :D

She believed
She could
So she did

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:26

Leuk! Lijkt mij ook heel gaaf.

Ben wat aan het bladeren in een groot boek en begin opeens te twijfelen over Equador, omdat Vietnam, Myanmar, Transmongolie (of Siberie) expres mij ook erg trekken :')

kosseh
Berichten: 2581
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:30

Dit topic weer is bij gelezen.
Ik heb nu een backpack van Decatlon. Twijfel alleen of ik een nieuwe wil kopen. Vond de indeling heel handig maar echt lekker zat hij niet(of gewoon verkeerd gesteld haha)

Eind mei staat mijn eerste buiteneuropa avontuur gepland. Samen met een vriendin 3 weken naar China.
Ben echt benieuwd. Vooral met eten. Ik ben een slechte eter en de vriendin die mee gaat mag geen Gluten.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:02

Ik heb ook een goedkope backpack maar weet dat als ik echt rond wil gaan trekken ik een andere moet kopen. Deze is echt niet goed voor mijn rug en de banden doen behoorlijk pijn. Prima te doen als ik er max 10 kilo in doe maar met meer gaat hij echt snijden en vangen de heupbanden ook niet meer genoeg op. Kan me voorstellen dat dat met die van Decathlon hetzelfde is.

China is wel een lastig land voor moeilijke eters denk ik. In toeristische gebieden kom je nog wel uit de voeten denk ik zo, maar als je buiten het gebaande pad gaat kan het nog wel eens lastig worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers