Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:26

BETUWE schreef:
Afgelopen jaar was mijn eerste keer curacao en wat een geweldig eiland.

Nu heb ik een vraagje heeft iemand van jullie ervaring met het kontiki beach resort??

Ja daar ben ik geweest het eerste jaar dat ze open waren. Mooie bungalows. Het enige dat ik daar niet leuk vind is dat hun stukje strand erg druk is. Ik vind lions dive veel fijner, daar heb je ondanks het drukke mambo beach een groot rustig stuk.


Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:38

IK verhuis in feburari terug naar Nederland :D

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:53

Nu al? Beviel je baan in Curaçao toch niet zo goed voor zo'n lange tijd, of had je sowieso het plan om maar voor een jaartje te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:42

1234 schreef:
Nu al? Beviel je baan in Curaçao toch niet zo goed voor zo'n lange tijd, of had je sowieso het plan om maar voor een jaartje te gaan?



het plan was een jaar, dat is nu bijna voorbij.
Omdat iedereen hier thuis ook weggaat, en dus al mijn maatjes terug naar Nederland etc. gaan. Heb ik besloten ook te gaan. Het werk is echt nog wel leuk, maar ook financieel gezien is nederland toch wel een stukje beter allemaal.

Ook het gemis van het paardrijden en uiteraard mijn vrienden en familie.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:44

Begrijpelijk! Wel leuk dat je weer naar NL teruggaat dan! Zal ook wel weer fijn zijn na zo'n tijd.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:49

Ja ben heel benieuwd hoe het gaat vallen, en mocht ik cura te missen kom ik toch weer terug haha!

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:04

Hoe is curaçao in februari ?

Ik wil erg graag weg ergens februari maar wel naar de zon en warmte dus ben een beetje aan het zoeken van hoe of wat

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:42

Naomi_Haffie schreef:
Hoe is curaçao in februari ?

Ik wil erg graag weg ergens februari maar wel naar de zon en warmte dus ben een beetje aan het zoeken van hoe of wat

Warm :+

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:51

Naomi_Haffie schreef:
Hoe is curaçao in februari ?

Ik wil erg graag weg ergens februari maar wel naar de zon en warmte dus ben een beetje aan het zoeken van hoe of wat

Wij zijn jaren lang midden februari naar Curacao op vakantie geweest voor meestal 16 dagen. Perfecte tijd.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:46

Ik ga in februari naar Bonaire en doe ook een weekje Curacao. Omdat ik al een auto huur in Bonaire, hoopte ik dat ik zonder zou kunnen in Curacao (vanwege de kosten). Ik hoef er niet naar strand of snorkelen, maar wil wel wat van de omgeving zien. Kan dat ook met een scooter?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:59

Het is wel risicovol om in Curaçao met een scooter te rijden, maar uiteraard kán het wel. Ligt er ook aan waar je van plan bent te gaan boeken, maar vaak hebben hotels ook aanbiedingen voor trips. Dan ga je met een busje op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:36

Jacquel schreef:
Ik ga in februari naar Bonaire en doe ook een weekje Curacao. Omdat ik al een auto huur in Bonaire, hoopte ik dat ik zonder zou kunnen in Curacao (vanwege de kosten). Ik hoef er niet naar strand of snorkelen, maar wil wel wat van de omgeving zien. Kan dat ook met een scooter?



Zolang je niet snachts over straat gaat, en uitkijkt (!) dan kan dat makkelijk!

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:03

Wij hebben ook geboekt, we gaan naar Curacao en Aruba :) Ga me eens inlezen in dit topic!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:19

Wij vliegen morgen naar Curaçao :))


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:26

Ah jaloers! :D
Ik ga dit jaar alweer niet naar Curaçao -O- Ik zat zo te twijfelen he, wat ik met vakantie wilde doen. Eigenlijk wilde ik diep van binnen écht naar Curaçao. Ook onder andere omdat ik dan bij m'n stageplaats langs kon, dat vind ik onwijs leuk als ik daar ff gedag kan zeggen en iedereen weer kan zien. :D En het is alweer 2 jaar geleden dat ik geweest ben. Maar ik heb geen reismaatje en alleen naar Curaçao gaan vind ik wat saai. Alleen is ook maar alleen -O- Heb dat al eerder ervaren. :P
Dus ik heb uiteindelijk een andere bestemming gekozen met een groepsreis.... Maar dat betekent dat Curaçao dus sowieso dit jaar afvalt. Achja ooit komt er een keer dat ik wel ga, hoop volgend jaar :D Misschien wil dan wel iemand met me mee.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:09

Ja, ik had ook al naar excursies gekeken. Maar als het gaat om kostenbesparing, kan je net zo goed een auto huren en zelf op pad gaan ;-)

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:53

Wij gaan ook weer kijken voor dit voorjaar. Het liefste februari maar alles vol, wordt nu dus maart. We zouden het dit keer eens willen combineren met bijvoorbeeld Suriname, Cuba, Miami of iets anders.
Iemand daar ervaring mee?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:53

Ik ben een keer na Curaçao naar Suriname gegaan (2 weken). Erg leuk!! Totaal anders en goed te combineren.

Melisding
Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:24

Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een huwelijksreis en ons leek Curaçao wel leuk, maar geen idee wat we daar precies moeten doen en wat handig is.

Hoe lang zouden jullie aanraden voor een vakantie? En is het goed te doen in juni?

Kaliber <3

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:40

Melisding schreef:
Ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken van een huwelijksreis en ons leek Curaçao wel leuk, maar geen idee wat we daar precies moeten doen en wat handig is.

Hoe lang zouden jullie aanraden voor een vakantie? En is het goed te doen in juni?

Waar houden jullie van? Als het snorkelen/duiken is zitten jullie goed. Als jullie van cultuur of mooie natuur boven water houden, zou ik een ander eiland uitkiezen.

Juni is een goede periode overigens.

Melisding
Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:01

Ik heb nog nooit gedoken, maar wel eens gesnorkeld in de Middellandse zee (verder ben ik nog nooit gegaan op vakantie )
We wilden vooral een vakantie om bij te komen en rustig aan te kunnen doen dus daarvoor lijkt zee me wel prima.

Kaliber <3

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:12

Jacquel schreef:
Ik ga in februari naar Bonaire en doe ook een weekje Curacao. Omdat ik al een auto huur in Bonaire, hoopte ik dat ik zonder zou kunnen in Curacao (vanwege de kosten). Ik hoef er niet naar strand of snorkelen, maar wil wel wat van de omgeving zien. Kan dat ook met een scooter?



Heb je je auto al gehuurd voor in Bonaire? In mijn ervaring kan je beter in Bonaire op een scooter rond rijden dan in Curacao dus dan zou ik het persoonlijk omdraaien. Maar goed ik ben maar een weekendje in Bonaire geweest maar daar reden echt veel mensen rond op een scooter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:04

V_eraa schreef:
Jacquel schreef:
Ik ga in februari naar Bonaire en doe ook een weekje Curacao. Omdat ik al een auto huur in Bonaire, hoopte ik dat ik zonder zou kunnen in Curacao (vanwege de kosten). Ik hoef er niet naar strand of snorkelen, maar wil wel wat van de omgeving zien. Kan dat ook met een scooter?



Heb je je auto al gehuurd voor in Bonaire? In mijn ervaring kan je beter in Bonaire op een scooter rond rijden dan in Curacao dus dan zou ik het persoonlijk omdraaien. Maar goed ik ben maar een weekendje in Bonaire geweest maar daar reden echt veel mensen rond op een scooter.



Ik heb een goed nummer voor auto op Bonaire!
Mocht je zijn contact willen. Was super goedkoop en geen borg Super chille auto

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:54

Even uit de meeleesmodus.

Wij zijn vorig jaar naar bonaire geweest en ook al eens op curaçao. En idd, bonaire is echt veel beter te doen met scooter! Wij zijn er 12 dagen geweest en 4 of 5 dagen een scooter gehuurd. Scheelde veel geld en je komt er echt overal. Wegen zijn ook beter dan op curaçao. Curaçao zou ik liever met de auto willen, wegen zijn daar ook veel drukker dan op bonaire. Qua afstanden is bonaire ook veel beter te doen op de scooter.

_Caitlinnn
Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:17

Hello Peeps,

Ook ik meld mij hier :)
Vorig jaar met vriend lief en schoon ouders naar Curacao geweest voor vijftien dagen. Genoten en verbleven in een goedkoop maar goed appartement.

Nu wil ik dit jaar heel graag een week terug maar dan samen met mijn moeder . Twijfel nog wel of ik dan weer voor curacao ga of misschien toch voor Bonaire of Aruba.

Hebben jullie een tip voor een leuke goedkope accommodatie ? Want wil wel graag naar iets anders dan vorige keer . Alvast bedankt !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Dammie, mvdende, Plus_en_Min, purny, xrobbiee en 75 bezoekers