London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:18

HorseTimeXL schreef:
O bedankt voor je tip Memories! Ja ik ben ook echt verliefd op Londen. Dit is alweer de derde keer. Haha ja ons hotel moet ook behoorlijk vergaande glorie zijn. Maar overal staat dat de locatie perfect is, ontbijt goed en het is er schoon. Meer hebben we niet nodig :D. Ik heb altijd, zo lang het maar schoon is.


Ja dat is voor ons ook het belangrijkste. Wij gaan altijd hele dagen de stad in, dus 's ochtends ontbijt en dan uurtje of 8 de deur uit en 's avonds om een uur of 10 weer terug en direct slapen, is imo dan zonde om veel geld uit te geven aan een supermooi hotel waar je alleen maar slaapt :+

Ja bij ons kon dat dus niet Nadia... wij hadden er alleen aan het begin van de vakantie een bedrag erop gezet en toen niet meer weer opgeladen maar aan het eind stond er meer dan 5 of 10 pond (1 van de twee, ben het even kwijt) op en dat was dus teveel, dan mocht je hem niet meer inleveren. Bewaren had idd ook gekund maar wij vonden het bedrag daarvoor eigenlijk teveel om 'even te laten staan', arme student en dan is 60€ toch een klap geld :o


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:06

O ja dan snap ik dat wel Memories. Ik zat er inderdaad wel nog aan te denken om er zo veel erop te zetten dat ik in 1 keer klaar ben. Ben heel blij met je tip en ook natuurlijk dat je het geld terug hebt.

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:50

Kom nu via Ryanair goedkope tickets tegen voor London :)
Maar er word gevlogen op Stansted, hoe is dit te doen mbt vervoer?

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:49

Stansted is super eenvoudig. Stap je zo op de bus of de trein richting het centrum van Londen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:05

Ja ik ben dik tevreden over Stendsted. Ben vanochtend daarop gevlogen en de treinverbinding is perfect. Ja half uurtje langer maar wel minder hectisch naar Gatwick :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 04:45

Hier nog een fanatieke Londen-ganger!

Ik las een paar pagina's terug dat je tegenwoordig ook met je Oyster card kan reizen van Gatwick naar Londen. Klopt dat? Betaal je dan ook het maximale dagtarief? (Dat lijkt me te mooi om waar te zijn)


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:28

Andersom schreef:
Hier nog een fanatieke Londen-ganger!

Ik las een paar pagina's terug dat je tegenwoordig ook met je Oyster card kan reizen van Gatwick naar Londen. Klopt dat? Betaal je dan ook het maximale dagtarief? (Dat lijkt me te mooi om waar te zijn)

ja klopt, en nee, het is een speciaal tarief.Ben toevallig net gisteren terug gekomen op Gatwick en naar huis gegaan met Contactless payment (zelfde tarief als Oyster)
Vanaf bijvoorbeeld Oxford street naar Gatwick zijn dit de tarieven
Peak: £16.50
Monday to Friday from 0630 to 0930 and from 1600 to 1900.
Off Peak: £10.30
At all other times including public holidays.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:36

Wat goed zeg, dank je wel!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:20

Volgende week vrijdag vertrekken wij voor een weekend. We gaan zaterdagochtend iig met een gids langs de hoogtepunten, maar wat móeten we echt doen?

...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:22

Ik vond Notthing Hill te moeite waard. Het is klein maar heel gezellig. Je hoeft er niet lang te zijn. Hyde park vonden we ook geweldig om even doorheen te lopen en ja je hebt natuurlijk Oxfordstreet voor de leuke winkels maar ook Picadilly vond ik erg leuk. Ik weet niet of je nog in de mogelijkheid bent maar dan zou je kunnen reserveren voor de rooftop Garden. Dat is gratis en vanaf het dak heb je prachtig uitzicht over de stad!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:11

Op die laatste ga ik eens googlen. Dank je!

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:13

-O- niet open rond de kerst

...

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:52

Ik ga elke keer als ik naar Londen ga even langs Camden Town en de oude stallen daar. Heerlijk sfeertje, bijzondere mensen, leuke pubs en ik haal er elke keer wel weer wat leuks weg. En bij mooi weer is het heerlijk langs het kanaal.

Hoewel... in het weekend kan het daar wel heel erg druk zijn -O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:18

benangelique schreef:
-O- niet open rond de kerst



O ik dacht dat je hier wel kon reserveren. Ligt ook een beetje aan wanneer je wikt natuurlijk :). Want jullie gaan volgende week toch? :)
https://skygarden.london/booking

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:30

jaaa! zo lukt het wel! dank je wel. ik kan vanaf aanstaande maandag boeken, dan gaan de slots open. Dank je wel!

...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:48

Graag gedaan! En als je daar toch bent zou ik je wellicht ook adviseren (dat is om de hoek) om te kijken bij leadenhall market. Ik vond dat zo bijzonder om te zien. Is denk ik 3 minuten van de skygarden vandaan. Het is een ontzettend oude markthal en eigenlijk op een hele gekke locatie tussen alle hoge bedrijf gebouwen. Wij liepen er puur toeval langs, maar was zo bizar! En als daar heb je ook aan de andere kant van de Theme's Borough Market dat is ook heel leuk en daar in de buurt heb je leuk kerstmarktje!


[ img ]
Gaat om deze hal :D

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:59

Wat bijzonder, HorseTimeXL! Nog nooit geweest!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:05

Ja ik wist daar ook helemaal niet vanaf, en het aparte vond ik dat je tussen alle moderner gebouwen dit nog zag. Want het ligt best verschuild erachter. T is wel heel klein maar qua architectuur de moeite waard!

Elke86
Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:55

Aanstaande vrijdag vertrekken wij voor een verlengd weekend naar London. Hebben jullie aanraders kwa Italiaanse Restaurants? Vorige keer dat we in London waren aten we bij 2 overheerlijke italiaanse restaurants, maar ik ben die namen volledig vergeten ^) .

Montana: L1

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:33

Wij gaan ook vrijdag! Vanaf waar vlieg je en waar land je?

Ik heb voor zaterdagavond geboekt bij fire & stone

...

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:28

*schopt topic omhoog* :D

Wij zijn onze citytrip naar Londen aan het plannen. Nu ben ik 5 jaar geleden (2013) laatst geweest, heb toen ook een Oyster Card aangekocht en netjes bijgehouden. Maar nu vertelt iemand mij dat die dingen vernieuwd zijn, en mijn card dus niet meer bruikbaar zou zijn. Klopt dat? :=

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:38

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb ook verschillende Oyster cards en ze werken alle drie.
De eerste heb ik zo’n drie jaar geleden gekocht en de laatste drie weken geleden. Qua lay-out zien ze er allemaal anders uit, maar ze doen het allemaal nog!

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:50

Ik heb dr hier nog eentje liggen van 4 jaar geleden en die doet t gewoon nog. Vorige maand nog gebruikt toen mijn schoonouders hier waren (wij zelf gebruiken contactless/apple pay)

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:03

Wij gaan met Pasen naar Londen, vliegen vrijdag de 30e en maandag avond 2 April terug.

Is met pasen wel gewoon alles open? harrods etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:07

rockey schreef:
Wij gaan met Pasen naar Londen, vliegen vrijdag de 30e en maandag avond 2 April terug.

Is met pasen wel gewoon alles open? harrods etc?

Paasmaandag zal alles wel open zijn maar op paaszondag zou ik rekening houden met dichte winkels of anders zeer beperkte openingstijden. Ik kan op de site van Harrods niks vinden over openingstijden met feestdagen, maar er is een paas-zoektocht en die wordt niet georganiseerd op paaszondag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, DotBot, GrapeshotBot, jojoleinee, noviceh, Room_Soesje, VuurVleugels, Xhiske en 71 bezoekers